PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mikä kadenssianturi?

mikkoforslund
27.01.2016, 12.10
Moi.

Olen hankkimassa kandenssianturia. Tarkoitus oli ostaa Suunnon anturi, koska käytössä on Suunnon kello (Ambit 2).
Näköjään suunto ei valmista tätä enää?

Kenelläkään kokemusta Sports trackerin anturista (käytän myös sports trackeria), tekeekö sillä mitään, vai meneekö vain hermot?

Muita vaihtoehtoja?

VesaP
27.01.2016, 12.41
Jos ANT+ tiedonsiirto kelpaa niin Garminin magneetiton kadenssianturi on pop:

http://www.dcrainmaker.com/images/2014/05/IMG_3035_thumb.jpg

K1mm0
27.01.2016, 14.57
Mulla on Ambit 2s:ssä tämä Garminin kadenssianturi:

http://www.keskisenkello.fi/garmin-nopeuspoljinnopeusanturi-cadence-pod-0101064400-p-8992.html

Kello löytää sen hienosti ja kadenssimittaus toimii luotettavasti. Se pitää vain muistaa määritellä Bike Podiksi Movescountissa.

TemMeke
27.01.2016, 15.27
Muita vaihtoehtoja?

Tässä yksi, missä saa samassa paketissa nopeusanturin ja yhteensopivuutta parin protokollan verran.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/57236/fmhht/Wahoo-Blue-SC-nopeus-ja-kadenssianturi

Jim717
27.01.2016, 16.31
Jos ANT+ tiedonsiirto kelpaa niin Garminin magneetiton kadenssianturi on pop:

+1 tälle. Toimii hienosti Ambit 2:n kanssa eikä tarvitse muuta kuin tuon kammessa olevan POD:n

mikkoforslund
27.01.2016, 17.51
Kiitos. Tuo Garmin kyllä herättää luottamusta ja Garminin muista laitteista on vain hyviä kokemuksia.

Mites nuo kestää näitä Suomen oloja? Poljen ympäri vuoden ja joka kelissä.

kervelo
27.01.2016, 19.31
Yksi vaihtoehto on Wahoo RPM. Tuon erona garminin verrattuna on se, että mokkula lähettää sekä ANTia että Bluetoothia.

mikkoforslund
27.01.2016, 20.30
Yksi vaihtoehto on Wahoo RPM. Tuon erona garminin verrattuna on se, että mokkula lähettää sekä ANTia että Bluetoothia.

Toimisiko tämä sitten Ambit 2:sen sekä Sports trackerin kanssa?

mikkoforslund
27.01.2016, 20.36
Tuo Wahoo olisi ainakin vedenpitävä. Miten tuo on kiinnitetty, saako helposti pois ja takaisin?

putki
27.01.2016, 20.41
Moi.

Olen hankkimassa kandenssianturia. Tarkoitus oli ostaa Suunnon anturi, koska käytössä on Suunnon kello (Ambit 2).

Kenelläkään kokemusta Sports trackerin anturista (käytän myös sports trackeria), tekeekö sillä mitään, vai meneekö vain hermot?

Muita vaihtoehtoja?

Trackeri toimii mutta on ylihinnoiteltu. En osaa antaa suosituksia muista laitteista mutta puolen vuoden jälkeen olet oppinut miltä tuntuu 90,100,110. Mitä sen jälkeen kadenssimittarilla enää tekee? Ylämäissä ehkä😄? Polvien ehjyyden suojelemiseksi hankin aikoinaan kokemattomampana.

mikkoforslund
27.01.2016, 21.01
En osaa antaa suosituksia muista laitteista mutta puolen vuoden jälkeen olet oppinut miltä tuntuu 90,100,110. Mitä sen jälkeen kadenssimittarilla enää tekee?

Mitä tämän pitäisi tarkoittaa? Tällä hetkellä en tiedä miltä 90,100 jne. tuntuu.

putki
27.01.2016, 21.13
No silloin kadenssianturi kannattaa hankkia. Polvia helpottava polkeminen onnistuu yksilökohtaisesti yli 90 kierroksen pyöritysvauhdilla.

Jos ns. runttaa vauhtia niin osa polkemisen voimasta tulee polvinivelistä ja polvet hajoavat nopeasti tottumattomiin voimiin. Polvien terveys on todella tärkeää.

Edit: Osa polkemisen voimasta kohdistuu polviin..,

mkp
28.01.2016, 01.13
Tuo Wahoo olisi ainakin vedenpitävä. Miten tuo on kiinnitetty, saako helposti pois ja takaisin?

Mie pidän tota kengän päällä (shoe mount). Talvella tarvin tosin mittaria vain trainerin kanssa.

Oatmeal Stout
28.01.2016, 11.00
mutta puolen vuoden jälkeen olet oppinut miltä tuntuu 90,100,110. Mitä sen jälkeen kadenssimittarilla enää tekee?
Sitä voi opetella ajamaan tarvittaessa vielä suuremmalla kadenssilla, sillä nopein tapa puolitoistakertaistaa nopeus on puolitoistakertaistaa kadenssi ja sitä saattaa tarvita ihan arkiliikenteessä. Monilla etenemän per kampikierros puolitoistakertaistaminen kadenssin putoamatta ei onnistu runttaamatta tai edes runttaamalla.

mikkoforslund
28.01.2016, 15.08
Taidan sittenkin päätyä tuohon Wahoo:n anturiin. Monipuolisemmat kiinnitysmahdollisuudet, vesitiiviys sekä BT ja ANT.

Osaako joku sanoa myydäänkö tuota Suomessa muualla kuin Verkkokaupassa, näyttäisi olevan hyllyt tyhjänä siellä.

VPR
28.01.2016, 16.01
Clas Ohlsonilla on ollut joitakin Wahoon tuotteita mutta tuota anturia ei näytä olevan.

putki
28.01.2016, 20.14
Sitä voi opetella ajamaan tarvittaessa vielä suuremmalla kadenssilla, sillä nopein tapa puolitoistakertaistaa nopeus on puolitoistakertaistaa kadenssi ja sitä saattaa tarvita ihan arkiliikenteessä. Monilla etenemän per kampikierros puolitoistakertaistaminen kadenssin putoamatta ei onnistu runttaamatta tai edes runttaamalla.

Ei onnistu ei😀

Deadlift
30.01.2016, 16.41
Voiko joku heittää esim verkkokauppacomista hintalaatusuhteeltaan hyvän kadenssi sensori härpäkkeen ja myös se mihin mä saan sen luvun näkymään. Koska jostain syystä mä en ymmärrä mitä kaikkea mun pitää ostaa jotta mä nään kadenssin.

Kiitos ja anteeks.

mkp
31.01.2016, 01.36
Voiko joku heittää esim verkkokauppacomista hintalaatusuhteeltaan hyvän kadenssi sensori härpäkkeen ja myös se mihin mä saan sen luvun näkymään. Koska jostain syystä mä en ymmärrä mitä kaikkea mun pitää ostaa jotta mä nään kadenssin.

Kiitos ja anteeks.

Ei verkkokaupan tuote, mutta toimii itellä http://www.bikester.fi/tarjoukset/pyorailytarvikkeet/ajotietokoneet/354561.html

Lisähärpäkkeillä http://www.bikester.fi/tarjoukset/pyorailytarvikkeet/ajotietokoneet/354561.html tän saa myös toimimaan kimppaan kahdessa pyörässä.

Ja treenitiedot voi tallentaa sitten sigmacenteriin.

Fiksummat antakoot parempia neuvoja, mie pärjään noilla. Ei oo vielä ollu varaa Garminiin eikä watteihin ulkona.

Moska
31.01.2016, 11.50
Vanhaa garminin 500 mallia sai sykevyön kanssa kesällä aika halvalla. Ihtelläki semmoinen ja erilliset nopeus ja kadenssi anturit lisänä

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Kyde
03.02.2016, 08.27
Moi.

Muita vaihtoehtoja?

Hermot meni, ainakin aluksi Sports Trackerin anturin kanssa. Itsellä siis käytössä tuo Sports Trackerin -anturi. En tiedä oliko yhteensopivuusongelmat puhelimen kanssa vikana, mutta ongelmia on ollut. Aluksi anturi ei herännyt laisinkaan, kun lähti polkemaan, vaan piti parittaa joka kerta uudelleen puhelimen kanssa. Sain takuusta uuden anturin, mutta vika säilyi. Tämä vika kuitenkin poistui ajanmyötä. Luultavasti oli softavika, joka päivityksen myötä korjaantui. Toinen vika, mikä käytössä on ilmennyt on anturitiedon katoaminen pidemmillä lenkeillä. Sports Tracker alkaa näyttämään nollakadenssia noin tunnin lenkin jälkeen. Anturi ei ole ollut syksyn jälkeen käytössä, joten en tiedä onko tämä vika poistunut.

Jos Sports Trackeriä käyttää, niin on tuo vioista huolimatta ihan hyvä lisä harjoitteluun. Eikä hintakaan ollut paha, kuin sai Premiumin kanssa bundlena ostettua. En tiedä onko tuota bundlea enää myynnissä? Aiemmin oli sekä verkkokauppa.comissa, että Sports Trackerin omassa kaupassa sama bundle.

tvain
04.02.2016, 08.14
Hermot meni, ainakin aluksi Sports Trackerin anturin kanssa. Itsellä siis käytössä tuo Sports Trackerin -anturi. En tiedä oliko yhteensopivuusongelmat puhelimen kanssa vikana, mutta ongelmia on ollut. Aluksi anturi ei herännyt laisinkaan, kun lähti polkemaan, vaan piti parittaa joka kerta uudelleen puhelimen kanssa. Sain takuusta uuden anturin, mutta vika säilyi. Tämä vika kuitenkin poistui ajanmyötä. Luultavasti oli softavika, joka päivityksen myötä korjaantui. Toinen vika, mikä käytössä on ilmennyt on anturitiedon katoaminen pidemmillä lenkeillä. Sports Tracker alkaa näyttämään nollakadenssia noin tunnin lenkin jälkeen. Anturi ei ole ollut syksyn jälkeen käytössä, joten en tiedä onko tämä vika poistunut.

Jos Sports Trackeriä käyttää, niin on tuo vioista huolimatta ihan hyvä lisä harjoitteluun. Eikä hintakaan ollut paha, kuin sai Premiumin kanssa bundlena ostettua. En tiedä onko tuota bundlea enää myynnissä? Aiemmin oli sekä verkkokauppa.comissa, että Sports Trackerin omassa kaupassa sama bundle.

Okei, mulla on myös ollut Sportstrackerin kadenssianturi. Toiminut ihan hyvin ilman mitään ongelmia. Paritukset Strava + Samsung S3 ja Polar V650 kanssa onnistuneet enkä muista sen itsestään kadonneen mistään. Joskus magneetti mennyt vinoon ja silloin tietty ei kadenssia ole näkyny, mutta se ei ole ollut softabugi. Mutta kannattaa katsoa hintaero Wahoon samanlaiseen mikäli ei vahvasti veikkaa protokollasodissa bluetoothin puoleen. Wahoon samanlainen hiukan kalliimpi anturi lähettää sekä bluetoothia että ant+:aa, jolloin voi puhelimesta päivittää myöhemmin investoimalla Garminin ajotietokoneeseen halutessaan. (Bluetooth-only rajoittaa jonkun verran minkä ajotietokoneen voi hankkia, mutta se kenties korjaantuu tulevaisuudessa.)

mikkoforslund
12.02.2016, 15.22
Tuli hankittua tuo Wahoo. Nätisti pariutui Ambit 2:sen kanssa. Otin myös Wahoon oman appin luuriin ja päivitykset sen kautta.

hkultala
15.02.2016, 16.48
Moi.

Muita vaihtoehtoja?

Ambit 2:n kanssa ei tee yhtään mitään koska Sports tracker käyttää protokollana Sinihammasta ja Ambit2 Muurahaista.

Kannattaa ostaa joku Muurahaista tukeva anturi, esim. Garminin valmistama tuon kaveriksi. Merkillä ja mallilla ei väliä.

Ambit 3 vaihtaa sitten Muurahaisen Sinihampaaseen.