PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilijän ja polkupyöräilijän ero

asiantuntija
19.01.2017, 00.50
Ärsyttää suunnattomasti että ihmisillä menee sekaisin pyöräilijän ja polkupyöräilijän ero. Haluan selventää näiden kahden erot.

Polkupyöräilijä on ns. satunnaispyöräilijä. Polkupyöräilijä ostaa Tunturinsa Mäkisen pyöräliike ky:stä tai paremman hybridin XXL/Loimaan urheilupyörä oy:stä. Polkupyöräilijä ei vaivaudu itse huoltamaan polkupyöräänsä. Vie sen ilmaisiin huoltoihin jos niitä on(XXL). Vaihtaa sisärenkaan jos puhkeaa. Vaihtaa ulkorenkaan aina silloin tällöin. Polkupyöräilijä jättää polkupyöränsä ulos sateeseen tai pyörävarastoon. Polkupyöräilijä ajaa flat-polkimilla sen 5km matkan töihin/kouluun/kauppaan ja siinäpä se. Polkupyörällä ei 200km lenkeille mieli tee.

Pyöräilijä, kuten allekirjoittanut. Ostaa pyöränsä Saksasta tai Briteistä. Ajokenkiä, lukkopolkimia, belle italia-satulaa ja kaikkea myöten. Tämä koska kotimaan tarjonta on törkyhintaista. Ja rajoittunutta. Tarjonta on luokkaa ruotsalainen Crescent. Norjalainen White. Tunturit ja Jopot. On jotain Feltiä, mutta oikeat koot puuttuvat kivijalasta. Joten tilaus tapahtuu verkosta. Pyöräilijä tuntee pyöränsä tekniikan läpikotaisin ja osaa tilata oikeat varaosat sekä huoltaa pyöränsä itse. Pyöräilijä ei suinkaan aja vain töihin/kouluun/kauppaan vaan pitkiä satojen kilometrien maantielenkkejä, jotka polkupyöräilijältä jäävät vain haaveeksi. Pyöräilijä säilyttää pyöräänsä sisällä sängyn vieressä. Pyöräilijä ajaa AINA lukoilla. Ei hiihtäjätkään hiihdä tennareilla. Pyöräilijä suhtautuu lajiinsa intohimolla.

orc biker
19.01.2017, 02.16
Polkupyöräilijä käyttää aikansa ajamiseen internetissä trollaamisen sijaan.

Fat Boy
19.01.2017, 07.02
Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Olen pitänyt itseäni aktiivisena (ainakin melko aktiivisena) harrastajana). Kaiketi näin ei ole. Ostin pyöräni kivijalasta, ajan fläteillä ja kaiken huipuksi, pääosin polkuja pitkin.

nih..

Grandi66
19.01.2017, 08.12
Kyllä kotomaastakin löytyy osia ja pyöriä tänä päivänä. En vissiin ole pyöräilijä vaikka pitkää lenkkiä ajan maantiellä että maastossa. Välillä käyn muualla maailman menoa katsomassa. Mutta tuon on vain yksi mielipide.

yrittäjä itse
fillari10.blogspot.fi

The flying Chocobo
19.01.2017, 09.29
Kieltäydyn olemasta pyöräilijä. Polokupyöräilijänä on paljon helpompi elellä. Onneksi tämä ei tunnnu olevan haaste niille polkupyörällä liikkuville, joita olen tavannut.

StantheMan
19.01.2017, 09.45
Meikäläinen on selkeästi polkupyöräilijä. Tämä on tärkeä tieto jatkoa ajatellen tietää.

nure
19.01.2017, 09.49
Kuinka tuo hyypiö voi olla väärässä kun oikein "asiantuntijaksi" itseään tituleeraa... Pyöräilijä olen itse enkä muuksi muutu mutta kaikille on tilaa teillä ja poluilla, tiedä vaikka joku polkupyöräilijäkin saisi herätyksen ja alkaisi jossain vaiheessa vaikka pyöräillä...
Toisaaltaan kun Trump saatiin valtaan niin ei noilla trollaajilla kummempaa tekemistä kuin täällä provota...

Pekkaki
19.01.2017, 10.02
Hoh hoh.. kaikesta sitä voikin näköjään 'mukamas' ärsyyntyä.
Hauska trolli, tuskin muuta.

oem
19.01.2017, 10.15
Tekeekö mekaaninen väline eron?:D

Jani Mahonen
19.01.2017, 10.16
Kyllä tällaisilla avauksilla pääsee pois tältä foorumilta.