PDA

Näytä tavallinen näkymä : Prostata sarjan urheilijat!

Laroute
13.08.2017, 22.36
Meitä on varmasti monia ikämiesluokan urheilijoita, joita tihentynyt virtaamisen tarve vaivaa. Itsellänikin tuo on alkanut vaivaamaan ja uuden kiihkeämmän kuntoilun myötä olen itse siihen löytänyt ratkaisun.

Minua vaivasi eritoten aamuisilla pidemmillä lenkeillä ensimmäisen tunnin ajon jälkeen virtaamistarve ja mietin, että miten voisin välttää sen, jos kuntoajoon tai kilpailuun osallistun. Löysinkin oman ratkaisuni.

Juon illalla normaalisti ja "kisa-aamuna" kellokuusi puoli litraa msm jauheella, 500 mg C-vitamiinilla ja yhdellä magnesium tabletilla höystetyn juoman ja yhden kupin kahvia. Jos lähtö on kymmeneltä, niin en juo muuten, kuin kurkkuani kostuttaen, ehkäpä 2.5 desiä yhteensä sitä ennen.

Juomapulloni täytän Vitargo Electrolyte juomalla, 2.5 desiä jauhetta 0.75 pulloon ja lisään siihen n. 2 g suolaa. Tämä kaikki imeytyy ajon aikana elimistöön ilman virtsaamistarvetta ja pystyn helposti ajamaan 4-5 tuntia virtsaamatta. Nautin suullisen noin viiden-kymmenen minuutin välein. Tuo Vitargo tuntuu imeytyvän aivan sairaan hyvin minulla.

Miten teillä muilla harmaantuvilla kuskeilla tämä hoidetaan?

-jamo-
15.08.2017, 17.43
Itse olen pysähtynyt ja käynyt puskassa kusella.

Köfte
18.08.2017, 16.25
Kahvihan on tunnetusti diureetti, mutta addikti kun ei ilmankaan pärjää:rolleyes:
Tarpeen vaatiessa metsänreuna on ollut yleensä lähellä. Mitäpä tuota
vanhenevaa ihmistä enempää kiusaamaan. Nämä nykymalliset juomat
vaikuttavat kyllä muinaisia pätevimmiltä, pitänee tutustua Vitargo E:n.

JackOja
18.08.2017, 16.34
Kahvihan on tunnetusti diureetti,...

Eikö tuo käsitys ole nykyään kumottu?

Litra kahvia kusettaa yhtä paljon kuin litra vettä.

Köfte
19.08.2017, 12.43
Eikö tuo käsitys ole nykyään kumottu?

Litra kahvia kusettaa yhtä paljon kuin litra vettä.

Ei sinällään, koska kofeiini tässä tapauksessa toimii edelleenkin.

tommi2
19.08.2017, 12.48
lenkillä kuseminen ei ole ongelmani, mutta esim. duunimatkoilla ei pääse ihan joka väliin vessaan, joten "treenasin" virtsarakkoa seuraavasti (ei valitettavasti ole vitsi):

1. lisäsin virtsaamisväliä tahallani, vaikka olisin päässyt vessaan
2. kun tuli mieleen että pitäisi päästä, suggeroin (ehkä väärä termi?) itseäni ajattelemalla "justhan sä kävit".

tulokset olivat ihan hyviä. nykyään menee kolmen tunnin lennot heittämällä kusematta, vaikka olisin juonut kaljaa alle kentällä.

kp63
19.08.2017, 13.32
hyvä treeni. loppupäätelmä väärin. lisää kaljaa kentällä on oikea

kolistelija
19.08.2017, 13.43
Suosittelen housuja joissa etumus on matala, niin on helpompi pisutella. Pitkä letku on vaihtoehtoinen apu, mutta siihen on vaikeampi vaikuttaa.

tommi2
19.08.2017, 15.07
hyvä treeni. loppupäätelmä väärin. lisää kaljaa kentällä on oikea

tuohan on tietenkin harjoitteen seuraava vaihe.

usko juntunen
26.08.2017, 13.43
Itsellä pissiivi ongelma taitaa olla enemmänkin korvien- kuin jalkojen välissä. Olen nimittäin huomannut, että kun laittaa numerolapun rintaan(hiihto) tai pyörän tankoon, pilssiveden tulo lopuu siihen paikkaan.
En muista oisinko koskaan tarvinnut käydä puskassa kesken pitkänkään kisan. Ei johdu siitä että pihtailisin juomisia. Varsinkin nyt varttuneemmalla iällä hikoilukin on aivan minimaalista, joten nesteet eivät karkaa kehosta sitäkään kautta. Normilenkkillä ilman numerolappua taas joutuu keventelemään tämän tästä. Ihan mutuna olen pähkäillyt onko kusemattomuus kisoissa joku elimistön suojamekanismi ?
Pitänöö laittaa iltalenkille joku vanha numerolappu tankoon:cool:

Laroute
26.08.2017, 17.32
^Jos tuo tepsii, niin monethan voisivat laittaa numerolapun yöksikin. Ei tarttisi rampata vessassa. Sillä saattaisi olla myös koominen puoli. Emäntä saattaisi sanoa, että kyllä kuntoparittelu on mennyt liian vakavaksi, jos numerolappu rinnassa tullaan "harrastamaan"!

usko juntunen
26.08.2017, 20.04
Vielä enemmän ne emännän kulmakarvat kohoaisi, jos sen numerolapun ripustaisi stongaan. Siis yöksi.

Köfte
26.08.2017, 21.12
^ Saattaa vaihdevuotisessa löytyä overdrive...

Laroute
27.08.2017, 00.16
^Niin, voisi käydä niinkin, että vanha diisseli vetäisi mäen ylös, kun panisi kakkosta silmään. Ei haittaisi vaikka vähän tiputtelisikin. Olisi se toisaalta hienoa, jos rinnassa olisi numero 1!