PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kännykät ja pyörällä ajo

Arbena
24.08.2016, 21.38
Yleistyvä ilmiö ja mielestäni melko vaarallistakin. Huomio kiinnittyy älypuhelimen ruutuun eikä liikenteeseen. Pariin otteeseen olen joutunut huomauttamaan ajotyylistä joka on erittäin mutkittelevaa ja haparoivaa ajoa puhelin kourassa.... Mitäs muut tuumaa kyseisestä asiasta...

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

puppy
24.08.2016, 21.52
Ei se turvallista ole, välillä tulee tehtyä lenkillä kun ei jaksa pysähtyä biisiä vaihtamaan, tietysti yritän tehdä hommat muita häiritsemättä ja pysähdyn jos on ruuhkassa mukana.

paaton
24.08.2016, 22.03
Vaarallistahan se on, mutta itseäni huolettaa enemmän autoilijoiden kännykän, tabletin tai kannettavan naputtelu ajaessa. Odotan tasan joka kerta, että se rekkakuski sattuukin kirjoittamaan tekstiviestiä juuri sillä hetkellä kun olen rymittäytynyt ison tien keskelle vasemmalle kääntymistä varten.

hcfreak
24.08.2016, 22.26
Ei se turvallista ole, välillä tulee tehtyä lenkillä kun ei jaksa pysähtyä biisiä vaihtamaan.
Hommaa bluetooth vastaanotin jossa on näppäimet piisien vaihtoon.

Mut kait ne suurin osa pelaa sitä pokemonia

Tassu
24.08.2016, 23.17
"Känny pois kun ajat".

Noin mä sen ilmaisen.

Sitä, mitä teen autoillijoille aina välillä, en kehtaa sanoa tässä, kun siitä nousis karsee paskamyrsky tälläkin foorumilla.

paskalokki
24.08.2016, 23.31
Nyt kun koulutkin ovat alkaneet niin erittäin paljon tulee nuoria vastaan luurit kädessä fillaroiden. Ala-asteelta toiselle asteelle asti, koko kouluskaala. Oma luuri on ajon aikana lapasessa vain silloin kun koitan ajokuvaa ottaa, hiljaisella hetkellä paikassa missä ei muuta liikennettä ole, etten ole vahingossakaan vaaraksi muille. Jos musiikki soi napeissa, tai pääasiassa napissa, onnistuu kappaleen vaihto tai äänevoimakkuuden säätäminen ilman puhelimen ottamista takataskusta.

orc biker
25.08.2016, 03.35
Minusta hallittu biisin vaihto on ihan ok. Sekin pitää ymmärtää tietysti tehdä sopivassa paikassa toisia vaarantamatta. Raja meneekin siinä, että milloin ihminen on vaaraksi muille. Jos joku tuijottaa luuria jossain tyhjällä suoralla, eikä ketään näy missään, niin omapa on asiansa. Jos tekee saman häröillen kaupungin keskustassa, niin paheksun suuresti.

Pari viikkoa sitten vastaan ajoi tyttö kännykkä kädessä, molemmilla käsillä sitä räpläten, mitä nyt välillä toisella vähän tangosta otti kiinni, ettei ihan nurin horju. Kännykästä meni piuhat korviin, niin eihän hän kuullutkaan mitään. Eikä ole kovin älykästä vetää piuhat korviin tuolla tavoin, koska johan niihin sotkeutuu äkkitilanteessa. Meni aika laidasta laitaan.

Olen itsekin joskus selannut puhelimesta karttaa ajaessani, mutta sehän ei ole ongelma, kun ketään ei tule mistään. Se on ongelma korkeintaan minulle, jos kaadun siinä. Mutta en minä silti horju ja hortoile miten sattuu, en minä ole uppoutunut siihen puhelimeen. Yleensä kyllä pysähdyn, koska tuossa on riskinä kuoppaan ajaessa pudottaa puhelin. Autolla ajaessa en koskekaan puhelimeen.

Santerius
25.08.2016, 07.25
Vaarallistahan se on, mutta itseäni huolettaa enemmän autoilijoiden kännykän, tabletin tai kannettavan naputtelu ajaessa. Odotan tasan joka kerta, että se rekkakuski sattuukin kirjoittamaan tekstiviestiä juuri sillä hetkellä kun olen rymittäytynyt ison tien keskelle vasemmalle kääntymistä varten.

Jos peloittaa, voihan myös tien laitaan ryhmittyä.

brilleaux
25.08.2016, 09.49
Luurin näprääjät autolla, pyörällä, kävellen tuolla liikenteen seassa antasaitsis läpsyn takaraivoon. Joka kerta.
Lukemattomat kerrat on ollu tilanteita näiden räplääjien kanssa.

Ja nykyään jo huomautan asiasta. Tapauksesta riippuen jopa painokkaasti.
Mua ei kiinnosta loukkaantua jonkun luurin räpläyksen takia. Tai että ajavat mun lapsien päälle.

Itse en pyöräillessä musaa kuuntele, kuuntelen mieluummin luonnon ääniä. :)
Liikenteen sekaan kuulokkeet korvissa pyöräilevä ei kuulu. Siihen vielä luurin näpräys päälle niin hallelujah!

plr
25.08.2016, 10.08
Odotan tasan joka kerta, että se rekkakuski sattuukin kirjoittamaan tekstiviestiä juuri sillä hetkellä kun olen rymittäytynyt ison tien keskelle vasemmalle kääntymistä varten.

http://www.aamulehti.fi/maailma/pokemon-go-peliin-uppoutunut-rekkakuski-tappoi-naisen-japanissa/

The flying Chocobo
25.08.2016, 10.19
On onglema ainakin taajamissa tai siellä missä ny tenemmän porukkaa liikkuu. Koivurieskaa pyllylle kännyä ajossa räplääville. Ei ne huomaa välillä ollenkaan miten ja millä puolella ajavat. Kun on vielä kuulokkeetkin niin sitten kellonsoittokaan ei aina tehoa vaan huuto pitää ottaa avuksi. Ja tämä oli ongelma jo ennen pokemonkauttakin.

paaton
25.08.2016, 10.21
http://www.aamulehti.fi/maailma/pokemon-go-peliin-uppoutunut-rekkakuski-tappoi-naisen-japanissa/

Jep...

Tiedän tosiaan kavereita, jotka surffaavat netissä läppärin kanssa autolla ajaessa. Kai salkkareitakin on mukavaa katsella pidemmällä matkalla.

paaton
25.08.2016, 10.25
Nyt jos nämä automaagi ohjaukset alkavat yleistymään, niin muuhun liikenteeseen ei tarvitse paljoakaan kiinnittää huomiota. Jospa se keulatutka pongaa pyöräilijätkin. Läts...

Jopo81
25.08.2016, 10.58
Liikenteen sekaan kuulokkeet korvissa pyöräilevä ei kuulu. Siihen vielä luurin näpräys päälle niin hallelujah!

Täysin samaa mieltä. Ja kypärä päähän joka kerta[emoji12]

Kyllä kännyt tms. laitteet aika useasti näyttää vilkkaassa taajamassakin olevan liikkujilla käsissä, liikkumismuodosta riippumatta. En hyväksy! Onneksi omalla kohdalla ei tuollaisista vielä ole haittoja liiemmin tullut.

Mendota
25.08.2016, 11.59
Oman alueen teinixeillä (todennäköisesti yleinen ilmiö) on että ajetaan ilman käsiä mummopyörällä ja räplätään sitä puhelinta, katse saattaa välillä käväistä tiessä. Joko molemmat kädet ovat puhelimella, tai toinen käsi luurilla ja toinen hupparin taskussa. En tiedä onko tämä maleksiva kädetön ajotyyli nyt coolia tai swägää. Onneksi vauhti on hyvin maltillinen. Bonuksena usein vielä pää syvällä hupparin hupussa, ettei näe sivuille ja ei myöskään näe onko siellä alla luurit pauhaamassa. Tämä siis havaittu jo ennen pokenjahtaajia.

viivi
25.08.2016, 12.46
Keskisormi nousee yhtä herkästi pyöräilijälle kuin autoilijallekin, nykyään suhteessa noin fiftysixty.
Pyöräilijän kanssa pitää varoa ettei vie viestiä ihan perille asti, sehän voi puraista mun ykkössometyökalun poikki.

Hbl julkaisi taannoin listan uudissanoista. Mielestäni ykköspalkinnon vie mobilzombie. Saksaksi käytettiin joskus ilmaisua Crackberry.

hcfreak
25.08.2016, 13.38
Aihetta sivuten. Jokunen vuosi sitte tuli lakimuutos että ei sais puhua kännykkään autolla ajaessa niin että se on kädessä. Huvittava katella risteyksessä ku joka toisella on puhelin korvalla. Siinä sais suomen budjetin kuntoon ku alkais noita sakottaan

Blackborow
25.08.2016, 13.44
Olen itsekin joskus selannut puhelimesta karttaa ajaessani, mutta sehän ei ole ongelma, kun ketään ei tule mistään. Se on ongelma korkeintaan minulle, jos kaadun siinä. Mutta en minä silti horju ja hortoile miten sattuu, en minä ole uppoutunut siihen puhelimeen. Yleensä kyllä pysähdyn, koska tuossa on riskinä kuoppaan ajaessa pudottaa puhelin. Autolla ajaessa en koskekaan puhelimeen.
Mistä voit tietää, että ketään ei tule mistään?

Oatmeal Stout
25.08.2016, 13.49
T.Kansa-oireyhtymä, ketään ei ollut missään ja kuitenkin poliisit pysäyttää ja sakottaa täysin aiheetta ylinopeudesta, vain vähän yli 200km/h 80km/h-rajoituksen ollessa voimassa.

viivi
25.08.2016, 15.18

Taas on joku piruparka huomaamattaan myynyt sielunsa itse Perkeleelle.

http://www.mtv.fi/lifestyle/digi/artikkeli/italialaispiispa-saatanallinen-pokemon-go-kiellettava/6034454

plr
25.08.2016, 19.29
Huvittava katella risteyksessä ku joka toisella on puhelin korvalla. Siinä sais suomen budjetin kuntoon ku alkais noita sakottaan

Tästä saisi oman havaintoni mukaan kyllä äkkiä rahaa valtion kassaan.

Jopoman
25.08.2016, 21.59
Pyöräillessä en koskaan käytä puhelinta. Jos tulee tarvetta niin erikseen pysähdyn sitä varten.
Kännykkää tuijottavia ääliöitä saa väistellä päivittäin, jalankulkijoita, pyöräilijöitä, autoilijoita. Jos on törmäyskurssilla niin käsken katsoa eteensä, muuten ajakoon mun puolesta ihan rauhassa ojaan.

Munarello
26.08.2016, 17.40
Tänään joku aasialaisen näköinen opiskelija ämpyili fillarilla luuri kourassa ohitustien liittymärampilla väärään suuntaan. Veikkaisin, että pokemonjahdissa oli jamppa. Sitä vaan ihmettelin, että miten hitossa se onnistui sinne eksymään? Ihan vahingossa siihen kun ei pääse.

SeKo
27.08.2016, 08.28
Minun mielestä matkapuhelimen käytön ajonaikana voisi kieltää kaikkien ajoneuvojen kuljettajilta eikä vain moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajilta (kuten nyt on). Autolla ajaessa on kyllä radio päällä, mutta pyörällä tai jalan kulkiessani ei. Kuulo on suojaamattomalle tienkäyttäjälle kuitenkin tärkeä aisti ja sitä ei pitäisi häiritä mitenkään. Eri asia jos liikkuu sellaisessa paikassa missä ei ole merkittävästi muuta liikennettä.

Todennäköisesti matkapuhelimen käytön kieltäminen ei johtaisi mihinkään pyöräilijöiden osalta, koska aika paljon on autoilevillakin puhelin korvalla. Autoillessa erilaiset handsfree-järjestelmät ovat kuitenkin nykyään aika helppoja. Toimisikohan pyöräillessä vai häiritsisiköhän ilmavirta liikaa (ei varmaan ihan 40km/h vauhdissa tulisi mitään, mutta 15-20km/h jos onnistuis hyvin niin olis ihan ok).

Arbena
27.08.2016, 08.50
Kun kerran sattuu kunnolla niin oppii. Toisaaltaan voi sattua niinkin pahasti, että vietetään kuoppajaisia...

orc biker
29.08.2016, 01.43
Sehän riippuu täysin tilanteesta. Esim. voin tietää siitä, jos ajan kelviä pellon vieressä, missä on näkyvyyttä kilometritolkulla, eikä näy ketään missään. Silloin voin tietää, ettei kukaan pääse yllättämään. Voin tietää hyvin todennäköisesti, jos ajan illalla 40 km hiekkatietä näkemättä ketään koko pätkällä. Voin tietää siitä, että en pidä katsetta puhelimessani yhtään pidempään kuin voin ennakoida eteenpäin. Näin ollen minulle jää vaikka aikaa pudottaa puhelin ja keskittyä ohjaamaan, jos äkillinen tarve tulee. Ja kun kuitenkin ajan siellä, missä pitää, niin onpa taas kamalaa.

Tällä palstalla on muutama tyyppi, jotka kokevat jatkuvasti tarvetta haastaa minua kaikenlaisista turhista asioista, jotka varmasti ilman sitä haastaminen halua selviäisivät näille tyypeille ihan omallakin miettimisellä.

Katila
29.08.2016, 07.11
Pyöräillessä en koskaan käytä puhelinta. Jos tulee tarvetta niin erikseen pysähdyn sitä varten.
Kännykkää tuijottavia ääliöitä saa väistellä päivittäin, jalankulkijoita, pyöräilijöitä, autoilijoita. Jos on törmäyskurssilla niin käsken katsoa eteensä.....
Samoin. Olen asettanut lapsille oman soittoäänen. Jos joku heistä soittaa, pysähdyn tien sivuun ja vastaan, muille en edes vastaa. Kerran olen joutunut ajamaan puskiin, kun vastaan tuli alle 10-vuotias poika kännykkää näpeltäen, joskus parisen vuotta sitten. Yhdelle videota ajaessaan kuvanneelle sanoi "panepa se puhelin pois ajaessasi". Tuskinpa laittoi.

Ongelma on vakava, ja kännykän tms. näpeltäminen ajaessa pitäisi kieltää lailla. Eihän sellaista tietenkään pysty virkavalta valvomaan, mutta edes signaalina kansalaisille, että niin ei tehdä.

VesaP
29.08.2016, 07.42

En ole 5 vuoteen varmaan ajanut metriäkään pyörällä ilman että dance-musa soi korvanapeissa. Poislukien työmatkapyöräily jossa en nappeja käytä. Trainerillakin ajaessa AINA napit korvissa, yleensä Jack Bauer Sinfonia Orchestra soiden.

Liikenteen sekaan kuulokkeet korvissa pyöräilevä ei kuulu.

Miksi ei? Kun vääntää landella maantienlaitaa, siinä ei kuulokkeet menoa haittaa sen pätkänkään vertaa.

noniinno
29.08.2016, 07.51
Puhutaan asioista niiden "oikeilla" nimillä
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Kannykan_Pokemon_GO__teline_pyoraan_tms_29431277.h tm?ca=13&w=3

brilleaux
29.08.2016, 08.18
En ole 5 vuoteen varmaan ajanut metriäkään pyörällä ilman että dance-musa soi korvanapeissa. Poislukien työmatkapyöräily jossa en nappeja käytä. Trainerillakin ajaessa AINA napit korvissa, yleensä Jack Bauer Sinfonia Orchestra soiden.

Miksi ei? Kun vääntää landella maantienlaitaa, siinä ei kuulokkeet menoa haittaa sen pätkänkään vertaa.

Eivät kuulu liikenteen sekaan, kirjoitin. :)
Liikenteen seassa kännyköiden kanssa ämpyilevät puolikuurot ansaitsee sen läpsyn takaraivoon. Tai opetuksen ihan oman käden kautta. Kunhan kukaan sivullinen ei loukkaa itseään samalla.

hcfreak
29.08.2016, 09.45
Eipä nuo kuulokkeet liikenteessäkään haittaa. Silmät on päässä. Ainoa missä ne haittaa on rullahiihdossa kelvillä ku vihanen sukkismies haluaa ohi eikä sillä ole pyöräkelloa jonka kyllä kuulee kuulokkeiden läpi

Arbena
29.08.2016, 09.50
Kello ei välttämättä auta mitään jos toinen suksii menemään edessä ja napit korvilla. Kokemusta on... Mahduin juuri ja juuri ohi. Siinäpä sitä ihmettelemistä sitten kun se sauva sujahtaa pinnojen väliin...
Nappeja olen joskus pyöräillessä käyttänyt, mutta kun ovat sen verran epämukavat korvissa niin eipä tee mieli...

VesaP
29.08.2016, 10.12
Nappeja olen joskus pyöräillessä käyttänyt, mutta kun ovat sen verran epämukavat korvissa niin eipä tee mieli...

On olemassa nappeja ja nappeja. Ekaksi mainitut ovat paskat, jälkimmäiset loistavat. Ja sit on olemassa nappeja siltä väliltä. Ei oo pakko yrittää pitää noita ekoja nappeja vaan jälkimmäisiä nappeja.

Greycap
29.08.2016, 12.09
Autoillessa erilaiset handsfree-järjestelmät ovat kuitenkin nykyään aika helppoja. Toimisikohan pyöräillessä vai häiritsisiköhän ilmavirta liikaa (ei varmaan ihan 40km/h vauhdissa tulisi mitään, mutta 15-20km/h jos onnistuis hyvin niin olis ihan ok).

Reilusti kolmosella alkavat luvut mittarissa, Bluetooth-palikka korvassa Buffin alle taiteiltuna ja ei mitään havaittavia taustameluongelmia.

brilleaux
29.08.2016, 13.02
Eipä nuo kuulokkeet liikenteessäkään haittaa. Silmät on päässä. Ainoa missä ne haittaa on rullahiihdossa kelvillä ku vihanen sukkismies haluaa ohi eikä sillä ole pyöräkelloa jonka kyllä kuulee kuulokkeiden läpi
Kyllä ne haittas taas juuri äsken kun se neitokainen seilas edestakas kelvillä mun edessä kun sitä kännykkää piti rassata. Ajaa ilman käsiä.
Napit korvissa.
Ei sille voinu ilmoittaa että olisin tulossa ohi.

En läpsäyttäny takaraivoon. Mieli olis tehny.

orc biker
29.08.2016, 17.05
Kyllä ne haittaavat kaupunkiliikenteessä, ei siitä pääse mihinkään. Toki sitä haittaa voi kompensoida muuten, mutta silti kuulon ollessa poissa pelistä vaikeammaksi ympäristön hahmottaminen käy. En silti tuomitse niiden käyttöä, kunhan ajelee sen mukaisesti. Maanteillä tai syrjemmällä niistä ei ole haittaa, jos muuten pitää kirjaa ympäristön tapahtumista. Autojen lähestymistä ei aina niin kaukaa huomaa, mutta eihän siinä kuuloon muutenkaan voi luottaa, koska tuuli voi silti peittää äänen. Toisaalta taas äänien vaimentuminen on myös osittain hyvä asia, koska esim. jotkin prätkien äänet ovat häiritsevän kovia. Jos liikennettä viuhuu koko ajan ohitse, niin keskittyminen on parempaa ja siten turvallisuus lisääntyy, kun ei tarvitse olla niin kovassa kakofoniassa jatkuvasti ja ei tarvitse suorastaan säikkyä joitain todella kovia ääniä. Itse ajan usein puhetta kuunnellen, ja välillä myös musiikkia, ja pidän tuota vaimentumista enemmän hyvänä kuin huonona juttuna niissä olosuhteissa, missä itse suurimmaksi osaksi ajelen.

orc biker
29.08.2016, 17.08
Kyllä ne haittas taas juuri äsken kun se neitokainen seilas edestakas kelvillä mun edessä kun sitä kännykkää piti rassata. Ajaa ilman käsiä.
Napit korvissa.
Ei sille voinu ilmoittaa että olisin tulossa ohi.

En läpsäyttäny takaraivoon. Mieli olis tehny.
Olen nähnyt saman tytön. Hyvin rasittava tapaus. Tuossa on lähtökohtaisesti kaikki pielessä, mutta eipä se korvanappien vika ole, vaan käyttäjän. Eihän napit korvissa pidä häröillä, vaan päinvastoin pitää normaalia tarkempi linja: pyörittää aika ajoin päätä kuin pöllö ja pysyä sellaisella väylällä, ettei ole kenenkään edessä.

FillaRilla
29.08.2016, 18.05
Uskokaa tai älkää, mutta minä näin viimeviikolla teinin, jolla EI OLLUT kännykkä kourassa ja katse Pokemoonissa. Ei ole vielä kukaan uskonu, mutta tämä on ihan tosi juttu.

Santerius
29.08.2016, 19.30
Kyllä ne haittaavat kaupunkiliikenteessä, ei siitä pääse mihinkään. Toki sitä haittaa voi kompensoida muuten, mutta silti kuulon ollessa poissa pelistä vaikeammaksi ympäristön hahmottaminen käy. En silti tuomitse niiden käyttöä, kunhan ajelee sen mukaisesti. Maanteillä tai syrjemmällä niistä ei ole haittaa, jos muuten pitää kirjaa ympäristön tapahtumista. Autojen lähestymistä ei aina niin kaukaa huomaa, mutta eihän siinä kuuloon muutenkaan voi luottaa, koska tuuli voi silti peittää äänen. Toisaalta taas äänien vaimentuminen on myös osittain hyvä asia, koska esim. jotkin prätkien äänet ovat häiritsevän kovia. Jos liikennettä viuhuu koko ajan ohitse, niin keskittyminen on parempaa ja siten turvallisuus lisääntyy, kun ei tarvitse olla niin kovassa kakofoniassa jatkuvasti ja ei tarvitse suorastaan säikkyä joitain todella kovia ääniä. Itse ajan usein puhetta kuunnellen, ja välillä myös musiikkia, ja pidän tuota vaimentumista enemmän hyvänä kuin huonona juttuna niissä olosuhteissa, missä itse suurimmaksi osaksi ajelen.

Itse en maantien laitaan tohtisi lähteä kuulokkeet korvilla. Pidän autojen rengasmelun kuulemista pelkästään hyvänä asiana, koska tällöin tietää aina, milloin takaa on joku tulossa. Erityisen hyödyllistä silloin, kun on kapea tie ja edestäkin tulee joku.

SeKo
29.08.2016, 20.36
Reilusti kolmosella alkavat luvut mittarissa, Bluetooth-palikka korvassa Buffin alle taiteiltuna ja ei mitään havaittavia taustameluongelmia.

Hienoa, mennee kokeiluun. Kiitokset vielä tarkasta ohjeeesta, buff on varmasti hyvä tuossa. Sitten jos olis vielä joku joka soittais :D

pätkä
30.08.2016, 09.56
Poliisi: alamme pysäytellä pyöräilijöitä, jotka tuijottavat kännykkää ajaessaan. http://yle.fi/uutiset/poliisi_alamme_pysaytella_pyorailijoita_jotka_tuij ottavat_kannykkaa_ajaessaan/9128590

Katila
30.08.2016, 10.06
^ Peukku! Toivottavasti muuallakin.

brilleaux
30.08.2016, 11.09
^^Hienoa! Syksyn tullenhan meillä on nimittäin uusi lajike liikenteessä; ZompieNinjat.

Edit: MCarbonhan vois laajentaa ninjakampanjaa? ;)

J.Kottenberg
30.08.2016, 11.22
Kyllä näkee ettei ole monia nykyihmisiä liialla älyllä pilattu. Toisaalta, jos joku zombeilee itsensä auton alle ja kuolee niin ei varmaan terävämmästä päästä ole poismenneet. Ikävää kuitenkin. Voisivathan vähän hölmömmätkin jotain hyödyllistä tehdä.

On mullakin känny mukana lenkillä, jo pelkästään turvallisuussyistä, mutta ilman minkäänlaisia ongelmia se pysyy taskussa.

MacKonte
30.08.2016, 11.51
Eilen lenkiltä palatessa luokallinen alakoulun oppilaita oli kotimatkalla. Ensin polki vastaan kolme poikaa rinnakkain ja jokaisella kännykkä kädessä. Reunimmainen meinasi horjahtaa väistäessään...

Seuraavaksi tyttö parkkeerasi fillarinsa keskelle kelviä kaivaakseen kännykkää repusta ja takaa tuleva kaksikko kännykät kädessään olivat törmätä tyttöön...

Seuraavaksi kaksi kävelevää tyttöä tiiraili keskellä kelviä kännykkäänsä, jolloin heitä ohittava kännykkää tiiraileva pyöräilijäpoika ajoi kelviltä penkalle...

Sokerina pohjalla edellä ajoi kelviä laidasta laitaan Jopollaan seilaava tyttö, joka ilman käsiä ajaen kaivoi repustaan kännykkää...

Tämä kaikki yhden kilometrin matkalla. Viestiä lähtee tutun koulun tutuille opettajille, mutta siitä ei kokemuksen mukaan ole mitään hyötyä.

Mik@
30.08.2016, 14.18
Poliisi: Alamme pysäytellä pyöräilijöitä, jotka tuijottavat kännykkää ajaessaan

http://yle.fi/uutiset/poliisi_alamme_pysaytella_pyorailijoita_jotka_tuij ottavat_kannykkaa_ajaessaan/9128590

VesaP
30.08.2016, 14.27
^Tuossa 5 viestiä ylempänä oli vähä niinqu sama linkki jo laitettu...

(edit: Siis vastauksena Mik@:n klo 14.18 viestiin, jos se häviää tuosta niin tää mun reply näyttää idiootilta eikä oo tarkoitettu MacKontelle eikä muillekaan)

Oatmeal Stout
30.08.2016, 14.46
Poliisi: alamme pysäytellä pyöräilijöitä, jotka tuijottavat kännykkää ajaessaan. http://yle.fi/uutiset/poliisi_alamme_pysaytella_pyorailijoita_jotka_tuij ottavat_kannykkaa_ajaessaan/9128590

Poliisi: Alamme pysäytellä pyöräilijöitä, jotka tuijottavat kännykkää ajaessaan

http://yle.fi/uutiset/poliisi_alamme_pysaytella_pyorailijoita_jotka_tuij ottavat_kannykkaa_ajaessaan/9128590

^Tuossa 5 viestiä ylempänä oli vähä niinqu sama linkki jo laitettu...

(edit: Siis vastauksena Mik@:n klo 14.18 viestiin, jos se häviää tuosta niin tää mun reply näyttää idiootilta eikä oo tarkoitettu MacKontelle eikä muillekaan)
Eikö viestit kuvaa aina viestittäjäänsä?

orc biker
30.08.2016, 14.49
Itse en maantien laitaan tohtisi lähteä kuulokkeet korvilla. Pidän autojen rengasmelun kuulemista pelkästään hyvänä asiana, koska tällöin tietää aina, milloin takaa on joku tulossa. Erityisen hyödyllistä silloin, kun on kapea tie ja edestäkin tulee joku.
Hyvä on tietää, mutta itse kompensoin sen katselemalla useammin taakseni. En kuitenkin luota muutenkaan pelkästään kuuloaistimukseen, joten eipä siitä juurikaan vaivaa ole. Muutaman kerran napit ovat jopa suojelleet mahdolliselta kuulovammalta pakoputken poksahtaessa ihan vieressä. Joskus niistä nimittäin lähtee ihan kunnon paukku.

Krabba
30.08.2016, 15.40
Muutaman kerran napit ovat jopa suojelleet mahdolliselta kuulovammalta pakoputken poksahtaessa ihan vieressä. Joskus niistä nimittäin lähtee ihan kunnon paukku.

Jokapäiväinen tilanne.

orc biker
30.08.2016, 16.10
Jokapäiväinen tilanne.
Minulla joskus liikennevaloissani seistessä vierestä lähti kaahaten jokin tuunattu amisviiksien auto. Jumaliste, se paukahti kuin ase. Sen puoleinen korva soi pitkään. Sen jälkeen olen ihan tuonkin takia alkanut ehkä jonkun mielestä nurinkurisesti pitää nimenomaan liikenteen lisääntyessä enemmän korvatulppia/nappeja, koska tulppiahan nuokin ovat blokaten ehkä 10-20 dB taajuudesta riippuen. Pidän kuulovamman riskiä paljon todennäköisempänä kuin auton alle jäämistä tulppien takia.