PDA

Näytä tavallinen näkymä : Aiotko ryypätä itsesi hengiltä ensi vuoden alussa?

mgcc
19.12.2017, 14.08
Eduskunta hyväksyi toisessa käsittelyssä alkoholilakiin esitetyt muutokset ja osa lainmuutoksista tulee voimaan vuoden 2018 alusta.

Aiotko ryypätä itsesi hengiltä kun aikaisempaa vahvempi olut ja tislaamalla tehtyä alkoholia sisältävät juomasekoitukset tulevat maitokauppaan?

JackOja
19.12.2017, 14.12
En. .

stenu
19.12.2017, 14.25
En. Harmi, että raja jäi siihen 5,5 prosenttiin, koska se se estää aika monen oikeasti hyvän oluen pääsyn ruokakauppoihin. Viimeaikoina olen tosin iloinnut eniten siitä, että ruokakaupoista on alkanut saamaan oikeasti ihan hyviä alkoholittomia oluita. Kotimainen bulkki-IV A ei kiinnosta eikä sekoitukset varsinkaan. Riski siitä, että humalahakuisesta juomisesta kiinnostuneiden alkoholinkulutus kasvaa lienee kuitenkin olemassa, joten toivotaan, että haitat ei hirveästi lisäänny.

ellmeri
19.12.2017, 14.26
En,kolmastoista tipaton alkaa joluna.

VesaP
19.12.2017, 14.35
En, mutta onhan tuo naurettavaa paskaa tuo hallituksen koomailu tuon alkoholilakiensa kanssa. Ja kansalaiset kärsii kun ei saa tilata mistään kunnon ilolientä kun mikään paikka enää toimita Suomeen.

Rouva näki jonkun jutun eilen että Ruotsissa kun alkoholin tilaus ulkomailta on sallittua, niin siellä se muodostaa 1%:n osan maan alkoholinkulutuksesta. Matkustajatuonti oli 20%. Eli 20% jää verotulot saamatta kun jengi roudaa vaikka nyt Virosta juomansa. Kun noissa 1%:ssa vielä kunnon kaupat maksoi verotkin Ruotsiin (tai siis Suomeen Suomen tapauksessa maksaisi). Missä kansanterveys? Missä verotuotot? Missä järki?

Mikko Asikainen
19.12.2017, 14.38
En, kolmas humalaton vuosi takana ja käytännössä kahden vuoden sisällä on maistunut neljä keppanaa , 033 tölkkiä.
Ei vaan kiinnosta.

izmo
19.12.2017, 14.46
Varmaan tulee otettua duunissakin kun 40% halpenee nelos olut..

hcfreak
19.12.2017, 14.46
Olen lähes absolutisti joten en. Mielummin urheilee ku makaa rapulassa. Mutta jos tää selkäkipu jatkuu vielä pitkään niin sitte on pakko vetää kokovartalo puudutus.

paaton
19.12.2017, 15.37
En, kolmas humalaton vuosi takana ja käytännössä kahden vuoden sisällä on maistunut neljä keppanaa , 033 tölkkiä.
Ei vaan kiinnosta.

Mulla muuten täsmälleen sama, tai no ehkä kolme. Pikkujouluissa otin yhden siiderin.

Ari H
19.12.2017, 16.20
En. Ei jaksa. Ei ole periaattellinen kysymys.

MacKonte
19.12.2017, 16.32
Ei vaikuta. Ei ole tarvis. Ruokaviinejä nautitaan se muutama lasi vuodessa ja satunnaisesti tilkka viskiä työperäiseen yskään. Olut ei edes maistu hyvältä.

Todennäköisemmin poljen itseni hengiltä :D

Steni
19.12.2017, 16.36
En, 8 vuotta tipatonta tuli just täyteen......

EsaJ
19.12.2017, 16.40
Ei vaikuta mitenkään. Alkoholitonta olutta tulee juotua maun vuoksi sillon tällöin. Muutkin nesteet on 0%. Ei oo enää mun juttu toi huppeli. Jokainen päivä on fillarointipäivä ;)

H. Moilanen
19.12.2017, 16.43
Voisin yrittää. Todennäköisesti kuitenkin epäonnistun surkeasti sammuttuani sohvapöydän alle. Herättyäni vuosisadan darrassa, teen jälleen raittuslupauksen joka kestää maksimissaan seuraavaan keskiviikkoon. Tämän jälkeen palaan nykyiseen tapaani käyttää alkoholia.

LJL
19.12.2017, 16.55
En ajatellut. Juon vuodessa alkomahoolia joitakin annoksia, joista valtaosa työajalla (läksiäiset, pikkujoulut, projektijuhlinnat ym). Viimeksi tänään join lasin skumppaa keskellä työpäivää!! Hohoo. Ei siitä henki ala haista taikka lopullisesti lähde.

Fat Boy
19.12.2017, 17.05
Kyllä. Ja pian vuodenvaihteen jälkeen. Ostan etukäteen ainakin 4 (NELJÄ) pulloa smirnoff ice ja sitten juopotellaan ne emännän kanssa. Kumma jos siitä selviää näin kehnolla valmistautumisella.

Mitäpä vielä?

ArtoR
19.12.2017, 17.15
Ei ole minulle itselleni tällä muutoksella yhtään mitään merkitystä. Sen verran vähäistä on kulutus.

SoliDude
19.12.2017, 17.39
Kyllä, tai no ainakin jatkan yrittämistä..epäonnistuttuahan tuossa varmasti kuitenkin tulee.

Reivi
19.12.2017, 17.52
Nykymaailmassa ihan varteenotettava vaihtoehto, sikäli kun tää globaali perseily tästä vain kiihtyy. Oishan se nyt ainakin ohi kiitävän hetken hauskaa.

Todellisuudessa olen jo vuosikymmnen nauttinut alkoholini maku ja fiilis edellä, joten prosenteilla ei sinällään ole mitään merkitystä ja kulutus muutenkin on korkeintaan eurooppalaista tasoa, esimerkiksi ensimmäinen varsinainen humalatila tuli koettua tälle vuotta firman pikkujouluissa ja sieltäkin tulin omin jaloin ja kohtuu järjissäni kotia :D.

Kihti
19.12.2017, 17.54
Jos ei ois kihtiä niin kyllä. Se on ollut just tuo 0,7% minkä takia en ole onnistunut. Aina on ollut haaveissa kuolla oluen yliannostukseen.

Jami2003
19.12.2017, 18.00
Alkoholitonta tulee kaupasta ostettua joten ei vaikuta mulla.

JiiPee
19.12.2017, 18.14
En ajatellu. Harmittaa vaan että ei tämä holhousyhteiskunta kasva aikuiseksi varmaan ikinä ja hyvä niin. On se ehkä parempi että aina on joku kertomassa kuinka paljon ja missä ja milloin saa olutta juoda, puhumattakaan jos jekkua tai viskyä, ai kauhee.
Eilenkin tuli niin kotoisan lämmin olo sydämeen, kun naisääni Keravan prisman kaiuttimista sanoi: "arvoisa asiakkaamme, muistathan että alkoholia sisältävät ostoksesi on maksettava ennen yhdeksää..." :rolleyes:

tempokisu
19.12.2017, 19.31
Jos ei ois kihtiä niin kyllä. Se on ollut just tuo 0,7% minkä takia en ole onnistunut. Aina on ollut haaveissa kuolla oluen yliannostukseen.

Siis voithan sä kuitenkin kirkasta viinaa juoda? t. toinen kihtipotilas, tosin olen todennut että mikään ruoka ( ei edes nahkis) tai juoma ei vaikuta, vaan ...no "korkeemmat voimat".
Tässähän olisi hyvä vaihtoehto, mutta en pysty juomaan alkoholia niin paljo että siihen kuolisin. Tulee niin huono olo ja migreeni tietyssä vaiheessa että ei halua sitä rajaa edes lähestyä, ja tässä iässä jo tietää missä se raja suunnilleen on.

Iglumies
19.12.2017, 19.52
En, koska elävänä ryyppääminen on vaan niin paljon kivempaa.

kuovipolku
19.12.2017, 19.58
En, koska jos aikoisin ryypätä itseni hengiltä, en odottaisi ensin vuoden alkua.

PS Sitä paitsi arvelen että minun suvussani on itsensähengiltäjuomiskiintiö jo täynnä.

Nalho
19.12.2017, 20.31
En. Mutta niille jotka aikovat olisi tarjolla erinomainen, ei tosin kustannustehokas, keino päättää päivänsä. Luin joskus ammoin vallasväkeen kuuluneesta tyypistä joka tuomittiin kuolemaan. Jostain syystä hänelle annettiin vapaus valita kuolintapansa. Hän valitsi madeiratynnyriin hukuttautumisen. Siinäpä jokaisen juopon märkä päiväuni.

tempokisu
19.12.2017, 20.39
^ mulla olisi armollisempi keino. Sitä sitten vaan nukahtaa, eikä herää. Ei siinä tarvitse kun yksi, se viimeinen resepti kirjoittaa ja hakea.

Tuskin vahvan olusen tulo tavallisiin ruokakauppoihin nyt tällaiseen vaikuttaa. Aika paljo saa olutta juoda että siihen...ja sittenkin taitaa herätä sairaalasta masuhuutelun jäljiltä.

jarit
19.12.2017, 21.22
Jotain viisi vuotta mennyt ilman olutta. Ei vaan maistu ja haiseekin ikävällä. Lonkeroa sentään opin nauttimaan muutama vuosi sitten, mutta nykyinen lähikauppojen valmistustapa rajoitteinen on liian hiivan makuinen eikä maistu. Tämä oikean lonkeron saapuminen lähikauppaan on kyllä ihan se ja sama, kun kolmen kilometrin säteellä kotoa sijaitsee 4 Alkoa.

izmo
19.12.2017, 21.39
En ajatellut. Juon vuodessa alkomahoolia joitakin annoksia, joista valtaosa työajalla (läksiäiset, pikkujoulut, projektijuhlinnat ym). Viimeksi tänään join lasin skumppaa keskellä työpäivää!! Hohoo. Ei siitä henki ala haista taikka lopullisesti lähde.

parikymmentä vuotta takaperin duunissa oli joku silloin tällöin maistanut tai jopa päihtyi päivän aikana termospullosta mutta nyt ei enään työaikana harrasteta ja meidän duunit on kyllä semmosia vähän vaarallisia että henken lähtö on lähellä jos maistaa liikaa

Munarello
19.12.2017, 21.42
Ihan protestiksi ajattelin jos ehtisi ryypiskelemään itsensä guoliaagsi jo ennen vuodenvaihdetta.

Kihti
19.12.2017, 22.22
Siis voithan sä kuitenkin kirkasta viinaa juoda? t. toinen kihtipotilas, tosin olen todennut että mikään ruoka ( ei edes nahkis) tai juoma ei vaikuta, vaan ...no "korkeemmat voimat".
Tässähän olisi hyvä vaihtoehto, mutta en pysty juomaan alkoholia niin paljo että siihen kuolisin. Tulee niin huono olo ja migreeni tietyssä vaiheessa että ei halua sitä rajaa edes lähestyä, ja tässä iässä jo tietää missä se raja suunnilleen on.

Voishan sitä kirkkaita juoda jos maistuis. Harrastin oluita maun vuoksi. Kihti vei mun ihanan harrastuksen pois. Jouduin aloittamaan pyöräilyn, että saan kulutettua yhtä paljon rahaa kuin olueen menisi.

tommi2
19.12.2017, 22.23
Tuskin hengiltä, mutta ostan vahvempaa olutta enempi, kun sitä kaupasta saa.

tempokisu
19.12.2017, 22.26
^ otan osaa. Olut on mun mielestä pahaa ( yhtä poikkeusta lukuunottamatta; nahkiaisen kyytijuomana). :D ja fillarointiin nyt enää rahaa kulu kun pari rataspakkaa ja ketjut vuodessa / kesä- ja talvipyöriin.
Ja ensi syksynä nahkiaispäivänä ostan......III olutta, olen kerran nelosta maistanut ja kolmonen oli makoisampaa.

tommi2
19.12.2017, 22.33
Mä taas luopuisin fillareista paljon ennen olutta. Hyvä olut on yksi elämän suurimpia nautintoja. Nykyään en kestä krapulaa, joten juon vain pari kerrallaan

puffe
19.12.2017, 22.44
Missä helvetissä on kaikki palstan tenunenät?
Täähän vaikuttaa lähinnä absolutistien kokoontumisajoilta :-)

ps.
Ja itse kysymykseen; en juo, kun en juo.

JiiPee
19.12.2017, 23.04
Missä helvetissä on kaikki palstan tenunenät?
Täähän vaikuttaa lähinnä absolutistien kokoontumisajoilta :-)

ps.
Ja itse kysymykseen; en juo, kun en juo.

No siis kaikissa meissähän asuu oman elämän "Hakkarainen", kukaan ei vaan kehtaa sanoa. Ollaan niin olevinaan ettäh :D

bici74
20.12.2017, 00.55
Vaikka yrittäisin niin luulen että jäisi suunnitteluasteelle kuin ziljoonat muutkin projektit. Mut laitetaan sinne listan jatkeeksi jos vaikka joskus innostuisi.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Jopotuinen
20.12.2017, 01.32
Saas nähä. Harjoituksen vuoksi ostin hetki sitten marketista kaksi purkkia aitoa Hartwall lonkeroa 5,5 %. Hintaa oli 1, 35 €.

Blackborow
20.12.2017, 07.27
Yritän ainakin.

Jami2003
20.12.2017, 07.58
Ei helevata. Trump on absolutisti. Täytyy käydä pitkäripaisessa.

Pekka L
20.12.2017, 08.21
En aio, mutta todennäköisesti olen tammikuussa aivan rappiolla. Näin käy, sanoi Antti Rinne ja kyllä pesunkestävää demaria pitää uskoa. Antoivat hienosti edustajiensa äänestää omantunnon mukaan, kuten hallituskin.
Taidan tulevalla Levin reissulla nostaa neloskaljamaljan Antille etelärinteen tuolihississä. Siinä projektissa Antti se vasta kunnostautuikin. Hieno mies.

bionic
20.12.2017, 12.50
Yks abso ilmoittautuu lisää. Tuota 0,7% farssia kun on seurannut - varmaan alusta alkaen yli kaksi vuotta(mutu), on ollut erilaisia lausuntokierroksia, työryhmiä jne.jne. niin ei kyllä tarvii ihmetellä miksi tämä Oy Suomi Ab junnaa paikoillaan kun joskus täytyisi tehdä jotain oikeasti tärkeitäkin päätöksiä. On se Arkadianmäki melkoinen tyhmyyden/osamattomuuden ja saamattomuuden keskittymä.

JackOja
20.12.2017, 13.03
Aika jännä muuten, että asetelma tässä topicissa on sellainen mustavalkoinen joko-tai. Ellet ole täysin absolutisti niin sinulla on hirveitä dokailuja ja elämää estäviä krapuloita.

VesaP
20.12.2017, 13.15
Joo, tää ketju tuntuu olevan noille "eimitäänkoskaan" juojille pätemistopikki. Eihän sitä tässä kysytty juoko koskaan, vaan juoko ittensä hengiltä. Minä en juo itseäni hengiltä mutta lupaan kyllä juoda, en tosin niitä paskoja mitä nyt tulee kaupan hyllyille. Itse pysyn samppanjassa tai viineissä, tai hätätilassa konjakissa jos siltä tuntuu. Mutta joo, en hengiltä sentään. Enkä edes ryyppää. Juon mutta en ryyppää.

tommi2
20.12.2017, 13.16
^^ja sitten toki nämä olut on liian rahvaiden juomaa ja maistoin pirkkaolutta enkä tykännyt -tyypit.

Edit: edellinen viesti tuli kun kirjoitin tätä, ei vastine VesaP:lle

VesaP
20.12.2017, 13.20
^Toinen väkänen taisi unohtua kun kerkesin väliin, mutta joo, olut on rahvaiden juomaa. :p Tai hetkonen, jospa se vain joistakin maistuu pahalle... No, itsellä ainakin tuo jälkimmäinen. Siksi tällä alkoholilailla ei ole hevonpaskan vaikutusta juomisiini. Paitsi että nykyään mikään oikee viinitalo ei toimita enää suomeen tuon hallituksen perseilyn takia. Se kirpaisee kyllä, kovasti. Yhtäpaljon melkein kuin aikoinaan Easyjet lopetti ilmaiset Hesa-Pariisi lennot. Se kirpaisi. No, aika aikaansa kutakin, mutta toivon että esim Vinatis vielä alkaa suomeen myymään pullojaan! Sit saa kuriiri taas Klaukkalaankin roudata isoja painavia laatikoita...

paaton
20.12.2017, 13.35
Aika jännä muuten, että asetelma tässä topicissa on sellainen mustavalkoinen joko-tai. Ellet ole täysin absolutisti niin sinulla on hirveitä dokailuja ja elämää estäviä krapuloita.

No, minulla ne muutamat ilta kaljatkin jäivät, kun tajusin niiden vaikuttavan selkeästi aamun ajojen terävyyteen moottoriratoja kiertäessä. Nyt en tosiaankaan halua pilata palautumista tai aamun lenkkiä oluella.

JiiPee
20.12.2017, 14.06

Minusta tässä langassa on toivoa, nimittäin harvassa ovat lekurit jotka kihtipotilaalle suosittelevat kirkasta viinaa kaljanpaskan sijaan :)

tempokisu
20.12.2017, 14.16
Minusta tässä langassa on toivoa, nimittäin harvassa ovat lekurit jotka kihtipotilaalle suosittelevat kirkasta viinaa kaljanpaskan sijaan :)

Mutta en suosittele juoda sitä koko putelia ( ellei ole sellainen ihan miniputeli) kerralla :D kohtuus on se juttu.

Blackborow
20.12.2017, 14.21
Joo, tää ketju tuntuu olevan noille "eimitäänkoskaan" juojille pätemistopikki.
Onhan se mukava päästä aina silloin tällöin kertomaan kuinka on parempi ihminen ja nousemaan jalustalle :cool:

paaton
20.12.2017, 14.46
Onhan se mukava päästä aina silloin tällöin kertomaan kuinka on parempi ihminen ja nousemaan jalustalle :cool:

Itse en ainakaan pidä oluen ottamista yhtään pahana, enkä todellakaan pidä itseäni parempana ihmisenä.

Sen olen kyllä huomannut, että useat pitävät olutta ottamattomia jollain tapaa parempina ja ihmetellään syytä oudolle käyttäytymiselle. Onneksi nuoriso alkaa jo muuttumaan, eikä kaljan kittaaminen ole enää pakollista, kuten meidän nuoruudessa.

Jopotuinen
20.12.2017, 15.13
Ei taida onnistua. Rouva kipasi marketista viimeiset 2 kpl 5, 5 % Hartwall lonkeroa. Tilalle oli nosteltu 3,7 % versiota. Puska perkele!

Pekka L
20.12.2017, 15.17
Mun nuoruudessa kitattiin Liebfraumilchia tai omppupomppua. Kalja ei ollut oikein kustannustehokasta. No baarissa tuli juotua kaljaakin.

JiiPee
20.12.2017, 15.25
Mun nuoruudessa kitattiin Liebfraumilchia tai omppupomppua. Kalja ei ollut oikein kustannustehokasta. No baarissa tuli juotua kaljaakin.

Joo, "libistä" kaveritkin joi, minusta se oli/on akkojen litkua. Minä ryystin toisen pitkätukan kanssa pussikaljaa, tyhmää hommaa se kieltämättä oli.

Ari H
20.12.2017, 15.46
^ & ^^ laskimme nuoruudessa, joskus 80-luvun alussa, että lonkero oli kustannustehokkainata.

tommi2
20.12.2017, 16.03
^ sorbus tai prinssi eversti. Ekaa tuli juotua

p bonk
20.12.2017, 16.39
En, mutta ajoittain todellisuuden hämärtäminen vaikka punaviinin voimalla tuntuisi olevan hyvä idea. Jos se lyhentää loppuelämää, niin sitten lyhentää. Mihinkään absolutisimiin, fundamentalismiin tai muuhun puhdasoppisuuteen en suostu uskomaan.

Mikko Asikainen
20.12.2017, 17.04
Heh, lonkku laskettiin kustannustehokkaaksi, saatavuus helpohkoa. Prinssi Everstin kanssa Cinnamon Jenkki " lantringiksi". Ei siis ihme ettei nykyisin maistu! Ilman hurskastelua, jalustointia tai pyhimyksen otsavalaisinta.

Fat Boy
20.12.2017, 17.28
Korjausta aiempaan viestiini. Myös työnantajani haluaa minun juovan itseni hengiltä ja antoi 30 euron lahjakortin Alkoon. Tämä moninkertaistaa alkoholimäärän, jonka aioin jouluna vetäistä kurkusta alas. En liene kummoinen työntekijä.

Mitäpä vielä?

tommi2
20.12.2017, 17.41
^älä nyt pety, mutta kolmellakympillä ei saa Alkosta juuri mitään. 300€ vois olla sellanen käypä joulubudjetti

Smo
20.12.2017, 18.07
Meillä olis ollut karonkka Teurastamon Tislaamossa mutta jätin väliin, siellä olis ollu hyvät ruuat ja juomat. Mutta jos haluaisin juoda itseni hengiltä sijoittaisin sen 6-pack hinnan sokeriin, pikahiivaan ja johonkin hedelmään ja saisin 30 litraa 3xA oluen vahvuista hyvää ja ravitsevaa kiljua. Eli 270 pulloa A:ta.

JiiPee
20.12.2017, 18.20
^Tuommoiseen päättelykykyyn kykenee vain todellinen "alan-mies", propsit siitä! :D

Katila
20.12.2017, 18.54
Tämä on varsin todennäköinen skenaario.

harmis
20.12.2017, 19.02
Tuskin onnistuu koska kerralla ei niin paljoa saa juotua että henki lähtis, ja siitä yrityksestä tulee niin paha olo että seuraavan kerran tekee mieli yrittää vasta kuukausien päästä. Niinpä pysyttelen edelleen saunaoluissa, kolmosissa.
Perinteiseti olen saanut joululahjaksi jonkun kirkkaan putelin. Niitä näyttää olevan useampi korkkaamattomana tuolla kaapissa.

Jopotuinen
20.12.2017, 19.12
"Yrittänyttä ei laiteta " Vanha suomalainen sanonta.

HC Andersen
21.12.2017, 00.13
En, minulla on niin paljon minkä vuoksi elää... esim. Asuntolaina

Jopotuinen
21.12.2017, 00.58
Ei mene tasan elämänlahjat, vaikkapa tuo tapaus HC (voi, voi).
Muut voi vetää älyn pois vaikka joka päivä, kunnes potkaisee tyhjää.

lehtijussi
21.12.2017, 06.41
Sama! -Ja hometalo,vaimolla ja pojalla mm. astma, itellä jatkuva nuha ja silmät kuin hiekkaa täynnä. mitään ei voi tehdä ja pois ei ole varaa muuttaa. Vois muuten tota ryyppäämistä koittaa, mutta kun vaarana ettei tuu muuta ku helvatun kipeeks... joten otetaan hieman hillitymmin kirkasta rommia. Kaljaa en ole juonut koskaan.

hcfreak
21.12.2017, 15.59
^Kai sitä ny voi muuttaaa vaikka edulliseen vuokra-asuntoon. Henkihän siinä lähtee ku hometalossa asuu

tommi2
21.12.2017, 17.34
^^nyt aloitat sen kaljanjuonnin, sillä ne ongelmat lähtee.

pohjola
21.12.2017, 18.00
ei oo näköjään onnistunut​ mut

tempokisu
21.12.2017, 18.15
^^nyt aloitat sen kaljanjuonnin, sillä ne ongelmat lähtee.

kalja ja olut on pahanmakuisia, paitsi...no, tietyssä tilanteessa sopii erittäin hyvin.

Asuntolainan voi jättää muitten huoleksi, kun sitä he halusi niin siinähän sitten olisi....en mä ole valmis vielä lähteen, tässä tuli nyt sellaisia juttuja että ikävä kyllä en vielä.

mutanaama
22.12.2017, 22.00
Mä sen just sain maksettua pois, eli nyt olis tonni kuussa enemmän ihan vaan juomiseen.
Mutta meinaan pitää taas tipattoman ihan vaan uittumaisuuttani, että jeesustelijat pääsee pätemään.

LJL
22.12.2017, 22.25
Asuntolainan voi jättää muitten huoleksi

Ot mutta monet addiktit (peli-, huume-, alkkis) tekevät silleen jännästi, että ottavat täydellisen persaukisuuden myötä velat alun perinkin muiden nimiin. Tähän ei tarvita kuin verkkopankin tunnukset tai luottokortti. Nähty valitettavasti moneen kertaan. Top 3 uhrit ovat oma puoliso, omat vanhemmat, omat lapset. Lasten osalta tosin voi vain kavaltaa varat kun velkaa ei alaikäisen nimiin saa ilman maistraatin lupaa. Semmoista Suomi nousuun -henkistä toimintaa kerrassaan.

Köfte
23.12.2017, 01.26
En aio. Hyvänä asiana oikean lonkeron saaminen myös normikaupasta tarvittaessa,
ei tarvitse "nauttia" niitä kiljunoloisia korvikkeita; myös A-vahvuiset paremmat oluet
ovat tervetulleita tuotevalikoimiin. Lisäksi noistakin jäävät vero€urot kotimaahan.

JiiPee
23.12.2017, 03.24
Ot mutta monet addiktit (peli-, huume-, alkkis) tekevät silleen jännästi, että ottavat täydellisen persaukisuuden myötä velat alun perinkin muiden nimiin. Tähän ei tarvita kuin verkkopankin tunnukset tai luottokortti. Nähty valitettavasti moneen kertaan. Top 3 uhrit ovat oma puoliso, omat vanhemmat, omat lapset. Lasten osalta tosin voi vain kavaltaa varat kun velkaa ei alaikäisen nimiin saa ilman maistraatin lupaa. Semmoista Suomi nousuun -henkistä toimintaa kerrassaan.
Word, valitettavasti näin juuri.

tempokisu
23.12.2017, 06.38
No, te ette ny honannu tota asuntolaina-asiaa...kyllä se minä tässä "uhri" olin; toinen ihminen sai ne "laina-rahat" ja minä tässä sitten niitä pankille makselen. Ihan oikeenhan se olisi että maksu menisi hänelle/heille jotka tämän jutun suunnitteli.
Toivottavasti ei ole ^ tuhlannu niitä rahoja ( tuntuu vähän typerältä ostaa sinne mitään joululahjojakaan, kun toinen on älyttömän rikas- mun mittapuulla - ja mnä pienituloinen). Ja toivottavasti ei oleta että täältä tulee perintöä....mitään ei kenellekään jää, yksi vanha asuntorötiskö joka tarttee täysremontin ja se asuntolaina.

puimuri
23.12.2017, 09.21
En. Joskus muutamat pienet, ihan vaan lääkkeeksi.