PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tuottaako Fillari-lehden foorumilla käynti yleensä A) hyvää B) pahaa mieltä?

LJL
23.11.2017, 23.56
Itse saan pääasiassa todella hyvää fiilistä foorumilta, yleensä offtopiikan kautta kun saa nauraa aivan haitarista oleville jutuille. Myös haitarista olevien tyhjänpäiväisten juttujen kirjoittaminen on yleensä mukavaa, sekä muukin asiaton meno. Joskus myös asiaa puhutaan ja siitäkin saa hyvää fiilistä, joskin se on verrattain harvinaista. Harrastamiseen liittyvää infoa saa sekä kaluston että tapahtumien osalta hyvin, tietty Facebookissa on myös tärkeitä lähteitä tähän. Yleensä päivän parhaat naurut saan joka tapauksessa foorumilta, vähän samalla tavalla kuin esim. armeijassa.

Joskus, onneksi harvemmin, fiilikset laskevat foorumin lukemisen johdosta, lähinnä silloin kun joku ottaa puheeksi homot, transvestiitit yms. vähemmän itseäni kiinnostavat aiheet ja vaahtoaa niistä. Myös kaikenlainen toistuva jankutus on revasta, oli aihe mikä hyvänsä. Onneksi sähköpyörät on myöskin tungettu omalle alueelleen. Hylkylista seivaa jos tietyn hahmon jutut alkaa liikaa rasittaa.

Hyvin vähän on yleensä mitään sellaista mikä vetäisi tunnelmaa miinusmerkkiseksi. Siksi käyn hyvin usein foorumilla lukemassa ja kirjoittamassa - koska se on mukavaa. Siten äänestän, kuten lääkärissä aina sanotaan, aaaa.

Edit: Että mites muilla noin niinkun yleensä?

tempokisu
24.11.2017, 05.15
Pitäisikö vastata
a. kivasti
b. rehellisesti

Ilman nahkiais-topiccia tämäkin paikka olisi tosi ankee.
Eikä sitä aa-ta sanota , tietyissä tapauksissa pyydetään vaan avaamaan suuta että sinne nieluun päin näkee. aaa on tosi vanhentunu juttu, vähän kun lankapuhelin.

kauris
24.11.2017, 08.50
Minulle yleensä hyvää. Joskus ärsyttää myös minua toistuva jankkaaminen turhasta. Jotain käytätkö kypärää keskustelua ei kerta kaikkiaan jaksa lukea aina uudestaan. Hyvin harvoin olen oikeasti pahoittanut vähän mieltäni mistään mutta muutaman kerran niinkin on käynyt ja silloin ne ovat siis liittyneen omiin kirjoituksiini ja niihin jonkun reagointiin.

Toisaalta minulle foorumi on kuitenkin edelleen fillarifoorumi eli olen täällä pääasiassa pyöräilyyn liittyvien juttujen takia. Vaikka muutamat täysin siihen liittymättömät kiinnostavat myös kuten teltta yms keskustelut, kellokeskustelut, autokeskustelut...
Siinä mielessä minusta on vierasta ajatella, että vain joku tietty pyöräilyyn liittymätön aihe kiinnostaisi (kuten esim kisun nahkiaiset) ja muutoin kokisin palstan yksinomaan ankeaksi.

Kuronen
24.11.2017, 10.00
Paino sanalle fillari ja fillarointiin liityviin keskusteluihin.

tempokisu
24.11.2017, 10.54
kuten esim kisun nahkiaiset

:D kiitos

LJL
24.11.2017, 11.16
On olemassa topiikkaa, ja sitten on offtopiikkaa.

kuovipolku
24.11.2017, 11.16
En ensiksi oikein tajunnut äänestyksen pointtia, koska minusta sen tuloksen täytyi olla niin itsestään selvä: miksi kukaan kävisi foorumilla (niin usein että voidaan käyttää sanaa "yleensä") jos se tuottaa pahaa mieltä!

Mutta meitä ihmisiähän on tunnetusti monenlaisia. Jotkut voivat käydä foorumilla nimenomaan siksi että se tuottaa pahaa mieltä, koska saavat siitä vahvistusta käsitykselleen muista ihmisistä, maailmasta ja itsestään tai koska saavat sen tuottamasta pahasta mielestä jonkinlaista sielullista energiaa.

Ja voihan olla että joillakin on niin paljon halua ja tarvetta lukea pyörä- ja pyöräilyaiheisia juttuja tai kysyä tai vastata että he jatkavat foorumilla käymistä kaikesta huolimatta. Tai voi olla että joillekin ne hyvän mielen kokemukset ovat niin hyviä että arvokkaita että niiden takia kannattaa foorumilla käydä säännöllisesti vaikka 80% käynneistä tuottaa pahaa mieltä...

PS Ainoa mitä mä en ymmärrä on se että joku ei pysty olemaan lukematta niitä osastoja tai ketjuja jotka ovat selvästi sellaisia etteivät ne hänen pirtaansa sovi tai häntä ollenkaan kiinnosta. Tai niitä kirjoittajia joiden jutut, mielipiteet ja kommentointityyli kyllästyttää, ärsyttää tai inhottaa häntä.

PPS En mä kyllä ymmärrä niitäkään jotka valittavat foorumin sisällöstä tai lopettavat foorumin seuraamisen sen vuoksi että pitävät sen sisältöä lapsellisena, tylsänä tai mitä milloinkin, mutta eivät itse "tuota" parempaa tai asiallisempaa sisältöä. Enkä niitä jotka säännöllisesti ja suhteellisen suurella volyymilla tuottavat sisältöä, jonka he itse varsin hyvin tietävät vain ja ainoastaan aktiivisesti ei-kiinnostavan 99% lukijoista.

PPPS Tuossa viimeksimainitussa en ajattele tämän äänestyksen toimeenpanijaa.

PPPPS Omista viesteistä voi melkoinen prosentti olla sellaisia jotka eivät kiinnosta 99% lukijoita, vaikka itse ihan muuta luulisin...

KotooTöihin
24.11.2017, 14.21
Lähinnä kaikkee sooda tulee luettua tältä foorumilta ja aina hyvät naurut. Viimeisin oli "olosuhteiden pakosta" ei postattu viesti. En ole aivan varma oliko minun postiin liittyvä, mut nauru irtos. Hyvää tietoa löytyy foorumilta, jos et kysele tyhmiä.

KotooTöihin
24.11.2017, 14.26
Olen lukenut joitakin viestiketjuja, joissa vain v*ttuillaan. Oli vähän termit väärin. Napa on napa on napa... Myös keskiö on napa, jos ei ole perehtynyt fillareiden syvimpään olemukseen.

LJL
24.11.2017, 14.36
Hienoa! Ainoastaan elasto tulee pahalle tuulelle. Se on toki valitettavaa.

izmo
24.11.2017, 14.37
Harvemmin tulee seurattu kun tätä duunia riittää eikä aika riitä selaan miljoona sivua

tempokisu
24.11.2017, 14.37

Yritin hienovaraisesti tuossa viestissä laittaa....mutta nahkiaiset on pelastanu koko foorumin. Se on paljon aikaansaatu nahkiaisilta, tosin tomppa auttoi.

izmo
24.11.2017, 14.47
mä kuuntelen Tomppaa ja yhä vaan jatkaa duunissaan
Puumista kuumin
se ei tiedä mitä missaa se Tomppa

kauris
24.11.2017, 15.29
:D kiitos

Eipä kestä :)

Tarkoitin siis sitä, että siinä nahkiaisia varten avatussa omassa keskusteluketjussaan nahkiaisista viestittelee oletettavasti joku/jotkut muutkin edelleen, kun keskusteluketju pysyy ylhäällä mutta olet ainoa, joka nahkiaisiin liittyviä kuvia ja viestejä laittaa jatkuvasti monen muunkin otsikon alle. Nukkeviestien lisäksi tietysti :)

Mutta ylipäätään siis minusta tuntuu oudolta, että vierailisin sanotaanko vaikka kalastusaiheisella keskustelupalstalla säännöllisesti kirjoittelemassa vain siitä syystä, että kirjoittelisin sinne viestejä polkupyöristä. Ja ajattelisin, että kylläpä on fillarijuttuja lukuun ottamatta tosi ankea tämä kalastusfoorumi.

Ari H
24.11.2017, 16.31
En voi vastata, koska vierailussa ei ole mitään mieltä.

tempokisu
24.11.2017, 16.34
^^ kyllä minä pidän sen nahkiais-topicin ylhäällä. Olen vaan niin iloinen että löytyi jotain kivaa ja kiinnostavaa, kun pyöräily alkaa tässä jo vähän hiipua eikä siitä ole enää juurikaan sanottavaa.

tommi2
24.11.2017, 17.18
joo, yleensä hyvää tuulta kyllä täältä saa ja parhaita aiheita ovat off-topicit. fillariaiheet ovat monesti vähän ittelle vierasta tyyliä harrastaa, kun en aja kilpaa, kisoja, yhteislenkkejä tai muutenkaan "oikein", niin tarinointi niissä ei niin nappaa.

mä en yhtään ihmettele että täällä kirjoittaa nahkiaisista tai mistään muustakaan off-topicista, täällä on ainakin meikäläiselle valmis foorumi, missä voi suht omana ittenään kirjotella mistä vaan. olen kaikennäköisissä foorumeissa kirjautuneena jäseneksi, mutta monesti meno on sisäänpäinkääntynyttä ja outoa vittuilua, niinkun täällä varmaan aloittelijoille.

välillä käy kyllä joku tyyppi ärsyttämäänkin ja varsinkin ihme valittajat, jotka tulevat vain riitelemään ja itkemään sivuseikoista. välillä tätä menoa ei jaksa, välillä jaksaa hyvinkin. tosin syytän täällä tarinoinnista twitterin hyytymistä ja muuttumista anti-Trump-foorumiksi. toivottavasti tänne ei tule koskaan tällaista "jos et ole samaa mieltä olet meitä vastaan" -menoa.

JiiPee
24.11.2017, 17.51
Mä tykkään kun saa olla anonyyminä kotikiusattuna täällä. Tänne pääsee Marttaa ja sen kaulinta pakoon. Paras topiikki on pyörä narisee poljettaessa ja toka paras kengät talveksi topikki paitsi kesällä. Silloin tykkään soudella. Tykkään myös totisemmasta menosta missä kampi pitää olla just eikä melkein ja mielellään linkki valmistajaan ulkomailla. Se tuo xtr-katu-uskovaisuutta ja mainetta. Kyllä tää on hyvä paikka mutta off-topiikkia sais olla lisää. Kissani nimi on Veera mutta se elää vielä.

nure
24.11.2017, 19.09
On asiaketjuja ja sitten noita popcorn juttuja, kummatkin viihdyttää!

tempokisu
24.11.2017, 19.17
siis YLEENSÄ. No kun ottaa sen asenteen, niin yleensähän on ihan mukavaa. Kun nyt en ole enää km/vuodessa uhka enää izmollekaan, niin mikäs tässä on ollessa nahkiksena.

elasto
25.11.2017, 00.15

Tää foorumi on oikeestaan vähän niinku Salkkarit: niin huonoa juttua, että sillä on kuitenkin jo omanlainen viihdearvonsa.

Köfte
25.11.2017, 00.31
Asiaa ja tietoa kysyttäessä (tosin suodattaen), enimmäkseen 85% on hyvää huttua;
"elasto" kiteytti loput: "niin huonoa juttua, että sillä on kuitenkin jo omanlainen viihdearvonsa".
Jatketaan näillä.

TERU
25.11.2017, 07.27
Joidenkin "näyttelijöiden" repliikit täältä avaa välittömästi innolla, koska ne Yleensä saavat hyvälle tuulelle, sitten on niitäkin joiden avausta voi viivyttää sopivampaan kohtaan. Paljon täällä tulee roikutuksi, hyviä nimimerkkituttuja tullut ja ihan uusia näkökulmia saanut, päätä ei näy...

tempokisu
25.11.2017, 11.58
Mutta mä en näyttele, olen yhtä kärttyinen oikeestikin. Ainoastaan töissä pitää olla ystävällinen ja kohtelias, joten ei sitä enää siviilissä jaksa, ei millään.

TERU
25.11.2017, 13.38
Yliystävällisyyttä ja hymyilyä onkin jo aivan liikaa, niin mainoksissa kuin tv-keskusteluissakin, ei kaikki voi ihan noin hyvin mennä, väliin pahoinvointia jo aiheuttaa, ainakin täytyy jättää katsominen! Täällä on toisin...

H. Moilanen
27.11.2017, 15.01
Onhan täällä aina hyvä käydä katsomassa miten huonosti muilla menee. Sitten kun alan samaistumaan muihin käyttäjiin, generoin vierailusta pahan mielen ja menen nurkkaan häpeämään.

tommi2
28.11.2017, 20.41
hieno foorumi, hienoille ihmisille ;)

tempokisu
29.11.2017, 14.18
nahkee foorumi, nahkeille ihmisille :D

LJL
29.11.2017, 14.21
Aika hyvä tulos tähän mennessä 28-2, ottaen kumminkin huomioon passiivin ja nahkiaisten määrä.

tempokisu
29.11.2017, 15.20
^ en ole siis äänestänyt, mutta kyllä mä nahkeen puolelle kallistun foorumin suhteen. Kiitos tompan.

tommi2
01.12.2017, 19.36
täytyy pitää nahkeutta yllä. miksi nahkiaistopicceja on vaan yksi?

Jopotuinen
01.12.2017, 19.46
Kyllä, ehdottomasti!