PDA

Näytä tavallinen näkymä : Stevens Bikes Mobster Fatbike

HellNo
28.01.2017, 23.31
Mitä mieltä tuommoisesta pyörästä? Läskipyörää olen hankkimassa ja tuo miellyttää silmää jotenkin.

https://www.bikeshop.fi/Stevens-Mobster-17-18-camoufla/ekauppa/p217803167/

nure
29.01.2017, 10.07
Montaa mieltä tuosta värityksestä on oltu... Ei muuten osiltaan mitenkään poikkea vastaavan hintaisista, itse kuitenkin etsisin jotain 1x11 välityksillä...

hcfreak
29.01.2017, 10.11
Pyörästä on olemassa myös XL malli 4.8" renkailla

Ihis81
26.05.2017, 21.21
Onkos tästä mobsterista kansalla enemmän kokemusta vieläkään. Kävin hypistelemässä moista. Ja tuntuhan se mukavalta. Mutta eihän mulla ole kyllä vertailupohjaakaan muihin. Olisi mukava kuulla mitä mieltä muut on kyseisestä pyörästä?

kimmu
06.10.2017, 20.33
Joko tuolla tonnin hinnalla tämä alkaa olemaan hyvä vaihtoehto? Bikeshopissa lähtö 1099€ ja siitähän saa alennusta vielä.
Väri on kyllä aika erähenkinen.

marmar
20.11.2017, 12.02
Kerrotaan nyt omat kokemukset. Hintaluokassaan aika normipeli varmaankin. Peruslenkkiajeluun varmaan aika ok.

Mulle tuli varmaan ekoja Mobstereita ja nyt sen runko on ajettu loppuun. ~7000 km, josta peräpyörän vetoa ~1000 km.

https://i.imgur.com/3ymzFF3.jpg

Vapaaratas porsi jossain 1000 km kohdalla, mutta se vaihtui takuuseen ja uusi oli parempi ja ajossa edelleen. Runkoa en yrittänyt takuuseen, kun tuolla ei ole mitään erillistä runkotakuuta ja pyörällä oli hajotessaan ikää yli sen 2-vuotta.

Aika löysä runko, kun voimaa antaa polkimiin. Tuossa rungossa ei ole alaputkia yhdistävää tukiputkea lainkaan, joka löytyy useimmista pyöristä. Voi olla yksi syy löysyyteen. Kevyemmässä käytössä tuokin runko varmaan kestää. Kannattaa huomioida että maksimipaino kuski+tavarat on 115 kg, eli mihinkään raskaaseen käyttöön ei kannata harkita. Tuo 115 kiloakin voi olla jo liikaa ko. rungolle, jos sen oikeasti maastoon vie ja kilometriä tulee alle reilummin.

Hyviä puoliahan tuossa on, että menee leveät renkaat ja on molemmissä päissä läpiakselivanat. Kaikki osat sopi Salsan Blackborow runkoon keskiölaakeria lukuunottamtta suoraan. Ero rungon jäykyydessä tuon ja Salsan välillä on ihan käsittämättömän suuri, mutta Salsan pelkkä runko+kuituhaarukka onkin ollut lähtöhinnaltaan 1200€, joten rahalla saa ja hevosella pääsee.

hcfreak
20.11.2017, 20.08
No kannattaa se kysästä stevensiltä.
Hieman omituista jos takuuta ei ole.

Esabbi
20.11.2017, 22.32
Runkotakuu 5v

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

marmar
21.11.2017, 09.35
Runkotakuu 5v

Tuon ihan hyvä tieto muille. Itse annan olla asian näin.

Tilalle olisi tullut kuitenkin suunnileen vastaava runko, joka ei ole tuon Salsan raskaaseen retkikäyttöön tehdyn ja kuituhaarukalla varustetun rungon veroinen. Mieli teki luokkaa tai kahta parempaa pyörää ja sain ylivuotisen rungon inhimilliseen hintaan.

Kuvasta näyttäisi, että uutta runkoa on vahvistettu tuosta pettäneestä paikasta, joten se kestänee paremmin. Toki samalla on tullut painoakin pyörään lisää. Painorajoitus 115 kg (kuski+kamat) näytti edelleen olevan.

Kaikenkaikkiaan pyörä on mielestäni ostamisen arvoinen, jos hakee tonnin hintaluokan läskiä. Aika harvassa tonnin luokan pyörässä on mm. läpiakselinapoja. Yksi ominaisuus, joka mahdollisti rungon päivityksen parempaan luokkaan kohtuukuluilla.