PDA

Näytä tavallinen näkymä : Salsa Blackborow vs. Specialized Fatboy comp vs. Bulls Monstervs. Mondraker vs. ???

Zanu
09.08.2016, 13.26
Läskin hankinta työstössä..
Olen joitakin testaillut ja hintahaarukka tullee ehkä olemaan noin 2000 - 2500€.
Otsikossa noita pyöriä joita on tullut katseltua..mm.
Heitelkäähän jotain pointteja esim Specialized vs. Salsa. Kumpi rulaa ja miksi? Tai jotain jokerikorttejakin voi heittää pöytään.
Haussa on kuitenkin sellanen johon sais Bluton halutessaan ja lisäksi ne about 5" gummit pitäis mahtua tietty :)

Kaikki asiallinen inputti on tervetullutta.

Z

Kemizti
09.08.2016, 13.33
Lynkkauksen uhallakin suosittelen "jokerina"Polea..

Blackborow
09.08.2016, 13.56
Lynkkauksen uhallakin suosittelen "jokerina"Polea..
Entä jos haluaa ajaa eikä odottaa pyörää saapuvaksi joskus?

Zanu
09.08.2016, 14.17
Onko kokemuksia kannattaisko pyytää kustom kasattua pyörää esim Foxcomp tai Shock therapy- osastoilta?

Blackborow
09.08.2016, 14.19
Kannattaa niin saa mitä haluaa. Minulla on yllättäen Blackborow ja olen kyllä tykännyt. Itse kasattu runkosettiin.

Tämäkin lienee ihan harkinnan arvoinen vaihtoehto. Tosin joutuu tovin vielä odottamaan. http://lundberg247.fi/product_details.php?p=1565

Kemizti
09.08.2016, 14.20
Entä jos haluaa ajaa eikä odottaa pyörää saapuvaksi joskus?
Jos on "hankinta työstössä" veikkaan ettei oo parista viikosta kiinni.. ;)

Blackborow
09.08.2016, 14.20
Jos on "hankinta työstössä" veikkaan ettei oo parista viikosta kiinni.. ;)
Eikö noita ole osa odottanut jo yli 6kk :D

JackOja
09.08.2016, 14.24
Spessuissa on kuulemma emälöysä perä. Oon lukenu muutaman kerran tältä fooorumilta :rolleyes:

Ski
09.08.2016, 14.24
Suosittelen koeajoja valitsemillasi sekä ehdotetuilla että Trek Farley 9.6 / 9.8 malleilla

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Kemizti
09.08.2016, 14.35
Eikö noita ole osa odottanut jo yli 6kk :D
No ei, jos ne alunperin kesäkuulle luvattiin.. Olihan ne tilattavissa toki aiemmin, mutta veikkaan että kysyjä, jolle tässä suositellaan, ei joudu kuukausia ootteleen..

Hyvää kannattaa odottaa, nimimerkillä "itse protoa odotin oikeasti puolvuotta"

Blackborow
09.08.2016, 14.39
No ei, jos ne alunperin kesäkuulle luvattiin..
Kuulin vaan täältä ja muualta huhuja, että luvattu moneen kertaan ja aika muuttunut joka kerta... Kesäkuu ollut jossain välissä joo, mutta alunperin piti tulla aikaisemmin. Hyvä joka tapauksessa, jos ei tarvitse enää odottaa...

Zanu
09.08.2016, 14.40
Olen kokeillut Trek Farley 5:sta pari kertaa ihan kunnon lenkin ja jotain Syötteen vuokrafättiä.. Olikos se Felt?
Nyt menossa kokeilemaan Blackborowta lähipäivinä.
Tähän mennessä Farley 5 17,5" rungolla on "johdossa" vaikka osasarja ei ihan ole mun mielestä tarpeeks "laadukas". Eli sikäli tuo uusi Farley 7 on aikalailla kohillaan.

Zanu
09.08.2016, 15.44
Todella vähän löytyy tietoja/kokemuksia noista Mondraker Panzerista ja/tai Bulls Monsterista..
Eiks niitä ole kellään?
Vai onko niin huonoja ettei siksi löydy tietoo??

brilleaux
09.08.2016, 19.08
Spessun Fatboylla olen ajanut kai 2-3tkm. Nyt Pole Taigan protolla n. 1000km.
Kyllähän noissa eroa on. Polella en toki ole päässyt ajamaan kuin sulanmaan aikaan.

Pole kannattaa ehdottomasti ainakin koeajaa. Ja montaa muutakin.
Itse en Polesta ole vielä löytänyt mitään moitittavaa. Väittäisin aika hyväksi jokeriksi. ;)
Saa jäykän keulan tai Bluton. Isot gummitkin mahtuu.

Kotimainen laadukas tuote, kilpailukykyiseen hintaan.

Oulunjulli
09.08.2016, 19.40
Foxcompissa on alu beargreasen runkosetti naponeen ja kuitukeulalla järkihintaan, sieltä jos kustomina kuitukiekoin kans vaihtoehdoksi.
...kehun myös omiani, semmosen kasasin alkuvuodesta ja pari vuotta sitte kustom muklukki foxcompilta, eipä noihin kyllä kaikki kumit mahu 1x10:näkään.

hälle
09.08.2016, 20.38
Alu Beargreasessa taitaa olla pikalinkut ja kapeampi perä. Rajoittaa jonkin verran jatkossa rengas- ja kiekkojuttuja.

Oulunjulli
09.08.2016, 21.13
^takana pikalinkku, eessä läpaikseli ja perä kapea, BFL isoin sujuvasti sopiva. Ärsyttää nuo muakin vaikka oon järkeilly itellekkin ettei kevyeen pyörään kantsis isompia laittaa.
Onpa noita hyviä vaihtoehtoja monia.

Läskimasa
09.08.2016, 21.42
Kannattaa niin saa mitä haluaa. Minulla on yllättäen Blackborow ja olen kyllä tykännyt. Itse kasattu runkosettiin.

Blackborowista myös ite tykännyt, tosin valmiista kompliittipyörästä ei oo jäljellä kuin runko, kiekot ja kammet. Vakiokokoonpanossa en ees kokeillut. En oo osannu muunlaista olla vailla, tää on nyt hyvä. Runko on tukeva ja geo mieluinen. Ja sopii 5.05" kumekset pyörimään. Painaa tosin nykysetupissa +16 kg (keposilla 4" kumeilla sais 2 kg pois).

kalle_a
10.08.2016, 11.25
Toikan tekemä custom Blackborow täällä. Tykkään kovasti, kiipee mäkee pedon lailla. Mulle mahdollisuus tarakalle oli valinnassa tärkeä. Pole oli vertailussa pitkään mukana, mutta tippui pois kun ei ollut tietoo koska olis pyörän saannut.
@Läskimasa, millä vanteilla oot 5,05" kumeksia pyöritellyt?

Zanu
10.08.2016, 18.14
Hei kaikki Pole-kuskit / sitä testanneet. Polen geo on aika eri kuin esim Blackborow:n.
Tuntuuko Pole sitten kömpelöltä hitaassa vauhfissa ja vakaammalta kovemmassa vauhdissa?
Mut vauhdit on läskillä kuitenkin yleensä aika alhaiset, joten mihin tota akseliväliä tarvitaan niin paljon?

brilleaux
11.08.2016, 07.29
Olen ajanu protolla nyt n. 1000km. Josta n. 800km maastossa.
En sanois Polea kyllä kömpelöksi. Vaikkakin ajan yhtä kokoa liian isolla pyörällä, tuntuu mukavan ketterältä.
Helppo hallita joka tilanteessa.

Paremmin toi toimii joka suhteessa kuin Spessun Fatboy, joka oli mulle "sopivan kokoinen".
Pole on kummallinen pyörä. Pituudesta/pitkästä cs:tä huolimatta on ketterä, nopea ajettava.
Varsin polkemistehokas. Kiipeää käsittämättömän hyvin.

Houkuttaa vauhtiin, sanoisin. Toki myös mönkimisessä pelittää. Hitaassa vauhdissa vakaa ja helppo pitää hanskassa.
Pahan paikan tullen voi vaikka pysähtyä pedaaleille ja etsiä reitin rauhassa. :)

Ja todellinen hauskuus alkaa kun se alamäki häämöttää.
Ohjus, sanoisin.

Suosittelen koeajamaan itse.
Mä nyt olen pyörään ja sen ominaisuuksiin niin ihastunut että lienen puolueelinen. ;)

Taigaa voi ihastella Messilässä tulevana vkl. Ajamaan tuskin paljon pääsee, koska ajan sillä itse. ;)

Edit: ja proton runko tosiaan mulle liian iso, kuinka toimikaan tulossa oleva "oikean" kokoinen. ;)

Antza44
12.08.2016, 16.19
Olen kokeillut Trek Farley 5:sta pari kertaa ihan kunnon lenkin ja jotain Syötteen vuokrafättiä.. Olikos se Felt?
Nyt menossa kokeilemaan Blackborowta lähipäivinä.
Tähän mennessä Farley 5 17,5" rungolla on "johdossa" vaikka osasarja ei ihan ole mun mielestä tarpeeks "laadukas". Eli sikäli tuo uusi Farley 7 on aikalailla kohillaan.Uuden -17 mallin 9.6 lähtee värmasti 2.5K€ myös Suomesta jahkaniitä tulee kohta??? http://www.fun-corner.de/en/fatbikes/3146-trek-farley-96-2017.html?search_query=farley&results=7

Canyonin Dudea ei kannata unohtaa se on myös toosi hyvä peli. https://www.canyon.com/fi/mtb/dude/

Läskimasa
12.08.2016, 21.26
@Läskimasa, millä vanteilla oot 5,05" kumeksia pyöritellyt?
Surlyn ClownShoet eli 100 mm.

Zanu
12.08.2016, 21.26
Vaihtoehtoja tulee lisää vaan...
Mutta jos rajaa niihin joita on heti saatavilla niin taitaa jäädä jäljelle Spessu, Salsa ja Canyon(?) ja oliko muita enää??
Tuo Canyon on kyllä aika kova jos vertaa osasarjoja ja hintaa.. XT tä ja SLX:ää ja blutoa alle 2500€.. Tuohon ei kyllä muut pysty., missähän noita Canyoneita pääsis testaamaan.

Mokka
12.08.2016, 21.57
Pole protoa ajanut. Pyörä oli ehkä vähä tylsä siirtymissä verrattuna farleyhin, mutta kun polulle pääsi, muuttui polen eduksi, pyörä oli vakaa ja haasto polkemaan kovempaa. Sunnuntaina pyöräilyyn farley on ehkä parempi.

Noh, kumminkin itsensä haastaminen ja polku tykitys oli polella niin paljon parempi että on tullu sellainen tilaukseen pistettyä.

On myös tuo farley 5. Se on kyl ollut hyvä, ehkä vähä outo koko järjestelmä kun on 17.5" ja 19.5" rungot. Edessä oleva pikalinkku vähän harmittaa, mutta jos ei päivitä uutta keulaa niin hyvin ajaa.

Farley 9.6 kannattaa ottaa mukaan, Canyon voi olla myös tosi kova.

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

hana79
12.08.2016, 23.07
Mulla on ollut Salsa Blackborow 2016 malli noin viikon. http://www.hibike.com/salsa-blackborow-gx-2x10-26-fat-bike-bike-black-2016-p0d1a74f6c2169ada5311fe85f673b829 tuolta tilasin. Mielestäni kilpailukykyinen hinnaltaan. Pyörässä kun on leveät vanteet(100mm) ja kumitkin 4.8. 5 tuumainen mahtuu myös. Dudeen ei vissiin mahdu, siitä kun oli juttua ylempänä... Jarrut on ainut heikohko kohta vaijerimallit kun ovat. Toimivatpa talvella ehkä varmemmin ja jarrujen päivitys ei ole kovin hintavaa. Viikon perusteella suosittelen :)

Polen olisin ostanut jos niitä olisi saanut heti tai edes kohta...ehkä sitten joskus?

Läskimasa
12.08.2016, 23.17
Jarrut on ainut heikohko kohta vaijerimallit kun ovat.
Mäkin alkuun vierastin, mutta noi BB7:than on oikeesti hyvät, hakkaa ison kasan hyviä nestejarruja niin tehossa kuin modulaatiossakin. Ainakin nykyisillä Ø200 mm levyillä ja Swissstopin paloilla on tosi hyvät. Näemmä pykälää huonommat kahvat (FR-5) ovat tän vuotiseen malliin valkanneet kuin viime vuotisessa (Speed Dial 7).

Zanu
13.08.2016, 10.51
Lisätään soppaan vielä Surlyt eli Ice Cream Truck ja Moonlander.
Mikä noissa on hyvää tai huonoa alurunkoihin verrattuna? Mikä on painoero?
Onko Surlyn geo millainen verrattuna esim Salsa tai Trek?

misopa
13.08.2016, 11.08
Entäs Cube Nutrail Pro? Saksasta rapiat 1700€ ja speksit on asialliset, mm. Sram Gx 1x11, läpiakselit, Bluto, 4.4 Jumbo Jimit, Mulefütit, kevyimpiä alurunkoja, hauska ja nopea pyörä ajaa (geo).

Tuohon hintaan on vara vähän päivitelläkin osia, jos välttämättä haluaa hifistellä :)

Antza44
13.08.2016, 11.51
^Mistä kaveri olisi vailla? Funcornerilla oli ja meni. 19" haussa.

Antza44
13.08.2016, 11.55
Vaihtoehtoja tulee lisää vaan...
Tuo Canyon on kyllä aika kova jos vertaa osasarjoja ja hintaa.. XT tä ja SLX:ää ja blutoa alle 2500€.. Tuohon ei kyllä muut pysty., missähän noita Canyoneita pääsis testaamaan.Onhan noita pitkin Suomea paljon. M koko Hollolassa. Täys jäykkä 4.8JJ, XT 1X11+32 ovaali, Zee jarruilla.

+M koon -15 Mukluk.

misopa
13.08.2016, 12.10
^Mistä kaveri olisi vailla? Funcornerilla oli ja meni. 19" haussa.

Funcorneriin pistää maililla tarjouspyynnön.

Tuollahan on aina välillä noita "klikkaa tuote ostoskoriin ja katso paljonko saat alennusta" -kamppiksia, mutta henkilökohtaisella kyselyllä sain vielä hiukan paremman hinnan.

Zanu
13.08.2016, 14.11
@ Antza44
Onko tuo mistä palstalta / kaupasta bongattu tuo Canyon?

Antza44
13.08.2016, 14.20
^^yksi 21" edelleen vain jäljellä.

^Ostin uuden 8.0 ja varustelin mieleisekseni:o. Tolppana tietysti Syntacen P6 Hiflex ja tankona Answerin 20/20.

misopa
13.08.2016, 14.50
^ Ok. Niinpä näytti olevan. Taisi olla koko 17" sillä hetkellä myös loppu kun itse tein tilauksen, mutta niille tuli tuota kokoa seuraavana päivänä varastoon lisää. Ei onneksi tarvinnut pitkään odottaa.

Zanu
16.08.2016, 10.41
Näyttääpi olevan sen verran kalliita nuo Bluto-keulat, että kannattais ostaa pyörä valmiiksi blutollisena ja hommata jäykkä sitten erikseen...
Tosin noita Blutollisia pyöriä tällä hetkellä todella huonosti tarjolla Suomessa.

Läskimasa
16.08.2016, 12.40
Pakkoko se on Suomesta saada? Tossa olis hinta-laatu kohdallaan oleva Blutollinen: http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATTRNX/on-one-fatty-trail-sram-nx1-fat-bike

Zanu
29.09.2016, 19.58
No nii... loppusuora läskin hankinnassa on käsillä.
Salsa Blackborow -16 ja Trek Farley 7 -17 on pelissä.
Trek hiukan köykäsempi ja urheilullisempi ja Salsa vähän stydimpi ja paremmat kiinnitysmahdollisuudet..
Trekissä hiilarihaarukka ja 1x11 vakiona. Samaten Bontragerit taitaa olla helpommin väännettävissä tubelessiin? Kuin nuo Surlyt?
Olisko jollain vielä heittää pari pointtia puolesta tai vastaan?

Blackborow
29.09.2016, 20.35
Kyllä mä noista ottaisin Trekin, vaikka Salsalla ajankin. Tosin mulla on sekä hiilarihaarukka että 1x11 Salsassa.

jhalmar
29.09.2016, 20.45
No nii... loppusuora läskin hankinnassa on käsillä.
Salsa Blackborow -16 ja Trek Farley 7 -17 on pelissä.
Trek hiukan köykäsempi ja urheilullisempi ja Salsa vähän stydimpi ja paremmat kiinnitysmahdollisuudet..
Trekissä hiilarihaarukka ja 1x11 vakiona. Samaten Bontragerit taitaa olla helpommin väännettävissä tubelessiin? Kuin nuo Surlyt?

Blackborowiin mahtuu esim. Snowshoe 2XL 5.05" renkaat molempiin päihin jos haluaa ajaa tosi leveillä. Ja 2016 mallin Blackborowissa on myös hiilarihaarukka.

Läskimasa
29.09.2016, 23.24
Samaten Bontragerit taitaa olla helpommin väännettävissä tubelessiin? Kuin nuo Surlyt?
Surlyt ei oo tubeless-readyt, mut kyl nekin normityylillä tubeleksiks nousee.

Farley sporttisempaan menoon, Blackborow retkeilytyylisempään poljeskeluun. Mä valkkaisin edelleen Blackborowin, en tiedä sun mieltymyksistä.

Ski
30.09.2016, 07.15
Mää ottasin F7.

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

t3mppu
30.09.2016, 12.03
Blackborowiin mahtuu esim. Snowshoe 2XL 5.05" renkaat molempiin päihin jos haluaa ajaa tosi leveillä. Ja 2016 mallin Blackborowissa on myös hiilarihaarukka.
2017 Farleytä mainostavat leveempänä ja että olisi tilaa 5" renkaille. Taitaa tosin olla arpapeliä kehistä ja kumeista riippuen, että mitä sinne sitten lopulta mahtuu pyörimään.

Nimim. tässä myös pohtinut Farley7:aa yhtenä potentiaalisen ehdokkaana ensimmäiseksi läskiksi :)

jhalmar
30.09.2016, 16.30
Eikös nuo jo tälle vuodelle mainostanut sitä 5" renkaiden sopivuutta? Eikä sinne omien tietojen mukaan taakse mene tuo 5.05". Mutta oon usein ollut väärässä [emoji38]

Zanu
01.10.2016, 11.08
Do di.
Trek F7 lähti tilaukseen. Kiitos kaikille spekulaatioihin osallistuneille.

t3mppu
03.10.2016, 13.01
Eikös nuo jo tälle vuodelle mainostanut sitä 5" renkaiden sopivuutta? Eikä sinne omien tietojen mukaan taakse mene tuo 5.05". Mutta oon usein ollut väärässä [emoji38]
Jaa, hyvä kysymys kun en itse muista oliko mainostettu 5" clearancea jo viimevuonna :D

Do di.
Trek F7 lähti tilaukseen. Kiitos kaikille spekulaatioihin osallistuneille.
Löytyykö noita kivasti kotomaasta vai mistä tilasit?

Zanu
03.10.2016, 18.11
Kotimainen kauppa mut tilaus euroopan varastolta.. noin 5pv