PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pitäisikö olla huolissaan?

Jopotuinen
16.08.2017, 16.34
Aluksesta löytyi viimevuotinen unohdettu Sandels-kaljakätkön.
Kaljat on saanu vuoroin jäätyä ja sulaa talven mittaan ja bf- päiväyskin mennyt helmikuussa.
Rouva ei anna tölkkejä avata, väittää niiden muuttuneen surströmningeiksi, tai vastaavaksi ja käskee hävittämään ne avaamatta!

Pitääkö olla huolissaan alkoholin väärinkäytöstä?
Hörppäänkö ne salaa pois?

tempokisu
16.08.2017, 16.51
Älä ole huolissasi, hörppää poijes vaan :D

YT
16.08.2017, 16.58
Käy ostamassa pussillinen uusia sandelseja ja ujuta ne vanhat sinne sekaan.

Jopotuinen
16.08.2017, 19.34
^ Hyvä idea! Oluset (3 kpl), ovat kuitenkin tällä välin mystisesti kadonneet, enkä olisi niistä enää huolissaan :)
Case closed.

tommi2
16.08.2017, 20.38
saako tähän ketjuun jatkaa muita huolenaiheita, vai oliko se tässä?

LJL
17.08.2017, 07.12
saako tähän ketjuun jatkaa muita huolenaiheita

Toivottavasti, tämähän on suorastaan nerokas aihe! Yleisesti voi kysyä pitäisikö asiasta X olla huolissaan.

haedon
17.08.2017, 08.12
Jopotuisen tapauksessa olisin huolissaan vain siitä että oluet ovat päässeet unohtumaan. Toivottavasti kyse ei ole mistään dementian varhaisoireesta. Alkoholismista taas en ole lainkaan huolissaan. Alkkis kun ei unohda kätköjään vaikka olisi kuinka dementoitunut, eikä sillä muutenkaan pääse oluet vanhenemaan:D.

Jopotuinen
17.08.2017, 08.13
saako tähän ketjuun jatkaa muita huolenaiheita, vai oliko se tässä?

Jos kellään (paitsi Kisu) mitään huolia nyt koskaan ylipäätään sattuu olemaan, mutta niin sattuessa, ilman muuta tulee olla huolissaan tähän ketjuun.

Katila
17.08.2017, 08.30
Olen huolissaNI suomen kielen raiskauksesta ja possessiivisuffiksin (aka omistuspääte) puuttumisesta tai väärinkäytöstä kauniissa suomen kielessä. Otetaanpa kertaus:

Olen huolissaNI
Sinä olet huolissaSI
Hän on huolissaAN
Me olemme huolissaMME
Te olette huolissaNNE
He ovat huolissaAN

Saa käyttää. Kiitos.

Jopotuinen
17.08.2017, 08.39
Silloin kevättä kai jo mentiin, kehui painuvansa Helsinkiin.
Sanoi hiukan huonosti nyppii, anna kymppi mulle huomiseen.
Päivä päivältä enemmän me ollaan Penasta huolissamme niin.
Kyllä siellä se pärjaa, me ollaan Penasta huolissamme vaan.
Vähän levottomaksi muuttui kun se eron otti muijastaan.
vaikka varmasti mieltä painoi, Pena yritti hymyillä vaan.
Kyllä siellä e pärjaa, me ollaa Penasta huolissamme vaan.
Kyllä siellä e pärjaa, me ollaa Penasta huolissamme vaan.
Silloin kevättä kai jo mentiin sanoi palaavansa taas Manseen.
Sanoi nythän kulkee jo paremmin, tossa on sun kymppis takaisin.

LJL
17.08.2017, 08.52
Olen huolissaNI suomen kielen raiskauksesta ja possessiivisuffiksin (aka omistuspääte) puuttumisesta tai väärinkäytöstä kauniissa suomen kielessä. Otetaanpa kertaus:

Olen huolissaNI
Sinä olet huolissaSI
Hän on huolissaAN
Me olemme huolissaMME
Te olette huolissaNNE
He ovat huolissaAN

Saa käyttää. Kiitos.

Mielestäni on oikein kysyä, pitäisikö jostakin yleisellä tasolla olla huolissaan. Sen sijaan en tiedä, pitäisikö minun olla henkilökohtaisesti huolissani jostakin, ei varmaan.

Katila
17.08.2017, 08.55
Kiitos! Sitten, kun tuo siirtyy vielä copy-paste -asteelta omaan käyttöön, olen hyvilläNI :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Iglumies
17.08.2017, 09.09
Nisianmmennean

plr
17.08.2017, 10.49
Ei kannata olla huolissaan, koska se ei tarkoita muuta kuin että hautoo jotakin negatiivista asiaa mielessään. Sen sijaan asialle voi tehdä jotakin. Tästä tekemättömyydestä olen ollut viime aikoina huolissani.

Lisäys: Juo ne Sandelsit pois, huomaat kyllä jos ne ovat surströmmaantuneet.

Jopotuinen
25.08.2017, 20.58
Opetin Rouvalle tuossa jokin aika sitten maalaamista ja innostui siitä kovin.

Tänään maalasi terassin portaat kovettuneella sudilla ja josta syytti minua, että jälki ei ollut vastannut hänen laatuvaatimuksiaan. Kaivettiin sitten pulla suti, jolla saatiin detaalit.

Äskön kävelin sitten ne maalatut portaat läpi, kun ei ollut merkitty, tai kulkua estetty. Eikä kuulemma maalarin vika.

Pitäisikö olla huolissaan? Jatkuuko huuto ja solvaaminen, että olen pilannut kaiken hänen tekemänsä, kuin myös hänen vanhempiensa varhaislapsuudessa tekemät asiat (epäselväksi jäi mitkä), pitkäänkin?

Köfte
25.08.2017, 21.21
^ Muistui mieleen eräs kotoperäinen tapahtumasarja takavuosien
"kaikki valkoiseksi" aikakaudelta. Kohteena eteisen piironki/laatikosto:)

plr
25.08.2017, 21.23
Pullasuti sotkettu. Ei sinällään sinun vikasi, mutta kannat siitä tietenkin vastuun. Portaiden sotkeminen oli sinun vikasi, olisi pitänyt ymmärtää että ne on maalattu vaikkei sitä erikseen kerrottu.

Huolissaan ei kannata olla, mutta asioille todennäköisesti on syytä tehdä jotakin.

Jopotuinen
25.11.2017, 20.30
Nyt tuli aika paha huolenaihe: Kisu luikerteli mun uniin toissayönä!

Näen joka yö valtavasti unia, yleensä aivan päätöntä luonnonlait murskaava menoa poimunopeudella, melskettä riittää.
Usein miten niiden sisältö kuitenkin haihtuu mielestä samalla hetkellä kuin herää, mutta joskus yksityiskohtiakin tarttuu laajemminkin.

Nyt olin hommissa ja oli joku miitinkin, aihetta en tiedä. Kisu istu neukkarissa mua vastapäätä, musta pykälän vasemmalle. Oli kutsuttu konsultiksi, tai sitten myymään jotain.
Kisu kyllä tunnisti minut siinä jollain tavalla, mutta asiaa ei otettu mitenkään esiin. Kisun tunnistin tietenkin nimestä.
Ulkonäöltään Kisu oli varsin viehättävä vaaleine ja korvien alapuolelle tyylikkäästi leikattuine hiuksineen. Kasvojen piirteet poikkesivat hieman tavanomaisesta, mutta ehdottomasti hyvällä tavalla uniikit. Palaverin jälkeen oltiin hetki kaksin pihalla, mutta keskinäiset keskustelut pysyttelivät korrektisti bisneslinjalla, vaikka kumpikin selkeästi tunnisti toisensa.

Nyt huolestuttaa, uskallanko nukkua ensi yönä…

tommi2
25.11.2017, 23.23
^tosta repisi psykiatri tai vaikkapa unikirja vaikka mitä selitystä.

Köfte
25.11.2017, 23.49
^ja^^ Fingerporin "Asko tuli uniini"-strippi.
Jopotuiselle "hyviä painajaisia". Aamulla voinee
kysyä: "Oliko hiki, kun heräsit?":)

tempokisu
26.11.2017, 12.07
Nyt tuli aika paha huolenaihe: Kisu luikerteli mun uniin toissayönä!

Näen joka yö valtavasti unia, yleensä aivan päätöntä luonnonlait murskaava menoa poimunopeudella, melskettä riittää.
Usein miten niiden sisältö kuitenkin haihtuu mielestä samalla hetkellä kuin herää, mutta joskus yksityiskohtiakin tarttuu laajemminkin.

Nyt olin hommissa ja oli joku miitinkin, aihetta en tiedä. Kisu istu neukkarissa mua vastapäätä, musta pykälän vasemmalle. Oli kutsuttu konsultiksi, tai sitten myymään jotain.
Kisu kyllä tunnisti minut siinä jollain tavalla, mutta asiaa ei otettu mitenkään esiin. Kisun tunnistin tietenkin nimestä.
Ulkonäöltään Kisu oli varsin viehättävä vaaleine ja korvien alapuolelle tyylikkäästi leikattuine hiuksineen. Kasvojen piirteet poikkesivat hieman tavanomaisesta, mutta ehdottomasti hyvällä tavalla uniikit. Palaverin jälkeen oltiin hetki kaksin pihalla, mutta keskinäiset keskustelut pysyttelivät korrektisti bisneslinjalla, vaikka kumpikin selkeästi tunnisti toisensa.

Nyt huolestuttaa, uskallanko nukkua ensi yönä…

:D no nyt *reps* toi yksi lause ( varmaan arvaatkin mikä). Todennäköisesti olin nahkiais-konsultti, myin sulle suunnittelemani nahkiais-kravatin.

Itse näen jatkuvastai painajaisia. Epäilen että toi migreeninestolääke ( joka muuten toimii ...) ne aiheuttaa.
Viime yönä vakiouni ( kännykkä ei toimi), otin käyttöön uuden kännykän, sellaisen äly-puhelimen ja ihan mahdoton saada edes ladattua. Erittäin monimutkaiset käyttöohjeet, ja kaikenmaailman johtoja ja muuta söheröä. Totesin että tästä mitään tule.
Sitten oli nukkeitten muotinäytösä, ja joku pirulainen varasti mun Giselle-nuken. Lähdin hakeen takas, ja joku kiinalainen lähti mun perään. Yritin epätoivoisesti mennä reippaasti punaisilla korkokengillä, mutta ei oikein onnistunu. Sain kyllä nukkeni takas, varastin sen takas.
Veljeni kanssa oltiin talviulkoilemassa ja oli evästauon paikka. Syötävänä oli - nahkiaien. Söin kaksi palaa ja tarjosin loppua veljelleni, joka totesi maistettuaan vähän että....ei kiitos. Loppu nahkis jäi kissan syötäväksi.

kaksi muuta vakiounta ovat: pieni punainen mazdani tuhoutuu jollain tavoin, tai en löydä mistään. Yleisin vakiouni on että menen lääkiksen johonkin tenttiin, mutta eihän mulla ollut edes tenttikirjoja...mietin että mitä pirua mä täällä teen, olenhan ollut jo töissäkin ja on sva-numero. Ei mun tartte mennä tenttiin. Sitten mietin missä mä muuten asun, kun on kaksi asuntoa. Totean että Pirkkalan asunto on se mun asunto.
Lääkis-uneen on ihan selvä selitys; aikoinani pidin 2 välivuotta ja suorittelin tenttejä omaan tahtiini, ja muutenkin jäi epävarma olo siitä kaikesta.

LJL
27.11.2017, 09.23
En tiedä pitäisikö olla huolissaan, mutta en ole.

tommi2
27.11.2017, 11.31
mun ei varmaan pitäis olla, mutta olen.

mk
27.11.2017, 12.08
mitäpä sitä suotta huolestumaan :rolleyes: päivä kerrallaan, kunnes kuolo korjaa .... kunhan ei kitua tarttis

Jopotuinen
03.12.2017, 08.13
Rouvan sähköisestä passihakemuksesta on jo jonkin aikaa, eikä mitään ole kuulunut. Ensin pyysivät täydentämään hakemusta, erittelemättä syytä. Laitettiin sinne uusi valokuva ja sitten onkin ollut hiljaisempaa.

Jos toinen ei pääse matkaan kahden hengen ja yhden viikon matkalle passiongelman tähden, voiko silloin toinen lähtijöistä olla matkalla kaksi viikkoa? Matkahan olisi näin ollen ns. A-luokan matka, yksinkertaiset kulut ja kaksikertaiset huvit.

Vai pitäisikö olla huolissaan?

tommi2
03.12.2017, 14.35
^loogiikka vaatisi, että ottaisit huoneeseen jonkun toisen, muuten veisit ikäänkuin kahden huoneen, joten esim. toinen nainen bunkkaisi siellä. en nyt rohkene spekuloida toteutuisiko tuo kaksinkertainen huvi... :D

usko juntunen
24.12.2017, 19.39
Pitäisikö olla huolissaan, jos piparia tarjotaan Homolan Kodalla?
https://lh3.googleusercontent.com/qPSSgZFQCmSfPlVhz4jxIHE2oaFW9nsJCkS1Nv1mQ8B9zAJyJ_ HINzl2w8XUKADGPgcO-XWlFjq7AZTXieJJPy4d-CZy2UJ8QrOk-ZILZUlZ0BLqs2a8kGe4lKq_CnrRAWQVGcdsdCyeVQfsVzl6Tan eHU-NS57q7E2-VLfS9LutDS3htCvUwlHQEccEw873ELwjMxbiCzaJ7OaMAKUB2K SoTbtGuNRAGKZ9d4XzMcDiQuREFMkShJQgEvGBkzjobYep__wt fkbNRUWVelEMW3uW4iDubQynGpL8M_HVhoyN9GMHs4oSEJGrgb w5r_k1S7tcoGqZI2c7D3e624dtxs4CC6mY9uaKts3lYBfg21yk tJ-PXyGWJgtIxJqPgEZHGTpTBQoFrUj9XViFPyatp50w4UU84Y9kc YycHsvry8i35F10unniBYsL7so1-GvWrFXFtS-seYJO2vn_hDvbZlM-o7arelsboB8LF5N5cMWkChA5_Gu3bslBeScFwl3h_dfprU-Mpg49Jy6OlAGLYz_kPKHJZ6F9BT3OFU_3CS3YQ7_eWpPDFxNn_ pXQcLAWjnS9kSZc3s_MDmG4s71i9cc_TfU6uAbRDnNe1aQm=w1 318-h741-no

Jopotuinen
24.12.2017, 21.09
Kuvassa ei liene sadun Hannu ja Kerttu, tämä Hannu?
Eikä tässä olla piparin kerjuulla?