PDA

Näytä tavallinen näkymä : Alu Tunsa



Tunsa92
31.10.2016, 17.00
Uusi käyttäjä tässä kyselee mahottomia... Oisko kenelläkään hajua et minkä vekottimen olen hankkinu. Kyseessä siis ysäriä huutava alu Tunturi Dominator. Tori ilmotuksessa ei ole kovaa keulaa mutta sellanen tässä kuuluis olla, alumiinia sekin. Aikansa parhailla Deore XT ja LX kilkkeillä, kiekkoja ei löytynyt. Eniten häiritsee kuitenkin outo takahaarukka... Internet, tai kukaan muukaan ei tiedä/tunne mikä malli tää on. Tietäskö kukaan teistä? http://m.tori.fi/vi/31534069.htm

stumpe
31.10.2016, 17.18
Et kai tosta romusta maksanut mitään?

LJL
31.10.2016, 18.07
Sarjassamme paskimmat peitellyt myynti-ilmoitukset, vol. 478

J.Kottenberg
31.10.2016, 18.16
Tuon aihion hinnalla (300€) tai satanen lisää, alkaa käytettynä löytyä jo toimiviakin fillareita joten itse jättäisin torilla tuollaiset.

Blackborow
31.10.2016, 18.27
Tunturi Matrixx. XT tai LX kilkkeitä tuossa ei liene ollut ja nykyarvo lienee jossain romumetallin ja kahvipaketin välillä.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48350-90-luvun-Tunturi-Matrixx-kuva-hakussa

Läskimasa
31.10.2016, 23.15
Oisko kenelläkään hajua et minkä vekottimen olen hankkinu.
Melko vekotin, hui. Heijjaa samantien roskalavalle takaisin. 💩

Leewi
01.11.2016, 07.32
Ei kannata laittaa kuntoon, paitsi harrastuksesta.

nure
01.11.2016, 07.37
Nyt mä tiedän mihin laitan tuon mun vanhan Konan rungon myyntiin ;-) Melkoista kuraa tosiaan, tuota en edes harrastuksesta alkaisi korjailemaan!

Tunsa92
01.11.2016, 16.37
Aika karua tekstiä... Mut rakentavaa. Taino, ehkä ei niin rakentavaa mut pitäköö heitterit tunkkisa :D Mut joo, kyljessä lukee jotta Dominator. Ei ole sama peli kun mitä lähettämissänne kuvissa. Myynti-ilmotulsen naurettava hinta on siinä siksi koska en myy tätä, vaan piti saada kuvaa tänne jossain muodossa enkä omosta instaa tms. kuvapalvelua. Löysin tän, en maksanu mitää ja meinasin pistää harrastemielessä läjään ku on mielestäni ihan siisti toi kummallinen runkoratkasu. Ja tosiaan Deoret oli tässä kiinni ja sen verta kuonaa välissä et uskoisin olevan orkkis sarja.

oem
01.11.2016, 17.42
Mitä sitten odotit?

nure
01.11.2016, 18.11
Takahaarukka mallia "Eleved chainstay", oli aikoinaan olevinaan jokin ratkaisu ketjunpuremaan, esiintyi muissakin pyörissä. Rungolla ja osilla ei ole mitään arvoa, kuitenkin sitä luokkaa pyörä ettei edes klassikko statusta saa.
Jos haluaa jotain sijoittaa niin on aivan oma päänsärky mihin rahat laittaa...

Tunsa92
01.11.2016, 21.57
No arvosta en tiedä, on näitä jo muutama hemmo halunnu. Mut ihan omaks riesaks, tykkään et on kotimainen ja erikoinen. Klassikoita on jo, mä teen tästä sellasen :D

Tunsa92
01.11.2016, 22.00
Kuvittelin että olis vähän lämminhenkisempää fillareista intohimoisten ihmisten jubailua. Ei tullu mieleen että fillariyhteisö käyttäytyy kuin riemurasian tai ylilaudan käyttäjät...

Leewi
01.11.2016, 22.17
Siis kysymys on vain siitä, että ton fillarin kunnostaminen maksaa hatusta heittäen vähintään satasen. Pyörän arvo ajokuntoisena on max 50 euroa. Runko ei ole myöskään saanut klassikkostatusta, eikä sitä tule saamaan. Itselle jos tekee, niin miksi ei, mutta oikeasti hyviäkin runkoja on maailma täynnä. Tosta voi toki tehdä hihnavetoisen, mutta varsinkaan siinä ei ole taloudellista mieltä.

Kalle H
01.11.2016, 22.35
Eihän toi eleved chainstay -ratkaisun idea ole mihinkään kadonut, alla 2017 vuoden Orange Alpine.
https://www.orangebikes.co.uk/images/2017_bikes/jpegs/Alpine-6-Factory-2017-195.jpg
Samaa ideaa käyttää myös Trekin 29+ fillari
http://trek.scene7.com/is/image/TrekBicycleProducts/2024000_2016_A_1_Stache_9?wid=3000&hei=2454&fmt=jpg&qlt=50,1&op_usm=0,0,0,0&iccEmbed=0&cache=on,on&bgc=247,247,247

Mutta kyllähän tosta tunturista voi ihan soivan käyttöpelin saada, jos vaan kaikki osat löytyy sopivasta, tuollaisessa projektissa on tietysti aina riskinä se, että rahaa palaa yllättävän paljon tai sitten joku kriitinen osa (esim. se ohjainlaakeri) on vaikea löytää.

Ymmärsinkö muuten oikein, että tämä runkosetti on laitettu myyntii vain, jotta kuvan saa näkyviin? Tuohon kuvan jakamiseen kannattaa varmana käytää mielummin esim. Google Photos, One Drive tai imgur... palvelua.

nure
01.11.2016, 22.46
Omaksi riesaksi, sehän on hyvä määritelmä ja jos joku tosiaan haluaa niin anna äkkiä pois! Lähinnä nyt ei kannata hakea mitään lämmintä vastaanottoa kaikille mahdollisille projekteille, niitä täällä on riittänyt vuosien aikana monenlaisia ja itse kymmeniä pyöriä rakentaneena tiedän aika tarkkaan tuollaisen projektin sudenkuopat.
Laadukkaalle vanhallekin rungolle voi alkaa rakentamaan mutta jos tuollaisen kohdalla budjetti karkaa yli satasen niin ollaan hyötykohtia ajatellen metsässä, esim. jos itsellä ei löydy mitään vanhoja kiekkoja nurkissa kierimässä niin siihen uppoaa just se satku. Itse ainakin harrastanut noissa budjettiprojekteissa sitä että ensin katsotaan mitä kaapeista löytyy ja sitten vasta aletaan tilailemaan...
Ps. Dominatorissahan taitaa olla alumiinirunko ja en ole lainkaan varma että on edes kotimaista tuotantoa... Tunturi teki paljon pyöriä myös muiden valmistajien rungoille...

Tunsa92
02.11.2016, 10.04
Ei nyt ei olla voittojen perässä ollenkaan, mä nyt vaan tykkään täs kohtaa kotimaisuudesta ja erikoisuudesta. Meinasi citykiiturin tehä tästä. Mut nyt oli asiallisempi kommentti.

Tunsa92
02.11.2016, 10.09
Noniin tällasta (uutena käyttäjänä) mä haen täältä. Juu en itekkään lähe tähän kamoja tilaa muuta ku sen ohjainlaakerin ja stemmin (varmaan ahead adapteri). Ja tässä tosiaan on alu runko, ei ole matrixx niinku joku tietäjä tiesi aiemmin tietää...

HMK
02.11.2016, 10.27
Jos on alurunko, niin jotakuinkin 100% varmuudella ei ole kotimainen. Tunturin tehtaan aikoinaan kehuttua erikoisalaahan oli nimenomaan teräsputkien käsittely. Alumiinirungot tuli kaikki muualta.

Maksuttomia ja ilman rekisteröitymistä toimivia kuvanjakopalveluita on netissä vaikka kuinka, vaikkapa but.fi

nure
02.11.2016, 13.33
HMK, ollaan samaa mieltä ehdottomasti. Joskus Tunturilla maalautin yhden alurungon ja siinäkään eivät onnistuneet ;-) Joten sen kotimaisuudenkin voi unohtaa ja erikoisuuskin hieman kyseenalaista!

nure
02.11.2016, 15.35
Asian ulkopuolelta, on tuo Orange upean oranssi, kelpais kyllä vanhallekin!

Tunsa92
07.11.2016, 01.26
Nyt vähän petyin ettei ole suomalainen, mutta kiitän tiedonjaosta. Laitoin tän nyt läjään jämistä, pakko sanoo et nautinto ajaa jopa nastoilla. Pidän myös henkilökohtaisesti ulkonäöstä, kyllä mä taidan tän pitää. Kiitos mielipiteistä ja tietotaidosta!