PDA

Näytä tavallinen näkymä : Miehelle Tour de France -yllätys

Oravanpyörä
30.12.2016, 14.51
Moi!

Aviomieheni on harrastanut useita vuosia maasto- ja maantiepyöräilyä, ja on toisinaan sanonut, että haluaisi päästä joskus katsomaan Ranskan ympäriajoa. Itse en ole ikinä harrastanut pyöräilyä, ja tuo koko Ranskan ympäriajo on minulle aika tuntematon aihe. Siksi tarvitsisinkin teidän palstalaisten apua!

Nyt kun lapset ovat lentäneet pesästä, voisimme ensi kesänä matkustaa pitkästä aikaa ihan kahdestaan jonnekin. Ajattelin yllättää mieheni ja ostaa häneltä salaa lennot ja majoitukset paikkaan X, josta pääsemme seuraamaan Tour de Francea ihan paikan päältä. Yllätys paljastuu hänelle ehkä sitten vasta lentokentällä/vähän ennen lähtöä. Nyt vaan tässä suunnitelmassa on vielä aika paljon aukkoja, koska en tunne kyseisiä kisoja muuta kuin pikaisen googletuksen kautta.

Mikähän olisi hyvä kohde, missä kisoja kannattaisi seurata? Pidämme maaseudusta ja luonnosta, eli ei tarvitse välttämättä olla missään ison kaupungin lähellä. Vuoristoa saisi olla, Alpit ja Pyreneet on vielä näkemättä.

Kaipaan siis ihan konkreettisia vinkkejä, minne kannattaa lentää, mistä kannattaisi varata majoitus, ja pitääkö minun osata ottaa huomioon jotain erityistä matkaa järjestäessä. Pitäisikö miehellä olla pyörä siellä mukana/vuokrata sellainen? Pääseekö kisoja katsomaan ihan ilmaiseksi, vai pitääkö niihin ostaa joku lippu? Ajattelin ehkä sellaista n. neljän päivän pidennettyä viikonloppua, eli ei kovin pitkää reissua.

Jos puolisosi järjestäisi sinulle unelmamatkan tuonne, niin mitä haluaisit reissun sisältävän? Ja mille etapille reissu kohdistuisi?

Olen hurjan kiitollinen kaikista kommenteista! :)

ArtK
30.12.2016, 19.07
Tässä ketjussa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52342-Vuoden-2015-Touria-katsomaan) aika hyvä kooste vuodelta 2015 ensi alkuun.

Munarello
30.12.2016, 23.56
Tarvinneeko tuon nyt tulla ukkelille yllätyksenä. Eikö voisi vaan kysäistä ohimennen että mentäiskö ensi Heinäkuussa vaikka Ranskaan niin hommahan voisi lähteä ihan omillaan rullaamaan..?

paaton
31.12.2016, 00.14
Tarvinneeko tuon nyt tulla ukkelille yllätyksenä. Eikö voisi vaan kysäistä ohimennen että mentäiskö ensi Heinäkuussa vaikka Ranskaan niin hommahan voisi lähteä ihan omillaan rullaamaan..?

Niin tai voihan sen yllätyksen antaa vaikkapa ensi yönä klo24. Vikkellään tulostamaan kopiot tdf:n lipuista ja ojentaa ne ilotulituksen aikana puolisolle.
Tuon jälkeen onkin mukavaa suunnitella reissua porukalla.

Laroute
31.12.2016, 09.52
Majapaikka Bourg De Oisansista, Alp de Huezista tai niiden välistä. ja pääsette kävellen seuraamaan Alp De Huezin etappia mäkeen. Lento Geneveen ja vuokra-autolla perille. Ajomatka 2.5 - 5 tuntia riippuen mistä ajatte. Menomatkalla suosittelen Chamonix-Grenoble- Col du Glandon-Bourg de Oisans. Hieno vuoristoreitti.

skiggeböy
31.12.2016, 10.10
Itse toteutin avovaimoni kanssa pitkäaikaisen haaveen Tourista viime kesänä.Valittiin toisaalta helpoin kohde eli Pariisi,mutta se ei todellakaan ollut pettymys.Sattumoisin paikat heti maalin jälkeen.Ajavat 8 kertaa Champs-Elyseesin ympäri,eli kilpailijat näkee 16 kertaa.Etappi tärkeä kirimiehille ja taistelu kovaa.Nähtiin "vierestä" Greipelin riemu ja Saganin pettymys.Bonuksena naisten kisa ennen miehiä ja Lotan 2 sija.Pitkä päivä auringon paistetta ja kisahurmosta.Tutustuttiin Kolumbialaisiin,jotka olivat otettuja Nairo-paidastani.Hieno päivä ja koko viikko,jonka Pariisissa vietimme....

skior
31.12.2016, 10.54
Ensimmäiseksi kannattaa tutustua seuraavan kesän Tour de Francen reittiin, joka löytyy ympäriajon kotisivuilta:
http://www.letour.fr/le-tour/2017/us/overall-route.html. Reittihän ei ole joka vuosi sama, joten esimerkiksi Larouten mainitsema Alpe d'Huez ei ole ensi kesän reitissä mukana. Tarkat reittikartat julkaistaan vasta joskus ensi kesänä, mutta vuoristoetappien profiilit löytyvät jo nyt tuon saman linkin kautta. Näin ollen reissun suunnittelu jo nyt vaatii pientä salapoliisityötä jos nuo maisemat eivät ole muuten tuttuja. Reittiprofiileista löytyy paikannimiä joiden perusteella tarkan reitin pystyy aika hyvin päättelemään.

Jos tarkoitus on suunnata Alpeille ja haluaa päästä suoralla lennolla mahdollisimman lähelle niin Larouten mainitsema Geneve lienee ykkösvaihtoehto. Ainakin vuoristoetappeja pääsee seuraamaan ihan ilmaiseksi. Toki ainakin tietyissä paikoissa katsojia on valtava määrä ja koska tiet ovat suljettuja niin paikan päälle pääseminen ajoissa ei ole välttämättä itsestäänselvyys.

Itselläni on tavoitteena olla seuraamassa kisaa Col du Galibierin nousussa 19.7.2017.

Jami2003
31.12.2016, 17.17
Kyllä suunnittelisin ihan miehen kanssa. Jos se on monivuotinen haave niin ohjelmakin reissulle saattaa olla haaveiltu.

Laroute
31.12.2016, 17.24
Kyllä suunnittelisin ihan miehen kanssa. Jos se on monivuotinen haave niin ohjelmakin reissulle saattaa olla haaveiltu.

Juu, miehellä saattaa olla näkemys miten haluaisi toteuttaa unelmansa parhaiten. Ole sinä yllätyksen tarjoaja ja suunnitelkaa se loppuun yhdessä. Veikkaanpa, että lopputulos on molemmille parempi.

Meinaanpa vaan sitä, että tämän lahjan koko kasvaa eeppisiin mittasuhteisiin, kun mies saa funtsia sen toteuttamista koko kevään. Se typistyy aika lyhyeksi, jos kentällä vasta saa tietää sen ja siinä voi olla monta pettymyksen paikkaa. Miehellä saattaa olla ihan määrätty etappi ja konkreettinen kohta etapilla, missä hän on haaveillut unelmissaan olevansa.

Jami2003
31.12.2016, 17.56
Jep. Plus tallien ja kuskien edesottamusten seuraaminen kevään mittaan kun tietää olevansa menossa katsomaan paikanpäälle.

Laroute
31.12.2016, 18.13
Lisäksi pitää muistaa, että Touria ei mennä katsomaan kuin lätkämatsia. Lähtökohtaisesti pitää olla jo tunteja aikaisemmin heikoimmillakin paikoilla tienvarressa seuraamassa, koska teitä suljetaan hyvissä ajoin ennen kisaa. Jo pelkästään se, että tuhatkunta organisaation, median ja mainostajien autoja ajaa letkan edellä mainostaen tuotteitaan ja toinen mokoma letkan jälkeen. Huippupaikoille jonnekin vuoristoetapille voi varautua 1-3 päivän majoittumiseen makuupussissa tai teltassa, ellette ole asuntoautolla sinne päivää paria aikaisemmin hakeneet paikan, ellet ole saanut teille majoitusta kävelymatkan päästä. Jos kyseessä on jo julkaistu vuoristoetappi, niin nyt alkaa olla kiire löytää majoitus kävelyetäisyyden etäisyydeltä mäkeä. Autolla sinne on turha kuvitellakaan samana päivänä päästä. Ota ukko haliin tänään keskiyöllä ja anna se lahja silloin. Huomenna se on jo kuolaamassa netissä asiaa.

Nähdäksesi 30 sekunnin ajan letkaa, joka kiitää ohi, sinun on varattava paikalla oloon vähintään kolme tuntia ja siihen ajomatkat. Jos haluat hyvältä paikalta seurata 10-15 minuuttia serpentiinipätkää ja huikeaa yleisömerta ja tunnelmaa, niin minimissään tarvitse siihen yhden vuorokauden jos olet majoittunut kävelyetäisyydelle. Veikkaanpa, että sen jälkeen haluat sinne itsekin uudestaan.

"Kaatukoon ennen hallitus, kuin Ranskan ympäriajo!" - Vanha ranskalainen sanonta.

OJ
31.12.2016, 19.12
Koskaan en ole Touria käynyt katsomassa, mutta 2017 reittiä katsellessa saattaisitte ehkä nähdä pari etappia Pyreneillä. Tuolla alueella tuli oleskeltua joskus kauan sitten ja liikkuminen on aika helppoa. Lennot Toulouseen (Blagnac) ja vuokra-autolla koittaa mennä katsomaan etappeja 12, 13 ja/tai 14. Toulousen kentältä on lyhyt matka reitin varrelle, mutta tosiaan jos vuorien nousuihin haluatte, niin sinne pitää mennä etukäteen. Minulla ei ole tietoa ton alueen majoitusmahdollisuuksista. Bonuksena tolla alueella voi käydä Andorrassa.

fiber
31.12.2016, 20.22
Nyt vähintäänkin puolet meistä keski-ikäisistä ukkomiehistä toivoo, että oma rakas ojentaa liput keskiyöllä :D

Laroute
31.12.2016, 20.31
Repesin! Näinhän se täytyy olla.

Kampinalle
31.12.2016, 20.40
^^ Piru, ku aloittaja mainitsi, että ukko harrastaa myös maastopyöräilyä, ei osu mulle. Ja on topic: mahtava juttu ja hieno idea, mieluusti lukisi, millaiseen ratkaisuun aloittaja päätyy!

tommi2
31.12.2016, 20.50
ei helvetti... mullehan ne on tulossa

edit: ei ollutkaan.. kävin kysymässä.

Highlander
31.12.2016, 22.32
Eipä taida tulla muuta kuin avokämmentä poskelle tai piirakasta palanen[emoji10]

Sent from my iPad using Tapatalk

Oravanpyörä
01.01.2017, 18.21
Aloittaja täällä moi!

Isot kiitokset kaikille tähän vastanneille! Pitää perehtyä kunnolla ajan kanssa noihin laittamiinne linkkeihin.

Moni on kommentoinut, että minun kannattaisi kertoa reissusta miehelle jo hyvissä ajoin, jotta voidaan valita kohteeksi hänen suosikkietappinsa, ja hän saa muutenkin suunnitella reissua. Se on kyllä ihan hyvä pointti, mutta en ole kyllä silti vielä luopunut alkuperäisestä ideasta yllättää mies. Meillä siis on tapana järkätä tällaisia ylläreitä toisillemme, ja jotenkin olisi vaan hurjan kiva yllättää mies ihan viime hetkellä. Lisäksi me reissataan niin paljon, että jos minun suunnittelemani reissu ei täysin täytä miehen odotuksia niin hän voi mennä seuraamaan kisoja taas uudestaan joku toinen vuosi, no problem. Hän ei myöskään ole mikään maailman vaativin matkaaja, joten uskoisin hänen kyllä tykkäävän minunkin räätälöimästä reissusta.

Pariisissa on tullut käytyä jo niin monta kertaa, että sinne emme taida lähteä, mutta esim. tuo Geneve tai Toulouse voisivat olla potentiaalisia lentokohteita. Lennot ja auton vuokraus mun on siis vielä aika helppo järkätä, mutta majoituspaikkaa pitää kyllä sitten miettiä tarkemmin, että reitin varrelle pääseminen olisi mahdollisimman helppoa. Telttailu ei kuulosta hyvältä vaihtoehdolta, vaikka luontoihmisiä ollaankin :)

Onko siellä siis tapana, että katsojatkin käyvät ajamassa niitä samoja reittejä, eli reitti ei ole koko aikaa suljettu? Vuokraako ihmiset sitten sieltä pyörät ja varusteet vai viekö omat? Mietin vaan, että haluaisikohan mies käydä testaamassa siellä jotain pätkää. Itse en tosiaan ole juurikaan pyöräillyt, ja vaikka olenkin aika hyväkuntoinen niin minun ei varmaan kannata pyöräilemään lähteä mukaan, kun olisin niin paljon hitaampi...

Lisääkin vinkkejä saa laittaa! Tutustun tarkemmin noihin teidän vinkkaamiin sivuihin ja pidän kyllä teidät ajan tasalla, että mihin tulokseen päädyn.

Hih, siellä on tosiaan tainnut moni odottaa vaimoltaan ylläriä viime yönä, kun vuosi vaihtui :)

ArtK
02.01.2017, 01.12
...Pitää perehtyä kunnolla ajan kanssa noihin laittamiinne linkkeihin.
...
mutta en ole kyllä silti vielä luopunut alkuperäisestä ideasta yllättää mies. Meillä siis on tapana järkätä tällaisia ylläreitä toisillemme, ...
että reitin varrelle pääseminen olisi mahdollisimman helppoa....
Onko siellä siis tapana, että katsojatkin käyvät ajamassa niitä samoja reittejä, eli reitti ei ole koko aikaa suljettu? Vuokraako ihmiset sitten sieltä pyörät ja varusteet vai viekö omat?
...
Hih, siellä on tosiaan tainnut moni odottaa vaimoltaan ylläriä viime yönä, kun vuosi vaihtui :)

Suunnittele huolella, Touria ei mennä seuraamaan 'tuosta vaan' niin kuin vaikkapa suurkaupungin konserttiin tai oopperaan. Reitillä on miljoona tai enemmän muitakin katsojia. Parhaat paikat pyöräilyharrastajalle on vuoristoetapeilla, nimenomaan nousujen varrella. Reitit sinne tukkeutuvat katsojien autoista yleensä pari päivää etukäteen. Reitti suljetaan 3-4 tuntia ennen kilpailijoita, tarkemmat aikataulut julkaistaan ennen Touria kilpailun sivuilla.
Olimme joku vuosi sitten katsomassa yhtä etappia, joka sattui lomapaikkamme Andorran lähelle. Autolla ajoimme lähikaupunkiin 20-30 km päähän, josta jatkoimme pyörillä etapille, sen keskelle osuvalle sivutielle. Viimeiset 3-4 kilometriä ennen reitille tuloa tie oli koko leveydeltään täynnä katsojien autoja. Ajoimme loppunousun päälle nelisen tuntia ennen kärjen tuloa ja ehdimme hiukan ennen tien sulkemista. Ennen kilpailijoita tulee pitkä mainoskaravaani (aika hauska seurattava), josta onneksi nakeltiin mm. mainospaitoja, jotka pelastivat meidät jäätymiseltä tien laidassa. Tien reunat olivat tupaten täynnä väkeä, joka tungeksi tielle melkeinpä sen tukkien. Etapin varrelle matkailuautoineen majoittuneet olivat varmaan tulleet 2-3 päivää etukäteen varaamaan paikat. Santarmeilla oli töitä pitää tie auki ja silti joku sabotööri pääsi heittämään nastoja kilpailijoiden eteen (siis juuri se nastaetappi 2012). Kisaajien lähestymisen huomaa helikoptereista. Letkan mentyä tie vapautui melko pian ja pyörillä sieltä pääsi etapin ajosuuntaan ja maalikaupunkiin aika hyvin pois. Autojen purkautuminen varmaan vei koko loppupäivän, jos riittikään. Pyörän voi vuokrata jos löytää, mutta vuokraamot lienevät aika tyhjiä lähempänä kisaa. Suosittelen kyllä, että itsekin hyppäät pyörän päälle, koska autolla tuskin pääset 4-5 km lähemmäs reittiä, ellet sitten mene paria päivää etukäteen.
Ja ne ukkomiehet, jotka eivät saa vaimoltaan tällaista mieluisaa yllätystä: järjestäkää reissu itse ja ottakaa vaimo mukaan. Kokemus oli hieno.

Jani Mahonen
02.01.2017, 09.50
Majapaikka Bourg De Oisansista, Alp de Huezista tai niiden välistä. ja pääsette kävellen seuraamaan Alp De Huezin etappia mäkeen. Lento Geneveen ja vuokra-autolla perille. Ajomatka 2.5 - 5 tuntia riippuen mistä ajatte. Menomatkalla suosittelen Chamonix-Grenoble- Col du Glandon-Bourg de Oisans. Hieno vuoristoreitti.
Toinen ääni tälle. Oisans oli tosi mukava laakso yöpyä, ja muutenkin ns. Ihan siinä hoodeilla.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

Oravanpyörä
02.01.2017, 13.58
Kiitos taas uusille kommenteille!

Näyttäisi siis siltä, että vaihtoehdot ovat:
- Mennä asuntovaunun/asuntoauton kanssa hyvissä ajoin reitin varrelle (voisi olla ihan jees, mutta onkohan kuinka kallista vuokrata asuntoauto sieltä?)
- Mennä pyörällä reitin varrelle (mut en mä jaksa ajaa niitä ylämäkiä :D, mielummin kävelisin tai juoksisin)
- Ottaa sellainen majoitus, joka on niin lähellä reittiä, että siihen voi mennä kävellen

Tuo viimeinen vaihtoehto kuulostaa ehkä tällä hetkellä parhaalta, mutta kuinka löytää majapaikka, joka olisi riittävän lähellä reittiä, kun koko tarkkaa reittiä ei ole edes vielä julkaistu? Tutustuin myös netissä tuohon monen suosittelemaan Alp De Huezin etappiin. Mutta mistä tiedätte, että se on reitillä tänäkin vuonna, kun itse en ainakaan löytänyt sitä vielä mistään reittiprofiilista? Tai sitten en vaan osannut vielä etsiä...

Salassapitämisen kannalta haasteeksi voi muodostua se, että mikäli siellä on tarkoitus pyöräillä, niin miten saan miehen pyöräilykamppeet mukaan ilman että se arvaa... Eli kyllä tämä vielä suunnittelua vaatii ja paljon :)

Mattia
02.01.2017, 14.27
Reitti on kyllä julkaistu. Täältä lisää infoa http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?55895-Tour-de-France-2017. Ja tosiaan, Huezissa ei tänä vuonna ajeta, vaikka jotkut vanhasta muistista moista väittävät.

tommi2
02.01.2017, 14.50
Salassapitämisen kannalta haasteeksi voi muodostua se, että mikäli siellä on tarkoitus pyöräillä, niin miten saan miehen pyöräilykamppeet mukaan ilman että se arvaa... Eli kyllä tämä vielä suunnittelua vaatii ja paljon :)

tunnetko ketään tyyppiä, jonka kanssa miehesi ajaa? ehkä ko. henkilö voi auttaa myös tässä (samoin kun kohteen yms. suunnittelussa)? tämä henkilö kysyisi mieheltäsi tyyliin "sä kun olet lähdössä ulkomaille, voitko lainata pyörääsi siksi aikaa?" ja sitten fillari odottaisikin kentällä :D . jos on kyse vain ajokamoista niin ilmoita peseväsi ne kaikki ja pakkaatkin mukaan.

rjrm
02.01.2017, 15.02
Ei mitään järkeä suunnitella tuota salassa. Se on iha yhtä paha moka ku ostaa perhokalastusta harrastavalle lahjaksi avokelavapa ja pari vuosiuistinta. Pyöräilijä tietää kyllä mitä haluaa. Muut eivät tiedä. Tee lahjakortti
"Tämä lahjakortti oikeuttaa valitsemasi naisen seurassa tekemään muutaman päivän reissun ensi kesän Tourille"

TetedeCourse
02.01.2017, 15.38
Tämän reittioppaan (http://www.letour.fr/le-tour/2017/us/overall-route.html) mukaan kannattaisi melkein mennä Etelä-Ranskaan Paun kaupunkiin katsomaan 11. etapin maaliin tuloa ja sitten siirtyä 12. etapille siirtyä jollekin näistä vuorinousuista (http://www.letour.fr/le-tour/2017/us/stage-12.html) - hyvä tapa nähdä helpolla kahta eri etappia.

Lennot vaikka Biarritziin ja yhdistää tuohon myös lomaa siellä päin: Biarritz, San Sebastian, Bilbao etc.

Itse tein näin vuonna 2011 (tosin näin vain etapin lähdön Pausta ja silloin meno näytti tältä (https://www.flickr.com/photos/21779100@N08/albums/72157672155611586)) mutta nyt tekisin varmasti tuolla tavoin

Juuno
02.01.2017, 15.48
Suunnittele ihmeessä salassa. Kuulostaa ihan siltä, että tuollainen yllätys on teidän liittonne juttu. Itse lähtisin suunnittelemaan yllätystä OJ:n vinkin perusteella: Toulouse...

Oravanpyörä
02.01.2017, 20.51
Kiva, että joku kannattaa myös salaamisstrategiaa :)

Muistakaa myös, että en minä tätä reissua suunnittele pelkästään miehelle vaan meille molemmille. Aina yhdessä reissatessa pitää tehdä kompromisseja, eikä yhdessä reissatessa pysty aina tekemään juuri omannäköistä reissusuunnitelmaa, vaikka sitä saisikin itse suunnitella. Tässä tapauksessa kompromissi voi olla esim. sellainen, että mennään miehen intressien mukaisesti katsomaan kuuluisaa pyöräkisaa, mutta pyöräilyn sijasta mennään kävellen tai juosten siirtymiset, koska juoksu taas on se mun laji :) Ja kuten sanoin, en usko mieheni pettyvän (ei hän edes harrasta pyöräilyä enää niin aktiivisesti kuin ennen, eikä TDF ole hänelle mikään elämän ja kuoleman asia), ja jos pettyy niin voi aivan hyvin mennä uudestaan joku toinen vuosi :)

Ehdin jo perehtyä tuohon Alp De Huezin etappiin, mutta voi harmi, kun sitä ei ole tänä vuonna! Mitähän vastaavia legendaarisia mäkiä tuolla reitillä olisi? Kiinnostuin myös Col du Galibierista, mutta majoituksen löytäminen tuntuu olevan haastavaa. Taidanpa seuraavaksi perehtyä vähän tuohon Pynereiden alueeseen.

Mies pyöräilee lähinnä yksin (laji ei selvästikään ole vielä rantautunut tänne korpeen), joten olisi ehkä hassua, jos joku "kaveri" yhtäkkiä kysyisi kamoja lainaan :D Onkohan se sitten kuinka suuri pettymys, jos mies ei pääsisi ollenkaan pyöräilemään siellä? Tällä hetkellä mun suosikkikuvio oli sellainen, että otetaan perus-ulkoilu/juoksukamppeita mukaan, otetaan majoitus niin läheltä reittiä kuin mahdollista ja liikutaan sit reitille ja sieltä pois kävellen/juosten. Mutta onko se pyöräily siellä paikan päällä sitten ihan must-juttu? Vaikea uskoa, että kaikki jaksaisivat raahata sinne pyöriä ja pyöräilykamoja...

PS: Olen saattanut muutella vähän totuutta kertoessani taustoista yms., ihan siksi, ettei mieheni tunnista meitä tästä tarinasta jos sattuu tänne palstalle eksymään. Eli: kuka tahansa teistä saattaa olla mun mies. Vastailkaa sen mukaan ;)

Laroute
02.01.2017, 21.09
Käske pakkaamaan kaupunkikamat matkalaukkuun. Lähetä etukäteen majoituspaikkaan paketti missä on lenkkivehkeet ym. varusteet. Vuokraa hänelle maantiepyörä valmiiksi kohteessa. Keksi peitetarina ihanasta konserttimatkasta etapin lähellä olevaan kaupunkiin.

Munamankeli
06.01.2017, 13.15
Onkohan se sitten kuinka suuri pettymys, jos mies ei pääsisi ollenkaan pyöräilemään siellä? Tällä hetkellä mun suosikkikuvio oli sellainen, että otetaan perus-ulkoilu/juoksukamppeita mukaan, otetaan majoitus niin läheltä reittiä kuin mahdollista ja liikutaan sit reitille ja sieltä pois kävellen/juosten. Mutta onko se pyöräily siellä paikan päällä sitten ihan must-juttu? Vaikea uskoa, että kaikki jaksaisivat raahata sinne pyöriä ja pyöräilykamoja...

Pettymyksen määrä riippuu hurahduksen asteesta ja äijän asenteesta. Olen pyöräillyt ja seurannut lajia reilu parikymmentä vuotta, mutta ei tulisi mieleenkään haluta pyöräillä muutamaa päivää vain sen takia, että ns. isot pojat ajoivat siellä tai että vaimo on mukana. Treenireissut ovat asia erikseen ja niihin varataan vähintään viikko pelkkää polkemista, mielellään kaksi.

Vaikea sanoa, kun en tunne kaveria, mutta uskon 75 % varmasti ettei pety, jollei pääsee pyöräilemään puolison kanssa tehdyllä turistireissulla. Käytte katsomassa kisan lomafiiliksellä ja mies voi myöhemmin tehdä samoille seuduille kunnon retken hyvin valmistautuneena ja omilla varusteilla.

noniinno
06.01.2017, 13.27
Mitenkäs joku pakettimatka esim. https://www.thomsonbiketours.com/race-trips/tour-de-france?type=kom-challenges