PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kysely pyörämatkailijoille/retkeilijöille

Johanna86
12.02.2016, 19.17
Hei! Teen opinnäytetyötäni ja olen suunnittelemassa uutta tuoteta pyöräilijöille. Tarvitsen kuitenkin jonkin verran myös käyttäjätietoa ja toivoisin, että voisitte auttaa minua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.
https://www.kyselynetti.com/s/73bbffe
Kiitos paljon!
-Johanna-

tinke77
12.02.2016, 20.51
Vastattu 😊

iivari
12.02.2016, 21.12
Vastattu myös!

Johanna86
12.02.2016, 21.22
Kiitos paljon. Kaikki vastaukset auttaa. Haluan selvittää isoimmat ongelmat ja ottaa ne huomioon suunnittelussa :)
Olen kiinnostunut kaikista muistakin kokeumuksista, mitkä tulee mieleen pyöräilystä ja retkeilystä. Suunnittelen siis uudenlaista tarvikkeiden kuljetustuotetta ja tuotteen on tietenkin hyvä olla joka kantilta pohdittu ja kaikki mahdolliset ongelmat huomioon ottava :)

khe
14.02.2016, 17.41
Jos haluat kunnollisia vastauksia, kerro nyt edes mitä tuotetta suunnittelet. Jos tekeillä on pyörälaukku/rinkka, niin sellainen oli jo esillä toisessa ketjussa.

JackOja
14.02.2016, 20.03
Minäkin odotan mielenkiinnolla mitä on tulossa. Extrawheel?

Johanna86
14.02.2016, 21.42
En tiedä paljonko voin asiasta kertoa, opinnäytetyötä varten olisi hyvä kerätä käyttäjätietoa ja muutamaan avoimempaan kysymykseen vastauksia, mutta yhteistyössä toimiva yritys on pyytänyt salassapitoa, joten en voi tarkalleen kertoa mitä suunnittelen.

via
15.02.2016, 13.46
vastasinpa minäkin, Bob Yakin hyväksi todennut eli olis kiva nähdä mikä sais vaihtamaan

Ari H
15.02.2016, 15.54
Vastattu myös.

khe
15.02.2016, 16.33
En tiedä paljonko voin asiasta kertoa, opinnäytetyötä varten olisi hyvä kerätä käyttäjätietoa ja muutamaan avoimempaan kysymykseen vastauksia, mutta yhteistyössä toimiva yritys on pyytänyt salassapitoa, joten en voi tarkalleen kertoa mitä suunnittelen.

Opinnäytetyöt ovat julkisia, samoin niiden aiheet. Tämä on hyvä ohjaavan opettajan ja yrityksenkin tietää ja toimia sen mukaaan.

Johanna86
15.02.2016, 16.48
Opinnäytetyöt ovat julkisia, samoin niiden aiheet. Tämä on hyvä ohjaavan opettajan ja yrityksenkin tietää ja toimia sen mukaaan.
Kyllä, opinnäytetyö on julkinen, aiheena on toistaiseksi retkeilytuote. Opinnäytetyön tekeminen sen sijaan voi olla salaista, kuten nyt on toivottu ja koetan sitä toivetta noudattaa. Ymmärrän syyn hyvin, koska tuote jota suunnittelen, tulisi ulos vasta vuonna 2018 ja ennen ensimmäistä kunnon prototyyppiä ei kenelläkään ole näyttöä, että se on juuri minun kehittelemä. Eli enemmän aikaa ja rahaa, niin ajatus on vapaata riistaa.

khe
15.02.2016, 18.15
Retkeilytuotteita on tuhansia. Luulenpa, ettet tällätavoin saa mitään kehitysideoita "tuotteesesi". Kysy opettajaltasi ohjausapua. hänellä voi olla ideoita.

Johanna86
15.02.2016, 18.35
Retkeilytuotteita on tuhansia. Luulenpa, ettet tällätavoin saa mitään kehitysideoita "tuotteesesi". Kysy opettajaltasi ohjausapua. hänellä voi olla ideoita.

Tarvitsen enimmäkseen ihan vain tietoa käyttäjistä ja heidän tavoistaan reissata. Muutama avoin kysymys on siksi, että niihin saattaa tulla sellaisia pointteja, joita en itse ole osannut ajatella, kun en vietä retkillä päivää enempää aikaa. Kysyn kyllä apua ihan siltä firmalta suoraan, jonka kanssa teen yhteistyötä, kun heillä on hieman enemmän kokemusta näistä asioista, kuin opettajalla. Kiitos kuitenkin.

Johanna86
19.02.2016, 21.39
Kiitos todella paljon jo tulleista vastauksista :)

Ulkorengas
20.02.2016, 16.36
Vastasin jo aiemmin. En osaa kuvitella, millainen keksintö sopii nykyisiin pyöriin ja voittaa laukut tai kärryn, eikä pilaa ajettavuutta.

Itse kaipaan mahdollisuutta kuljettaa arjessa jopa 30-45 kilon kuormia helposti lastaten ja siihen alkaa hyvät vaihtoehdot olla vähissä. Kaksipyöräiset tavarakärryt ei kiinnosta niiden ajettavuuden takia. Yksipyöräisissä loppuu kantavuus, eikä 16" rengas tunnu oikealta valinnalta kaupunkien reunakivissä noilla kuormilla. Mutta Johannalla tuskin on tähän tarpeeseen tulossa ratkaisua, joten kunnioitan vaatimusta salauksesta. Ja olisihan minullakin aikanaan ollut mahdollisuus salata päättötyö, jos firma niin olisi halunnut. Ei siis mitään ihmeellistä tässä suhteessa.