PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon SL, SLX vai Wilier 101SR

kristian
24.10.2016, 20.12
Kalusto menee nyt uusiksi. Runkosettiä olen hakemassa ja melko perusteellisen tutkimisen ja pähkäilyn jälkeen jäljelle jää budjettivaihtoehdot:
- Canyon Ultimate CF SL 2017
- Wilier Cento1 SR 2015

... ja jos oikein innostuu, niin
- Canyon Ultimate CF SLR 2017

Ja sitten se tuttu kysymys: Onko jollain kokemuksia puolesta tai vastaan?
Wilier on paremman näköinen (makukysymys), mutta vanhempi malli ja erityisesti integroitu satulaputki vierastaa, vaikka nykyisessäkin sellainen on.
Canyon on ehkä hieman tylsä, mutta testien yleissävy hiuksenhienosti parempi, vaikka ei kummastakaan juuri pahaa sanottavaa ole. Kalliimpi Canyon lienee paras mitä voi mun lompakolla saada, mutta onko sen paremmuus SL:ään verrattuna yli tonnin arvoinen?

nure
25.10.2016, 10.08
Linkit olisi kyllä ihan jees...

kristian
25.10.2016, 21.17
Siis SLX ;) En ihan ymmärtänyt mihin linkkejä tarvitaan, jos näistä on kokemuksia, mutta tässä niitä kuitenkin nyt on :)

https://www.canyon.com/fi/road/ultimate/f-ultimate-cf-slx-mechanical.html
https://www.canyon.com/fi/road/ultimate/f-ultimate-cf-sl-mechanical.html
http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-wilier-bikes-cento1sr-custom-build-13-47093/

Keskiäkäinen lohjalainen
25.10.2016, 21.44
Ei perusharrastajan kannata maksaa lisähintaa SLX-versiosta. SL on ominaisuuksiltaan jo melkoisen päräyttävä runko ja ilmeisesti vähän paremmin kestävää sorttia. SLXn äärimmäinen grammanviilaus kasvattaa murtumien riskiä.

Gaastra
26.10.2016, 08.43
Ääni Ultimate CF SL:lle. Laitat SLX-versiosta säästyneet rahat sitten vaikka parempiin kiekkoihin.

huotah
26.10.2016, 10.25
Ultimate CF SL:n ja SLX:n ajoasentojen välillä on sen verran merkittävä ero että en vertailisi niitä ihan niin yksioikoisesti painon tai hinnan perusteella. Toisen rungon geometria on sopivampi kuin toisen.

Warlord
26.10.2016, 11.21
Mielestäni paras lähtökohta pyöränostossa olisi muutenkin se sopivuus omalle kropalle. Bikefitin kautta liikkeelle jos budjetti on tuota luokkaa.

kervelo
26.10.2016, 11.59
Ultimate CF SL:n hinta-laatusuhde vaikuttaa aika hyvältä, mutta nuo toimitusajat ovat ihan käsittämättömiä. Uuden auton saa tilattua tehtaalta nopeammin kuin Canyonilta saa rungon.:seko:

Mattia
26.10.2016, 12.23
Wilier vie katu-uskottavuuspisteet ~ 6-0.

JaniM
26.10.2016, 14.53
Canyonit on hinnoiteltu niin että kannattaa melkein ostaa koko pyörä ja myydä vanteet pois. Itselläni on edellisen mallinen CF SLX ja jos se kelpasi TDF:n kiertämiseen niin kelpaa se minullekkin. Uuden SLX:n runkosetissä kiinnittyy huomio integroituun ohjainkannattimeen kun taas kokonaista pyörää saisi irto-osilla. Canyonista pääsee eroon käytettynäkin.

Jos on aktiivipyöräilijä ja jakaa hankintakustannukset seuraaville vuosille niin itse punnitsisin että otanko heti parasta. Ylivuotisia runkoja saa edullisesi eri merkeiltä, Canyonilta ei koskaan.

nure
26.10.2016, 17.56
Vaikka ei kokemusta niin ehkä itse hankkisin sellaisen rungon jossa levyjarru optio... Jos jopa haluaa joskus päivittää...

paaton
26.10.2016, 21.22
Vaikka ei kokemusta niin ehkä itse hankkisin sellaisen rungon jossa levyjarru optio... Jos jopa haluaa joskus päivittää...

Kuulosti kyllä penteleen typerältä kommentilta, mutta canyonihan on tainnut jo esitellä proto (https://roadcyclinguk.com/gear/eurobike-2016-canyon-tease-disc-equipped-ultimate-cf-slx-aeroad-cf-slx-road-bikes.html)versioita levjarru ultimatesta.
Hurjaa.

nure
26.10.2016, 23.16
^Niinpä, mitähän typerää se ensi vuonna on kun kaikki taas toitottaa että täysin mahdotonta tulla toimeen ilman levyjarruja... ;-)

kristian
27.10.2016, 18.39
Kiitos kommenteista. Ne ovat sen suuntaisia kuin olen itsekin päässäni pyöritellyt.

Laitoin sitten kuitenkin loppujen lopuksi SLX:n tilaukseen. Se kävi kyllä Wilierin kanssa erittäin tasaväkistä kamppailua loppumetreille saakka :) Toimitusajaksi lupaavat tammikuun, mutta enpä mä sitä enää ennen seuraavaa kautta tarvitsekaan.

Periaate oli, että jos jotain hankin, niin sen pitää olla vähintään yhtä hyvä kuin nykyinen Wilier Cento1. CF SL ei sitä mielestäni ollut, joten se oli pakko pudottaa pois, vaikka se olisikin varmaan ollut järkevin valinta, mutta eihän näitä hankintoja järjen kanssa tehdäkään ;)

Kirjoitetuissa arvioissa SLX:stä oli hitusen positiivisempi sävy kuin Wilieristä ja Wilier oli kuitenkin jo 4 vuotta vanha painos .... vaikkakin ihan hillittömän makeen näköinen sellainen. Enkä pysty kieltämään, etteikö numerot olisi vähän puhuneet SLX:n puolesta. Katsotaan nyt sitten, kun kesä koittaa, että osuiko valinta oikeaan. Tyytyväinen olen toistaiseksi valintaani :)