PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kestävä & helppohuoltoinen matkapyörä naiselle (162 cm)

tmkantol
23.12.2016, 12.23
Hei!

Olen ajatellut ensimmäisen kerran elämässäni panostaa hieman enemmän valuuttaa kestävään ja helppohuoltoiseen matkapyörään, jolla voisi mahd. tehdä useamman viikonkin reissun osin sora- ja metsäteitäkin pitkin.
Kestävyys, helppohuoltoisuus ja pitkän matkan ajomukavuus sekä lastattavuus olisivat tärkeimpiä ominaisuuksia, nopeus ja keveys vähemmän tärkeitä.

Olen 162 cm pitkä. Olen ihan aloittelija ja kaipaisin hyviä pyöräsuosituksia ja/tai mahd. vinkkejä asiantuntevista/ objektiivisista pyöräliikkeistä (PK-seutu, Satakunta tai netti), mistä pääsisi alkuun. Kiitos jo etukäteen!

Mohkku
23.12.2016, 14.38
Teräsrunkoinen Kona Rove kuulostaa jokseenkin täydelliseltä noihin spekseihin. Korkeintaan 28 pinnaisten kiekkojen lujuus jättää lievän epäilyksen, jos raskaita (n. +25 kg) kuormia kuljetat kuoppaisilla teillä. Todennäköisesti ei kuitenkaan ole sinun tapauksessasi ongelma. Ilmeisesti uusimmassa mallissa (2017) on riittävästi tilaa lokasuojille, kun edellisessä jostain syystä etuhaarukassa tila korkeussuunnassa oli omituisen vähäinen, vaikka mainospuheissa tilaa väitetäänkin riittäväksi. 2016 malli olisi kyllä Bikeshopissa tarjouksessa kilpailukykyiseen hintaan ja pienimpiä kokoja näyttää olevan jäljellä. Tietysti runkojen koot täytyy tarkistaa, että sopii sinun pituudellesi ja mittasuhteillesi. Näin siis, jos kuljet pk-seudun ja Satakunnan väliä ja voit koukata Turun kautta.