PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kiekkojen sopivuus

HenkkaC
29.04.2016, 16.25
Kehnompaan kakkospyörään ajattelin ostaa uudet kiekot (100-200e). Bikeshopin tuoteoppaista (varaosat) sain selville muutamia asioita, mutta selvyyden vuoksi kysyn vielä mitä minun tulee ottaa huomioon, että voin varmistua ostamieni kiekkojen sopivuudesta pyörään.

Pyörän / aikaisempien kiekkojen tiedot:
- 28", levyjarrullinen, pikalukitus (=pikalinkut?)
- Shimano (acera) 8-lehtinen kasetti (=takapakka?)
- Hybrid (Insera)

Eli käykö periaatteessa mitkä tahansa levyjarrukiekot tuohon pyörään vai pitääkö jotain muuta vielä ottaa huomioon? Toivoisin siis saavani ymmärrettävää infoa siitä, mitä minun pitäisi tietää etten katsele turhaa tuolta fillaritorista jotain kiekkoja, jotka eivät käykään. Olen pyörän komponeista vasta suppealla tasolla perillä oleva lajin harrastaja, joten rautalangastakin saa nyt vääntää.

orc biker
29.04.2016, 16.35
Eli käykö periaatteessa mitkä tahansa levyjarrukiekot tuohon pyörään vai pitääkö jotain muuta vielä ottaa huomioon?
Pääpiirteittäin kyllä, kunhan navassa on oikea kiinnitys eli ilmeisesti nuo pikalinkut, eikä mitään läpiakseleita. Levyjarruista sen verran, että onko kiinnityksenä 6 bolt vai Centerlock. Sitten tosiaan sen takapakan yhteensopivuus pitää varmistaa. Ei siinä taida muuta ollakaan.

nure
29.04.2016, 20.59
Tuskin Centerlock, perus hybridikamaa, esim. BikeDiscountista tai Biltemastakin saattaa halvalla löytyä.

HenkkaC
30.04.2016, 07.19
Ok. Kyllä, pikalinkut ja 6 bolt kiinnitys. Rataspakan kiinnitys on siis "kasetti" ja rattaiden lukumäärä 8. Joten näillä esiin tulleilla tiedoilla pitäisi pärjätä?

Kiitos infosta!

J-uge
30.04.2016, 07.41
Vanteen leveys nyt periaatteessa on vielä yksi muuttuja, mutta eihän se millilleen ole kunhan ei ihan ääripäästä toiseen mennä