PDA

Näytä tavallinen näkymä : Noin 1000€ hybridi?

tinybay
29.01.2017, 17.02
Moi! Pitäisi pikkuhiljaa alkaa etsiä kevääksi kunnon fillaria. Mitä suosittelisit tuosta hintaluokasta? Olen 75-kiloinen ja 175-senttinen. Pitkähköille kuntolenkeille pyöräteillä ym.... Enkä välttämättä jaksa lukea viestejä, joissa kirjoitetaan että hybridit ovat epäonnistunut kompromissi tms. koska joka tapauksessa ostan sellaisen. t. Juha

SamiMerilohi
29.01.2017, 17.50
Osta tämä. (https://www.canyon.com/en-fi/fitness/roadlite/roadlite-al-6.html) Älä ainakaan osta mitään, missä on joustokeula.

Mutta vaikka kiellettiin niin sanon silti: cyclocross on parempi versio hybridistä. :)

noniinno
29.01.2017, 17.58
Kunnon hybridin saat halvemmallakin, osta säästyneillä rahoilla vaikka varusteita tai kiekot.
http://www.wiggle.co.uk/eastway-flyback-h2-sora-2016/
tai
https://www.canyon.com/fi/fitness/roadlite/roadlite-al-5.html
Noissa on kuitukeula, asialliset vaihteet, hydrauliset jarrut. Toki jos käsitys kunnon pyörästä vaatii, että putkessa lukee jokin ison amerikkalaisen merkin logo, niin tuolla varustelulla saa tuplata hinnan.

Jos haluat harvinaisemman laatukulkineen niin tuosta voisi löytyä sitä lajia http://www.biker-boarder.de/shopware/BMC-Alpenchallenge-AC01-105-2016-black-red-Fitnessbike_detail_112470_125.html

nure
29.01.2017, 19.37
Cyclon itsekin ottaisin mutta jos mielestäsi tuollainen kompromissi on parempi niin itsekin tuota Canyonia olen suosittanut usein, kevyt ja hinta/laatusuhteessa aivan ehdottomasti kärkipään kamaa.

Jomppanen
29.01.2017, 20.39
Ostin vuodenvaihteessa Konan Dr.Dewin.
https://www.bikeshop.fi/Kona-Dr-Dew/ekauppa/pKODRDW/
Tuossa on vakiona 40mm leveä rengas lokareiden sisällä ja kiinnityspaikat tavaratelineelle.
Olen tykännyt. Ainakaan talvella mun vauhdeilla alumiininen keula ei ole ollut yhtään liian kova.

https://www.evanscycles.com/en-fi/pinnacle-lithium-5-2017-hybrid-bike-EV275575
Tuohon saa talveks vielä leveämpää gummia kuin Konaan.

tinybay
29.01.2017, 21.13
Kiitos tähänastisista vinkeistä... tutkitaan

nure
29.01.2017, 23.51
On Konan hinnat karanneet käsistä, ei enää hintansa väärti vaikka onhan tuo kauniin värinen... Itsellä yksi modattu DewDeLuxe 1x10 vedolla ja teräskeulalla ja on nopea ja mukava kapistus, alukeulaisista olen aina onneksi päässyt nopeasti eroon... Vaikka aina ollut Kona fani useita omistaneena niin ei tuolla ole mitään jakoa esim. Canyoniin verrattuna.

Jomppanen
30.01.2017, 08.51
Minä en pitänyt tuota Canyonia edes hybridinä.
Onnettomat renkaat, 30mm leveäthän melkein tippuu sadevesikaivoon. Ajoasentokin näyttäisi kuvista päätellen olevan oikeankokoisella aikalailla perse pystyssä menoa.
Hybridi pitäisi olla mielestäni tielle (pinnoittamattomalle tai pinnoitetulle) kesytetty versio maastopyörästä ja Canyonit olivat ainakin mun makuun fitness-pyöriä tai cyclocrosseja suoralla tangolla.

Konan kestävyydestä en osaa toistaiseksi sanoa mitään mutta ainakin alle 30km/h nopeuksissa keula ei täristä mun käsille yhtään. Olen tosin ajanut enskaa ja crossia moottoripyörällä ja teen salilla penkin sekä pystypunnerrukset 3*viikossa. Ehkä en sit vaan huomaa sitä alu-keulan aiheuttamaa hirveetä tärinää. Sitten se alumiini ei tietenkään ole eloisa eikä leikkisä eikä se myöskään ole kuin taideteos..
Uskoisin että 40mm leveän kumin ilmatilakin karsii osan tärinästä pois mutta ei tuolla alukeulalla ole mun mielestä mitään eroa aikaisemman pyörän teräskeulaan ja siinä teräskeulassa oli vielä leveämpi rengas kiinni. Molemmat pyörät tosin olivat ajoasennoltaan melko pystyjä eli tankoon ei tarvitse nojata koko painollaan.

nure
30.01.2017, 09.05
^Makuasioita... "Fitness" pyörähän on ainoastaan sportimpi versio ns. hybridistä mikä taas on versio oikeastaan ei mistään. Itsellä ollut muutama täysjäykkä maastopyörälle rakennettu kapistus ja useasti miettinyt sitä että miksi niitäkin oikein kutsuisi...
Itse pidän kapeista renkaista ja ja niillä kyllä tulee aivan mainiosti toimeen sekä asvaltilla ja soralla, kunhan kuski hallitsee pyörän ja nuo ajoasennot ovat hyvin vahvasti mieltymyskysymyksiä, jotkut ajaa kuin mummopyörällä selkä suorana ja toiset, kuten itse matalalla asennolla 135 millisellä kannattimella...

Mohkku
30.01.2017, 10.37
Riippuu tietysti siitä, millaisia ominaisuuksia arvostaa (hybridejä on tosiaan laidasta laitaan), mutta Konan Big Rove soveltunee kaikkeen sellaiseen käyttöön, mihin hybridikin noin yleisesti ottaen. En tiedä, mikä on oikea luokitus tuolle pyörälle, eikä luokituksista kannata edes välittää. Ominaisuudet ratkaisee. Bikeshopissa tuo on hybridien alla.

Big Roven kilpailijana on pidetty Marin Muirwoodsia.

Onko Big Roven teräsvaihtoehto muuten jäänyt pois 2017 mallistosta, kun valmistajan sivuilla sitä ei enää ole?

Feltillä on myös toimivan tuntuinen hybridi jäykällä keulalla, joten niitäkin kannattaa vilkaista. Hintoja arvioitaessa kannattaa muistaa postimyyntipyörän toimituskulut ja kivijalkaliikkeen pyörästä saatava alennus.

nure
30.01.2017, 12.16
Taitaa tosiaan tuo Big Rove ST poistunut, kylläkin taitaa valitettavasti ylittyä myös budjettikin. Alumiinikeula aina pieni arvoitus kovuutensa vuoksi, ei kylläkään kaikkiin päde, samoin ei kaikkiin kuskeihin, joidenkin ranteet ja hampaiden paikat kyllä kestää...

stumpe
30.01.2017, 13.44
Mulla oli hetken aikaa cc-versio big rovesta ja tuntui kuin ratakiskoilla olisi ajanut, kova kyyti oli. Oli siis alukeula ja runko.

noniinno
30.01.2017, 17.54
Marin on muuten hyvä vaihtoehto, mutta vakiopalikat ja kiekot ovat vähän vaatimatonta tasoa. Itse olen vaihtanut omaani kaikki osat pois lukien runko, keula, ohjainlaakeri, jarrut. Taitaapa orkkis vaihdeosatkin olla paikoillaan, tosin ilman etuvaihtajaa. Kyyti on mukavaa enkä kyllä vaihtaisi enää takaisin cyclocrossiin.

justus6969
30.01.2017, 18.16
klassikko pitää aina muistaa
http://velosport.fi/verkkokauppa/bad_boy-264/
ei varmaan paras osiltaan, mutta musta ja menevä!

Viime kaupunkitykittäjää speksatessa katselin yllämainittua BMC:tä, mutta päädyin suoratankoistamaan maantierungon. Tuli OK, mutta mitoitus on yleisesti haastava, maantierungot ovat flättitangoille helposti turhan lyhyitä

nure
30.01.2017, 18.25
Stumpe, tarkoitatko Rovea kun cyclosta puhut? Itse testannut Rovesta sekä alu- ja teräskeulallisen ja olivat kuin kaksi eri pyörää.

stumpe
30.01.2017, 19.08
Stumpe, tarkoitatko Rovea kun cyclosta puhut? Itse testannut Rovesta sekä alu- ja teräskeulallisen ja olivat kuin kaksi eri pyörää.

Juurikin se. Konan rungoissa kestävyys taitaa mennä keveyden edelle..

nure
30.01.2017, 23.18
^Eivät koskaan olleet kaikkein keveimpiä, halvemman pään pyörissä osat ja kiekot nostaa painoa melkolailla. Tuo duunattu Dew Deluxe 1x10:llä painaa nyt 10 ja risat joten kyllä niistäkin painoa saa pikku vaivalla (ja rahalla) pois.

Esuli
30.01.2017, 23.27
Laitoin itelle hybridiksi Charge Cooker midi 1. Eturenkuliksi 3tuuman nokia nastoilla ja taakse nobby nic 2.8. Tähän käy myös 29 kiekot joilla olen tehnyt myös lenkkejä ice pikereillä. Bilteman hienon tarakan laitoin eteen ja olen jo tehnyt sen kanssa yöretkiä. Välitykset mulla on 30*13-42. Cookeri on vanhanliiton kispa johon käy osat mitkä vain, 100 135 pikalinkut ja kierrekeskiö.
Mukava runko ajella kuorman kanssa. Cookerin 27+ kiekot käy myös toiseen hypritiini eli Salsa Fargoon. Näin ollen sain kaksi mukavaa pyörää 600€:llä.
Tonnilla saa pyörän ja 29 kiekot. Painokin jäänee pyörällä kympin tietämiin kesäkiekoilla. Cookerin runko 2100g ja keula 930g ja kammet/ratas 700g.
https://www.bikeshop.fi/Charge-Cooker-Midi-1/ekauppa/pCHMIDI1/

nure
31.01.2017, 09.37
^Taitaa Esuli aika kaukana olla tuo "Kympin tienoilla" tai riippuu kuinka väljästi asiaa tulkitsee... Kylläkin tuo Cooker ollut itselläkin jossain vaiheessa ostoslistalla, monikäyttöinen pyörä/aihio...

Esuli
31.01.2017, 15.48
29 kiekot 3,5kg ja kevennys putkiosat satula ja vaihteisto X9, nyky kiekot 6kg. Joten kyl siit 3kg lähtee. Pitkästä aikaa hauskapyörä tämä kuukeri, runko on pirun hyvä. Mitä itse arvostan on se että nielee mitä tahansaa osaa.
Ei siinä alunperinkään ollut mitään luokatonta osaa, paitsi navat.