PDA

Näytä tavallinen näkymä : Oletko ajanut Länsimetrolla?

Jopotuinen
17.11.2017, 15.35
Nyt se sitten alkaa,
Suomi 100 vuotta - Länsimerto!
Aiotko olla ensimmäisten joukossa ja millaista kyyti oli?

Kovasti hinku matkustaa tuonne Rouvan kanssa etunenässä ja testata menoa, vähän miten Juhani Ahon Rautatie, Matti ja Liisa, mutta valitettavasti iski muuta ohjelmaa. Ehkä sitten myöhemmin :)

tommi2
17.11.2017, 15.51
mä yritän ei ens mut sitäseuraavana keskiviikkona.

Jukkis
17.11.2017, 21.03
Nyt se sitten alkaa,
Suomi 100 vuotta -Länsimerto!

Kovasti hinku matkustaa tuonne Rouvan kanssa etunenässä ja testata menoa, vähän miten Juhani Ahon Rautatie, Matti ja Liisa, mutta valitettavasti iski muuta ohjelmaa. Ehkä sitten myöhemmin :)

Länsimerto ? En oo tällaisesta hankkeesta kuullutkaan :-)

LJL
17.11.2017, 21.09
En mutta pakko kai ensi viikon torstaina viimeistään mennä (kiipeilypäivä)

izmo
17.11.2017, 21.12
Pääseekö itte Metron rattiin halutessaan :eek:

(ehkä on turvallisempaan itte ajaa jos siellä on kuskina musta mies Kenian savannilta)

Hartsa69
17.11.2017, 21.32
Tällaista maalaisjunttia ei voisi vähempää kiinnostaa.

Blackborow
17.11.2017, 21.50
En käytä julkisia.

Smo
18.11.2017, 01.11
Olis ehkä voinut mutta eipä tullut käytyä. Eikä nyt varmaan sateella jaksa junaan polkea, oletettavasti sitä tulee joskus käytettyä kun samaa reittiä fillarillakin joka viikko tulee sahattua.

tempokisu
18.11.2017, 09.47
Tällaista maalaisjunttia ei voisi vähempää kiinnostaa.

Samoin. Enkä mene myöskään sen #¤% ratikan kyytiin vaikka maksettais.

edit. Niin toi kysymys pitäisi varmaan olle oletko matkustanut.....vähän kun että oletko lentänyt lentokoneella, moni ei varmaan ole mutta matkustanut on....

JackOja
18.11.2017, 14.11
Höh, olenko eka joka vastaa tähän myöntävästi? Ja kello on vaikka mitä.

Olen. Matinkylään & back.

LJL
18.11.2017, 14.18

Mimmoista menoa oli? Onko se niinQ vuoristorata?

Smo
18.11.2017, 14.19
HSL Mobiiliseutulipun saa nyt muuten jonkun aikaa paikallislipun hintaan

Smo
18.11.2017, 14.20
Mimmoista menoa oli? Onko se niinQ vuoristorata?

Ilmeisesti selvisi hengissä kun kirjoittaa tänne

tempokisu
18.11.2017, 14.41
Täytyy tunnustaa että olen ihan "out" näistä lipunostamisista. En osaa ostaa lippua junaankaan, jos sitä ei saa enää asemalta ostettua. Pääseeköhän nyssellä enää niin että "päivää, yksi aikuisten lippu Tampereen keskustaan kiitos?" ja ojennan rahaa. Viimeksi matkustelin nyssellä....no on siitä 10 vuotta jo.
Jossain vaiheessa suunnittelin laivalla matkustusta, mutta jos lippuja ei enää saa matkatoimistoista niin en mä sitten osaa. Hankalaksi on menny vanhuksille...

Jopotuinen
18.11.2017, 15.22

Foorumin eka länsimetroilija!
Liitiä varmaan myöntää vastaavan arvonimen :D

Jopotuinen
18.11.2017, 15.23
Koskas se ajaa seuraavan kerran?
Entä paljonko paikkalippu maksaa ja onko se pakollinen?

LJL
18.11.2017, 15.25
Foorumin eka länsimetroilija!
Liitiä varmaan myöntää vastaavan arvonimen :D

Kyllä Ojan Jack olisi ansainnut ehdottomasti jonkun custom-tittelin, ehdotan "Hra Titamiini von Länsimetro"

tommi2
18.11.2017, 15.43
tää on vähän kuin Laikakoira, "lähetetään Jack eka Matinkylään"

huotah
18.11.2017, 15.56
Tulin, näin ja ajoin. Oli ihan metron täydeltä matkustajia ihan Espoon suuntaankin.

JackOja
18.11.2017, 16.01
Mimmoista menoa oli? Onko se niinQ vuoristorata?Tasaista oli.
HSL Mobiiliseutulipun saa nyt muuten jonkun aikaa paikallislipun hintaanNyt se sen sanoo! Menin matkakortilla ja menetin ainakin euron!
Ilmeisesti selvisi hengissä kun kirjoittaa tänneMjoo. Matinkylän ostarilla vähän tosin ahdisti kun erehtyi poikkeamaan siellä ylhäällä.

telipyörä
18.11.2017, 21.43
Tulipa varata vasten käytyä.
Matinkylässä nainen sanoi: "Hyvä Pekka" (nimi muutettu) kun Pekka onnistui maksamaan matkan matkakortilla.

Jopotuinen
19.11.2017, 14.00
Pitkäänhän tuota kestikin. Severi Suhosen sanoin: "Oliko Matinkylään mänijöitä? Juna hajos just."

Puotilan tunneliin hajonnut metrojuna. Rikkoontunut juna oli uusi. Vian syy ei ole vielä selvillä.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711182200543204_u0.shtml

TetedeCourse
19.11.2017, 14.01
Kyllähän syntyperäisenä espoolaisena tuo härveli piti käydä testaamassa - kuten joku sanoi aikaisemmin kyyti oli tasaista :) Teknisiltä ongelmiltakaan ei vältytty - 5 min odotettiin ovenkorjausta jollain asemalla. Syvällähän tuo kulkee, monen monta rullaporrasta ennen kuin pääsee laiturille asti.

Smo
19.11.2017, 16.45
Tasaista oli.Nyt se sen sanoo! Menin matkakortilla ja menetin ainakin euron! Mjoo. Matinkylän ostarilla vähän tosin ahdisti kun erehtyi poikkeamaan siellä ylhäällä.

Vahingossa lipsautin kampanjasta. Matinkylän ostari .. Iso Omena? Siellähän on kyllä se vanha ostarikin jossa varmaan kaupunkilaista voi pelottaa ellei ole kaukaa idästä tullut metrolla. Nythän itse asiassa pääsee Koivusaaresta jo metroon jos itään meinaa mennä Helsingin sisäsellä lipulla, säästyy se Larun kauheen ylämäen polkeminen

Mannavelli
20.11.2017, 14.01
Pääseekö itte Metron rattiin halutessaan :eek:

(ehkä on turvallisempaan itte ajaa jos siellä on kuskina musta mies Kenian savannilta)

Joo, afrikkalaiset on tyhmiä ja vaaralisia vai? Hyvä meininki.

En ole ajanut, odotelen vielä...

H. Moilanen
20.11.2017, 14.16
Empiirisen ja täysin poikkitieteellisen tutkimuksen mukaan, bussikuskeina on enemmän mustia miehiä kuin metron tai ratikan puikoissa. Jos mietitään millaista tuhoa bussilla saa aikaan versus millaista tuhoa metrolla saa aikaan, olisin ehkä enemmän huolissani linja-autokuskeista. Metrossa on kuitenkin kulunohjaus, busseissa ei.

Ja itse aiheeseen: säästelen vielä länsimetroneitsyyttäni. Ehkä jonankin päivänä on jotakin asiaa tuonne Erikoistalousalueelle sellaiseen paikkaan, johon helpoin kulkuyhteys on proletaari-putkella.

tempokisu
20.11.2017, 14.36
^ hyvin paljon ulkomaalaistaustaisia tummaihoisia nuoria miehiä hakee myös taksariksi ( teen niitä lääkärintodistuksia). Joskus miettii että mitenköhän se yövuorossa, kun taksarina on aika nuori noin parikymppinen ja tummaihoinen...ja olisiko bussi-metro-taksikuskiksi hakeville joku soveltuvuustesti parempi kuin lähinnä näköä testaava ylimalkainen lääkärintodistus..

JackOja
20.11.2017, 14.42
...Joskus miettii että mitenköhän se yövuorossa, kun taksarina on aika nuori noin parikymppinen ja tummaihoinen...

Niin meinaatko, ettei tolpalla erottaisi onko sisällä kuskia ollenkaan? Vai mikä olisi ongelma?

Markku Liitiä
20.11.2017, 14.48
Joku voi taas syyttää tiukkapipoisuudesta, mutta jos pidettäisiin tämä keskustelu länsimetrolla ajelemisessa eikä bussi-, taksi- ja metrokuskien ihonväreissä. Bussi- ja taksikuskiksi päästäkseen tarvitsee ainakin läpäistä alan koulutus/kurssi ja ko. ajoneuvon kuljettamiseen tarvittava ajokorttikin vaaditaan.

Ps. tarkennuksena mainittakoon, että ryhdyin kirjoittamaan viestiäni ennen JackOjan postausta.

LJL
20.11.2017, 14.59
Aihealueeseen liittyen, en ole, koska pienessä flunssassa ja tänään etänä. Ehkäpä huomenna sitten. Sinänsä homma smullistuu mulla aivan täysin, kun nykyinen työmatka 165/150 Ruoholahteen ja siitä metrolla Sörnäisiin. Ei mitään käsitystä miten bussit menee ja miten Matinkylässä vaihto oikein tapahtuu.

Ps. Kuukerin nelli ei tehnyt lasikukkoa.

JackOja
20.11.2017, 15.02
^^joo, periaatteessahan kysymyksenasettelu on varsin yksinkertainen: oletko vai etkö. Ei vaadi kovin kummallista filosofointia.

Tänään olisin voinut tulla töihin metrolla, mutta tulin autolla. Eipä tuo Länäri sen tyhjempi ollut kuin ennen metroakaan. Pettymys.

H. Moilanen
20.11.2017, 15.47
^Hä? Senhän piti tyhjentyä niin, että sinne saadaan pyöräkaista ihan tosta noin vaan.

Smo
20.11.2017, 21.26
^Se tyhjentyy sitten kun osa bussilinjoista lopettaa liikennöinnin. Ja täyttyy samantien niiden autoista joiden bussilinjat vietiin metron takia.

En ole vieläkään ajanut.

LJL
21.11.2017, 09.41
Neitsymatkalla parhaillaan, Matinkylästä starttasin

p bonk
21.11.2017, 22.48
Vahingossa lipsautin kampanjasta. Matinkylän ostari .. Iso Omena? Siellähän on kyllä se vanha ostarikin jossa varmaan kaupunkilaista voi pelottaa ellei ole kaukaa idästä tullut metrolla. Nythän itse asiassa pääsee Koivusaaresta jo metroon jos itään meinaa mennä Helsingin sisäsellä lipulla, säästyy se Larun kauheen ylämäen polkeminen

Paitsi että ei pääse, koska Koivusaaren metroaseman Koivusaaren puoleinen sisäänkäynti otetaan käyttöön myöhemmin.

https://www.lansimetro.fi/asemat/koivusaari/

Ja ei, en ole ajanut. Aikomus on kyllä.

tommi2
28.11.2017, 20.48
huomenna pitäisi päräyttää. jännittää jo valmiiksi

samooja
29.11.2017, 11.05
Melkoo vihreetä sakkia olette, itse en ole ajanut, enkä aja, mutta kyydissä aion olla. Koska pakkohan se on katsastaa ennekuin se suljetaan.

Veivaaja
29.11.2017, 11.27
Matkustin. Aika samanlainen kuin itämetrokin. Ehkä se on väistämätöntä, että asemat eivät ole niin kovin viihtyisiä. Toimii.

puffe
29.11.2017, 13.15
huomenna pitäisi päräyttää. jännittää jo valmiiksi

"Olkoon Voima kanssasi."
-Luke Skywalker

ps. Asun Helsingissä, mutta lähimmälle metropysäkille on matkaa 9.2 kilometriä, joten taidan odotella testiajoa ihan kaikessa rauhassa kunnes asemaa löytyy max. 500 metrin päästä.

kauris
29.11.2017, 13.52
Jos lähden tänään täältä kursilta jossa olen Hakaniemessä ja minun pitää kuitenkin vaihtaa bussiin, joka ajaa ensin Länäriä ja Suomenojalta kohti Espoon keskusta, metrosta kannattanee edelleen vaihtaa bussiin ihan vain Kampissa. Mikä olisi tokaparas vaihtoehto, jos haluaisin ajaa metrolla vähän pidemmälle eli uutta reittiä? Eli missä metropysäkki on lähimpänä Länsiväylää ajavia bussilinjoja?
Ei taida olla missään kovin kannattavaa ainakaan näin sadesäällä.

Itse kuulun muutenkin niihin joille metro vuodenvaihteen jälkeen loppuvien suorien kamppiin menevien bussilinjojen jälkeen on vain heikennys. Bussini hidas osuus pysyy ennallaan ja just kun bussi on päässyt Länsiväylälle ja ajaisi nopeasti loppumatkan omaa bussikaistaansa kamppiin, joudunkin vaihtamaan metroon jossain Matinkylän sivustassa metroasemalla ja sitten kierrellään metrolla Tapioloita ja Otaniemiä. Kamppiin meno siis hankaloituu ja hidastuu. Jos metrolla pitää päästä idemmäksi eli vaikka tänne Hakaniemeen tai kauemmas, lopputulos on ok, koska nykyäänkin on pitänyt vaihtaa metroon Ruoh8lahdessa tai Kampissa. Hieman hitaammin luulen tällä uudella systeemillä silloinkin menevän.

JackOja
29.11.2017, 14.01
...Mikä olisi tokaparas vaihtoehto... Eli missä metropysäkki on lähimpänä Länsiväylää ajavia bussilinjoja?

Eikö se Matinkylä ole? Noi muuthan on ihan hevonkuusessa sulle.

Samalla saat tekosyyn käydä ostamassa Partioaitasta retkimuonaa.

JackOja
29.11.2017, 14.09
Ensi tiistaina ajan taas. Ja vieläpä jännittävästi Siilitieltä Otaniemeen.

Yleensä olen asioinut Espoon VW:lla, mutta nyt valitsin huoltopaikaksi Herttoniemen VW-huollon. Auton ajan aamulla sinne ja sieltä metrolla töihin. Huomattavasti kätevämpää kuin päästä Espoon sisällä Friisilästä (vai Tiistinmäkeäkö se on?) Otaniemeen. Ja samoin toisinpäin autoa hakiessa. Samalla reissulla sitten Yläfemmaan heräteostoksille kun muuten ei ole yleensä asiaa sinnepäin.

H. Moilanen
29.11.2017, 14.19
Samalla reissulla sitten Yläfemmaan heräteostoksille ...
Ehdoton uhka kukkarolle ja mahdollisuus muulle.

kuovipolku
29.11.2017, 14.30
En ole, mutta vakaa aikomus on käydä ihmettelemässä kaikkia uusia asemia vielä tällä viikolla.

PS Vaihdon tai vaihtoja sisältävän matkan kesto taitaa usein riippua yhtä olennaisesti (sen reaalisesti toteutuvan) vaihtovälin pituudesta kuin reitistä.

PPS Omalta muinaiselta työmatkalta muistan sen kuinka HKL:n suunnittelijat olivat päätyneet sellaiseen liityntäliikenteen aikatauluratkaisuun että jos oli mennyt metrossa oikeaan vaunuun, asettunut ennen junan tuloa valmiiksi oikean oven eteen (jottei jäisi könyäjien tai liukuportaiden tukkijoiden taakse) ja juoksi bussille, ehti juosta juuri lähteneen bussin takaoven kohdalle. No, mulla ei ollut kävelymatkaa enempää kuin että olin rapun ovella samaan aikaan kuin seuraavaa bussia odottamaan jäänyt naapuri...

tommi2
29.11.2017, 15.35
Woohoo nyt olen. Kummitusjunaan verrattavissa oleva kokemus

29er
29.11.2017, 16.56
Kävin valokuvaamassa eräänä päivänä kaikki uudet asemat. Mobiililipulla sai seutulipun tarjoushintaan 2,90€.
Kyllähän se kulki siististi mutta jatkossa hidastaa huomattavasti omaa matkaamistani kodin ja Hki keskustan välillä kun suorat bussilinjat poistuu.

LJL
29.11.2017, 18.52
Viimeksi juuri äsken Sörnäs-Mattby

Teppo
29.11.2017, 19.36
En ole ajanut. Metroon pääsy olisi kyllä helppoa niin kotoa kuin töistä lähtiessä, mutta paljon kivempaa kulkea työmatkat pyörällä tai omalla autolla. Perheen kauppareissut aina autolla tai lähikaupasta kävellen. Nykyään käytän julkisia aniharvoin.

LJL
30.11.2017, 09.29
Parhaillaan huristan, Koivusaari, Björkholmen

Jopotuinen
30.11.2017, 20.11
Ainoastaan ekakerran raportointi tähän säikeeseen!

LJL
30.11.2017, 20.17
Ainoastaan ekakerran raportointi tähän säikeeseen!

Pippeleiden kevät

tommi2
30.11.2017, 20.24
Nyt se sitten alkaa,

tässä on aloituksessa esitetyt kysymykset. ei puhuta mitään ensimmäisen kerran raportoinnista. ei nyt muuteta sääntöjä kesken (metro)matkan

JackOja
30.11.2017, 20.38
Mä meinaan raportoida kaikki matkat. Miten niin eka kerta?

tommi2
30.11.2017, 21.04
mä ajoin 2 siivua ja siitä riittää juttua ainakin 400:aan viestiin. on-topic: joillan asemilla oli vain muutama ihminen.

Jopotuinen
30.11.2017, 21.16
^^^ Kyllä tuossa selkeästi viitataan:
ensimmäisten joukossa = se joukko meni jo!
millaista kyyti oli = kokemukset menneestä

Mutta jottemme sortuisi ahdasmielisyyteen, jatkossa myös maalaisten ja muiden jälkeenjääneiden ensikokemukset hyväksytään, ymmärrettävistä syistä, vuoden loppuun asti.
Säie jäädytetään 1.1.2018 alkaen ja Mode poistaa aiheettomasti raportoidut duplikaatit.
Tämän jälkeen on kuitenkin varattu mahdollisuus anoa oikeutta raportoida tapahtuma jälkijättöisesti, mikäli se täyttää vaaditut tiukat kriteerit. Kriteereitä ei kuitenkaan julkaista, jotta ne eivät johtaisi väärinkäytökseen. Kielteisestä päätöksestä ei voi valittaa.

tommi2
30.11.2017, 21.40
me avataan uus, melkein samanlainen, mutta suvakkiketju :D

JackOja
30.11.2017, 21.43
Näin me tehdään jos Jopotuinen alkaa nipottamaan.

Kaikista foorumin ihmisistä Jopotuinen ei ollut kukkahattutäti -kategoriassa. Ennen tätä.

Marsusram
30.11.2017, 22.01
Ei, en vielä ole ajanut länsimetrolla.

Kuinkahan tuonne Matinkylään kannattaisi mennä, kun reittiopas ei vielä kerro (länsi-)metrovaihtoehdosta.
Reittioppaan mukaan sen ehdottamilla busseilla kestää 45min ja PK-reittioppaan mukaan fillarilla 20km/h menisi 35minuuutissa..
Pitääkö oikein ottaa vapaapäivä, jotta länsimetron voisi käydä kokeilemassa?

p.s. Ihan sama kuka siellä "ohjaajan" penkillä istuu, automaatillahan ne kulkee, eikä mikään voi mennä vikaan, vikaan, vikaan, ..

LJL
30.11.2017, 22.02
Näin me tehdään jos Jopotuinen alkaa nipottamaan.

Jolalaadi-duu, olen mukana!

p bonk
30.11.2017, 22.24
Koeajo suoritettu tänään.

(ihan vain ärsyttääkseni kirjoitin)

Fat Boy
30.11.2017, 22.25
En.

Mitäpä vielä?

Jopotuinen
01.12.2017, 11.58
me avataan uus, melkein samanlainen, mutta suvakkiketju :D

Mutta se nyt ei vaan käy! Sehän on jo yksistään hyvien käytöstapojen vastaista.
Lisäksi siinä rikotaan räikeästi aikaisemman topicin aloittaja tekijänoikeuksia.
Rangaistuksena siitä voi seurata jopa linnaa, putkaa ja vankeutta!

tommi2
01.12.2017, 12.53
siinä oliskin hyvä ketju,foorumiputka ! siellä sais vaan keskustella "tuomion aikana".

Jopotuinen
01.12.2017, 13.49
^ Eikös semmonen jo ole?
Kisuhan ainakin lähettelee porukkaa solkenaan nahkurin orsille, että oikein ahasta välistä tekee.

tommi2
01.12.2017, 19.32
mä en ole sinne herrasmiehenä joutunut, niin en tiennyt

alli
04.12.2017, 02.10
Aikomus oli olla vaikka ensi päivän testaajien joukossa, mutta viimeiseen tutustumistarjousiltaan sitten ensikyyti jäi... pyörähdin Matinkylän asemalla ja suoraan takaisin käymättä pinnalla missään. Paluumatkalla kieppasin työpaikalle ja hain sinne pikkujouluissa jääneen fillarin.

Lähinnä ihmettelin uusia asemia ja kuulutuksia, mutta jossain vaiheessa kiinnitin huomiota, että varsin hiljaista ja autiota oli Espoon päässä. Oikeastaan vasta Rautatientorilta itään päin lähtijöitä riitti taas metron täytteeksi

LJL
04.12.2017, 09.20
Parhaillaan huristelen

JackOja
04.12.2017, 09.29
Äsken huristelin töihin.

Kylläpä oli tyhjää asemilla ja junassa.

noniinno
04.12.2017, 10.32
En ole, enkä kyllä itämetrollakaan (onko sellaista?) tai muullakaan kotimaisella metrottimella.
Meen vasta sitten kun Tamperella pääsee metrolla portaksista 'erevantaan.

JackOja
05.12.2017, 09.07
Matkustan juuri nyt.

LJL
05.12.2017, 09.16
En vielä tänään, Matinkylässä odotan

noniinno
05.12.2017, 10.32
En ole tänäänkään ajanut.

LJL
05.12.2017, 10.35
En juuri nyt mutta ajoin äsken

JackOja
05.12.2017, 12.09
Juuri nyt kyllä. Tästähän alkaa tulla tapa.

Melko tyhjät vaunut, onkohan tämä kannattava bisnes?

Melko pöljää sakkia nekin harvat. Tuossa juuri kolme sukupolvea naisia olivat ostaneet seutuliput Koivusaaresta keskustaan. Päivittelivät miten voi maksaa vitosen! Jos en olisi näin introvertti olisin voinut valistaa.

tommi2
05.12.2017, 12.26
olen. kukaan ei voi ottaa sitä kokemusta pois. no, ehkä kova isku päähän tai joku kemikaali voisi poistaa muistot, mutta fakta jäisi. eli olen edelleen.

Jopotuinen
05.12.2017, 12.37
^No joo ei, ei oteta pois. Mutta, mutta vähän voisi siitä kyllä muillekin jakaa, kaikki ei syystä tai toisesta pääse itse tota testaamaan. Perin itsekästähän se olisi pitää pelkästään omana.

JiiPee
05.12.2017, 13.02
En vielä, mutta ehkä jonain kauniina päivänä.

tommi2
05.12.2017, 13.15
^No joo ei, ei oteta pois. Mutta, mutta vähän voisi siitä kyllä muillekin jakaa, kaikki ei syystä tai toisesta pääse itse tota testaamaan. Perin itsekästähän se olisi pitää pelkästään omana.

no joo... menin siis Rautatientorilta (? mikä se aseman nimi on tarkkaan) kyytiin ja ajoin yhteen putkeen Aalto yliopisto-pysäkille. kyyti oli mielenkiintoinen, toinen toistaan kiehtovampi ihminen asteli sisään, pystyi seuraamaan mainoksia liikkuvaan kuvaan erikoistuneelta mainostaululta ja uutisiakin se näytti. menin Aallossa väärältä puolelta ulos ja jouduin kiertämään koko raksan. en ole tuolla käynyt sitten 90-luvun, joten navigaattorin kanssa suunnistin. takaisin tulinkin sitten oikeaa reittiä. sama siivu, vastakkainen suunta. tällä kertaa ihmiset olivat jo lähes vanhoja tuttuja, moikkailin näyttävästi kaikkia huutaen "terse" ja sain ystävällisiä hymyjä kiitokseksi. matkan maksoin suuren maailman tyyliin HSL appilla, jota kanssamatkustajani, maalainen, ei uskaltanut ottaa käyttöön ja pulitti näin ollen lähes tuplahinnan, sekä sähläsi kolikkojen kanssa, kuten maaseudulla on tapana. hän oli sonnustautunut karjakon uniformuun, mutta pyynnöstäni pääläri ja jakkara jäi kotiin.
tällainen oli minun matkani muistoissani. kaikki yhteneväisyydet eläviin henkilöihin ovat satunnaisia.

JiiPee
05.12.2017, 14.06
no joo... menin siis Rautatientorilta (? mikä se aseman nimi on tarkkaan) kyytiin ja ajoin yhteen putkeen Aalto yliopisto-pysäkille. kyyti oli mielenkiintoinen, toinen toistaan kiehtovampi ihminen asteli sisään, pystyi seuraamaan mainoksia liikkuvaan kuvaan erikoistuneelta mainostaululta ja uutisiakin se näytti. menin Aallossa väärältä puolelta ulos ja jouduin kiertämään koko raksan. en ole tuolla käynyt sitten 90-luvun, joten navigaattorin kanssa suunnistin. takaisin tulinkin sitten oikeaa reittiä. sama siivu, vastakkainen suunta. tällä kertaa ihmiset olivat jo lähes vanhoja tuttuja, moikkailin näyttävästi kaikkia huutaen "terse" ja sain ystävällisiä hymyjä kiitokseksi. matkan maksoin suuren maailman tyyliin HSL appilla, jota kanssamatkustajani, maalainen, ei uskaltanut ottaa käyttöön ja pulitti näin ollen lähes tuplahinnan, sekä sähläsi kolikkojen kanssa, kuten maaseudulla on tapana. hän oli sonnustautunut karjakon uniformuun, mutta pyynnöstäni pääläri ja jakkara jäi kotiin.
tällainen oli minun matkani muistoissani. kaikki yhteneväisyydet eläviin henkilöihin ovat satunnaisia.

Hieno junamatka "Matin ja Liisan"-tyyliin.

Jopotuinen
05.12.2017, 14.43
*nips* HSL appilla, jota kanssamatkustajani, maalainen, ei uskaltanut ottaa käyttöön ja pulitti näin ollen lähes tuplahinnan, sekä sähläsi kolikkojen kanssa, kuten maaseudulla on tapana. hän oli sonnustautunut karjakon uniformuun, mutta pyynnöstäni pääläri ja jakkara jäi kotiin.

Siis tuolla on sittenkin kondyktööri tai joku rahastaja :seko:

JackOja
05.12.2017, 14.45
Siis tuolla on sittenkin kondyktööri tai joku rahastaja :seko:

Ei ole, sun pitää nyt vaan opetella rahan antaminen koneelle :)

tommi2
05.12.2017, 14.48
joo, "robotti" rahastaa. tällasta se on suuressa maailmassa ;)

Jopotuinen
05.12.2017, 14.56
Onhan tuota täällä kovastikin tuumittu ja ihmetelty. Jotta että jos vaikka lähettäisiinkin onnikan kyydillä ja oikein porukalla, tuota ihmettä kokeilemaan. Vielä kun joku suostuisi porukan vetäjäksi, että ei vaikka sitten väärään metroon nouse.

Kisukin mahtuisi kyllä porukkaan, voisi samalla reenata sitä ratikkata varten, ei oo sitten ihan nöösi kotopuolessa, kun se aika koittaa. :rolleyes:

tommi2
05.12.2017, 15.46
^tässä olisi varmaan ideaa. vetäjäksi ehdotan länsimetrosemiammattilaisia JackOjaa ja LJLää. voisin itsekin tulla ohjatulle ajelulle, siitä saa enemmän irti kun saa oppaan kommentit eri kohteista.

LJL
05.12.2017, 15.51
^tässä olisi varmaan ideaa. vetäjäksi ehdotan länsimetrosemiammattilaisia JackOjaa ja LJLää. voisin itsekin tulla ohjatulle ajelulle, siitä saa enemmän irti kun saa oppaan kommentit eri kohteista.

"Öö.. No tässä on.. Ööö... *huolestuttava röyhtäys* Keilaniemi *TUKKIMIEHEN PIZZA* -köhhöhöh, Kägeludden."

JiiPee
05.12.2017, 16.01
Jos huolitaan mukaan niin voisin lähteä turistiksi, vois olla kiva reissu.

marco1
05.12.2017, 16.35

Ylen Areenassa on Tohtori Raimon jaksoissa myös perinteitä kunnioittava tarina:
https://areena.yle.fi/1-3753585

tommi2
05.12.2017, 16.53
Jos huolitaan mukaan niin voisin lähteä turistiksi, vois olla kiva reissu.

nimenomaan. eväsleivät voipaperissa ja kossupullollinen maitoa mukaan.

JiiPee
05.12.2017, 16.57

Kiitos tästä, sai hyvät naurut :)

Jopotuinen
05.12.2017, 19.28
marco1 (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?20014-marco1)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/statusicon/user-offline.png

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/misc/quote_icon.png Alkujaan tämän lähetti JiiPee http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=2734432#post2734432)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/misc/quote_icon.png Alkujaan tämän lähetti JiiPeehttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=2734469#post2734469)Jos huolitaan mukaan niin voisin lähteä turistiksi, vois olla kiva reissu.

nimenomaan. eväsleivät voipaperissa ja kossupullollinen maitoa mukaan.

Eiku matkaan!

Jopotuinen
05.12.2017, 19.38
^ Ei ny tai noi lainaukset mennä tekijäoikeuksien mukaisesti. On tota matkakuumetta, nääs.

LJL
05.12.2017, 22.04
Ajoin mutta ei paska toiminut, vaan hyytyi Kamppiin. Epäeroottinen tunne.

Jopotuinen
05.12.2017, 22.31
Confused? Why if not???

JackOja
05.12.2017, 23.17
Ajoin mutta ei paska toiminut, vaan hyytyi Kamppiin. Epäeroottinen tunne.Ei Länsimetro voi Kamppiin hyytyä.

tommi2
05.12.2017, 23.21
^ törmäsin muuten toiseenkin, joka ajattelee LJLn tavoin, ajelee länsimetrolla, mutta ei ole vielä käynyt uusilla asemilla. nyt tarvitaan käsitteiden vahvistusta: onko länsimetro siis
a) metro, joka menee myös länteen (onko muitakin?)
b) metro, joka on uusien pysäkkien alueella
c) jotain ihan muuta, mitä

JackOja
05.12.2017, 23.36
b) metro joka kulkee sillä uudella rataosuudella.

Eihän ennenkään länteen päin kulkevaa metroa sanottu länsimetroksi.

Jopotuinen
06.12.2017, 12.01
Yksi asia tuossa vielä kovasti ihmetyttää.
Jos Länsimetro menee nimensä mukaisesti länteen, niin onko sitten jossain Itämetro palautusta varten, joka tuo niinku takaisin? Eikös siellä lännessä ala olla jo vähän ahasta, vai tuodaanko ne vaunut sitten takaisin alkuun vaikkapa rekalla jotenkin, vai miten?

JackOja
06.12.2017, 12.51
Jos Länsimetro menee nimensä mukaisesti länteen, niin onko sitten jossain Itämetro palautusta varten, joka tuo niinku takaisin?

Se nimi tulee siitä, että se on lännessä, ei siitä, että se menee länteen. On metro ja on länsimetro.

Tää on oikeesti ihan helppo asia ymmärtää.

Jopotuinen
06.12.2017, 14.38
Ahaa, siis kaksi metroa. Täytyypä käydä katsomassa molempia.
Moskovassa ei ollut kuin yksi. Sen nimi oli метро.

tommi2
06.12.2017, 14.44
hahahahahaaa.... jossei tahallista niin tämä on kyllä vuosisadan väärinymmärrys

LJL
06.12.2017, 16.39
Ei Länsimetro voi Kamppiin hyytyä.

Kerrataan hieman vielä tätä logiikkaa - jos metro kulkee sujuvasti idässä mutta pysähtyy ennen länttä, kulkeeko silloin itä- vai länsimetro?

JackOja
06.12.2017, 23.01
Matkustin tänään kaupungilta saarelle.

Kerrataan hieman vielä tätä logiikkaa - jos metro kulkee sujuvasti idässä mutta pysähtyy ennen länttä, kulkeeko silloin itä- vai länsimetro?(Itä)metrossa olet ajellut. Länsimetro ajelee Ruoholahden ja Matinkylän väliä.

Mikä metro muuten se tuleva pätkä on?

LJL
06.12.2017, 23.06
(Itä)metrossa olet ajellut. Länsimetro ajelee Ruoholahden ja Matinkylän väliä.

Ok. Eli kun sanoin ettei paska (= länsimetro) toiminut, niin olinko oikeassa vai väärässä? Ja korjataan aikaisempaa bussissa huolimattomasti kirjoitettua lausumaan, tarkoitin siis tietysti yrittäneeni ajaa enkä ajaneeni.

Metro tänne meille kotiin Kivenlahteen on tietysti Länsilänsimetro, elikkä tuttavallisesti ruotsimetro.

LJL
07.12.2017, 09.12
En näköjään tänä aamuna, olin ajatuksissani ison omenan pysäkillä ja bussi meni karusti ohi. Mennään sitten Ruoholahteen saakka kun se vielä on mahdollista

LJL
07.12.2017, 10.21
En näköjään tänä aamuna, olin ajatuksissani ison omenan pysäkillä ja bussi meni karusti ohi. Mennään sitten Ruoholahteen saakka kun se vielä on mahdollista

Ja kas, olin 12min aikaisemmin byroossa kuin Länsimetroa käyttäen. Tästä kiitos kuuluu kylläkin 5min siirtymälle bussipysäkki-metropysäkki Matinkylässä, jonka pitäisi käsittääkseni hieman nopeutua terminaalin auetessa. Mutta vaikka olen "optimikäyttäjä", niin ei Kivenlahti-Sörnäinen-väli nopeutunut vaan hidastui Länsimetron myötä. Ei varmaan nopeudu edes silloin kun Anno Domini X aukeaa Kivenlahteen saakka.

JackOja
07.12.2017, 10.36
Metro tänne meille kotiin Kivenlahteen on tietysti Länsilänsimetro, elikkä tuttavallisesti ruotsimetro.

Vai olisko se Länsimetron jatke, niinkuin peeniksen jatke?

...silloin kun Anno Domini X aukeaa Kivenlahteen saakka.

Mitäs tuosta on muuten kerrottu? Vai eivätkö taktisesti lupaile enää mitään?

VPR
07.12.2017, 11.36
Aikaisintaan 2022.

LJL
07.12.2017, 12.25
Aikaisintaan 2022.

Köhhhhhöhh. KÖHHÖÖHÖHH. Köh. Anteeksi, kiusallisesti alkoi jotenkin yhtäkkiä yskittää virtuaalisesti. En osaa sanoa miksi.

JackOja
08.12.2017, 08.58
Juu töihin tulin. Olipas taas tyhjät vaunut.

Jopotuinen
09.12.2017, 00.00
Tarvittaneen uusi topc ja keskustelufoorumi meille, ei ajaneille. Kun ei ole tota ajokorttiakaan.

Jopotuinen
09.12.2017, 13.12
Hitto ku sattu tossa polveen ja kärräsivät sitten väkipakolla pois.
Näköjään siitä nyt sitten lehessäkin:
Metro osui laiturin reunalla istuneen miehen jalkoihin - juna tyhjennettiin ihmisistä

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712082200592173_u0.shtml

Ei siis iha vielä, mutta lähellä oli jo.

tommi2
09.12.2017, 13.29
Tarvittaneen uusi topc ja keskustelufoorumi meille, ei ajaneille. Kun ei ole tota ajokorttiakaan.

eikös tämä ole ihan hyvä topic siihenkin? aina voi vastata aluksi että "en ole ajanut" ja sitten jatkaa mitä nyt haluaa jatkaa.

ja olen ajanut (kyydissä). hieno muisto, vain yksi metro/lähijunamatka on tätä parempi.

Steni
09.12.2017, 18.36
En ole ajanut Länsimetrolla.
Mutta ajolupa löytyy.

JackOja
12.12.2017, 09.20
Juu, tulin töihin.

Niin ja tosiaan, viikonlopulta jäi raportoimatta yhden pysäkinvälin matkustus matkalla jazz-festareille.

LJL
12.12.2017, 10.59
En, vaan vaihteeksi pyöräillyt töihin. Se mukavamphaa on.

samooja
12.12.2017, 11.38
Espoon metro on kauhea. Vuosaareen ja mellunkylään menee mukavammat kiskot.

Ruoholahdesta Otaniemeen matkustin ja en halua toista kertaa kokea tuotapetymystä. Asemat olivat huonossa kunnossa ollakseen uusia. Kyllä minä odotin parempaa ja mukavampaa kyyti, kun on uudet kiskot. Sääli vanhuksia ja muita nivelrikkoisia ja niitä joilla lonkka rikki tai suolistosairaus, helvetti alkaa ruoholahdesta.

JackOja
12.12.2017, 18.00
Juu. Töistä kotiinpäin.

JackOja
13.12.2017, 12.08
Laskettiinko meinaamiset? Meinasin tulla aamulla töihin, mutta päätinkin kävellä.

LJL
13.12.2017, 13.46
En edes meinannut mennä vaan posottelin bussilla Ruoholahteen asti. Kohta se ei enää onnistu mutta 10min ajansäästö houkutti.

tommi2
13.12.2017, 17.18
^whaaat? bussiko siis länsiväylää pitkin nopeampi? ei tana kele... mä jo kelailinkin niitä metron aikoja että eivät ne nyt kauheasti aikaa säästä, mutta en sitten muistanut mitä bussilla otti, kun viime vuosituhannen puolella muutin Tapiolasta Lahden suurpuutarhakaupunkiin.

LJL
13.12.2017, 17.24
^whaaat? bussiko siis länsiväylää pitkin nopeampi?

Kyllä, johtuen Matinkylän 5min siirtymästä bussipysäkki-metropysäkki sekä mutkittelevasta metrosta. Tilanne paranee Matinkylän liitynnän alkamisen myötä ja 165 Kivenlahteen alkaa rullata tiiviimmin, nyt kun saattaa joutua odottelemaan iltapäivällä kauankin tai hyppäämään kiemurteleviin 147/150/160K. Ehkä viikkotasolla (1 tai 2pv) voisi toivoa julkisilla kuljetun työmatka-ajan pysyvän samalla tasolla, saa nähdä.

telipyörä
15.12.2017, 00.33
Tänään toinen varvi Tapiolaan asti. Takaisin tullessa maihinnousu Koivusaaressa, jossa kipitin liukuportaat ylös. Niiden kehutaan olevan Suomen pisimmät.

Smo
15.12.2017, 00.53
^whaaat? bussiko siis länsiväylää pitkin nopeampi? ei tana kele... mä jo kelailinkin niitä metron aikoja että eivät ne nyt kauheasti aikaa säästä, mutta en sitten muistanut mitä bussilla otti, kun viime vuosituhannen puolella muutin Tapiolasta Lahden suurpuutarhakaupunkiin.

Kauempaa Suomenojan läheltä kestää parikymmentä minuuttia bussilla ja pysäkki ihan vieressä, metron tullessa pysäkille tiett matkaa ja kestää kauemin. Odotan innolla sitä kaaosta mikä tulee liityntäbusseille ja autoille kun suorat bussit lopettavat. Varmaan tunti tulee kokonaismatkaa kun vähän menee sivuun keskustasta, jännä sinänsä kun mökiltäkin pääsee keskustaan tunnissa bussilla :) No onneks voi mennä fillarilla.

Niin en muuten ole vieläkään ajanut, saa nähdä tuleeko tänä vuonna kun pahin uteliaisuus on jo mennyt ohi.

JackOja
15.12.2017, 09.50
Juu ajelin sillä töihin aamulla kun sade oli niin märkää ettei hotsittanut kävellä.

LJL
15.12.2017, 10.38
En tällä viikolla.

JackOja
15.12.2017, 10.44
^
Säähän olet lähdössä talvipäivänseisauksen fillariretkelle?
Ja lähtö oli jossain tsadin keskustassa?
Ja sä asut melkein Länsimetron äärellä?

Tuosta yhtälöstähän seuraa se, että sulla on loistava tilaisuus yhdistää kaksi iloista tapahtumaa: Länsimetrolla ajo ja Tampereelle fillarointi.

Ajat filolla Matinkylään ja siitä Länsimetrolla Ruoholahteen asti ja loppumatka vaikka Helsingin Yliopistoon ihanvaanmetrolla? Ja siitä pikku polkaisu lähtöpaikalle. Voimia säästyy fillarointiin.

Ihan kateeksi käy kun ajattelee tuota. Harvoin kuulee ihmisestä, jolla olisi noin hyvin pullat uunissa.

LJL
15.12.2017, 10.48
^
Säähän olet lähdössä talvipäivänseisauksen fillariretkelle?
Ja lähtö oli jossain tsadin keskustassa?
Ja sä asut melkein Länsimetron äärellä?

Tuosta yhtälöstähän seuraa se, että sulla on loistava tilaisuus yhdistää kaksi iloista tapahtumaa: Länsimetrolla ajo ja Tampereelle fillarointi.

Ajat filolla Matinkylään ja siitä Länsimetrolla Ruoholahteen asti ja loppumatka vaikka Helsingin Yliopistoon ihanvaanmetrolla? Ja siitä pikku polkaisu lähtöpaikalle. Voimia säästyy fillarointiin.

Nerokas idea. Otetaan harkintaan. Mattpyyhyn tulee kyllä sen verran jo matkaa että luultavasti en jaksa pomppia välissä liukuportaita, vaan köröttelen pyörällä perille saakka. En usko että voi 15km kostautua jos kokonaismatka +200km. Tai mistäs minä sen tiedän, kun en ole koskaan ajanut. Haitari.

JackOja
15.12.2017, 10.53
...En usko että voi 15km kostautua...

Köh köh. Jäämme seuraamaan onko tuosta lausahduksesta siguksi :D

Tappajasepelin minimointia tuollainen olisi myös. Sitä on tuolla välillä paikoin reteästi. Kannattaako ajaa renkaat riekaleiksi heti alkumatkasta?

tommi2
15.12.2017, 19.42
en ole viime aikoina. sitä jäi kaipaamaan.

Smo
15.12.2017, 21.13
Tänään toinen varvi Tapiolaan asti. Takaisin tullessa maihinnousu Koivusaaressa, jossa kipitin liukuportaat ylös. Niiden kehutaan olevan Suomen pisimmät.

Olishan se ollut ihan kiva katella merimaisemia siltaa pitkin menevästä metrosta mutta piti laittaa maan alle että saatiin isompi hintalappu ja rakennusliikkeille massia. Pasilan junalla olen ajellut, en maan alle vielä päässyt kallioseiniä katselemaan.

JackOja
31.12.2017, 17.01
Tänään viimeksi.

tommi2
31.12.2017, 17.09
melkein torstaina tehtiin perheretki länsimetroon... meninkin sitten vaan Rotterdamiin kaljalle, naisväki ostoksille

Jopotuinen
09.01.2018, 19.22
Ei perhana, pitikö sinne nyt sitten kaikkien yhtäaikaa ängetä?
Pitäisi siis jotenkin jakaa vuorot, minä päivinä kuikin kävisivät tota hukkaputkea kokeilemassa. Lisäksi jokin varmistus ennakkoon, että toimiihan varmasti koko matkan ja ja hidastelematta, voisi olla paikallaan.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801092200654762_u0.shtml

Onkos se muuten VR, kun operoi tota metroa?

H. Moilanen
10.01.2018, 11.38
Tämä ei valitettavasti ollut suinkaan ensimmäinen kerta länsimetron aloittamisen jälkeen, kun metro kulki epäsäännöllisin vuorovälein. Surkeaa toimintaa, mies sanoo.

Tiettävästi metro on liikkunut toisinaan epäsäännöllisesti myös ennen Länsimetron avaamista. Surkea metro.

tommi2
11.01.2018, 22.19
olen. silloin joskus. sitä vieläkin muistelen riemulla

kauris
12.01.2018, 09.21
En ole vieläkään ajanut uuden osan alueella metrolla. Tänään oli tarkoitus käydä illalla stadissa mutta sekin peruuntui.
Ehkä ensi viikolla.

Smo
18.01.2018, 20.39
Tulin, koin ja näin. Matinkylästä Sörnäisiin, ei hajonnut matkalla ja fillari mahtui kyytiin aamupäivällä.

https://i.imgur.com/L8HAfPA.jpg

kauris
22.01.2018, 18.28
No nyt olen. t Lauttasaaren kohdalta. Matkalla Matinkylään.

kauris
22.01.2018, 20.15
20 minuuttia pidempään kesti matka tällä uudella metro-bussi yhdistelmällä verrattuna vanhaan suoraan yhteyteen kampista bussilla kotipysäkille saakka. Ei jatkoon.

JackOja
01.02.2018, 18.23
Olen. Töistä kotio. Koska sillä olin liikkeellä tein ketunlenkin Kampissa levykaupassa.

LJL
01.02.2018, 18.28
Olen äsken ja se hidasteli

JackOja
01.02.2018, 18.34
Joo niin muuten teki. Ihan pysähtyi Keilaniemen ja Koivusaaren välillä ja kuulutettiin, että lumenpoiston takia.

Kuullostaa tekosyyltä.

Jopotuinen
04.02.2018, 12.55
^ Kyllä. Mitä Moskovassa ja Lontoossa metroillut (underground), niin nehän kulkevat maan alla, tunnelissa. Siellä mitään lunta ole.

Jopotuinen
04.02.2018, 12.56
Ponikin on jo.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005551842.html

PeeHoo
06.02.2018, 13.00
Pakosta. Heikensi meidän liikenneyhteyksiämme Helsinkiin merkittävästi.

VesaP
07.02.2018, 14.26
En ole. Sit ajan kun tulee Klaukkalaan asti. Mutta eihän se tule koskaan, liikaa Korsisaaria/niiden sukulaisia Nurmijärven kunnan hallituksessa. Pidetään kiinni kynsinhampain omista bussivuoroista, joten HSL:lle viitataan kintaalla ja kansalaiset kärsii ja istuu (suorassa Kamppiin menevässä) bussissa motarin ruuhkissa eikä voi jättäytyä Kivistöön nopealle junalle... Nojoo, sorry politikointi tässä.

LJL
07.02.2018, 14.50
En tällä viikolla ja koska istun länsi-lentokoneessa huomenna Tukholman työkeikalla niin en tule istumaankaan.

VPR
07.02.2018, 18.14
eikä voi jättäytyä Kivistöön nopealle junalle...
Kivistössä ei pysähdy nopeaa junaa.

JackOja
14.02.2018, 22.44
Juu tänään parikin kertaa: töiden jälkeen Niittykumpuun oluelle ja sieltä kotiin.

LJL
15.02.2018, 09.24
"Metroliikenteessä liikennöidään harvennetulla vuorovälillä. Syy: Henkilöstövaje."

Näin ystävällisin terveisin Matinkylän aikataulutaulu

telipyörä
15.02.2018, 09.53
Niin kun automaattimetroa ei saatu toimimaan :(

En ole, vaan itämetrossa viimeksi.

huotah
15.02.2018, 11.27
Pari päivää sitten ajoin ensimmäistä kertaa Keilaniemeen asti. Hauskaa kun asemalta pääsee suoraan toimistotorniin kulkematta ulkona väijyvän sohjopuuron kautta.

JackOja
12.03.2018, 08.44
Matkustaisin parhaillaan, mutta teknisen vian takia liikenne seisoo.
Just nyt kun töissä olis ehdittävä tehdä muutama juttu pikaisesti ennen ysiltä alkavaa koulutusta. Siksi päätin kävelyn sijaan tänään metroilla.
Fak!

VesaP
12.03.2018, 08.50
Mistähän se oikein johtuu että täällä perselävessä kun yhtä hikistä metrolinjaa vähän jatkavat, ensin se on myöhässä sata vuotta, maksaa satakertaa enemmän mitä piti ja sit ei vielä edes toimi. Miten ne ulkomailla vetävät uusia kokonaisia metrolinjoja parissa vuodessa ja junat ei seiso sen jälkeen. Ja miten eurooppalaiset on edes hengissä kun saa viinat ruokakaupasta, suomessa piti jo olevinana poliisejakin lisätä kun mahti 5.5:set tuli kauppoihin. Mutta yllättäen mitään maailman loppua ei tapahtunutkaan vastoin kukkahattutätien odotuksia. Joo, mitä viinat liittyy länsimetroon, ei sit yhtään mitään. *****.

LJL
12.03.2018, 09.10
Matkustaisin parhaillaan, mutta teknisen vian takia liikenne seisoo.
Just nyt kun töissä olis ehdittävä tehdä muutama juttu pikaisesti ennen ysiltä alkavaa koulutusta. Siksi päätin kävelyn sijaan tänään metroilla.
Fak!

No sehän on helkkarin kiva. Just kohta Matinkylästä hyppäämässä kyytiin

LJL
12.03.2018, 09.16
Täällä kököttää... Toivottavasti joskus pääsee liikkeelle

elcondorpasa
12.03.2018, 09.17
Mistähän se oikein johtuu että täällä perselävessä kun yhtä hikistä metrolinjaa vähän jatkavat, ensin se on myöhässä sata vuotta, maksaa satakertaa enemmän mitä piti ja sit ei vielä edes toimi. Miten ne ulkomailla vetävät uusia kokonaisia metrolinjoja parissa vuodessa ja junat ei seiso sen jälkeen. Ja miten eurooppalaiset on edes hengissä kun saa viinat ruokakaupasta, suomessa piti jo olevinana poliisejakin lisätä kun mahti 5.5:set tuli kauppoihin. Mutta yllättäen mitään maailman loppua ei tapahtunutkaan vastoin kukkahattutätien odotuksia. Joo, mitä viinat liittyy länsimetroon, ei sit yhtään mitään. *****.

Saksalainen tekniikka, suomalainen rakentaminen, ja kokomuslainen päätöksenteko.

LJL
12.03.2018, 09.26
Kägeluddeniin asti tultu normaalisti

kuovipolku
12.03.2018, 09.28
Saattaa olla että tähän - siis ***** :cool:metroon tai oikeammin siihen kun vertaillaan tätä persläpeä ja ulkomaita uusien metrolinjojen osalta - liittyy myös tietty perspektiiviharha:

Meidän "omista" ongelmistamme kuten rakentamisen ja valmistumisen viivästyksistä, suunniteltujen kustannusten ylityksistä, odottamattomista yllätyksistä ja niiden vaatimista muutoksista, alkuvaiheen teknisistä vaikeuksista, ruuhkista, toimintakatkoista ja matkustajien tyytymättömyydestä on uutisoitu ja uutisoidaan kiitettävästi ja ne ovat yleinen keskustelunaihe myös niiden keskuudessa jotka eivät tule ajamaan länsimetrolla kuin korkeintaan turistina tai kerran huvin vuoksi - mutta täysin vastaavista ongelmista muualla maailmassa emme tiedä juuri mitään.

Kuitenkin jos perehtyy lähes mihin tahansa vastaavaan projektiin, joutuu melko pian toteamaan että metrolinja johon *ei* liity roppakaupalla aivan samoja ongelmia - ja sangen usein vielä lahjontaa ja korruptiotakin - on harvinainen poikkeus. Tai no, Kiinasta ja muualtakin Aasiasta löytyy metrolinjoja ja kokonaisia metrosysteemejäkin, joiden suunnitteluun ja rakentamiseen ei ole mennyt sataa vuotta.

Joo, kävinhän minä kerran, mutta se varsinainen kaikki asemat kiertävä arkkitehtuuriturismireissu on vielä tekemättä.

LJL
12.03.2018, 09.34
Omskin metro se vasta revasta onkin, kun sitä ei edes ole (?)

https://www.veikkaus.fi/fi/x/kaukaiset-kiekkokaupungit-omsk

LJL
12.03.2018, 10.49
Pääsin töihin peräti ennätysajassa (Kyvenlahti-Vallyla 53min)! Eli ihan jees siihen nähden että neuvostohenkinen ääni kuulutti joka asemalla epäsäännöllisistä vuoroväleistä.

alli
12.03.2018, 12.19
Ja miten eurooppalaiset on edes hengissä kun saa viinat ruokakaupasta, suomessa piti jo olevinana poliisejakin lisätä kun mahti 5.5:set tuli kauppoihin. Mutta yllättäen mitään maailman loppua ei tapahtunutkaan vastoin kukkahattutätien odotuksia. Joo, mitä viinat liittyy länsimetroon, ei sit yhtään mitään. *****.

No mutta, kyllähän metrossa voi ottaa ja otetaankin ainakin olutta tai lonkeroa ;). Kun kuljettaja istuu omassa kopissaan eikä vartijoita riitä joka vaunuun. Tämä onkin vielä tekemättä, ajaa länsimetrolla JA samalla juoda tölkki ruokakauppa-Originalia, tämän talvikauden uutuusasioita...

Jopotuinen
12.03.2018, 14.22
Mistähän se oikein johtuu että täällä perselävessä kun yhtä hikistä metrolinjaa vähän jatkavat, ensin se on myöhässä sata vuotta, maksaa satakertaa enemmän ***.

Suomi SATA!

LJL
12.03.2018, 17.21
Miksi naisten pitää syödä metrossa? Sekä aamulla että nyt iltapäivällä joku keski-ikäinen kääkkä mussuttaa jotain 79cm patonkia vastapäätä ja ruoka haisee muutenkin kostean ummehtuneessa metrossa. Yhtään miestä en tosiaan ole muistaakseni nähnyt harrastamassa samaa. Opettelisivat olemaan hetken syömättä ja sietämään näläntunnetta, esim. kestävyysurheilu auttaa auttaa tässä.

Smo
12.03.2018, 17.49
Omskin metro se vasta revasta onkin, kun sitä ei edes ole (?)

https://www.veikkaus.fi/fi/x/kaukaiset-kiekkokaupungit-omsk

Ajattelin että tuolla linkissä on joku Metro-veikkaus. Voisi alkaa ottamaan vetoja vastaan Länsimetron laajennuksen aikataulusta ja budjetista.

Ei taida sataa metrossa. Syöminen siellä on hyvää ajankäyttöö :)

tempokisu
12.03.2018, 18.26
Miksi naisten pitää syödä metrossa?

Miksi nuorten miesten pitää syödä ja juoda vastaanotolla?? napakasti totean että hoitaa noi eväshetket muualla. Tosin tässä on jo oppinu mistä kertoo se että on kova jano ja vastaanotollakin pitää se juomapullo ottaa esiin...

Sanonko mikä auttaa sietämään näläntunnetta, se ei ole kestävyysurheilu...........sitäkin harrastaneena ei siinä nälkä niin tule, paitsi siinä 650km kohdalla mutta semmoiset on erikoistapauksia.

stumpe
12.03.2018, 19.09
Miksi nuorten miesten pitää syödä ja juoda vastaanotolla?? napakasti totean että hoitaa noi eväshetket muualla. Tosin tässä on jo oppinu mistä kertoo se että on kova jano ja vastaanotollakin pitää se juomapullo ottaa esiin...

Sanonko mikä auttaa sietämään näläntunnetta, se ei ole kestävyysurheilu...........sitäkin harrastaneena ei siinä nälkä niin tule, paitsi siinä 650km kohdalla mutta semmoiset on erikoistapauksia.

Krapula? Diabeetikolla verensokerit korkealla?

Seksi? Vaiko persaukimus maximus niminen vaiva?

Edit. En ole ajanut, ajoin kylläkin Turun länsikeskukseen.

huotah
12.03.2018, 20.21
Tai miksi oluttölkki pitää kaataa metron lattialle ja sitten heti avata uusi? Haisee ikävälle se mallas kosteassa metrovaunussa. Eikä ne roiskeet kanssamatkustajan kengillä myöskään ole kovin toivottavat.

LJL
13.03.2018, 09.38
Nyt ei kukaan syö eikä juo. Ja metrokin kulkee normaalisti. Braaa

Blackborow
13.03.2018, 10.45
En ole enkä taida ajaakaan ihan heti. Ei ole asiaa Espooseen.

Jopotuinen
27.03.2018, 11.48
Se kuskiton metro tuli sittenkin?

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005619385.html?share=c3558fee3b445c490209f8aba 694e240

Jopotuinen
11.04.2018, 11.11
Ajellaas taas vähän, eikä ku ei sittenkään. Tuliterä juna ja nyt jo rikki :seko:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804102200868416_u0.shtml

Ari H
11.04.2018, 11.44
Joo, viikonloppuna tuli kokeiltua Vuosaari - Matinkylä, eli koko rahalla.
Takasin päin ensin kävely Lauttasaareen (n. 13km) ja sieltä metrolla Vuosaareen.

LJL
11.04.2018, 17.02
Parhaillaan, ja meno vähemmän yllättävästi tökkii

tommi2
11.04.2018, 18.07
Ei ole viimeaikoina ajeltu, niin muutan statukseni muotoon "en ole ajanut".

alli
10.07.2018, 12.03
Itiksestä Matinkylään fillarin kanssa viikonloppuna. Sattui harmi kyllä vanhemman mallinen metro, niin piti seistä pyörän vieressä koko matka. Muuten sujuvasti meni, etenekin verrattuna myöhempään paluumatkaan fillaritse Espoon tietöiden hämmentämänä, ja olihan noita aitoja Helsingin puolellakin pöljän reittivalinnan takia.

JackOja
19.07.2018, 22.44
Juu tänään yksi pysäkinväli Ruoholahteen ja loppumatka Sörnäisiin sillä vanhalla metrolla.

LJL
20.07.2018, 09.20
En küükaüsiin eikä öle tullut ikävä.

H. Moilanen
20.07.2018, 09.41
Länsimetroneitsyys on ja pysyy. Toistaiseksi.

Smo
20.07.2018, 10.13
Itiksestä Matinkylään fillarin kanssa viikonloppuna. Sattui harmi kyllä vanhemman mallinen metro, niin piti seistä pyörän vieressä koko matka. Muuten sujuvasti meni, etenekin verrattuna myöhempään paluumatkaan fillaritse Espoon tietöiden hämmentämänä, ja olihan noita aitoja Helsingin puolellakin pöljän reittivalinnan takia.

26" maasturi mahtuu penkin kohdalle käytävälle, voi istua ja pitää kiinni pyörästä

En ole ajanut reiluun kuukauteen

alli
20.07.2018, 19.00
26" maasturi mahtuu penkin kohdalle käytävälle, voi istua ja pitää kiinni pyörästä

En ole ajanut reiluun kuukauteen

En kyllä noin muista nähneeni pyörää kuljetetun... mulla oli 1,80 m pitkä 28/29" mikälie hybriid ja siinä on hirmu leveä tankokin, epäilen ettei oikein olis hyvällä katsottu, jos sitä olisin käytävällä pidellyt. Ainakin idän puolessa on mummojakin ja muita ihmisiä metrossa :). No joka tapauksessa vain 35 min, kyllä se meni, ei ollut ruuhka-aika onneksi.

huotah
20.07.2018, 19.08
En küükaüsiin eikä öle tullut ikävä.

Tänään taas ajoin, ensimmäistä kertaa miesmuistiin. Sörkan ja kustannuspaikan välisellä siirtymällä tuli vastaan toveri LJL pyörällään. En tervehtinyt, koska emme tunne toisiamme.

LJL
20.07.2018, 19.13
Tänään taas ajoin, ensimmäistä kertaa miesmuistiin. Sörkan ja kustannuspaikan välisellä siirtymällä tuli vastaan toveri LJL pyörällään. En tervehtinyt, koska emme tunne toisiamme.

Öö ei voinut tulla koska olen tänään etäpäiväillyt enkä näin muodoin fillarilla ajanut ole.

huotah
20.07.2018, 19.53
Öö ei voinut tulla koska olen tänään etäpäiväillyt enkä näin muodoin fillarilla ajanut ole.

Saattoihan se olla eilenkin, kuka näitä työpäiviä erottaa, ovat niin samanlaisia.

JackOja
20.07.2018, 19.58
^minäkin kerran (samana päivänä myös Stenu!) bongasin ko. nicin Otaniemessä. Silloinkin kiisti tapahtuneen, miksiköhän hän tekee niin?

LJL
20.07.2018, 20.35
...miksiköhän hän tekee niin?

Sinuhe Egyptiläisen lisänimi oli "Hän, joka on yksinäinen". Oma lisänimeni on alustavasti "Hän, joka tekee niin".

Pekka L
20.07.2018, 20.42
No eikö lakimiehen homma ole kiistää kaikki loppuun asti.

Ei, en ole ajanut metrolla. Enkä junalla. Enk spåralla. Enkä aja.

LJL
20.07.2018, 20.49
Saattoihan se olla eilenkin, kuka näitä työpäiviä erottaa, ovat niin samanlaisia.

Eilen suatoin ollakin liikenteessä siellä päin. Arki on kuin sieni, yhden kun on syönyt, niin on syönyt ne kaikki. Öö mitä

LJL
20.07.2018, 20.53
No eikö lakimiehen homma ole kiistää kaikki loppuun asti.

Ei yleisesti ottaen ole järkevää nyt ainakaan suoralta kädeltä mennä myöntämään mitään. Esim. jos on virtsannut housuun niin ei kannata sanoa kysyttäessä "virtsasin muuten tuossa housuun niin että kohisi. Ensin tuli lämmin, ja sitten helkkarin kylmä" taikka vastaavaa. Asianajollisesti suositeltava lausunto on esimerkiksi "käytän täysimääräisesti oikeuteni olla pysymättä totuudessa".

Smo
20.07.2018, 22.48
En kyllä noin muista nähneeni pyörää kuljetetun... mulla oli 1,80 m pitkä 28/29" mikälie hybriid ja siinä on hirmu leveä tankokin, epäilen ettei oikein olis hyvällä katsottu, jos sitä olisin käytävällä pidellyt. Ainakin idän puolessa on mummojakin ja muita ihmisiä metrossa :). No joka tapauksessa vain 35 min, kyllä se meni, ei ollut ruuhka-aika onneksi.

Oliskohan 26" maasturi jotain 1.6m ja kun tangon kääntää niin 1.3m, molemmilta puolilta pitäisi mahtua penkille, olikohan tanko käännettynä en muista

Jopotuinen
22.08.2018, 11.01
Tänään moni ainakin yritti...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808222201152183_u0.shtml

Ari H
22.08.2018, 12.13
Lauantaina menin sinkulan kanssa Lauttasaareen - hyvin kulki pyörävaunussa, siinä, jossa on pyörän kuva.

Smo
22.08.2018, 15.37
Oliskohan 26" maasturi jotain 1.6m ja kun tangon kääntää niin 1.3m, molemmilta puolilta pitäisi mahtua penkille, olikohan tanko käännettynä en muista

Ja aika kapea tanko nykymittapuun mukaan

Jopotuinen
23.08.2018, 18.14
Länsimetron voisi kai jo nimetä uudelleen, Hukkaputki.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808232201154981_u0.shtml

kaldera
26.08.2018, 00.16
En vieläkään ole löytänyt tarvetta ja lisäksi aito metro on tukossa liian lyhyiden stogejen vuoksi, "kiitos" Esbon ja länsimetron rakennuskompleksihimmelin. :mad: Ihan kuin Espoon skutsissa ei olisi riittänyt lääniä pidempiin laitureihin.. Tai no onhan siellä asemille hankittu taidetta http://futisforum2.org/Smileys/original/thumbup.gif

elcondorpasa
26.08.2018, 09.25
Lyhyiden asemien perustelu Espoossa oli kustannussäästöt, ei tilan puute. Typeryyden alkuperä, Espoon poliittiset päättäjät, eivät kovin innokkaasti ole ilmaantuneet vastuunkantajiksi.

Jopotuinen
26.08.2018, 10.33
Koko metrohomma on osattu tyriä jo Metro Valtasen ajoista lähtien.
Ja mitä on opittu? Että tyriä saa ihan huoleti, vastuuseen siitä ei joudu.

Smo
26.08.2018, 12.22
Lyhyiden asemien perustelu Espoossa oli kustannussäästöt, ei tilan puute. Typeryyden alkuperä, Espoon poliittiset päättäjät, eivät kovin innokkaasti ole ilmaantuneet vastuunkantajiksi.

"Kustannusten säästöt" eli rakennusliikkeiden voiton maksimointi kaverikapitalismin hengessä. Maan päälle rakennettuna hinta olisi ollut kolmasosan mutta sehän ei rakennusliikkeille ole hyvä.

En ole aikoihin ajanut kun maan päällä fillarilla on kivempi kuin maan alla junalla.

mteebee
26.08.2018, 13.52
Semmoista surullisen hyvittavaahan se Metron rakennus oli, tilaajalla ei mitään hajua mitä on tilaamassa ja pallo heitettiin konsulteille eli Swecolle. Jolla ei mitään hajua Metroista, juttelin välillä Swecon konsulttien kanssa ja aina oli jotenkin hämmentynyt olo kun tajusi ettei noi tiedä mitään.
Raukat oli palkattu ties mistä hommista johtamaan projektia josta kellään heistä ei ollut aiempaa kokemusta :). Mutta muistaakseni Swecolla on ollut tapana tarjota halvalla, sitten projektin edetessä pumpata fyrkkaa asiakkaalta ja lopulta sitten haastellaan oikeuteen puolin ja toisin..

bici74
26.08.2018, 22.49
"Kustannusten säästöt" eli rakennusliikkeiden voiton maksimointi kaverikapitalismin hengessä.

Aivan kohta eli vuoden-kahden sisään joku saa loistoidean laitureiden pidentämiseen. Ja sitten konsulentti nauraa matkalla pankkiin. Ei pitäisi yllättää ketään.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Jopotuinen
08.09.2018, 09.46
Joko olet kokeillut Kivenlahden metroasemaa?

https://pic.useful.fi/SkpEve-_X.jpg

Smo
08.09.2018, 09.59
^Se on Kivenlahti, lapsuuden hoodei .. eipä ole ollut tarvetta metroiluun. Toisin konstein kylillä käyty.

LJL
08.09.2018, 10.05
Se on Kivenlahti

Jos on valikoiva y-vika, se voi myös olla Kyvenlahti, Stensvyk. Länsiväylän rampissa oli myös joku taiteilija lisännyt Lesboviken. Täällä 02320:ssa on ihmisen hyvä, vaikka metroa ei näy.

JackOja
08.09.2018, 18.07
Juu tänään Länsimetrolla Ruoholahteen ja siitä vielä tavallisella metrolla Herttoniemeen. Muutama tunti myöhemmin sama juttu päinvastoin. Kätevää oli.

callahan
08.09.2018, 18.17
Noup ja tokko tuun ajelee. Ajelin sitä vastoin melkein uutuuttaan metrolla kun se alkoi liikennöidä itiksestä.

LJL
08.10.2018, 16.24
Parhaillaan ajelen. Kääkeludden

JackOja
08.10.2018, 16.53
Aamulla ajelin ja äsken uudestaan.

LJL
08.10.2018, 16.59
Aamulla ajelin ja äsken uudestaan.

Menetetäänkö elämänhalumme ns. kaikki yhdes koos?

huotah
08.10.2018, 17.54
Ajelen parhaillaan, koska sade.

Jopotuinen
08.10.2018, 18.19
Mutta, eikö siellä toisessa päässä ala olla jo aika ahdasta, mitä lehdistä lueskelin, että vasta nyt suunnittelevat systeemiä, jolla saisi ne metrot käännettyä takaisin? Ja taisihan siitä ahtaudestakin olla jotain mainittuna.

JackOja
18.10.2018, 22.26
Just äsken juu. Yksi pysäkinväli.

LJL
13.11.2018, 10.00
Kohta mennään Matinkylästä Cheek-eluddeniin

kaldera
16.11.2018, 17.15
Joo http://futisforum2.org/Smileys/original/thumbup.gif Keskiviikkona yhden pysäkinvälin kun Kalasatamasta Laruun laiskottelin, tuntuipa pitkältä se Ruoholahden ja Larun väli. :D

Smo
10.12.2018, 11.59
Kävi silleen hassusti aamulla että menin bussilla Ruoholahteen ja Länsimetro-osuus jäi väliin. Säästyiköhän 10 min aikaa

VesaP
10.12.2018, 12.09
Eikö se oo sama juna oli se Länsimetroa tai "vanhaa" metroa? Juna ei vaihdu kesken kaiken kun tullaan "länteen"? Eli vaikka ajas välin rautatieasema Sörnäinen niin samaa "länsimetroahan" se on?

Nojoo, kait se "Länsimetro" termiä käytetään niiden pysäkkien välillä mitkä on sitä uutta rataosuutta mutta jos tuolleen pilkkua haluis *ussia. Joten sitten vastaus on: En ole.

JackOja
10.12.2018, 12.14
...Eli vaikka ajas välin rautatieasema Sörnäinen niin samaa "länsimetroahan" se on?

Ei ole.

Nojoo, kait se "Länsimetro" termiä käytetään niiden pysäkkien välillä mitkä on sitä uutta rataosuutta...

Juuri näin.

...jos tuolleen pilkkua haluis *ussia...

Pilkunnussinta on fillarifoorumin suola.
Liian vähän suolaa: ei hyvä.
Liian paljon suolaa: ei hyvä.
Sopivasti suolaa: hyvä!

Smo
10.12.2018, 12.14
Kyllä ne vaihtaa junaa Ruoholahdessa kun junanpituus muuttuu. :D On se Länsimetro Ruoholahedsta länteen

tommi2
10.12.2018, 21.13
Olen, silloin joskus vuosi sitten tai vähän päälle ja ajoin heinäkuussakin Tapiolaan ja Lauttasaaresta Rautatieasemalle. Kyllä sillä matka taittuu.

Jopotuinen
10.12.2018, 22.13
Ajattelin kyllä lähteä junalla käymään, mutta sitten tuli huoli perille pääsemisestä.
Justiinsa luin kuinka pohjoisesta tulevasta junasta hajosi KAKSI veturia ja matka venusi 10 tunnilla. Lentokentällekin sittenkin autolla, kun ei tosta junasta oikein tiiä, että milloinka se on perillä.

LJL
10.12.2018, 22.35
En kiitos vaan ole

Matijas
10.12.2018, 23.00
En ole. Pyörällä pääsee myös. Ja junalla.

Marsusram
10.12.2018, 23.39
Ajattelin yhdistää tutustumiskäynnin Länsimetroon, kauppakeskus Rediin ja Tallinnan tunneliin.
Sitten eläkkeellä, jos ei ole muuta tekemistä.

LJL
11.12.2018, 00.13
Ajattelin yhdistää tutustumiskäynnin Länsimetroon, kauppakeskus Rediin ja Tallinnan tunneliin.

Don't forget the Linnatuuli

Smo
15.12.2018, 23.35
Viitenä päivänä peräkkäin

Gaastra
16.12.2018, 00.35
Tänään tuli korkattua, välinä Otaniemi-Tapiola.

JackOja
20.12.2018, 09.22
Tällä viikolla joka päivä. Pari kertaa sillä vanhallakin pätkän.

On toi seutulippu perkeleen kallis kyllä, matkakortin saldo hupenee hetkessä.

VesaP
20.12.2018, 09.54
^Halvoilla lipunhinnoilla yritetään kannustaa jengiä julkisten käyttöön. :rolleyes:

Ontopic: En oo vielä käynyt Länsimetrossa (offtopic: enkä REDIssä)

tommi2
20.12.2018, 14.06
^ Jep ja täälläpäin Suomea linjoja jää välistä, pysäkkejä on 100m välein, joten matka jonka ajat autolla 10 min menee bussilla 30 min + siirtyminen pysäkille ja odotus ja mahdollinen xtra puoli tuntia "vuoro jäi välistä". Lisäksi käteinen ei kelpaa kuin about tasaraha, kortilla ei voi maksaa. Positiivista on se, että yhden auton perheessä meikäläisen on pakko ajaa fillarilla.

On topic: Olen montakin kertaa. Olisipa täälläkin metro, Metrokin lopetti (paikallisvitsi).

JackOja
02.01.2019, 09.07
Juu töihin tulin aamulla. "Teknisten ongelmien" takia jouduin tosin seisomaan ääliönä kymmenisen extraminuuttia tyhjänpanttina laiturilla. Olis pitänyt tulla autolla.

VesaP
02.01.2019, 10.22
^Olisit tullut autolla. Oli yksi nopeimmista työmatkoista tänään myrskystä huolimatta. :)

Ontopic: En ole. Tuskin tulen ajamaankaan. Ei ole mitään asiaa sinne korpeen missä ko kulkuväline liikkuu edestaas.

JackOja
04.01.2019, 16.21
Ihan kreisinä. Aamulla töihin ja äsken Ytimeen levykauppaan ja nyt jo matkalla kotiin.

Osamatka suoritettu toki sillä vanhalla.

JackOja
04.02.2019, 09.58
Tulinha mä töihin sillä.

29er
04.02.2019, 16.13
VMP koko laitos. Käytän sitä jos erehdyn lähtemään kapakasta kotiin niin aikasin että se vielä kulkee. Miten voi olla että aina ensimmäinen kohdalle saapuva on semmoinen joka jää Tapiolaan? Eli pitää odottaa seuraavaa tai vaihtaa Tapiolassa. Ja miten voi olla että aina se loppumatkan kotiin kuskaava bussi on juuri mennyt kun pääsee maanpinnalle? Eli pitää odottaa seuraavaa tai kävellä jotain pari kilsaa. Kyllä ennen oli helppoa kun kodin vierestä pääsi bussilla suoraan ja nopeasti keskustaan. Ennen olin bussilla perillä siinä ajassa kun nykyisin vasta odottelen laiturilla metrojunaa. Kokonaismatka on pahimmillaan 3X aiempaan.
Harvat selväpäisenä tehtävät matkat kotoa keskustaan ja takaisin suoritan nykyisin henkilökohtaisella polttomoottorikäyttöisellä ajoneuvolla.

MRe
04.02.2019, 16.42
Onhan tuo ihan kätevä esim. vähemmin pyöräilevien perheenjäsenten kanssa uskaltaa lähteä täältä Valoisasta Idästä (Oriente Lux) rantaa pitkin länteen. Sitä saa ajaa paria kohtaa lukuunottamatta käytännössä metrin-kahden päässä merestä Vuosaaresta Kivenlahteen. Ja jos ei takaisinpäin meno maita, pääsee Matinkylästä takaisin konevoimalla.

kauris
05.02.2019, 22.13
Mä en ole juuri käyttänyt parin kokeilun (joista raportoinkin) jälkeen. Otan mieluummin junan ja kävelen sen asemalta pari kilsaa kotiin kuin tulen metrolla ja vaihdan Matinkylässä bussiin, jolla pääsee parinsadan metrin päähän. Juna voittaa ajallisesti reilusti. Toisin oli silloin, kun metroa ei ollut ja samaisella bussilla pääsi kampista suoraan himaan.

juseh
05.03.2019, 21.40
Joo, Kamppiin sillä suoriuduin ottamaan perinteiset nakit ja muusit.

LJL
05.03.2019, 23.41
Varmaan yli puoli vuotta sitten viimeksi. Oli sen verran mieltäkürviinnyttävä kokemus että olen tyystin vaihtanut yksityisautoiluun, jos en siis pyöräile. Esim. huomenna kun yrjönheittotaudin jälkeen menen taas paikan päälle töihin niin autolla.

VesaP
07.03.2019, 10.04
Vielä ei ole ollut kunniaa ajaa tällä etelän ihmeellä.

telipyörä
07.03.2019, 23.13
Tänään pitkästä aikaa. Oli auto reissussa mukana, joten liityntäpysäköintiä tuli käytettyä.
Lisättäköön vielä, että Matinkylässä metrojuna ei käynyt kääntöraiteella ja kuski ehti käydä tauolla.

JackOja
11.04.2019, 15.55
Juu lähes päivittäin ja muutaman pysäkin jälkeen taas pätkä.

telipyörä
11.04.2019, 22.33
Tulipa taas käytettyä rahaa tähänkin huviin. Larun pyörä on ikävästi asemien puolivälissä, eli siihen voisi rakentaa vielä pysäkin.

fiber
11.04.2019, 22.52
Oikke näppärä, kun nykyään olen duunissa Otaniemessä. Tänään oli välipäivä pyöräilystä, joten tuli metroiltua.

VesaP
12.04.2019, 13.43
Vielä ei ole ollut kunnia kokeilla tätä etelän ihmettä.

JackOja
12.04.2019, 13.45
...etelän ihmettä.

Lännen, Vesaseni, LÄNNEN ihmettä!

Tänään en ajanut kun tulinkin ilmastorosvona autolla töihin (syistä, joita en erittele). Nyt tosin harmittaa kun ei voi kävellä kotiin. Olis hieno ilma ja kaikkea.

tommi2
12.04.2019, 15.26
Olen. En tosin viimeaikoina... kesällä viimeksi (kävin Lauttasaaressa juomassa pussikaljaa).

JackOja
22.04.2019, 23.38
Just äsken.