PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rumin ja huonoin "ajokuntoinen" pyöräsi kuva topic.

Irocci
05.08.2016, 17.39
Kun kaikenlaista muutakin jonninjoutavaa kirjotellaan niin laitetaan väliin kuviakin niistä "paskoista" pyöristä mitä löytyy.
Jotta ei kuvia olis pelkästään kammenpultista niin pyörä oltava polettavissa ja ajokuntoinen ainakin sen 100 metriä. Muista varusteista ei niin lukua.

Itse aloitan tällä vuonna -92 rippilahjaksi saaneellani Kuwahara M4.5 Savagelle. Viimeset 10 vuotta seissyt jouten leikkimökissä ja meininki ollu jotta kunnostelis tätä teräsrunkoista, mutta eipä taida maksaa vaivaa. Vaihteistona toimii Shimano Exage LX300 tai nimenomaan pitäisi toimia, jos jaksaisi purkaa ja puhdistella joka paikan. Nyt lähinnä jännittää kumpi kestää enemmän liipasin vai vaijeri, kun niin on tullut aikojen saatissa "liukasteita" vaijerin sisään työnnettyä :)
Renkaina Bilteman leimalla olevat 26x2.1" ja satulana joku jumalaton sohva. Kaikki muu onkin sit orkkista, jopa tankotupit, joista jääkin kivasti mustaa skeidaa heti käteen, kun vaan koskee (johtusko linnun nokkimisesta?).
Kaikki osat tallella paitsi takajarru vivustot katos muuton ja pitkän seisonta-ajan välillä.
Eikä nuo lokarit ja tarakka ikinä pyörää kaunista, vaikka miten väittäis.

Mutta pystyy ajaa ja etujarrukin saattaa toimia, kun kovasti kahvasta puristaa.

http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Kuvia/Kuwahara%20M4.5%20Savage%201.jpg (http://s50.photobucket.com/user/Irocci/media/Kuvia/Kuwahara%20M4.5%20Savage%201.jpg.html)

nure
05.08.2016, 21.27
Huonot on kaatopaikalla, toisaaltaan noin huonoa en ole omistanut 70-luvun lopun jälkeen. Siis mun puolesta voitin tämän topicin!

runcis
05.08.2016, 22.19
Tuosta Kuwaharan tyylikkyydestä voi olla montaa mieltä, mutta toi sun pyöränhuoltoteline on kyllä loistava :) .

Irocci
05.08.2016, 23.31
Huonot on kaatopaikalla, toisaaltaan noin huonoa en ole omistanut 70-luvun lopun jälkeen. Siis mun puolesta voitin tämän topicin!

Sori mutta et voittanut. Se kuva puuttui siitä romusta -70 luvun jälkeen ;)
Ps: Kyse olikin nauraa näille "romuille" pyörille, ettei tartte tuonne pyöräsi kuvia topikkiin niitä romuja esitellä törkeine tarakoineen jne. jne. ;)

Joo huoltoteline makso bilteman ison klipsin verran :D Perus tee se itse meininkiä.

orc biker
05.08.2016, 23.41
Miten tuo avausviestin pyörä muka on ruma? Toivottoman lyhyet lokarit, huono satula, ja polkimet vaihtaisin, mutta mitä muuta? Kyllä tässä nyt laitetaan rima aika alas, mutta ehkä se on sopivaa avaukselle, niin tuota voi asteittain nokitella. En tosin itse pysty siihen, kun jokainen pyöräni on parempi. Vai onko juju juuri siinä, että tälle foorumille laitetaan? Tässä on juonittu, että täällä on vain nirppanokkia.

Fat Boy
06.08.2016, 08.24
Eihän siinä foorumin surkeinta jyrää haettukaan, vaan jokaisen omaa ruminta pyörää.. Laittaisin oman kulkineeni näytille, jos se vähällä vaivalla onnistuisi.

nih..

Smo
06.08.2016, 08.44
Jopa romupyöräilijä Smo:n mittakaavalla romu .. Sportsman Mountain Bike .. viisisenttiä leveät ruosteiset rautavanteet, etukammet/rattaat joustaa polkiessa ja sammal kasvaa loksuissa. Oli eka lähes käyttämättä mökillä ja sit viisi vuotta valelukossa mökkibussipysäkillä josta aina polkasin pari kilsaa mökille kunnes joku hullu pölli tuon, ihan oikein rosvolle kunnon rangaistus :rolleyes:

https://c3.staticflickr.com/6/5103/5669515122_219daf69ca_z.jpg

maalinni
06.08.2016, 09.24
Sammallokarit voisi olla uusi hitti hipstereiden keskuudessa, voisi näyttää todella tyylikkäältä pelagossa. Samalla voi kreata jotain diippii.

nure
06.08.2016, 09.55
^Tuo on jo ollut romu kaupasta ulos ajettaessa, aloittajan pyörä luksusta tuohon verrattuna!

viivi
06.08.2016, 11.29
viisisenttiä leveät ruosteiset rautavanteet,

Nyt ollaan aika lähellä läskipyörän alkuräjähdystä. Sääli että menetit tuon.

SotkuPekka
06.08.2016, 18.10
Mulla on (oli) aloituksessa olevan kaltainen pyörä kauppapyöränä. Tosin oma on rumempi, huonompi ja painavampi, jotain 18 kiloa se painaa. Kuvaa ei nyt ole. Kun noin 8 kiloa ostoksia heittää tarakkalaukkuihin, ei pyörä tunnu kotiin ajaessa juuri painavammalta kuin kauppaan ajaessa, ihan kuin kyydissä ei olisi mitään, eli kaiketi pyörä oli mainio käyttötarkoituksessaan. Taisi tulla tiensä päähän. Rattaat on niin kuluneet, ettei niistä tee kuin avattaren.

Smo
06.08.2016, 21.33
Nyt ollaan aika lähellä läskipyörän alkuräjähdystä. Sääli että menetit tuon.

Joo ei yhjtään sääli .. dyykkasin jo toisen jossa on myös ruostuvat vanteet :D .. muuten enempi camouflage-väritys. Vanteenleveys on varmaan sama, ei se ehkä oo ku neljä senttiä mutta kumit vaan 1.9 .. laitan kuvia kunhan on ajokunnossa