PDA

Näytä tavallinen näkymä : Jänskättääkö?

LJL
16.09.2016, 16.28
No kyllä täytyy myöntää että vähän.

Peruste: ei voi valitettavasti enempää kommentoida mutta siihen liittyy miekkataksi ja tuleva yö

bici74
16.09.2016, 17.20
^Ai että poikain kanssa dokailemaan lähdössä vai häh?

tommi2
16.09.2016, 17.58
mä epäilen että ollaan lähdössä ajelemaan paddy wagonilla (ei konan) :P

tempokisu
16.09.2016, 18.50
Mikä on "miekkataksi"? Onko myös "revolveritakseja" ?

Mutta jänskättää kyllä joka päivä. Jänskättää töihin mennessä - onko töitä. Itse asiassa herään monasti työ-aamuisin siihen että suorastaan vapisen hermostuneisuudesta.
Jänskättää lenkille lähtö. Ei siinä mitään syytä ole, mutta kun vaan hermostuttaa. Siksi piti luopua pitkistä lenkeistä, liikaa hermoilua.
Jänskättää kuvaamaan lähtö. No tuleeko siittä mitään. Tuleeko mummelit häiriköimään.
Ylipäätään jänskättää joka ainut asia jos siihen liittyy jonnekin lähteminen, vieraassa paikassa olo ja erityisesti jos siellä on muitakin ihmisiä.

Ei hirveesti tarvii ihmetellä miksen tykkää matkustelusta.

puffe
16.09.2016, 19.45
Mikä on "miekkataksi"?

Poliisiauto.

Ylipäätään jänskättää joka ainut asia jos siihen liittyy jonnekin lähteminen, vieraassa paikassa olo ja erityisesti jos siellä on muitakin ihmisiä.

Auttaisiko, jos lääkitys pistettäisiin kohdilleen?

kuovipolku
16.09.2016, 20.07
Mikä on "miekkataksi"?

Viiden pisteen vihje:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/30/Suomen_poliisin_miekkatunnus.svg/202px-Suomen_poliisin_miekkatunnus.svg.png

Mutta jänskättää kyllä joka päivä.

Jänskättämisenhän ei tarvitse olla huono asia, oikeastaan sittenhän vasta asiat ovat huonolla tolalla jos ennen jänskätti muttei enää ollenkaan. Mutta jänskättämisen suhteen taitaa päteä sama kuin tuleen eli se on hyvä renki. Mä en nyt (taaskaan) sano yhtään mitään sinusta, mutta jos jänskättäminen on päässyt isännäksi ja kokee sen itse ongelmaksi, mutta pitää itseään voimakkaasti terapiakielteisenä ihmisenä, voisi ajatella jonkintyyppisen ns. itämaisen hengitys-, mietiskely- ja/tai joogaharjoittelun aloittamista.

alteregoni
16.09.2016, 22.04
Niin. Jännittäminen kertoo, että ollaan valmistautmassa johonkin, mikä voi olla hyvän tai huonon asian odottamista tai kohtaamista. Eikä se missään nimessä ole huono asia, tunne se siinä missä muutkin. Mutta juuri niinkuin kaikkien tunteiden ne tärkeitä, mutta kuten kuovipolku sanoi, että jos se hallitsee ja määrittelee elämää ja tekemisiä liikaa, niin voi olla kyse vaikka diagnosoitavasta sairaudestakin, kuten ahdistuneisuus häiriö ym. Tai sitten asia tai ongelma on täysin persoonassa, mikä on aina vaikeampi hoitaa taii muuttaa.

Oho, menipä vakavahenkiseksi.... :D

willes
16.09.2016, 22.29
Vähän

Nimittäin se että nouseeko kuume vielä takaisin. Torstain ja Perjantain olin jo töissä, ei ehkä olisi pitänyt.

LJL
17.09.2016, 00.52
^Ai että poikain kanssa dokailemaan lähdössä vai häh?

Just allekirjoitettiin vaitiolositoumukset että nyt ei just pysty kertomaan lisää. Mutta hienoa on

tempokisu
18.09.2016, 15.43
^^ ahaa! Kiitos tuosta kuvavinkistä, ei todellakaan ollut mitään hajua mikä kumma ...

Jännittäminen. Minä vaan olen jännittäjäihminen ja paras keino on ollut jo kouluajoista lähtein - mennä niihin tilanteisiin; pitää esitelmiä, mennä koulunäytelmiin, mennä kisoihin. Varmastikin suuri syy tähän on myös mun perfektionismini. Haluaa onnistua. Ja toisaalta huono tai olematon itsetunto.
Siksi sitä tuli sitten lähdettyä lenkille "hieman aikaisemmin" kuin normaalisti, kun ei kuitenkaan saanu nukuttua. Töihin pitää mennä. Ja kuvaamaankin menen.
Tämä kuitenkaan mitään terapiaa tartte, tässä iässä jo tuntee ittensä aika hyvin. :) ja tietää mikä itelle sopii ja mikä ei. Ja senkin oppimiseen on oppirahat kalliisti maksettu.

Höpöhöpö tämä mitään sairautta ole. Itse asiassa hivenen oudolta tuntuisi, että ottaa jotain lääkettä että voi tehdä jotain. Tätä paljon on ja toki sitä pitää olla kun ymmärtäisi, mutta näin siviilissä ...ei hyvänen aika. Siinä se olisi paremminkin terapian paikka. Samoin siinä jos pitää ottaa lääkettä että pystyy fyysisesti tekeen, ehkä siinä olisi levon paikka? Voin olla väärässä, mutta näin minä sen oikeasti ajattelen. ( ja ehkä huonosti nyt ilmaistu mutta jotakuinkin näin isesseni ajattelen).

LJL
18.09.2016, 20.46
Juuri nyt ei jänskätä, mutta aiemmin tänään jänskätti vielä enemmän kuin miekkataksikeikka. Arvonta on käynnissä autoja-ketjussa, hyvät palkinnot!

Fat Boy
18.09.2016, 21.04
Sähkökytkentöjä tehdessä jänskättää aina vähän, sulaketaulun sörkkiminen vielä astetta enemmän.

nih..

LJL
18.09.2016, 21.46
Sähkökytkentöjä tehdessä jänskättää aina vähän, sulaketaulun sörkkiminen vielä astetta enemmän.

Tämän tietävät myös Jakke & Sepi (...esikoispoika 3v on hurahtanut kummeleihin mutta näitä se katsoo aina kauhusta kankeana, ovat vähän liian jänskättäviä :D)

https://youtu.be/3ZiuA1WmhKk

tempokisu
18.09.2016, 21.47
..jaha, Floor Jansen(kin) on raskaana. Miten se sitten jatkuu ura äitinä ja /tai Nightwishin solistina.
Tuomas Holopainenhan on todennut että Floor on bändin viimeinen solisti.

Hivenen jännittää miten tässä loppujen lopuksi käy. Bändi jää tauolle ja jatkaa 2018. Siinä ehtii paljon tapahtua siinä ajassa.
Minä toivon kovasti, että kaikki napsaa ja Nightwishin ura jatkuu vielä jonkin aikaa. Ikuisestihan sitä ei kestä, mutta toivottavasti ja varmasti Tuomas jatkaa sillä saralla mitä jo"Roope Ankka" -levyllä on kuultu.

tempokisu
07.10.2016, 14.19
... no vähän, koska viikon kuluttua alkaa Fashion Royalty Convention 2016, että millaisia nukkeja ilmestyy. Ja erityisesti millaisia on mun etukäteen ostamani neljä, kun näkemättä ostin ( tosin yleensä etukäteisvalinnat menny nuken nimen perusteella nappiin).
Sellaista positiivista jännitystä.
Onneksi lenkit ei enää jännitä, olen lähtenyt eri aikoihin niin se "lähdön hetki" ei enää samanlailla jännitä, aattelee vaan ettei tämä niin kamalaa ole ja sinne vaan, ja ajetaan sitten hiljempaa jos siltä tuntuu.

JackOja
07.10.2016, 14.20
Nyt ei jänskätä. Eilen vähän jänskätti, mutta sitten Islanti voitti.

LJL
07.10.2016, 14.22
Ei juuri nyt. Ajettuani Lamborgihinilla ja ratsastettuani hepalla on vaikea kuvitella että mikään voisi tässä elämässä enää jänskättää.

Markku Liitiä
07.10.2016, 14.31
Ajettuani Lamborgihinilla ... on vaikea kuvitella että mikään voisi tässä elämässä enää jänskättää.

Minä ajan Volkkarilla ja vuosi vuodelta jänskättää pikku hiljaa enemmän, että milloin se taas seuraavaksi paukahtaa. Tuleeko ensin täyteen 400 tkm vai mitta?

tempokisu
07.10.2016, 21.18
Ei juuri nyt. Ajettuani Lamborgihinilla ja ratsastettuani hepalla on vaikea kuvitella että mikään voisi tässä elämässä enää jänskättää.

Mutta et ole ajanu Ferrarilla.

...saa sitä tosin joka vuosi vähän jännittää pääseekö pikkumazda katsastuksesta ja mitä huoltoja tarvitaan..

LJL
07.10.2016, 21.19
Mutta et ole ajanu Ferrarilla.

Väite, joka ei ole totuuden vastainen.

Munarello
07.10.2016, 21.21
^Kimi on ajanut Ferrarilla eikä sitä jänskätä enää koskaan.

LJL
07.10.2016, 22.20
Tuli vielä mieleen että olikos Kisu ajanut Lamborghinilla?

jurpo
07.10.2016, 22.34
Inasen jänskättää että vieläkö sitä pysyis Puksun selässä.
Aamusellahan tuo selviää :)

bici74
07.10.2016, 23.29
^luin jotta "Tuksun selässä", hui saatana [emoji2]

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

mutanaama
08.10.2016, 04.12
silloin kun olis varaa ollu ostaa fiat, päätin ostaa volvon.

Smo
12.10.2016, 14.11
Joo, kohta uusia verkkoja katsomaan järvestä

LJL
12.10.2016, 14.21
Jonkin verran kun pitäisi huomenna tärkeitä hommia ja kipeänä perhana. Siispä myös nyt parhaillaan sairaana töissä mutta hommasta ei yllätys-yllätys tule mitään

tempokisu
12.10.2016, 15.00
^^ ei , en ole ajanu Lambolla, oon ehdottomasti Ferrari-fani ja vain Ferrariajelusta olin valmis maksaan sen minkä maksoi. Senjälkeen riittää mazdailu. :)
Mutta olisi ihan äärimmäisen hianoo päästä Hornetin tai Hawkin tai joku tehokkaanhävittäjälentokoneen kyytiin ,ja kuski tekisi jotain silmukkaa ja syöksyä. Siittä voisi vähän maksaakin.

Vähän jännittää huomena yöllä meidän aikaa alkava Fashion Royalty nukkeconvention. Lähinnä että EI tulisi mitään semmoisia nukkeja että "pakko saada".

JackOja
13.03.2017, 17.26
Kyllä mua jänskättää kuinka nouden alennusmyyntikiekkojen kanssa käy. Itse en tilannut, mutta kiva seurata kuinka etenee.

tempokisu
13.03.2017, 23.41
No tähän tarttee kyllä todeta että KYLLÄ. Oli se asia mikä hyvänsä, näköjään.

LJL
13.03.2017, 23.58
Kyllä mua jänskättää kuinka nouden alennusmyyntikiekkojen kanssa käy. Itse en tilannut, mutta kiva seurata kuinka etenee.

Kyllähän jos asiaa alkaa enemmänkin miettiä, niin kyllä se saa heti kuivaamaan märkiä kämmeniä rinnuksiin sekä myöskin ns. saven matkustamaan hyvinkin rivakasti tunnelissaan.

tempokisu
15.03.2017, 08.19
Itellä pahimpina oireina on sykkeen nousu ja sen tuntee, samoin käsien vapina ja voimattomuus. Kuten nyt, ja nyt jännittää työpäivä ( siis onko töitä vai mitähän tänään tekisi). Siinä mielessä oikeastaan hyvä että kaikki lomakkeet ja reseptit menee tietokonenaputtelulla, sillä tämä jännitys näkyy mulla myös käsialassa.

tempokisu
15.03.2017, 17.37
Voi että, vieläkin jännittää vaikka kohta pääsen kotia. Yhdestä jännitysasiasta kun pääsee niin toinen jo odottaa.

tempokisu
28.04.2017, 13.22
No nyt jännittää. Lenkki aamulla, ja sitten f-kauppaan kun on "avoimet ovet 10-16 tervetuloa tutustumaan" - jännittää tavallistakin enemmän. Mitä jos mä oon ainoo, tai jos siellä on vaan jotain rikkaan oloisia. Mitä mä laitan päälle? etten näyttäisi ihan tyhmältä. Apua!

VesaP
28.04.2017, 13.30
^Tiputat "vahingossa" käyntikorttisi jonkun myyjän varpaille ja se kun nostaa sen siitä ja näkee "Dr Tempokisu" niin johan alkaa palvelua tulemaan ja kohta olet jo päivän koeajolla jollain F:llä mutta sit sanot vaan että joo, ei nyt napannut oikein, ja sanot meneväsi katsomaan Lamborghineja sittenkin, kun se vihreen värinen Huracan on niin saatanan söpö.

tempokisu
28.04.2017, 14.24
^ Mulla mitään käyntikortteja ole, ja jos olisi niin siinä varmuudella ei ole ammattia. Piruvie se on päässy täällä vuotaan se mun ammatti, yleensä en missään ilmoittele ammattia. Siitä on pelkkää haittaa; aiemmin hammaslääkärissä " ..sinun olisi pitänyt tietää koska olet xxx", ja sairaalassa " vaikka olet xx niin kuvitteletko tietäväsi.." Vastasin näihin että täällä olen vaan potilas.
Mulla ole niin ammatti-identiteettiä, satun nyt vaan tekeen tätä työtä ja tuli se koulu käytyä.

Oon vaan kiinnostunu niistä Ferrareista. Kävin jo katsoonkin ja toisessa punaisessa on punaiset, ja toisessa keltaiset semmoiset jotkut palikat kun näkyy vanteiden takaa. Onko ne eriväriset vaan huvikseen, vai onko ne "osat" muuten erilaisia. Haluan myös päästä vähän silitteleen niitä punaisia, tarkoitus on ottaa sitä varten uudet puhtaat punaset hanskat mukaan. Haluun myös kerran potkaista rengasta.
Ja oon mä potentiaalinen tuleva ostaja; heti kun onni potkaisee, niin haen sen punasen auton sieltä.

tempokisu
29.04.2017, 08.45
EI jänskätä enää yhtään. Lenkki tehty.
Mutta varmaan ne jackpottilaiset on ostanu "mun ferrarit" joten se siittä sitten. Voin mä käydä siellä kaupassa nyrpistelemässä että ai jaa, ei oo punaisia no ei sitten tuu kauppoja.

tommi2
29.04.2017, 11.42
jänskättää että sataako (kuinka paljon) huomenna.. pitäis kävellä olusille ja takaisin, sellanen vajaa 3h..

tempokisu
29.04.2017, 12.47
^ Huomenna sataa, ja paljon ja lisäksi on kylmää. Ota sadekamppeet/ talvikamppeet mukaan.

Katila
29.04.2017, 17.32
Jänskättä niin maan pirusti, jotta alkaako kesä tänä vuonna vai ei :rolleyes: Vappuna räntää. Eipä silti mitään uutta.

tommi2
29.04.2017, 18.01
tulee aina tällaisina päivinä mieleen, kun faijan työkaveri, herttainen täti-ihminen, totesi yksi kevät tällaisina säinä yllättäen "jos nyt olisikin syksy, niin hyppäisin katolta".

LJL
29.04.2017, 19.14
Ei jänskätä

Smo
29.04.2017, 19.38
jänskättää että sataako (kuinka paljon) huomenna.. pitäis kävellä olusille ja takaisin, sellanen vajaa 3h..

Olishan se hienoa jos voisi hiihtää olusille .. nyt se jo onnistuisi täällä

Mitäs sitä jänskäis .. järveen vai lumihankeen vai saunanlämmintä vettä päälle .. no ei jänskää paitsi kestääkö pro-kameran sääsuojaus

tempokisu
06.06.2017, 12.04
Niin ettei ole tosikaan. Huomena pitää mennä töihin, ja nyt jo tuntuu että naamaa kuumottaa, sydän tykyttää masu on kipeä ja kädet vapisee. Yritän tässä hengitellä syvään, mutta ei auta pelottaa ihan älyttömästi. Ai mikä? No että onko töitä ja miten paljon tyhjää istumista. Eikä tälle vaan voi mitään, kun jännittää tai pelottaa niin ihan turha sanoa että älä jännitä.

The flying Chocobo
07.06.2017, 14.02
Juu, viikonloppuna pitäisi ajaa pitkästi. Se aina jännittää etukäteen kun pitää pidempi siivu ajella. Toisaalta silloin tulee yleensä valmistauduttakin hyvin henkisesti ja fyysisesti. En oikein osaa pidemmälle ajolle lähteä 'tosta vaan' vaikka pitkistä ajoista kovin pidänkin.

JackOja
07.06.2017, 14.08
Eipä juurikaan.

LJL
07.06.2017, 14.11
Ei jänskätä.

tommi2
07.06.2017, 14.15
joo vähän. tuli taas yks juttu mikä saattaa tulla aktiivisesti kesälomalla. ei oikein viittis kuitenkaan lomalla tehdä töitä tai kyttäillä työmaileja. ärsyttää tollaset. niin se jänskättää et hoituuko tuo nyt ennen lomia.

tempokisu
08.06.2017, 19.35
Juu, viikonloppuna pitäisi ajaa pitkästi. Se aina jännittää etukäteen kun pitää pidempi siivu ajella. Toisaalta silloin tulee yleensä valmistauduttakin hyvin henkisesti ja fyysisesti. En oikein osaa pidemmälle ajolle lähteä 'tosta vaan' vaikka pitkistä ajoista kovin pidänkin.

No sepä juuri, alkoi jännittään noin pidemmät lenkit siinä määrin että syke oli jo lähteissä 200 ja voimat kateissa jaloista, että piti tehdä päätös ajaa vaan vakio Valkeakosken lenkkejä.
Ja sama nyt töitten kanssa, vaihtoehtoina 2 päivää viikossa tai lyhyemmät päivät 3 päivää viikossa, pomon kanssa päädyttiin nyt toistaiseksi jälkimmmäiseen, olen kyllä todella iloinen että pomo ymmärsi ja kun kuitenkin olen täällä jo 14 vuotta jaksanut niin ehkä kuitenkin haluaa pitää mun täällä töissä, tullaan kuitenkin hyvin juttuun. Ja tänään pysyi kynäkin jotenkin käsissä, kun eilen allekirjoitus näytti jännittämisen ja käden vapinan takia lähinn humalaisen söherrykseltä, jos olisi reseptissä niin apteekki olisi varmasti soittanut että onko mun allekirjoitus vai väärennös. Hävetti kun ei vaan pystynyt. Potilaille sanoin että on tää jännetulehdus ranteessa...
Pakko kokeilla myös Propralia jännitysoireisiin; verenpaine on ihan tapissa ja samoin sykkeet, aiheuttaa käden vapinaa ja myös aamuisin on ollu pakko oksentaa, migreeni siittä vähän helpottuu. Ja sitten janottaa ja heikottaa.

LJL
08.06.2017, 22.54
Ei todellakaan

Köfte
08.06.2017, 23.04
Vähän, poika on Vectoramassa (3 vrk verkkopelisessio). 1-tyypin diabeetikon
kyseessä ollessa saattaa muodostua "haasteelliseksi" kokemukseksi.

tempokisu
09.06.2017, 09.52
^ kyllä diabeetikko ja paksusuoliton pystyvät elämään ihan normaalia elämää, pitää vaan huolehtia tietyistä asioista tarkemmin.

mgcc
09.06.2017, 10.02
^ Varmasti pystyy, mutta verkkopelisessio ei ole normaalia elämää.

tempokisu
09.06.2017, 12.44

No mikä on "normaalia elämää" kenellekin. Mutta sellaista ...että pystyy harrastaan. Kaikkea pystyy jos vaan haluaa. Diabeetikon, samoin kun minun, tarvii ottaa lääkkeet ja tietää milloin ja miten kannattaa syödä.

VesaP
09.06.2017, 12.47
Kaikkea pystyy jos vaan haluaa.

Ei pysty. Jos ei saa esim medikaalia vaikka nyt lentäjäksi, et voi alkaa ammattilentäjäksi. Piste. Ja siihen riittää (kielteiseen päätökseen siis) vaikka laserleikatut silmät. Tai ainakin ennen olis riittänyt, en tiedä ovatko höllentäneet sääntöjä tuolta osin nykyään. Ei olis auttanut vaikka kuinka "MÄ HALUUUUUUUUUUUUUN" *itkupotkuraivari*.

Disclaimer: Puhuttiin tietysti _harrastamisesta_ mutta anyway. Voihan se ammattikin olla niin hauskaa että se tuntus "harrastukselta" eikä miltään "#¤%" työn teolta leipänsä eteen.

mgcc
09.06.2017, 13.20
Eikä edes vähän värisokea pääse sähköasentajaksi tai veturivilleksi.

LJL
09.06.2017, 13.25
No vähäsen kyllä, oon etätyöpäivällä anoppilassa (!) ja täällä Pirkanmaan Kuusi- & Mänty Kommandiittiosaketoiminimimetsäyhtymän korvessa sähköt on katkeillut jo kahdesti tänään. Ei tiedä milloin puhelut ja sähköpostit jää kesken... Kuumoittavaa.

Köfte
09.06.2017, 21.11

Ei ainakaan 3 vrk mittaisena. Pahinhan tuossa on valvomisen, jännityksen ja epäkelvon
ruokailun yhteisvaikutus, jota on vähän huono ennakoida. Yllättävän hyvin oli kuitenkin
mennyt 1. vuorokausi; lievähköä vuoristorataa päättyen aamuyön hypoglykemiaan.
Potkupalloneiti ei uskonut vanhusta juotavan määrästä näillä keleillä. Huoh...

Köfte
09.06.2017, 21.15
Ei pysty. Jos ei saa esim medikaalia vaikka nyt lentäjäksi, et voi alkaa ammattilentäjäksi. Piste. Ja siihen riittää (kielteiseen päätökseen siis) vaikka laserleikatut silmät. Tai ainakin ennen olis riittänyt, en tiedä ovatko höllentäneet sääntöjä tuolta osin nykyään. Ei olis auttanut vaikka kuinka "MÄ HALUUUUUUUUUUUUUN" *itkupotkuraivari*.

Nuo haimavaivaiset eivät saa medikaalia edes ajo-oikeuteen ilman hoitotasapainoa.
Nykyään kyllä pääsevät jopa ammattiautoilijoiksi tietyillä edellytyksillä. Armeija on
edelleenkin "siviilikarkuri"-osastoa.

tempokisu
10.06.2017, 09.33
No jos minä olen voittanu juoksussa ja tempossa Suomen Mestaruuden niin kyllä se oli koska vaan mä halusin vaikka olin jalkavammainen. Olisin pärjännyt armeijassakin jalkavammasta huolimatta, kun olisin niin kovasti halunnut. - ja aika moni saa lykkäyksen/hylkyn armeijaan, kun oikeasti se syy on "ei vaan huvita". Minä olen tehnyt päätöksen että en näitä hylkyjä myönnä, ellei sitten ole joku ihan selkeä syy vaikka jalka amputoitu tai väkivaltarikoksesta tuomittu. Polvikipuinen saa luvan hankkia päätöksen ortopedilta, ja masentunut psykiatrilta.

Tarkoitin kyllä vähän kun suhteessa realistisiin tosiasioihin, ei minustakaan balettitanssijaa tai pikajuoksijaa, tai mallia voinut tulla, kävin tutustumassa muuten lentäjäkoulutukseenkin mutta eihän mulla nyt löytynyt sataatuhatta eikä siihen työtön oikein lainaakaan saa.... Eikä tullut juoksijasuuruutta, mutta kun löytyi oma laji niin kuitenkin pystyin pitkänmatkanliikuntaa harrastamaan.
Mutta kun kovasti halusin, niin sain kuitenkin Ferrariajopäivän, eli yhden suuren unelmani toteutettua oman työn kautta. Ja ajaa 711km lenkkiä ja yli 40t vuodessa - se tuntuu nyt ihan mahdottomalta, mutta jos vielä olisi palava halu niin eiköhän se onnistuisi. Nyt vaan on inspiraatio toisaalla.