PDA

Näytä tavallinen näkymä : Apua applikaation kehittämiseen

PerfectRoute
13.01.2016, 19.58
Kehitämme applikaatiota, joka tekee luonnossa liikkumisesta helppoa ja elämyksellistä. Applikaatio on tarkoitettu kaikkeen luonnossa liikkumiseen, oli se sitten polkujuoksua, maastöpyöräilyä, hiihtoa, vaellusta tai jotain muuta. Jotta siitä tulisi mahdollisimman hyvä, haluaisimme kuulla, miten liikut luonnossa, mitä se sinullle merkitsee ja miten suunnittelet liikunnan.

Olisimme suunnattoman kiitollisia, mikäli käyttäisitte muutaman minuutin kyselyn täyttämiseen. Kysely löytyy alla olevasta linkistä ja sen voi täyttää myös kännykällä.
https://perfectroute.typeform.com/to/qaeN6O

PerfectRoute-tiimin puolesta
Toni

nure
14.01.2016, 08.38
Onkohan se enää mitään "Luonnossaliikkumista" kun täytyy tehdä jonkun aplikaation kanssa, voi elämän kevät ja ihmisen avuttomuus!

Ketjureaktio
14.01.2016, 09.26
Onkohan se enää mitään "Luonnossaliikkumista" kun täytyy tehdä jonkun aplikaation kanssa, voi elämän kevät ja ihmisen avuttomuus!

Niin. Ensin tuli kengät, vaatteet, aseet, reput, pikkuhiljaa tuliaseet, tulentekovälineet, keittimet, sukset, monot, sauvat, kompassit, kartat ja kaikki muu riesa. Missähän menee raja - kysyn vain

Myrtillus
14.01.2016, 09.48
Melkoisen kattava kysely ja siitähän voi seurata vaikka jotain hyvääkin.

teemui
14.01.2016, 10.38

Ite oon sen verran teknologia-addikti, että jos on vaikka akku vähissä luurista ettei pysty gps-seurantaa käyttämään, saattaa jäädä kokonaan lähtemättä. Tai sykemittari unohtui kotiin, enpä mene sitten salille... Onko järkee? Ei ole, tiedän, mutta friikki mikä friikki :P

Tuli kysely täytettyä, aina voi tulla se parempi softa :)

Jopoman
14.01.2016, 10.55
^ ihan todella kummalliselta kuullostaa, mutta pointsit itseymmärryksestä ja kukin tavallaan.
Gps pohjainen kartta metsäillessä itselläkin enimmäkseen käytössä, aina kuitenkin paperiversio myös mukana jos liikkeellä oudommalla alueella. Hyvä että näitä kehitetään, pitääpä käydä vastaamassa kyselyyn.

Laerppi
14.01.2016, 11.05
Huh, itse olen onnistunut irtautumaan lähes kokonaan kaikesta elektronisista härpäkkäeistä, kylläpä on muuten mukava lähteä lenkille ilman sykemittaria tai min/km vauhteja. Kannattaa kokeilla. Kännykkä kulkee usein mukana, josta voi tarvittaessa Orux mapsin avulla tarkistaa sijainnin, jos eksyy.

velib
14.01.2016, 11.09
Tampereella toimii hienosti vapaaehtoisvoimin kootut MTB-kartat (suurin kiitos tästä taitaa kuulua Myrtillukselle), mutta muualla kaipaisi reittisuunnitteluun apuja. Erityisesti maastopyöräretkeilyyn soveltuvien rengasreittien löytäminen olisi hienoa. Aika pitkälle pääsisi jo sillä, että yhdistäisi foorumi/blogikirjoitukset reissuista gps-jälkiin. Palvelu, johon reittejä ja lyhyitä kuvauksia voisi lisätä ja etsiä helposti alueen (ja ehkä muiden muuttujien) mukaan kiinnostaisi ainakin minua. Toisin sanoen tähän tarvittaisiin tarpeeksi helppo tapa lisätä ja etsiä sisältöä. Luonnosta nauttiminen helpottuu huomattavasti, kun ei tarvitse puolta matkasta tunkata pyörää jossain louhikossa tai todeta pitkän ja ***tumaisen polun päättyvän keskelle metsää, jolloin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin kääntyä takaisin. Normilenkillä näin toki saa tapahtua jatkossakin, mutta pitkään suunnitellulla viikonloppureissulla se harmittaa enemmän.

brilleaux
14.01.2016, 11.38
Ite oon sen verran teknologia-addikti, että jos on vaikka akku vähissä luurista ettei pysty gps-seurantaa käyttämään, saattaa jäädä kokonaan lähtemättä. Tai sykemittari unohtui kotiin, enpä mene sitten salille... Onko järkee? Ei ole, tiedän, mutta friikki mikä friikki :P

Läheltä liippaa mullakin. Surkuhupaisaa lähinnä.

Huh, itse olen onnistunut irtautumaan lähes kokonaan kaikesta elektronisista härpäkkäeistä, kylläpä on muuten mukava lähteä lenkille ilman sykemittaria tai min/km vauhteja. Kannattaa kokeilla. Kännykkä kulkee usein mukana, josta voi tarvittaessa Orux mapsin avulla tarkistaa sijainnin, jos eksyy.

Tähän tilanteeseen olisi mukava saada itsensä ajettua. "Mut kun.." ;)

nure
14.01.2016, 12.36
Kun lähtee luontoon ilman valmiiksi pureskeltuja ohjelmia korkeintaan paperikartan kanssa niin saattaa löytää jotain uuttakin...

juho_u
14.01.2016, 13.19
Kun lähtee luontoon ilman valmiiksi pureskeltuja ohjelmia korkeintaan paperikartan kanssa niin saattaa löytää jotain uuttakin...

+1
"Vahingossa" on löytynyt uskomattoman hienoja paikkoja.

Myrtillus
14.01.2016, 13.37
Aina kun löytää jotain, jota ei ole elektronisessa kartassa, niin kannattaa ajaa/tunkata läpi edestakaisin ja lisätä osm kartalle 😊. Näin maailma paranee taas muutaman polun verran

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

mkpaa
14.01.2016, 15.07

Miksi ei? :-)

heccu
14.01.2016, 15.37

Tätä on tullut harrastettua fillarin kanssa parisenkymmentä vuotta ja uutta löytää tietenkin aina kun poikkeaa tutuilta reiteiltä. Periaate on että takaisin ei käännytä jos ei ole aivan pakko ja aika harvoin on. Toisten viivoja en ole vielä seurannut vieraammissakaan maastoissa vaan reitit olen suunnitellut etukäteen itse. Mutta luulen että vastaisudessa tulee seurailtua joskus toistenkin viivoja. Kakskytä vuotta sitten ei saanut (tietääkseni) netistä kopioitua karttoja vaan mentiin ostokartoilla tai ilman karttaa.

Juu, en ole vielä edes vilkaissut tuota kyselyä.

JackOja
14.01.2016, 15.40
No jos tuo tuleva applikaatio on niin houkutteleva, että se saa edes yhdenkin läskin tai lapsen ulos luontoon liikkumaan se on voitto ihmiskunnalle, luulisin.

Myrtillus
14.01.2016, 15.48
Tampereella toimii hienosti vapaaehtoisvoimin kootut MTB-kartat (suurin kiitos tästä taitaa kuulua Myrtillukselle), mutta muualla kaipaisi reittisuunnitteluun apuja. Erityisesti maastopyöräretkeilyyn soveltuvien rengasreittien löytäminen olisi hienoa. Aika pitkälle pääsisi jo sillä, että yhdistäisi foorumi/blogikirjoitukset reissuista gps-jälkiin. Palvelu, johon reittejä ja lyhyitä kuvauksia voisi lisätä ja etsiä helposti alueen (ja ehkä muiden muuttujien) mukaan kiinnostaisi ainakin minua.

Suurimmat kiitokset kuuluvat niille, jotka koluavat metsissä, etsivät merkkamattomia polkuja ja merkkaavat ne kartoille muiden iloksi ja hyödyksi.

Jos muiden kulkemisia haluaa katsella, niin tuo jalki.fi lienee tuttu tapaus...

BONK
14.01.2016, 17.21
No jos tuo tuleva applikaatio on niin houkutteleva, että se saa edes yhdenkin läskin tai lapsen ulos luontoon liikkumaan se on voitto ihmiskunnalle, luulisin.

Entäs kun ei ole läskipyörää :(

Mutta, erittäin hyvin puhuttu. Jos joku tällaista tarvitsee motivointiin ja sen avulla siirtyy edes piirun lähemmäs luontoa niin annan aplodit seisten.