PDA

Näytä tavallinen näkymä : tupakoinnin lopettaminen

weec
25.08.2016, 20.12
elikkä oon nyt tässä jo pitkään yrittänyt lopettaa tupakoinnin, mutta mikään ei oikein tunnu auttavan. niin ajattelin tilata sähkötupakan, että onko niistä ollut apua kellekkään!? mietin tilata jommalta kummalta näilt sivustoilta: (linkit poistettu t..mode)
T: todella halukas lopettamaan

JackOja
25.08.2016, 20.15
Onnea lopetukseen.

Vai oliko tämä mainos noille sivuille? En klikkaa, en.

hcfreak
25.08.2016, 20.16
Ei se kannate mitää nikotiini tuotteita käyttää jos haluaa vierotusoireista eroon. Jyrsi porkkanaa ku mieli tekee tupakkia tai lähe lenkille.
Alkoholi myös kannattee myös jättää toistaseksi. Itsekuri katoaa pikkupieruissa ja sit on rööki huulessa

edit: vai meninkö tosiaan mainos botin halpaan ;)

fiber
25.08.2016, 20.42
taatusti menitte, jos klikkasitte :)

TemMeke
25.08.2016, 20.42
https://www.google.fi/search?q=todella+halukas+lopettamaan

colli
25.08.2016, 20.55
Lopetin aikoinaan tupakanpolton kun oli niin paha kankkunen ettei voinut polttaa pariin päivään ollenkaan ,ajattelin että katotaan kauan jaksaa olla polttamatta.
Siitä on mennyt nyt 17v. Nyttemmin on kankkusetkin jääneet pois miltei kokonaan, kerran pari vuodessa lipsahtaa ;)

PK1
25.08.2016, 21.11
Mainostrollerohan tuo aloitus on, mutta aiheeseen sen verran että sähkörööki on kyllä erinomainen kapistus oikean tupakoinnin lopettamiseen. Kunhan sitä ei osta noista ylihintaisista ensimmäisen postauksen kaupoista.

rjrm
25.08.2016, 21.13
Tupakointi on huono-osaisuuden symboli. Vältä siis tupakkaa.

peruspertti
25.08.2016, 21.19
Useita kertoja yritin lopettaa purkkaa jauhamalla, mutta onnistumatta. Kuutisen vuotta sitten päätin vaan lopettaa. Ilman mitään korvaavia tuotteita. Oli vaikeat pari,kolme viikkoa siitä se sitten helpottui. Nykyään ei tulisi mielenkään poltella.

Kärrä
25.08.2016, 21.29
Aloituspostauksen jättäisin noteeraamatta...
Jos sähkötupakki kiinnostaa, niin http://www.e-savuke.com/vb/
Edellä mainitussa tapauksessa voipi olla hyvä saada joltain kokeneemmalta aloitusneuvoja laitteiden suhteen... :)

Tank Driver
25.08.2016, 21.55
Tupakka tappaa. Liian hitaasti.

LJL
25.08.2016, 23.15
Kun ei ole koskaan aloittanut ei voi koskaan enää lopettaa

noniinno
25.08.2016, 23.59
Sähköpyöräilijät vetää tietysti sähkökörssiä. Röökit voi ladata adapterilla myös e-tapin tai di2:n laturista.

Tosimies polttaa karvaper*enorttia, ajaa ilman kypärää ja jättää patteritupakan hörystämisen aloittelijoille. Riskienhallinta on a ja o.

fiber
26.08.2016, 07.19
^ Tällä ketjulla on hyvät edellytykset kehittyä Kypärättömät vol. 2:ksi

Jopotuinen
26.08.2016, 08.53
Mää lopetin joskus vuosituhannen alun seutuja, ennen zunamia. Matkasin Thaimaaseen ja perillä en sitten siihen heti löytänyt tupakkikauppiasta, niin aattelin sitten että pitäkää perkele tunkkinne. Ja sauhuttelu loppu laakista siihen. Uskoa tupakoimattomuuteen loi kännilennosta selviytyminen ilman sauhuttelua.
Sauhuttelua sitä ennen takana jotain 25v. Joskin nykyiseen hommaani tullessa -87 päätin, että putiikin porttien sisäpuolella ei sauhutella. Viisas päätös.
Hommista lähtiessä kauhea kiirus päästä kotio partsille sauhuttelemaan, mutta sitten se himo alko matkalla hiipua ja kotosalla ei enää niin tehnykkään mieli ja sauhuttelu hupeni painottuen kännisauhutteluun ja lopulta totaaliseen lopetukseen Thaimaan retken myötä. Kannatti käydä :)

Että tämmönen stoori mulla.

Hääppönen
26.08.2016, 09.15
Luulin, ettei minua pysty aivopesemään. Pystyi. Hyvä niin. Suositeltava opus: https://kirja.elisa.fi/ekirja/stumppaa-tahan?gclid=CLqVttS23s4CFaEW0wodLj0Hfg

bici74
26.08.2016, 17.23
Kuusi ja puoli vuotta sitten vedin tequilaa ja tuli kännissä uhottua että loppuu se röökinpoltto siihen päivään. Suuri yllätys on se että siitä päivästä lähtien ollaan oltu savuttomia...mitään korvikkeita en suostunut yrittämään ja tänäkään päivänä en uskalla edes ajatella palavaan röökiin koskemista, se olisi menoa alta päivän. Mutta jatketaan nyt kun tähän asti on päästy. Jatkot painonhallinta-topicciin [emoji2]

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

nure
26.08.2016, 17.39
Viimeisestä lopettamisesta 5 vuotta, uudenvuoden päivänä kauheessa krapulassa ei maistunut ja siitä se jatkuu vieläkin. Ei nikotiiniä eikä muita poppakonsteja, siis pelkkä luonnekysymys.

Hääppönen
26.08.2016, 18.12
Stumppaa tähän -kirjan vahvuus (imho) on juuri se, että nikotiiniriippuvuus katkaistaan, eikä siirretä johonkin muuhun. Esim. sähkötupakkaan, nikotiinipurukumiiin yms. Juuri niin, kuten Peruspertti aiemmin totesi, ottaa kolme viikkoa päästä kuiville. Ei ole pitkä aika ihmisen elämässä. :)

hcfreak
26.08.2016, 18.21
Eikä kannate ottaa sitä "poltan vain kännissä" juttua. Tulee vaan juotua useammin.
Kokemusta on. Jossaki välis onneks älysin heittää kummatki pois

Suhisija
26.08.2016, 18.43
Ajankohtainen aihe. Tasan kuukausi on tullut oltua ilman tupakkaa. Toisin kun useimmat täällä, minulla se ei olisi loppunut ilman apukonsteja, käytössä oli lääkehoito.
Joo, en kyllä voi suositella mitään takaporttia omalle mielelleen esim. poltan vain kännissä jne. Helpompi on ihmisen olla ilman kumpaakaan. Voin kyllä suositella noita lääkkeitä, aikalailla kivuttomasti kävi lopettaminen. Vähän unenlaatuun vaikutti lääkkeet, tai se lopetus, tiedä häntä. Melkonen turhakehan se tupakki on.

Taimo M.
26.08.2016, 18.45
No minäkin kö muutkin.

2013 vedon seurauksena päätin alkaa pyöräilemään. Veto koski tulevaa kesää 2014. Ei siitä enempiä, mutta tuon pyöräilyn ohessa hommasin
tv:ni näkymään eurosportin, välipäiville tekemistä. Touri toki piti katsoa ja vuelta seuraavassa kuussa. Tuolloin poltin vielä röökiä ja olin polttanut
sitä n.15v. En muista etappia(Vuelta), mutta siinä oli Contador ja kaksi muuta espanjalaista ajajaa. Jotakin olin jo contasta kuullut ja sillon ajattelin että jos
se voittaa niiden kolmen keskinäisen kamppailun(eivät siis ajaneet edes etappi voitosta) niin koitan ainakin lakkoa. No kameramies huiteli toviksi
muihin maisemiin ja kun se tuli takaisin vähän ennen näiden kolmen maaliin saapumista niin conttaa ei näkynyt missään. Oli jäänyt useamman sata
metriä noista kahdesta muusta ja hävisi siis tuon keskinäisen kamppailun reilusti. Nauratti niin s**tanasti että oli pakko kokeilla lakkoa! Sillä tiellä
vieläkin siis, eli ensi kuussa kaksi vuotta ilman jos ei kummempia tapahdu. Taisi olla 8.9.14 viimenen körssi. Tsemppiä lopettaville!

mutanaama
26.08.2016, 18.57
2003 lopetin laakista, 29 vuotta ehti tulla täyteen.
Muistaakseni en yhtäkään röökiä ole sen jälkeen polttanut, sikareita 0-4 vuodessa. Vesipiippua sitten useammin, typerää sekin.

Jami2003
26.08.2016, 21.13
Taitaa olla joku viisi vuotta täysin polttamatta. Sitä ennen enemmän vähemmän satunnaisesti.

Nykyään vihaan tupakointia ja tupakansavua niin syvästi että tuskin on mitään mahdollisuutta että koskaan enää polttaisin yhtäkään savuketta.

Blizred
26.08.2016, 21.49
2.5vuotta ilman tupakkaa ja reilu vuosi ilman sähköpötkylää. Oikea tupakka oli n.tuhat kertaa vaikeampi jättää kokonaan pois kuin sähköversio jossa sai kokoajan pienennettyä nikotiini määrää ja näin ollen opeteltua ettei tällä tee yhtään mitään. Tupakan savu ei häiritse yhtään vaikka vaimoke edelleen polttaa mutta itse on saanut päätettyä ettei tuota tule enään koskaan kokeiltua uudestaan

Oulunjulli
26.08.2016, 22.12
Tupakki on ääliöille, mutta nuuskaan mulla on suopeampi suhtautuminen. Sekin jäi tapana joitain vuosia sitten ja minusta ne laastarit on paras apu. Ei nääs pysty vaikuttamaan määrään kun lätkäsee päivästickerin hanuriin vaikka kuin olis tunne ettei se mitään vaikuta.
Nykyään sallin hetkittäin minisikkejä tai palaa huuleen kalareissulla kun oli jokunen vuosi ilman mitään. Joskus niin mukavaa mutta tosissaan harvinaisena herkkuna piettävä.

HC Andersen
27.08.2016, 01.02
2004 lopetin, 12vuotta olin polttanut vakituisesti. Söin kaksi nikotiinipurkkaa mutta ne maistu niin pahalle että siirryin salmiakkijenkkiin. Puoli vuotta pidin jatkuvasti mukana avattua röökiaskia ja sytkäriä siltä varalta että alkais tehdä mieli sytyttää, sitä tunnetta ei koskaan tullut.

tommi2
27.08.2016, 09.29
mä lopetin vuonna 1989, nyt olen harkinnut että pitäisi taas aloittaa. jotenkin kyrsii kun tupakointi tehdään niin vaikeeksi nykyään ja baareissa haisee savun sijaan hiki. no, oikeasti tuskin aloitan, mutta on käynyt mielessä.

niin ja lopetuskikkana (olin yrittänyt monta kertaa aikasemminkin) oli se, että kun aloitin opiskelut, tauolla piti päättää ottaako kahvin vai tupakan, kumpaakin ei ehtinyt. kahvi voitti.

bici74
27.08.2016, 14.55
^^kun viimeistä edellisen kerran lopetin, oli mullakin hyllyssä yks rööki pahan päivän varalle. Sieltä se mua tuijotti päivästä toiseen...joku sen sitten siitä poltti vuoden jälkeen pois; itse retkahdin myöhemmin kun nykyisen (polttavan) emännän tapasin. Ei jumalaut että silloin oli helppo aloittaa uudelleen, ei tuottanut minkäänlaista tuskaa. Blaadi vaan huuleen ja menoksi! Viikossa jälleen aski päivässä.

Just nyt istun terassilla 10 metriä Välimerestä ja kaljatuoppi nenän edessä. Olkoonkin että yli kuusi vuotta mennyt savutta mutta jälleen kerran olisi ihan helvetin helppoa aloittaa uudelleen. Suorastaan naurettavan helppoa.

PK1
27.08.2016, 23.24
Rööki on iljettävä tapa, mutta nuuska se vasta iljettävää onkin. En ikinä 30 vuoden röökijakson aikana ymmärtänyt miksi pitää laittaa nuuskaa huuleen. Ihme nuuskapaakkuja ja -pusseja vaan jää nuuskaajan vanaveteen :P

mutanaama
28.08.2016, 01.09
aijoo, se. Biittiä en ole uskaltanut kokeilla kertaakaan sen jälkeen. Kuokutus ihan älytön

bici74
28.08.2016, 01.41
Juu ei biitin käyttö käynyt edes mielessä, vaikka joskus tuli sitäkin vedettyä. Mutta ei siitä röökin korvikkeeksi ollut. Onneksi.

brilleaux
29.08.2016, 16.22
Reilu 4 vuotta sitten lopetin. Kerrasta, purkan kera. Helppoa oli, tosin sitten purkkaan olin koukussa vuoden.
Lopetusyrityksiä mahtui 25vuoden "tupakointiuraan" lukemattomia. Epäonnistuin aina.

Mulle lopettaminen tuli helpoksi kun vihdoin ymmärsin mitä itselleni teen. Sen jälkeen kaikki oli helppoa.
Keuhkot alkaa toimia pikkuhiljaa. Toivon hartaasti että lopetin ajoissa.

Highlander
29.08.2016, 21.47
Valtion pitäisi mielestäni tukea tupakointia ja alkoholinkäyttöä. Kun aletaan laskemaan kuinka paljon enemmän käyttäjät kerryttävät valtion kassaa elinaikanaan kuin ns. "puhtaat" ja vielä kun lisäksi huomioidaan, että hyvinvointiyhteiskunnan etu on myös se että valtaosa käyttäjistä kuolee keskimääräistä nuorempina. Pelkkää plussaa siis.

Itse lopetin tupakoinnin 2010 ja olin pari vuotta polttamatta. Sen jälkeen höyrytellyt nelisen vuotta. Sekin tosin menee niin vaikeaksi ensi vuoden alusta, että on varmaan hyvä lopettaa siinä kohtaa ja siirtyä floristiksi [emoji10]

Sent from my iPad using Tapatalk

Tomy
29.08.2016, 23.12
THL:n sivuilta katsoin että tupakkaveron tuotto on ollut vuonna 2013 noin 850 miljoonaa euroa ja tupakoinnin kustannukset yhteiskunnalle vuonna 2012 noin 1,5 miljardia euroa.

Vuonna 2006 alkoholiveron tuotto oli 990 miljoonaa euroa. Alkoholin kustannukset yhteiskunnalle taas 4-6,5 miljardia vuodessa.

Kestävyysvaje tulisi hyvin hoidettua, jos suomalaiset lopettaisivat sekä tupakan että alkoholin käytön. Mutta parempi on tietenkin leikata palkkoja, lomarahoja ja etuuksia.

bici74
30.08.2016, 00.04
^Se alkoholi kuitenkin luo siinä ohessa työpaikkoja ja siten myös verotuloja. Mun mielestä siitä himassa makailusta maksamisen voisi myös lopettaa.

Edit: en halunnut viedä keskustelua sivuraiteelle mutta provodetektori piippasi. Sori.

Ahven
30.08.2016, 08.30
6 vuotta ilman tupakkaa/sikareita. Nykyisin säännöllisen epäsäännöllisesti nuuskaa. Sekin joutaisi lopettaa. Kellään vinkkejä?

Yleisellä tasolla on kyllä outoa, että nuuskan myyminen on kielletty Suomessa. Verotulot menevät Ruotsiin, mutta haitat jäävät Suomeen.

Highlander
30.08.2016, 11.53
THL:n sivuilta katsoin että tupakkaveron tuotto on ollut vuonna 2013 noin 850 miljoonaa euroa ja tupakoinnin kustannukset yhteiskunnalle vuonna 2012 noin 1,5 miljardia euroa.

Vuonna 2006 alkoholiveron tuotto oli 990 miljoonaa euroa. Alkoholin kustannukset yhteiskunnalle taas 4-6,5 miljardia vuodessa.

Kestävyysvaje tulisi hyvin hoidettua, jos suomalaiset lopettaisivat sekä tupakan että alkoholin käytön. Mutta parempi on tietenkin leikata palkkoja, lomarahoja ja etuuksia.
Jos tupakoitsijat kuolevat keskimäärin 8-10 vuotta nuorempina (Eu taitaa ilmoittaa jopa 14 vuotta) kuin ei tupakoitsijat ja kuolleisuus tupakasta johtuviin sairauksiin on keskimäärin noin 5000 henkilöä vuodessa Suomessa. Siitä kun rupeat laskemaan varovaisestikin säästyvää eläkekertymää...niin paskan marjat tuolle laskelmalle :rolleyes:

KTA
19.09.2016, 15.51
Itsellä kanssa pari savutonta kuukautta takana. Sähkötupakka toimii hyvin. Aiemmin kokeilin kaikenlaisia nicorette-virityksiä, mutta eipä niistä oikein ollut apua.

Rontti
19.09.2016, 20.41
Mulla kolme päivää ilman tupakkaa, purkkaa, nikotiinia. Kun kestäis vielä minuutin ja sen seuraavan minuutin ja seuraavan ja sais tunnin täyteen ja sitte vuorokauden siitä viikon, Voi että kun ahdistaa!

kyytimies
19.09.2016, 20.49
Itse sain lopetettua champixilla, joka blokkaa reseptoreita niin ettei nikotiini enää palkitse. Miinuksena kova pieretys ja todella sekopäiset unet. Nyt mennyt 1.5 vuotta savutta, mutta varovainen pitää olla. Peto nukkuu nyt, mutta sille ei passaa antaa yhtään siimaa. Kerran narkki, aina narkki.

Lähetetty minun SM-G388F laitteesta Tapatalkilla

bici74
19.09.2016, 20.51
^^Ei muuta kuin tsemppiä, kyllä se siitä helpottaa. Mutta ei röökaaja koskaan unohda, vieläkin näin yli kuuden vuoden jälkeen tulee vaikeita tilanteita. Aina harvemmin mutta ei tästä kait eroon pääse koskaan.

^meillä emäntä on Champix-kuuria aloittamassa ensi kuussa, kovasti sitä on kehuttu. Hintava mutta hintansa väärti, ymmärrän.

Fat Boy
19.09.2016, 21.07
^^Ei muuta kuin tsemppiä, kyllä se siitä helpottaa. Mutta ei röökaaja koskaan unohda, vieläkin näin yli kuuden vuoden jälkeen tulee vaikeita tilanteita. Aina harvemmin mutta ei tästä kait eroon pääse koskaan.

^meillä emäntä on Champix-kuuria aloittamassa ensi kuussa, kovasti sitä on kehuttu. Hintava mutta hintansa väärti, ymmärrän.

Aika varmaan vaihtelee, mutta mulla vaikeatkin tilanteet on mennyttä. Varmaan juuri tuossa 5-6v kieppeillä alkoi viimeisetkin häviämään. Nykyisin ei tilanteissakaan ajattele koskaan polttaneensa. Eli tsemppiä vaan lopettaville. Typerintä touhua, mitä koskaan tuli tehtyä, vaan eipä sitä uskonut, miten hyvin se koukuttaa. Loppui ilman apukeinoja, muttei suinkaan ensi yrittämällä. Yrityksiä en laskenut..

nih..

Fuuga
20.09.2016, 07.22
Itse sain lopetettua champixilla, joka blokkaa reseptoreita niin ettei nikotiini enää palkitse. Miinuksena kova pieretys ja todella sekopäiset unet. Nyt mennyt 1.5 vuotta savutta, mutta varovainen pitää olla. Peto nukkuu nyt, mutta sille ei passaa antaa yhtään siimaa. Kerran narkki, aina narkki.

4 v. nyt takana Champix -kuurista. Muutama kaverikin on käyttänyt ja heillä oli kuulemma pari vuotta päivittäistä taistelua. Mulla ei onneksi ole ollut vaan joku reseptori on jäänyt blokatuksi. Voi ilman paineita olla laavu- yms. metsäreissuilla tai voi jopa muistella miltä punainen Amphora piipputupakka maistui eikä ole tarvetta saada maistaa. Mitään käyttöoireita Champixista en muista kuin sen, että tietämättäni lopetin kuurin kuin seinään ja siitä tuli muutama 'hauska' episodi kun yhtäkkiä ei kaikkia tunnehuippuja leikattukaan pois.

Hiekanjyvä
08.03.2018, 18.33
aijoo, se. Biittiä en ole uskaltanut kokeilla kertaakaan sen jälkeen. Kuokutus ihan älytön

Samaa mieltä. Sainpa kerran about 8 vuotta sitten eräältä kollegalta "näytteenä" nuuskaa. En ollut koskaan tupakoinut, en ollut koskaan nuuskannut. Muutaman pussukan jälkeen aloin jotenkin vaistomaisesti laskea että kuinka monta näitä on vielä jäljellä ja aloin "pelätä" että koska ne loppuvat. En olisi itsestäni tai ko. aineesta uskonut. Useampi työkaveri on lopettanut tupakanpolton kuin nuuskaamisen, ja tupakoineita/nuuskaajia tuntuu olevan about yhtä paljon.

Singer
08.03.2018, 20.32
Muutama pikkusikari lähinnä perjantaisin tai sitten ei, taukoilen viikkoja putkeen ja kaupassa voi taas jättää ostamatta askia, siispä kyse on vain tekemisen sijaan tekemättä jättämisestä ja se on laiskalle luonnolisen helppoa.
olen kyllä tupakoinut aktiivisemminkin vuosia, mutta jatkuva tupakointi on tympeää ja vie julmetusti rahaa.

oppes
08.03.2018, 21.13
30 vuotta röökaamista. 2001 loppui laakista HYKSin pihalle syöpädiagnoosiin. Ei ollut vaikeaa. Vuosia polttelin aina joskus (pikku)sikareita tasaisesti harvenevin välein. Vimeiseen 5 vuoteen ei ole tehnyt edes mieli vaikka tiedän, että hyvältä maistuis.

tempokisu
09.03.2018, 14.24
Tupakoitsijat eivät tuhoa vain omaa, vain myös muiden terveyttä! Ihan sama vaikka omaa terveyttä tuhoaa, mutta olkaa hyvä älkää tuhotko toisten!
Se haju on kamala, yök yök ( no ihan konkreettisesti kun tulee migreenikohtaus).

( ja se eläkeläinenkään ei tarttisi lisätuloja, lopettaisi vaan tupakoinnin ja se olisi sillä ratkaistu ).

hcfreak
09.03.2018, 22.11
Kyllähän se vituttaa sitte sairaalassa syöpä hoidossa ku tuli paskottua oma elämä iha ite. Ja ihan turhaan
Isäntäki lopetti seinään mutta valitettavasti ei enään riittäny. Vuosi jarruhoitoja ja lähtö tuli.
Oli sen verran agressiivinen ja levinny pistemäisesti ympäri keuhkoja niin ei voinu leikatakkaan