PDA

Näytä tavallinen näkymä : Poljin kampien rotsaus.

WetWillie
10.06.2016, 05.37
Nallevassu tuli eilen Saksasta, vasemman kammen poljin meni ongelmitta paikalleen, oikean kammen poljinta en saanut paikalleen, ei suostu menemään, väkisin en yrittänytkään. Voisiko kierteet olla koneistuksen jäljiltä "karheat"? Mikä avuksi? Konepajalle, onko sytytystulpassa samat kierteet?
Kiitos etukäteen neuvoista.

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla

SvaR
10.06.2016, 05.50
Lähteekö menemään olleenkaan vai tahmooko välille. Jos ei ollenkaan niin onhan suunta oikea?

maalinni
10.06.2016, 09.07
Kierretappi biltemasta ja kierteen putsaus?

JackOja
10.06.2016, 09.11
Jos kierteet on vai hieman "tukossa" ne saa avattua kun kiertää polkimen väärältä puolelta kiinni. Poljinakseli toimii kierretappina. Raswaa kyytiin.

oem
10.06.2016, 09.24
Saat "rotsailla" kampiasi pitkään jos on tullut 2 saman puolen poljinta.;)

KJP
10.06.2016, 10.53
Jos poljin on oikea, tuo väärältä puolelta ruuvaaminen on hyvä konsti. Itsekin olen joskus tunannut pitkään kun poljin ei vain ole tarttunut kierteeseen. Toinen kikka on asettaa poljin kierteelle mahdollisimman suoraan ja pyörittää avaussuuntaan. Kun kierteiden alkukohdat kohtaavat, poljin "putoaa" kierteelle. sitten vain alat vääntämään oikeaan suuntaan.

WetWillie
10.06.2016, 12.37
Kiitos kommenteista, kokeilin myös vanhalla xt pedaalilla joka ei myöskään mennyt paikalle, en edes yrittänyt vääntää väkisin. Yritetään väärältä puolelta illalla. Ajohalut mega luokkaa joten toivottavasti saan pedaalin kiinni.

Matti Heikkinen
10.06.2016, 17.31
14 mm sytytystulpassa ei ole sama kierre ja Biltemasta ei tappia löydy,jos ei lähde menemään väärältä puolelta suuntaa pyörähuoltoon,sieltä löytyy kierretappi.ota myös poljin mukaan

oem
10.06.2016, 18.10
Eikö oikean puolen polkimessa ole vasenkätinen kierre eli tulppakierretapista ei olisi ollutkaan apua?

SvaR
10.06.2016, 18.22
^Eiku vasen väärä, oikea oikea.

WetWillie
10.06.2016, 20.41
Tätä ette usko, kyseessä oli pakasta vedetyt Crankin titaanivispilät, MOLEMMAT LEFTYJÄ. Laitoin toiset vispilät no probleemo😄😄😄😄

JackOja
10.06.2016, 21.38
Kiitos kommenteista, kokeilin myös vanhalla xt pedaalilla joka ei myöskään mennyt paikalle,...

Tätä ette usko, kyseessä oli pakasta vedetyt Crankin titaanivispilät, MOLEMMAT LEFTYJÄ. Laitoin toiset vispilät no probleemo...

Miten tuo aikaisemmin kokeilemasi XT-poljin ei sit menny paikalleen?

WetWillie
10.06.2016, 21.48
Hyvä kysymys, laiton vanhan wellgon nurjalta puolelta ja se meni sujuvasti, voi olla että kierteet olivat koneistuksen jäljiltä karheat. Otin vasemman puolen polkimen irti ja vertasin sitä toiseen, molemmat ovat leftejä. Kokeilin toista klossia vasempaan kampeen ja se meni myös paikalle. Otin toisesta pyörästäni vispilät irti ja molemmat menivät paikoilleen ilman ongelmia, pääasia kuitenkin että molemmat polkimet ovat kiinni ja pääsen huomenna ajelemaan.

cobbo
10.06.2016, 22.52
Toinen kikka on asettaa poljin kierteelle mahdollisimman suoraan ja pyörittää avaussuuntaan. Kun kierteiden alkukohdat kohtaavat, poljin "putoaa" kierteelle. sitten vain alat vääntämään oikeaan suuntaan.

^tää on hyvä. painattaa poljinta kierrettä vasten ja kiertää väärään suuntaan, niin tosiaan kierteiden sattuessa kohdalleen poljin naksahtaa sormissa tuntuvasti paikalleen. Auttaa varsinkin jos on vähän vanhemmat ja ehkä likaisemmat kierteet, joissa on hankala tuntea onko poljin väärillä kierteillä vai onko vaan jotain pikkumoskaa välissä jarruttamassa.

maalinni
11.06.2016, 08.29
Kokeilin toista klossia vasempaan kampeen ja se meni myös paikalle.

klossi on se osa, mikä ruuvataan kenkään kiinni.

WetWillie
11.06.2016, 08.57
😄😄

Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla

lai
11.06.2016, 08.57
Tuli hankittua tämä kierresarja Bike-Discountista: http://www.bike-discount.de/en/buy/lifu-icetoolz-reaming-facing-set-expert-32609/wg_id-548
Yhden polkimen kierteen olen noilla avannut ja pelastanut yhden mummorattaan kierteen. Hintaansa nähden kohtuusetti voin suositella harrastuskäyttöön.

nure
12.06.2016, 16.08
Eipä ole milloinkaan moisen ongelman eteen joutunut. Ettet vain itse ole jossain vaiheessa koittanut kiertää "väärille kierteille" jolloin alku vaurioitunut?

WetWillie
12.06.2016, 16.11
En todellakaan, erotan toistaiseksi vasemman oikeasta😉