Näytä tavallinen näkymä : Dirttikäyttöön keulaa
Haussa on 1 1/8" suorakaulaputkinen korkeintaan 100-millinen joustokeula hyppykäyttöön. Nykyiseen 16 vuotta vanhaan keulaan ei saa enää oikein huoltotarvikkeita, joten päivitys lienee paikallaan. Mitä nykyään on tarjolla ja onko missään enää mitään järkihintaisia Marzocchin DJ-sarjan tapaisia keuloja? Laji lienee tällä hetkellä ainakin Suomessa niin epäseksikäs, että pyöräliikkeissä pyöritellään päitä. Intternetin ATK:ssakaan en ilmeisesti osaa hakea oikeilla hakusanoilla. Onko ainoa kustannustehokas vaihtoehto ostaa pari vuotta vanha käytetty kokonainen pyörä?
Tähän alle saa raapustaa nykyisiä vaihtoehtoja tai tarjouksia mikäli sellaisia tulee mieleen. Kiitos!
Enpä oikein tiedä, ite totesin dirtillä että paremmin ainakin pumppaa vauhtia jäykällä keulalla. Mutta on kai noita marsujakin vielä netissä kaupan. Ehkä joku paksuputkinen muuhun käyttöön tarkoitettu toimis dirtillä kanssa, esim joku fox. Tosin monesti järeemmät on myös isommalla joustolla.
Hieman huonosti on marsuja myynnissä. Mitä olen löytänyt, tuote on olemassa sivuilla mutta myytäväksi asti niitä ei oikein riitä. Foxit taitavat olla aika saakelin kalliita jos hieman suhteuttaa, että hyvän dirttipyörän saa käytettynä 500-700 euroon. Eilen pyöräliikkeessä tarjottiin jotain RS:n ison akselin haarukkaa 800 eurolla, Foxin 831 esimerkiksi on jossain 700 euron paikkeilla.
Jäykkä keula voisi olla joo ihan hyvä idea, jotenkin olen vain ajatellut että pieni joustovara auttaisi tällaisessa amatöörisohlailussa kun tulen alastuloa päin milloin missäkin asennossa.
Kandee liittyä rcz postituslistalle, sielä on välillä haarukoita ihan pilkkahintaa, esim manitou minute satasen pintaa, rs sectoria reiluu satasee, dt swissiä ja x fusionia alle 200e ym. Foxitki huomattavasti halvempia. En ite ainakaa enää edes käytettyjä kattele ku tuolta saa uusia halvemmalla.
Ja marsuja ja niiden osia kandee kattoo ebaysta.
Hei kiitos vinkeistä, minäpä etenen näillä!
Täällä on selkeästi paljon parempia googlaajia kuin mitä itse olen, tänks!
Marsusram
05.10.2016, 20.55
Rockshoxilla on Argyle 20mm akselilla ja Pike kartioputkella/15mm akselilla.
Navan malli kai ratkaisee mikä sopii parhaiten.
ei mitään, dirttipyöräilijöitä tuetaan aina :D .. (yritin josku itekkin harrastaa... olin liian vanha jo.. ei uskaltanut. jotain se jätti asenteeseen ja fillarimakuun kuitenkin).
Mullakin on 14 vuotta sitten kasattu pyörä säilynyt mukana ja pitkästä aikaa innostuin ajamaan hieman enemmän. Aika kesyä on touhu silti.
Rockshoxilla on Argyle 20mm akselilla ja Pike kartioputkella/15mm akselilla.
Navan malli kai ratkaisee mikä sopii parhaiten.
Argyle onkin tulossa käytettynä, uskoisin että on aivan toimiva laite mun käyttöön. Nyt tarvitsee enää tonkia 20-millinen napa jostain.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.