PDA

Näytä tavallinen näkymä : Lounas/taukopaikkoja pääkaupunkiseudun läheisyydessä

annkknn
05.06.2016, 22.22
Haussa olisi lounaspaikka n. 20-40 km etäisyydellä Helsingin keskustasta, mieluiten pyöräilijöille sopiva eli trikoot ok ja terassiruokailu että voi pitää silmällä pyöriä. Itse olen viettänyt viime vuodet melko tiiviisti ulkomailla, eli lähiseudun lounas/taukopaikat ovat hukassa. Täältä varmaan löytyisi kokemukseen pohjautuvia vinkkejä missä olisi mukava pysähtyä syömään/kahville. Ajoseurana kasvissyöjä eli hyvästä kasvisruoasta plussaa!

TemMeke
05.06.2016, 22.27
Tuonne on kerätty muutama vaihtoehto, täällä foorumilla tehty lista, en nyt muista kuka tuon teki, mutta en siis minä. :)

http://tinyurl.com/retkikohteet

Tauno
06.06.2016, 09.13
Onpa vaikuttava lista hyviä kahvipaikkoja. Ainakin Lottamuseon ja Kinuskillan ohi on vaikea ajaa pysähtymättä.

MTB Fillaristi
07.06.2016, 06.18
Haussa olisi lounaspaikka n. 20-40 km etäisyydellä Helsingin keskustasta, mieluiten pyöräilijöille sopiva eli trikoot ok ja terassiruokailu että voi pitää silmällä pyöriä. Itse olen viettänyt viime vuodet melko tiiviisti ulkomailla, eli lähiseudun lounas/taukopaikat ovat hukassa. Täältä varmaan löytyisi kokemukseen pohjautuvia vinkkejä missä olisi mukava pysähtyä syömään/kahville. Ajoseurana kasvissyöjä eli hyvästä kasvisruoasta plussaa!

Ainakin Haltialassa, Helsingin ja Vantaan rajalla on aina pyöräilijöitä terassilla lounastamassa tai oluella, ilmeisesti lädetty emäntääpakoon tai ns. poikien kesken pitkälle lenkille... :)

Toinen paikka sitten Espoon tai Nuuksion maastoissa, Haltia. Tuonne mukava reitti, koko matka pyörätietä. Toki paikassa pyörän vartionti saattaa olla ongelmallinen, koska terassilta ei sitä näe. Tuossa sitten toki tuo TemMeke:n linkkaama lista, jossa myös kaiketi ko. paikat listattuna. Noissa kuitenkin ainakin kohtuu hyvä ruoka ja Haltiassa Nuuksiossa myös buffet, joka on monipuolinen. Itse olen noissa käynyt muuten vaan, mutta huomioinut, ettäaina siellä on ollut pyöräilijöitäin lounastamassa tai paussia viettämässä virvokkeiden kanssa.