PDA

Näytä tavallinen näkymä : Minne pyörä huoltoon Nurmijärvi-Helsinki akselilla

Jyri K
11.09.2016, 19.12
Viikon nyt takunnut etuvaihtajan kanssa. Säädetty mielestäni prikulleen kuten manuaali sanoo ja katsottu about 100 youtube videota. Silti vaan välissä jättää nostamatta isommalle rattaalle.

Luulin jo onnistuneeni kun tänään pääsin 10 km päähän ennen kuin alkoi taas se, ettei nostanut isolle rattaalle. Vielä 35 km jaksoin sitä säädellä ja taistella kunnes luovutin. Nyt virlä illalla säätänyt noin 50 kertaa, eikä millään toimi.

Korjaustolpassa toimii kyllä melkein millä säädöllä vain, ei mitään ongelmaa, mutta kun lähtee maantielle, niin eipä vaan toimi.

DI2 Ultegra kyseessä.

Ei tässä taida auttaa kun kiikuttaa pyörä jonnekin huoltoon. Ennen olen itse saanut korjausoppaan ja googlen kanssa viat korjattua, joten en tiedä yhtään huoltajaa. Suositelkaapas minulle mihin tuon veisi. Asun Klaukkalassa, mutta ajelen töitten puolesta Hki-Vantaa-Espoo myös lähes päivittäin.

Jyri

Jyri K
11.09.2016, 19.49
Nurmijärvelläkin google kertoisi olevan Poljin niminen pyöräkorjaamo. Onko siitä kellään kokemuksia.

Jyri

duris
11.09.2016, 20.34
Luulisi että kaikki Simano service centerit saisi Shimanon vaihteet säädettyä kohdilleen.

Liikkeet löytyy vaikka postinumeron perusteella: http://cycle.shimano-eu.com/content/seh-bike/en/home/news-and-info/distributor-overview/shimano-nordic-finland.html

mutanaama
11.09.2016, 20.52
Fillariosa taitaa olla lähimpiä vielä toistaiseksi, hikiän ajomies noutaa fillareita ja palauttaa niitä omistajilleen. Joskus aika kätevää!!

Jukkis
12.09.2016, 09.09
Mä veisin Bikelineen. Joku muu muualle mutta mua ei muiden mielipide kiinnosta 😂

VesaP
12.09.2016, 09.12
DI2 Ultegra kyseessä.

Vie Toneille Tonitoni liikkeeseen. Ne hengittää ja syö Shimanoa aamupalaksi aina. Jos ei tuu kuntoon niin ei oo vika ainakaan asentajissa!

Sotanorsu666
12.09.2016, 10.20
Vie Toneille Tonitoni liikkeeseen. Ne hengittää ja syö Shimanoa aamupalaksi aina. Jos ei tuu kuntoon niin ei oo vika ainakaan asentajissa!

+1

jmmaki
12.09.2016, 12.34
Ehdotan omaa lähikauppaani: Bikeplanet Vantaa. Sijaitsee näppärästi Hämeenlinnanväylän kupeessa. Itse olen saanut ko. putiikin huollosta asiantuntevaa palvelua. On lisäksi Shimano Service Center.

Jyri K
12.09.2016, 20.43
Aamulla oli kokous Suomenojalla. Jätin fillarin Kivenlahden pyörähuoltoon. Kerkesivät sen säätämään tänään ja sain pyörän matkaan iltapäivästä.

vaihteen sai säädetyksi siten, että nousee ylärattaalle kun ottaa vedon täysin pois ketjulta. Jos ketjulla vähänkään vetoa, niin ei nouse isolle rattaalle. Joku vikahan se taitaa tuossa vaihtajassa olla.

jone1
13.09.2016, 08.51
No kai ne sillä pyörähuollossa sano että missä se vika on ja mitä osia pitää uusia.
Melkosia huoltopaikkoja jos vikoja ei kerrota. Tommonen tosta nyt tuli tänään ja rahat kouraan.

VesaP
14.09.2016, 11.36
...Kerkesivät sen säätämään tänään ja sain pyörän matkaan iltapäivästä.

...Jos ketjulla vähänkään vetoa, niin ei nouse isolle rattaalle.

Tosi hyvin säädetty. :rolleyes: Nyt vie se sit ToniK:lle vaikka niin se laittaa sen silleen oikeasti kuntoon. Tai jos on vika vaihtajassa, korjaa/vaihtaa sen samointien. Matka jatkuu TOIMIVALLA pyörällä sit siitä etiäpäin.