PDA

Näytä tavallinen näkymä : Gripit ja niiden aiheuttamat riesat

mutanaama
04.06.2017, 22.01
Joo, mä laitoin paksuimmat Esin gripit kun ajattelin että vois käyttää kovempia paineita läskissä. Mutta sitten kävikin niin , että kun handu on enemmän auki, pääsi stonga hakkaamaan kivikossa erilailla kuin mihin käsi oli tottunut. Ja nyt sitten joku jänne tms tulehtuneena peukalohangassa. Ajaa voi ihan hyvin, mutta vain myötäotteella, mikä taas vähän vähentää luottamusta omaan ajamiseen.
Vaihdoin tilalle kuitenkin ohuemmat, ja noin yhden lenkin perusteella sanoisin, että sopii mun nakkisormiin kuitenkin paremmin.

vuohi
04.06.2017, 23.01
Itse olen jonkin verran taistellut sormi ja ranne ongelmien kanssa lomilla kun yhtäkkiä ajetaan 20h viikkoon alamäki fillarilla ja itsellä ainakin toimivat ohuet ja tahmeat gripit parhaiten. Mitä paksumpi grippi sitä vaikeampi siittä on ns. roikkua mutta toisaalta taas paksumpi ei ehkä taas tee niin kovaa piste kuormaa kämmeneen.

Nyt ei ole enään ollut ongelmia kun pidän huolen siittä, ettei rasitus muutu yhtäkkiä paljoa. Eli jos aion ajaa 20h viikossa niin ajan ainakin 5h/viikko muutaman viikon ennen tuota. Muita omia huomiota ranteiden/kämmenien/sormien ongelmista:

-Jarrukahvat niin sisään, ettei tule vahingossakaan käytettyä kuin yhtä sormea jarrulla
-Älä käytä ikinä vetoremmejä voimaharjoittelussa kun et voi käyttää niitä muuallakaan. Turha treenata gripistä heikkoa lenkkiä voimaketjuun.

nure
05.06.2017, 06.26
Itsellä käden koko +11 ja en oikein kapeista saa millaistakaan otetta, Lizardin DSP tuntui paksumpana aika mukavalta omaan käteen, toisaaltaan ei ole ollut milloinkaan käsien ja ranteiden kanssa myöskään ongelmia.