above_forum

Collapse

SID aiheuttaa harmaita hiuksia

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • _Juki
    • 06/2026

    #1

    SID aiheuttaa harmaita hiuksia



    RockShox SID keulaan on syntynyt linkin kuvan mukainen reikä. Reikä on sopivasti kohdassa, että ilmat eivät pysy keulassa.

    Oletteko törmänneet vastaavaan ongelmaan? Oisko ideoita miten tuon voisi korjata?
  • Irocci
    Vakiovieras
    • 03/2016
    • 306

    #2
    Kemiallinen metalli.
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

    Comment

    • Marsusram
      Veteraani
      • 10/2005
      • 5606

      #3
      Liukuputken päässä on ilmeisesti juuri tiivisterenkaan kohdalla kolo, josta ilmat pääsevät karkuun.
      Tuo paikka ei liene mitenkään kuorman alla, joten liimalla tms täyttämällä ja hiomalla voi saada tiiviiksi.
      Toinen vaihtoehto on vastinpinnan kalvaminen hieman syvemmäksi, mutta arvelisin ensimmäisen tavan olevan kustannustehokkaampi.
      Love the Ride!

      Comment

      • Terwis
        Jäsen
        • 06/2007
        • 919

        #4
        Lainataan samaa topiccia.

        Sain juuri pyörän mukana SID:n -> https://www.sram.com/rockshox/produc...ct911lqrvgwnpb
        Vaimennin on RCT3
        Jousituksen herkkyyden suhteen tuo on suorastaan pettymys.
        Aivan uskomattoman pintakova

        Jotta tuo olisi jollain tasolla siedettävä niin paineet pitää olla alle suositusten 80psi kun omalla massalla suositus on 105psi
        Tuo johtaa siihen että keulan on pohjausherkkä.
        Tokeneita on 2kpl sisällä. Maksimi 3kpl
        Myös Compressio on kokonaan auki.

        Onko kyseessä vika vai ominaisuus?
        Onko tälle muuta korjausta kuin vaihtaa tilalle FOX joka on herkkyyden suhteen aivan omassa luokassan.
        Cycling El Burro
        Hitaasti mutta epävarmasti.

        Comment

        • H. Moilanen
          Palstajyrä
          • 06/2007
          • 4053

          #5
          Ohuemmalla öljyllä herkkyyttä saa hieman lisättyä, samoin käyttämällä liukuputkissa jotakin extralubrikanttia (esim: http://www.enduroforkseals.com/id79.html )

          Ja sitten fillari hetkeksi nurin päin ennen jokaista lenkkiä.
          Holokki auki ku H. Moilane.

          Comment

          • Plus
            Aktiivijäsen
            • 05/2004
            • 1959

            #6
            SID aiheuttaa harmaita hiuksia

            Rock Shoxin suosituspaineet ovat olleet ihan pielessä niin pitkään kuin muistan, itselläni on vajaa 80-kiloisena Sidissä noin 70 psi että sag on kohdallaan. Compression-säädössä voi olla vikaa, ainakin xloc-remoten letku huonosti ilmattuna tekee keulasta kovan. Mutta sulla ei remotea taida olla...

            Comment

            • Terwis
              Jäsen
              • 06/2007
              • 919

              #7
              Itseä hieman epäilyttää juuri tuo vaimennuspuoli.
              Vaikka otin paineet kokonaan pois ja "pumppailin" niin tuntuma on todella tahmainen.
              Liukuputkissa on tuota Enduron liukkaria ja ne tuntuu ihan hyviltä.
              Lukitusvipu on tuossa keulassa, eli tuota x-lockia ei ole.

              Maailmalla foorumeilla ja arvosteluissa kovasti tätä kehuvat uskomattoman smoothiksi ja oma muistuttaa lähinnä semi-jäykkää keulaa.

              Mtbr:n puolella oli juttua tuosta öljystä että sitä olisi hyvä vaihtaa ohuempaan. Vajaan viikon vanhaan keulaan ei itse vaan viitsisi tehdä remonttia.
              Seuraava kokeilu onkin tuo yhden tokenin lisäys ja paineen pudotus vielä 10psi
              Cycling El Burro
              Hitaasti mutta epävarmasti.

              Comment

              • CamoN
                Palstajyrä
                • 06/2008
                • 3273

                #8
                Reagoiko keulan vaimennin sisään- ja ulosvaimennuksen säätöihin loogisesti? Kun paineet on poissa, saako keulan painettua aivan pohjaan saakka?
                "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

                Comment

                • noniinno

                  #9
                  Onko paluuvaimennuksen säädöllä mitään vaikutusta?

                  Comment

                  • Terwis
                    Jäsen
                    • 06/2007
                    • 919

                    #10
                    Vaimennukset toimii ok.
                    Fillariosa osasi kertoa että tässä mallissa olisi turhan tiukat liukuholkit sekä öljy kannattaa vaihtaa toiseen.
                    Hieman ahdistaa ajatus laittaa 150€ täysin uuden keulan tuunaamiseen jotta se toimisi kunnolla.
                    Vikahan tuo ei suoranaisesti ole joten takuu juttuja turha toivoa.

                    Täytynee ajella useampia lenkkejä ja toivoa että herkkyyttä alkaisi löytymään.
                    Cycling El Burro
                    Hitaasti mutta epävarmasti.

                    Comment

                    • H. Moilanen
                      Palstajyrä
                      • 06/2007
                      • 4053

                      #11
                      Uuden keulan öljynvaihdosta en maksaisi 150 euroa. Työnä ehkä 15 min ja tarvikkeet öljypullon hinta. Jos työkalut pysyy käsissä, toimenpiteenä naurettavan helppo. Ohjeetkin löytyy Sramin sivuilta.

                      Vai kuulukohan tohon hintaan jotain muutakin?
                      Holokki auki ku H. Moilane.

                      Comment

                      • Terwis
                        Jäsen
                        • 06/2007
                        • 919

                        #12
                        Tuo hinta pitää sisällään noiden liukuholkkien tuunaamisen vähemmän tiukoiksi, ohuemman öljyn sisälle sekä simmityksen mieleiseksi.
                        Tuolla holkkien hiomisella nopeutetaan holkkien normaalia kulumista. Eli keula olisi saman tein herkempi eikä vaadi sisäänajoa joka tuottaisi saman lopputuloksen.

                        Päädyin itse siihen ratkaisuun että tilasin lisää tokeneita sisälle jotta saan painetta pienemmäksi ja ajan holkit herkemmiksi.

                        Tottahan se on, että kun vertailee Foxia ja tätä niin Sid on huomattavasti jämäkämpi.
                        Cycling El Burro
                        Hitaasti mutta epävarmasti.

                        Comment

                        • CamoN
                          Palstajyrä
                          • 06/2008
                          • 3273

                          #13
                          Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
                          Tottahan se on, että kun vertailee Foxia ja tätä niin Sid on huomattavasti jämäkämpi.
                          Aika laaja käsite tuo "Fox". Toisaalta Fox varmaan haluaakin sen olevan laaja käsite, kun mallistosta ei ole tunnistettavissa sellaista pysyvää yhtenäisyyttä ja brändi ratsastaa kätevästi lippulaivatuotteilla.

                          Sitä ei käy kieltäminen, että keskenään verrannolliset Foxin ja Rock Shoxin tuotteet on lähtökohtaisesti vähän erilaisia luonteeltaan. Kummaltakin saa aivan soivia pelejä. Kaikki ostamani joustokeulat on olleet joko Rock Shoxin tai Foxin tuotteita. Kaksi edellistä on sattuneet oleman Foxeja, kun ominaisuudet ja hinta on osuneet hyvin kohdalleen.
                          "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

                          Comment

                          • slade
                            Vakiovieras
                            • 06/2013
                            • 130

                            #14
                            Mikähän tuli sid rl, solo air, keulaan? Tekee sen että muuttuu pintakovaksi kun laitan normi paineen millä oon ajanu. Elikkä ei sagia lainkaan kun nousen pyörän päälle. Kun paineet otan pois, ei painu kasaan niinku ennen vaan pysyy ihan ylhäällä. Ilman paineita sen saa painettua pohjaan.
                            Tuomas Rantaiso

                            Comment

                            • Mcross
                              Vakiovieras
                              • 10/2013
                              • 275

                              #15
                              Mahtisiko olla lukitus päällä koko ajan?

                              Comment

                              Working...