PDA

Näytä tavallinen näkymä : Minne tallennat nykyisin tv-ohjelmasi?

VesaP
15.07.2016, 09.53
Ennen vanhaan tallennettiin aina nauhalle kun oli VHS kasetit. Nykyään varmaan 99% tallentaa tallenteensa jonnekin kovalevylle tai muistikortille digitaalisesti. Mutta miten sanot tallentavasi lähetykset? Meneekö ne edelleen "nauhalle"? Vai sanotko että "kovalevylle"? Vai "boksille"?

Mä taidan tallentaa vaihtelevasti "nauhalle" tai "levylle".

Moska
15.07.2016, 09.57
Boksille tai viihteelle menee meillä tallennuksen nykyään

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Blackborow
15.07.2016, 10.04
En tallenna.

Petteri Ellilä
15.07.2016, 10.10
Miksi tallentaa kun uusintana ne tulee kuitenkin.

LJL
15.07.2016, 10.19
En minnekään

VesaP
15.07.2016, 10.23
^Älä väitä että esim Tourin etapit juurosportilta katsot livenä ja kestät ne 5 min välein tulevat 3 min mainokset?

No, tapansa kullakin. Itse nauhoitan etapin ja aloitan katsomaan sitä minimissään tunnin viiveellä. Etapin loppuun mennessä ollaankin taas live-tilanteessa ilman että tarvitsi katsoa ainuttakaan mainoskatkoa. :)

Juha Lehtinen
15.07.2016, 10.27
Boksiin tulee tallennettua. Jatkuvaa 3-vuorotyötä tekevälle tallennus on ihan hyvä juttu.

brilleaux
15.07.2016, 10.41
Jos sieltä nyt jotain katsottavaa tulee mitä ei ehdi muutoin katsomaan niin kovolle joka on kiinni tv:n persiessä.
Harvemmin kylläkin.

Irocci
15.07.2016, 10.47
Tv.ssä olevalle SDHC muistikortille.

fiber
15.07.2016, 10.54
Boksiin. Ja kauhean usein en enää "nauhoita", vaan osaan sanoa "tallenna". Etappien alkujen pikakelaus on pop.

OT:Canal Digitalin boksiin ei saa vaihdettua levyä / lisättyä ulkoista, mikä on typerää myynninedistämisen yritystä. Siinä vaiheessa, kun Gran Tourit ja/tai kevätklassikot näkee jostain muualtakin, nostan kytkintä. Ja ei, Eurosport player tai nykyiset nettistriimit eivät ole tarjonneet sitä mitä tarvitaan.

VesaP
15.07.2016, 11.09
Tv.ssä olevalle SDHC muistikortille.

Eli sanot rouvalle kotona "Bumtsibum on tv:ssä olevalla SDHC muistikortilla!" Aika extremeä!

VesaP
15.07.2016, 11.11
OT:Canal Digitalin boksiin ei saa vaihdettua levyä / lisättyä ulkoista, mikä on typerää myynninedistämisen yritystä.

Muistaakseni siihen aivan uuteen top-of-the-line (heidän siis) purkkiin saa!

Jep: "Kovalevyjä voit hankkia myös useampia". Toki ei voi tietää onko levyt heidän "omiaan" ja hinnoiteltu niin ettei kannata, vai voiko iskeä Verkkiksestä haetun puoli-ilmaisen 5 teran USB limpun kiinni värkkiin.

https://www.canaldigital.fi/tutustu/laitteet/smart-hd-digiboksi-1tb/

(https://www.canaldigital.fi/tutustu/laitteet/smart-hd-digiboksi-1tb/)Edit: Laitoin kyselyä Canal Digitalille nyt suoraan ja kysyin noista extra-kovalevyistä että minkälaisia ne on ja onko niitä pakko hankkia heidän kauttaan ja voiko niitä levyjä ketjuttaa vai vain yksin kerrallaan jne jne. Katotaan mitä vastaavat.

kauris
15.07.2016, 11.12
Mä tallennan joku reilu 5 vuotta sitten ostamaani digiboxiin, jossa teranen kovalevy.

Puhekielessä sanon silti jatkuvasti nauhoittavani ohjelmia. Lapset ovat sujuvasti alkaneet myös käyttämään nauhoittamistermiä vaikka vhs-nauhuri itsessään on heille melko tuntematon mööpeli. Ei tosin täysin, koska kaivoin vanhan vhs-soittimen joku kuukausi sitten pitkästä aikaa esiin ja näytin kotivideon vuodelta 86, jolloin olin itse about lasteni ikäinen.

Steni
15.07.2016, 11.17
3-vuorotyötä täälläkin. Lähinnä yleisurheilut ja pyöräilyt
ja joitain dokkareita tallentelen, kun on tarvetta. Mitään sarjoja en seuraa
ja leffat ei enää jaksa inspiroida.
Ja kuten täällä on todettu ja muutamaan otteeseen, niin nuo etappien alkujen
pikakelaukset on todellakin pop!

TemMeke
15.07.2016, 11.34
pikakelaukset on todellakin pop!

Aiheen hengessä, saako puhua kelauksesta, jos ei katso kelalla olevaa filmiä? :)

VesaP
15.07.2016, 11.44
^No ainakin meillä kelataan aina mainokset yli, digiboksin kovalevyltä. :)

nure
15.07.2016, 11.57
Nauhalle menee, teranen Samsung hoitaa homman. Kuka helvetti niitä mainoksia jaksaa katsella...?

Smo
15.07.2016, 12.24
Mä äänitän kuvalähetykset telkkarista digiboksiin tai lataan netistä kovalevylle

tommi2
15.07.2016, 13.19
nauhotan edelleen.... puheissani, kovalevylle boxiin menee. hei, asiaa sivuten.. olen lentokoneessa katkerana kattonut kun jengillä on "huutokaupan metsästäjää" ja kaikkia muita laatusarjoja jollain ipadilla tai vastaavilla.. millä noita saa tollasiin vempeleisiin "nauhotettua"? siis ilmaiseksi.. ja laillisesti..

maalinni
15.07.2016, 13.25
Tallennan tai nauhoitan Elisan pilveen.

Irocci
15.07.2016, 13.28
Eli sanot rouvalle kotona "Bumtsibum on tv:ssä olevalla SDHC muistikortilla!" Aika extremeä!

Ei kun se on vaan tallennettu telkussa.

Hippo04
15.07.2016, 13.41
Mä laitan talteen. Nauhoittamisesta eroon pääseminen oli hankalampaa kuin markoista euroon vaihtaminen.

Farina
15.07.2016, 14.24
Elisa viihde hoitaa homman.

joni33
15.07.2016, 14.57
Yli kymmenen vuotta oon jo nauhoittanut digiboksin kovalevylle. Välillä yritän puhua tallentamisesta, mutta se sana ei oikein tunnu jäävän takaraivoon.

T.M
15.07.2016, 15.00
Elisa Viihde on tallennusvälineenä mutta ei voi sanoa että se hoitaisi Eurosporttia kunnolla. Uuden boksin myötä ei pysty enää tallentamaan näitä "maksukanavia" kun boksin softassa on tämä ominaisuus rampautettu.

Muuten Viihde on ollut hintansa väärtti.

tempokisu
15.07.2016, 16.45
Yli kymmenen vuotta oon jo nauhoittanut digiboksin kovalevylle. Välillä yritän puhua tallentamisesta, mutta se sana ei oikein tunnu jäävän takaraivoon.

No sama juttu, kyllä siellä digiboksin muistissa jotain on - mutta en osaa enää hakea, ja toisaalta se varmaan enää kovasti kiinnosta. Muistaakseni Tour DeSki kun Virpi Kuitunen ja Aino-Kaisa Saarinen taisteli voitosta, ja ehkä joku konserttitaltiointi?
Jos tota hömppää mitä telkkurista nyt tulee, ei ehdi/muista katsella silloin kun se aika on, saa jäädä katsomati. Kuitenkin ykkösen ja kakkosen sarjat ( Outlander, Mr.Selfridge) saa katsottua YleAreenasta. Muilla ei väliä.

Jopotuinen
15.07.2016, 17.25
Topfield PVR 5100 (tjsp.) digiboksi olis, mutta muutamaan vuoteen ei ole tullut talletettua. Pitääkin nykästä töpseli pois standby sähköä syömästä, syö sitä tolkuttomasti, oliskos ollut jotain 15...25W, kuuman on kuoret.
Telkusta suoraan Areena ja muut, mitä joskus harvakseltaan tulee katseltua.