PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilyn karttasovellus android

samihyv
09.05.2016, 10.59
Hei. pyöräilen eteläsuomessa paljon ja aikoinaan iphonessa käytin pyöräilyyn sopivaa navikointi ohjelmaa. suositteletteko hyvä navikointi ohjelmaa android puhelimelle? muutaamaa olen testannus. mutta google maps taitaa olla tähänasti paras. löytyskö kokemusta ja suositusta jollekkin muulle ohjelmalla.

Kyde
09.05.2016, 13.49
Terve,

Itsellä ei perinteistä ns. pyöränavigaattorista ole tietoa, mutta itse käytän maastossa ja myös teillä Sports Tracker Premiumia, johon kuuluu MML:n maastokartta. Kannattaa tutustua, jos vähäkään enemmän luonnossa tai poluilla liikkuu. Toki tuota voi käyttää myös navigointiin, mutta varsinaista opastusta tuohon ei saa.

Ohiampuja
09.05.2016, 13.54
Ainakin Oryxmap ja Osmand hakusanoilla löytyy vanhat ketjut...

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?54901-Mink%E4laisia-ajotietokoneita-k%E4yt%E4tte/page5&highlight=osmand
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49792-Maastopy%F6r%E4ilij%E4n-karttaohjelmat-puhelimeen&highlight=osmand

Smo
09.05.2016, 15.42
Vieläkö tuo v. 2013 maastopyöräilijän karttaketju on kurantti? Oryxmaps näyttäisi löytyvän storesta .. Maastokarttoja käyttänyt mutta tuo offline olis jees

Wipe
11.05.2016, 09.52
Hei. pyöräilen eteläsuomessa paljon ja aikoinaan iphonessa käytin pyöräilyyn sopivaa navikointi ohjelmaa. suositteletteko hyvä navikointi ohjelmaa android puhelimelle? muutaamaa olen testannus. mutta google maps taitaa olla tähänasti paras. löytyskö kokemusta ja suositusta jollekkin muulle ohjelmalla.

Jos tarkoitat navigoinnilla käännös käännökseltä opastavaa softaa, niin saattaa olla haastava, mutta linkin sovellus olisi tällainen perinteisempi GPS sovellus. Itse voi ladata offline kartat. On ilmais ja maksullinen versio.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.halftrail.mapx&hl=fi

Moska
11.05.2016, 10.20
Here maps, autolla käytän paljon, mutta toiminee pyörällä ja vaikka jalankin

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps&hl=fi (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps&hl=fi)

artzi
11.05.2016, 20.43
Testailin juuri keväällä useampaa navigaattoria (ja Sport Trackereitä...), iPhonella ja Androidilla.

GoogleMaps on ihan omaa luokkaansa mitä tulee reittien järkevyyteen ja yleiseen luotettavuuteen. Plussana Googlen kaikki muu sälä, eli sillä löytyy lähestulkoon mikä tahansa paikka. Se vaan vie virtaa niin helvetisti että aika kelvoton jos ei ole töpselissä kiinni. Töpselissä (kin) känny sitten hohkaakin lämpöä kuin saunan kiuas... :rolleyes: Offline-toiminto on vielä aika huono, eikä toimi kaikkialla, esim. Tallinnassa.

Google kakkosnavigaattori Waze tulee tiukalasti perässä, se vie jo paljon vähemmän virtaakin. Plussana poliisikamerat aika luotettavasti. Sitä kun vielä käyttää offline tilassa, niin päästään jo aika järkevään virrankulutukseen. Syrjäseuduilla joskus aivan kelvoton, kun ei ole teitä kartalla siellä vielä.

Here, offline tilassa virrankulutus jo pienempi kuin Wazella. Paljon ilmaisia karttoja.

0100100 Navi, ranskalainen appsi joka on brändätty suomeksi (iPhone4/iTunes näkee sen alkup. nimellä), TomTom kartat, ilmaisessa on poliisikamerat siltä hetkeltä kun appsi on kauppaan laitettu, maksullisessa puolen vuoden välein päivitys.

Osmand vie aika vähän virtaa, mutta sillä on välillä täysin järjettömät reittiehdoitukset. Jos hakee osoitteella, pitää kertoa kaikki... maa, kaupunki, katu jne... (?)

---
Testailtu maanteillä, ei niinkään kaupungissa, varsinkin niin että näyttö ei ole päällä.

Valitettavaa vain se että KAIKKI (paitsi GoogleMaps...) antaa siis välillä täysin järjettömiä reittiehdoituksia! Tietysti kun vain ajaa eteenpäin, niin kaikki nämä jossain vaiheessa laskee uuden reitin... sitä ennen saattaa pahimmillaan tulla ehdoituksina useita U-käännöksiä tai pikkuteiden kautta takaisin koukkauksia.

Toinen hankala juttu on tilanne jossa ei tiedä osoitetta, ja pitäisi kartalta klikkailla lähtö/lopppupiste. Tässäkin Google on kaikkein helpoin, se kun löytää jopa maastokohteita eli pääsee helposti ainakin lähelle oikeata kohtaa kartalla.

Popparit esiin, nyt saa puolustaa omaa suosikkia!

JimiSa
30.07.2016, 08.29
Kokeile Endomondo-appia, olen käyttänyt sitä vuosia. Aika hyvä :D

Liikuttava
30.07.2016, 23.09
Google Mapsin reitit ja yleinen toimivuus sekä käytännöllisyys ovat hyvällä tasolla. Jos minulla olisi kännykkäteline tangossa niin varmaan käyttäisin Mapsia navigointiin.

Ainoana miinuksena Mapsissa olen huomannut sen, että itse tehtyjä reittejä ei voi laittaa navigoitavaksi. Tämän takia latasin OsmAndin. Reitit suunnittelen Mapsilla tietokoneella, lataan reittitiedoston ja siirrän sen kännykkään. Kännykkä selkätaskuun ja OsmAndin ääniohjeistuksilla navigoin itseni reitin läpi :)

Tätä edellä mainittua on tullut kokeiltua pari kertaa ja ihan ok on mennyt, mitä nyt parissa risteyksessä ohjeistukset ovat tulleet vähän jäljessä ja on pitänyt pysähtyä tarkistamaan reitti. OsmAnd ei ole tosin yhtä mukava ja selkeä käyttää kuin Maps, mutta reittinavigointi pelittää ihan riittävän hyvin.

TemMeke
30.07.2016, 23.17
Tätä edellä mainittua on tullut kokeiltua pari kertaa ja ihan ok on mennyt, mitä nyt parissa risteyksessä ohjeistukset ovat tulleet vähän jäljessä ja on pitänyt pysähtyä tarkistamaan reitti. OsmAnd ei ole tosin yhtä mukava ja selkeä käyttää kuin Maps, mutta reittinavigointi pelittää ihan riittävän hyvin.

Itekin käytelly tuota. Nyt kun siihen on tottunut, niin ei oikein halua muihin vaihtaa. Satunnaiset autonavigoinnitkin hoituu hienosti tutulla softalla. :)