above_forum

Collapse

Trainerilla viihtyminen & viihde

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • akvavitix
    • 04/2026

Trainerilla viihtyminen & viihde

Laiskuuttani en jaksanut pidemmälle etsiä, löytyisikö vastaavaa ketjua, joten pahoittelut, jos olen sellaisen sivuuttanut.

Flunssaisen syksyn ja joulun tienoolla lievästi repeytyneen akillesjänteen jälkimainingeissa olen aloittelemassa trainerikautta, kunhan murtsikkakelit alkavat hiipumaan. Olen kaverin kanssa mietiskellyt, millä tavalla trainerilla polkemisen voisi saada riittävän viihdyttäväksi puuhaksi. Pelkän autotallin oven katselu ei hirveästi motivoi ainakaan pitkäkestoisempaan harjoitteluun.

Mulla on ainoastaan wifi-käytössä olevia tabletteja, joten tilasin juuri 30m verkkopiuhan, millä saan netin ulotettua teknisestä tilasta autotalliin maan alle vedetyn sähköputken läpi. Talliin tulee oma wlan-tukiasema, millä saan Elisa Viihteen tablettini ulottuville. Kaveri tilasi Rose-bikesiltä tablettitelineen omaan pyöräänsä; täytynee odottaa ja tutustua millainen kapistus se on; josko itsekin laitan tilaukseen, niin tabletin saisi hyvin hollille. Toisaalta nuottitelinekin ajaisi saman asian.

Lisäksi olen kaavaillut virittäväni vanhan kuvaputkitelkun ja DVD-soittimen sekä vanhat pakettistereot talliin, niin voi jälleen kahlata läpi pitkän aikaa katsomatta olleet vanhat DVD-leffat.

Itse trainerilla polkemisen osalta kriteereinä tulevat olemaan sykkeen sekä kadenssin mittaaminen. Keskisykkeenä yritän pitää about 120 ja maksimikin mahdollisimman lähellä. Eli siis PK-harjoittelua koko trainerikauden. Kadenssi 90-100. Vastusta säädän sykkeen mukaan. Harjoitussesiot olisivat vaihtelevasti valitun elokuvan mittaisia.

Trainerin päällä nököttää vanha Cressun mankeli. Alu-runkoista ridleytäni en viitsisi trainerilla rasittaa. Onneksi ajoasento on molemmissa hyvin samankaltainen.

Minkäslaisia viihtymis/viihde/harjoitteluratkaisuja muut suosivat? Trainer-studion rakentelu autotalliin on vielä siinä vaiheessa, että plagioin mielelläni muiden hyviä ehdotuksia.
  • VesaP
    Ei mikään tavis
    • 10/2003
    • 7935

One Word: Jack Bauer and last perimeter!

Comment

• PetriV

Olohuoneessa on onneksi TV, niin sitä on mukava katsella polkiessa. Tekstitykset ovat suuri plussa ohjelmissa.. Eipähän tarvitse ainakaan arvailla mitä puhutaan kun traineri meluaa.

Comment

• HXX1100H
        Veteraani
        • 08/2008
        • 459

Moi, Yläkerrasta autotalliin langalla vedetty nettiyhteys, jonka päässä vanhapöytä- PC ja Bkool.
        Näyttönä Gigantin Outletistaostettu 22” littu- näyttö.
        Youtubesta musiikkia langallisilla kuulokkeilla ja Bkoolista animaatiot/videot.

Comment

• akvavitix

Minkäslaisia hikimattoja/suojia teillä olohuonepolkijoilla on? Mulla ainakin lentää trainerin päällä hiki siihen tahtiin, että matolla olisi syytä olla hyvä imukyky, ettei parketti mene pilalle.

Comment

• Ironman

Hanki tuuletin, niin ei hiki lennä niin runsaasti.

Comment

• Warlord
              Jäsen
              • 09/2007
              • 791

Hikinauha ja puhallin täysillä edessä, parketti kestää paremmin.
              - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Comment

• PetriV

Alkujaan tämän lähetti akvavitix Katso viesti
                Minkäslaisia hikimattoja/suojia teillä olohuonepolkijoilla on? Mulla ainakin lentää trainerin päällä hiki siihen tahtiin, että matolla olisi syytä olla hyvä imukyky, ettei parketti mene pilalle.
                Omasta olohuoneesta löytyy Tacxin mukana tullut matto. Mutta rauhallisella polkemisella ja tuulettimella ei hiki pääse pahasti lattialle asti.

Comment

• TemMeke
                  Jäsen
                  • 05/2015
                  • 764

Alkujaan tämän lähetti akvavitix Katso viesti

Fillarikäyttöön vois piisata se pienempikin malli, mut ton päällä menee soutulaitekin, missä ukko kuitenkin liikkuu jonkun vertaa.

Comment

• tempokisu

polkemista hyötykäyttöön

Ehdottomasti se polkemisaika kansii hyödyntää.

Ite aikoinani ajoin 4-5tunnin lenkkejä - ja luin samalla läksyjä ja ylioppilaskokeisiin. Intensiivistä lukemista ilman taukoja.
                    Ja ylioppilaskirjoitukset meni hyvin - mun kuntoiluni taisi mennä riutumisen puolelle.
                    Sittemmin poljeskelin kuunnellen olympiakisoja, ja samalla virkkasin parit verhot ja salusiinit, ja kudoin jokuset villasukat.
                    Mutta muuten ei niitä olisi tullut tehtyä.

Minä suosittelen kuntopyöräilyä vaikka kellarissa( kuten ed.) tai parvekkeella, ja jotain lukemista tai käsitöitä. Pelkkä musiikin kuuntelu tai telkkarin katselu on aika hyödytöntä.

Comment

• 30 hampainen
                      Jäsen
                      • 05/2011
                      • 881

Tällainen hikisuoja on hyvä olla pyörän päällä: http://webshop.velo-oxygen.fi/ajovas...hikisuoja.html
                      Jos tuon jättää pyörään kiinni harjoituksen jälkeen, huone haisee pari tuntia hielle vaikka tuulettaisikin. Siksi mulla on tapana viedä hikisuoja treenin jälkeen pesuhuoneeseen kuivumaan.
                      30T

Comment

• fiber
                        Palstajyrä
                        • 10/2006
                        • 4256

Omat settini jäävät alle kahden tunnin, ja ovat yleensä vain tunteroisia. Siinä ei ehdi kuin lämmitellä, ajaa joitain sarjoja ja kumartaa.

Viihde tulee läppäriltä. Joko kevätklassikoita tai italiankurssia. Kunhan nuo virtuaaliratkaisut yksinkertaistuvat ja halventuvat, siirryn sellaiseen.

Poljen pihamökissä, jossa on helppo saada ovi ja ikkuna auki. Tavallisesti siis 10 °C ja rakennuspuhallin tuulettamassa

Silti hiottaa, joten pikkupyyhe fillarin stongalla ja kylpypyyhe fillarin alla. Pikkupyyhkeellä välillä pyyhkäistään se mitä hikinauha ei kerää, kun ajetaan satulasta. Kun ajetaan putkelta, pikkupyyhe eturenkaan päälle.
                        10k-kerhon jäsen

Comment

• CamoN
                          Palstajyrä
                          • 06/2008
                          • 3273

Trainerroad + musiikkikirjasto. Sessiot on harvoin yli 1,5h. Ei siihen vastuksen päälle hypätä aikaa viettämään vaan kehittymään.
                          "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Comment

• jarit

Autotallissa. Vanhat sterkat hyllyllä ja niihin kiinni puhelin & spotify. Kuitenkin yleisimmin ajan tiistaisin ja torstaisin jolloin tulee Yle Puheelta Jääkiekkokierros. Joskus olen laittanut vanhan puhelimen kiinni tankoon ja katsellut kevät klassikoita.

Comment

• mkp
                              Vakiovieras
                              • 08/2015
                              • 299

Trainerroad ja spotify. En pysty keskittymään minkään ohjelman katsomiseen, kun vetää noita tunnin / puolentoista sweetpotteja. Ainoastaan noilla 3 tunnin PK:illa oon pystyny sarjoja / leffoja katsomaan ja niitä teen harvoin. Jokainen tyylillään.

Comment

Working...