PDA

Näytä tavallinen näkymä : BigRingVR

jarit
20.01.2018, 14.48
Laitetaan ketju BRVR:lle, jos vaikka käyttäjiä ja kommentoijia löytyisi tähänkin.
BRVR on minulle todella uusi tuttavuus ja ollut vasta lyhyen aikaa käytössä. Tuote on vielä beta vaiheessa ja käyttö on siten ilmaista. Kaupallinen julkaisu piti olla viime viikolla 17.1.2018, mutta vielä ei heille maksu kelpaa :).
BRVR on perinteinen simulaatio, johon on mallinnettu tunnettuja vuoristo nousuja ja videolla maisema vaihtuu kun sitä mukaan kun kammet pyörivät. Video voidaan streamata ajon aikana tai tallentaa etukäteen läppärille.
Ensi polkaisun tunnelmia:
Videon laatu on asiallinen, mutta ei huikaiseva. Watit taitavat olla hieman alakanttiin, tai sitten minulla oli vaan liian vähän jalkaa Alpe d'Hue:ssa. Käyttöliittymä on mielestäni hyvä ja toimiva ja riittävän selkeä. Kirjautuminen menee google tunnuksilla hyvin. Asennus ei ole ihan perinteinen suoraviivainen, vaan tuo asennetaan purkamalla paketti ( meni käyttäjän kotihakemustoon) ja käynnistäminen on siis sieltä. Sitten piti sallia f-securessa tuon sovelluksen toiminta. Vaikuttaa vakaalle softalle. Ant+ tikku, anturit ja traineri löytyivä heti.
Perus fiilis on positiivisen puolella ja kyllä tuosta olen valmis maksamaankin kun tuo aikanaan julkaistaan.

Nyt on ns haku päällä traineri softalle. Reilun vuoden jyystämisen jälkeen trainerroad alkoi maistumaan puulta ja laitoin sen jäähylle. ICW:llä tein muutamia omia treenejä ja tämä on omassa genressään hyvä appsi. Zwift ei sytytä, siis jotenkin sen pelimäisyys ei maistu kun ei muutenkaan fanita pelaamista. Ensimmäinen arvaus on että BRVR ja yhdessä ICW:n kanssa täyttää tarpeet. Toki täytyisi ajaa myös FulGaz vertailun vuoksi, mutta se odottaa vielä Applen läppärin hankintaa.

Juha Lehtinen
20.01.2018, 15.31
Itse olen ajatellut BRVR:n wateista niin että siinä liikutaan lähempänä oikeaa kun taas Zwiftissä ja mahdollisesti Bkoolissa näyttää liian hyviä watteja. Tämä on oma tuntemus mitä olen noita kolmea softaa käyttänyt. Toivottavasti BRVR:ään tulee lisää myös tasaisempaa reittiä vuorinousujen rinnalle, toki jotain muuta softaa voi käyttää palautteluun.

jarit
20.01.2018, 15.57
^Sama näkemys.

Huoleton
20.01.2018, 16.21
Toi olis kyllä aika erikoista jos eri softat näyttä eri watteja samalla polkemisella.
Sehän on aika yksinkertaista testata laittamalla useampi softa yhtäaikaa päälle kiinni samaan tehomittariin.
Mulla ainakin kaikki softat on näyttänyt samaa kun garmin. Joku sekunnin viive siinä näytössä on mutta luvut on tasan samoja.

plr
20.01.2018, 16.32
Onko BigRingVR:ssä jo tuki Bluetoothille tai osaako softa hanskata ANT+:n softalla Windows/Mac/Android-maailmassa? Ei viitsisi hankkia muualla tarpeetonta ANT+-tikkua pelkästään tätä varten.

fiber
20.01.2018, 18.47
jarit, Applen läppärillä ei tee FulGazin kanssa mitään, kun softa on vain iOS:lle. Muuten olisin itsekin kokeillut FG:tä. Näitä muita olenkin useimpia testannut ja blogiin jotain jokaisesta kirjoittanut. Tässä BRVR:stä (http://fillari.blogspot.fi/2017/12/bigringvr-no-podium-or-heros-reception.html).

Oma tuntumani on, että BRVR ja Zwift näyttävät tehot samalla tavoin omalla setupilla. Minulla siis BRVR keskustelee ANT+:n kautta, toisella puolella Eliten smart trainer ja toisella MacBook Pro.

jarit
20.01.2018, 21.39
Kiitos tiedosta fiber.
Just äsken virtuaalimaailma ja reaalimaailma kohtasivat hienosti, kun rengas puhkesi Val d'Iseren nousussa. Leikki jäi kesken, en viitsinyt vaihtaa kun puuskutti liikaa :)