PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pikkupaku pyörien kuljetukseen?

Eeva
21.09.2015, 23.02
Olisi kiva päästä muihinkin kuin lähiympäristön maastoihin, ja nyt olisikin hakusessa pikkupaku (mm.) pyörien kuljetusta varten. Siis esimerkiksi Peugeot Partner / Citroen Berlingo tai Fiat Scudo / Peugeot Expert / Citroen Jumpy.

Onko porukalla kokemusta noista? Mitkä mallit ovat hyväksi havaittuja? Onkohan esim. Peugeot Partner (2008 tai uudempi) pidempänä versiona käytännössä riittävän pitkä?

Kaikki kokemukset tervetulleita :)

Juipp4
21.09.2015, 23.10
Riippuen tilanteesta niin ehkä hommaisin täyskokoisen pakun. Mahtuu muidenkin pyörät mukaan ja helpompi esim vaihtaa kuteita tai jopa yöpyä autossa tarpeen vaatiessa. On siitä hyödyksi sitteen muutenkin.

mutanaama
21.09.2015, 23.28
Mulla on järjestyksessä toinen Volkkarin Maxicaddy, ja seuraavakin varmaan on. Penkit poistettuna fillareita mahtuu kyytiin heittämällä kaks ja sovittelemalla neljä. Ei tarvii vielä purkaa siinä vaiheessa. Tilaa jää vielä ajokamoillekin. Fillarit on kuivassa ja lämpimässä, pakkasella ei välttämättä hyvä. Sama auto on myös työkäytössä, noin 2m pitkä tavara kulkee mukana helposti

Tassu
21.09.2015, 23.51
Mulla lähes samat speksit kuin mutanaamalla, auto on VW Sharan, edellinen korimalli (vaihtui 2010 tai 2011).

Jos etupenkit on takana ja muut penkit pois niin pituustilaa 190 cm eli minäkin pystyn hyvin nukkuun tuolla.

Tämä kuva on kerran ollu täällä jossain.

http://www.beltassu.net/images/jutut/reissut/pyoria.jpg

HarMi
21.09.2015, 23.52
Lyhyeen VW Caddy Lifeenkin mahtuu fillari purkamatta, kun ottaa toisen takapenkin puolikkaan pois. Mahtuu sinne LC4 kotarikin.

http://matkaendurot.net/phpBB3/download/file.php?id=35272&mode=view

Mattia
22.09.2015, 00.11
Scudoon 3 läskiä/ 29"+ matkakamat+ 4 penkkiä matkustajille. Ei tuskaa, ei pyörien purkamista. Caddy oli aiemmin, hyvä 2 ihmiselle, mutt ongelmat alko, jos piti saada enemmän porukkaa+ fillareita.

Ulkorengas
22.09.2015, 06.14
Kuinka tukevat kiinnityskoukut noissa on? Omassa farkussani lujuus riittänee yhden tavallisen pyörän sitomiseen, mutta tuon mopon sisällä kuljetus näyttää aika hurjalta.

MarkoM
22.09.2015, 07.17
Olisi kiva päästä muihinkin kuin lähiympäristön maastoihin, ja nyt olisikin hakusessa pikkupaku (mm.) pyörien kuljetusta varten. Siis esimerkiksi Peugeot Partner / Citroen Berlingo tai Fiat Scudo / Peugeot Expert / Citroen Jumpy.

Onko porukalla kokemusta noista? Mitkä mallit ovat hyväksi havaittuja? Onkohan esim. Peugeot Partner (2008 tai uudempi) pidempänä versiona käytännössä riittävän pitkä?

Kaikki kokemukset tervetulleita :)

Itse en ainakaan oman ammattini tuoman kokemuksen myötä suosittelisi mitään noista merkeistä...:mad:Noihan ovat kaikki käytännössä enemmän tai vähemmän samoja autoja teknisesti...yhtä surkeita.

Ehkä Toyota Yaris Verso voisi olla parempi valinta, sisätilojen riittävyyttä en sitten osaa sanoa. Tai sitten Corolla Verso niin on jo isompi. Mutta niin on hintakin.

EDIT: Kyllä Toyota:n tulee vikoja, mutta pienemmällä todennäköisyydellä vaan...;)

Steni
22.09.2015, 07.19
Riippuen tilanteesta niin ehkä hommaisin täyskokoisen pakun. Mahtuu muidenkin pyörät mukaan ja helpompi esim vaihtaa kuteita tai jopa yöpyä autossa tarpeen vaatiessa. On siitä hyödyksi sitteen muutenkin.

Tämä kannattaa huomioida. Mulla on Peugeot Partner pikkupaku, ja reissuilla olen kuljetellut kaikennäköisiä pyöriä siinä mukana,
ja ainakin mulle kävi niin, että isompaa pakua tekee koko ajan mieli. Riippuen reissusta pyöriä + kamaa ottaa mieluusti mukaan
välillä yli oman tarpeen. Ja joskus on myös vaimo pyörineen reissussa mukana eli sitten alkaa jo Partneri nopasti täyttyä.
Ja tuo yöpymismahdollisuus on hyvä huomio.

Eeva
22.09.2015, 09.31
Tännehän on tullut mukavasti vastauksia, kiitoksia! :) Kuvat havainnollistaa hyvin.

Käytännössä tulee varmaan pysyttyä tuossa pikkupakusuunnitelmassa, koska on sellainen kuitenkin täyskokoista kätevämpi pyöritellä kaupungissa. Eri asia olisi, jos olisi aina valita pihasta kulloiseenkin käyttötarkoitukseen sopiva auto.

Mutta noita pienempiäkin on monen kokoisia, osa ilmeisesti nykyistäkin autoa (Rellun Megane) lyhyempiä. Olisi kiva että fillarit menis sisään pahemmin taiteilematta. Lähinnä kahta ois tarve kuljettaa.

Ja arvaan että monet dissaa ranskalaista, mutta ei ne välttämättä huonoja ole, nykyiselläkin ollaan ajeltu 125 tkm eikä ole toista yhtä vähävikaista autoa ollut. :)

Ulkorengas
22.09.2015, 09.35
Entä kattoteline ihan tavalliseen Corollaan?

IncBuff
22.09.2015, 10.11
Riippuen tilanteesta niin ehkä hommaisin täyskokoisen pakun. Mahtuu muidenkin pyörät mukaan ja helpompi esim vaihtaa kuteita tai jopa yöpyä autossa tarpeen vaatiessa. On siitä hyödyksi sitteen muutenkin.Taitaa ison pakun hankintahinta,ylläpitokulut ja polttoaineen olla aika paljon suuremmat. Tuollainen pikkupaku ei hirveästi noilta osin henkilöautosta eroa.

vuohi
22.09.2015, 10.40
Itsellä on "täysikokoinen" paku eli tässä tapauksessa lyhyt transportteri. Volkkarista ja kaikista muistakin merkeistä voi olla montaa eri mieltä mutta jos ei mennä siihen niin ei tuollainen lyhyt täysikokoinenkaan paku juuri ole henkilöautoa kummoisempi pyöritellä kaupungissa ja parkkihallissa. Joskus kun vertailee pysäköitynä tuota ja jotain todella isoa katumaasturia niin about yhtä isot autot ne ovat, toinen on vaan vähän enemmän laatikon muotoinen. Vaimon mielestä tuo transportteri on jopa helpompi auto ajaa, kuin edellinen pikkuriikkinen toyota starlet.

Täyskokoiseen pakuun pyörät saa helpolla kiinni kun laittaa seiniin kuormakiskot joihin pyörät saa nopeasti kiinni niillä venyvillä kevyillä kuormankiinnitys "naruilla" vai mitä ovatkaan :D Samoja millä voi tarakalle virittää laukkuja kiinni. Ja vaikka kuskaisi kahta tai kolmeakin pyörää niin jää vielä reilusti tilaa tavaroille ja vaikka niille yöpymiskamoille. Tosin yön ajaksi pitää heittää pyörät johonkin pusikkoon lukkoon, ainakin tuolla lyhyellä tavaratilalla.

Varoituksen sana kuitenkin vielä loppuun jos ostat vähänkään pakettiautoa muistuttavan ajoneuvon luulevat kaikki tuttavasi, että olet avannut muuttofirman. Ja jos et ole varovainen olet jokatoinen viikonloppu kantamassa jotain sohvaa :D

Smo
22.09.2015, 10.52
Tännehän on tullut mukavasti vastauksia, kiitoksia! :) Kuvat havainnollistaa hyvin.

Käytännössä tulee varmaan pysyttyä tuossa pikkupakusuunnitelmassa, koska on sellainen kuitenkin täyskokoista kätevämpi pyöritellä kaupungissa. Eri asia olisi, jos olisi aina valita pihasta kulloiseenkin käyttötarkoitukseen sopiva auto.

Mutta noita pienempiäkin on monen kokoisia, osa ilmeisesti nykyistäkin autoa (Rellun Megane) lyhyempiä. Olisi kiva että fillarit menis sisään pahemmin taiteilematta. Lähinnä kahta ois tarve kuljettaa.

Ja arvaan että monet dissaa ranskalaista, mutta ei ne välttämättä huonoja ole, nykyiselläkin ollaan ajeltu 125 tkm eikä ole toista yhtä vähävikaista autoa ollut. :)

Mulla on Wanha Megane Scenic .. en nyt ala vioista tässä avautumaan mutta takapenkin tai useampia irroittamalla siitä tulee hyvä kuljetin eikä paljoa maksanut. Kaksi penkkiä irti, mahtuu kaksi fillaria ja jää vielä yksi matkustajapaikka taakse.

Markku Liitiä
22.09.2015, 10.53
Käytännössä tulee varmaan pysyttyä tuossa pikkupakusuunnitelmassa, koska on sellainen kuitenkin täyskokoista kätevämpi pyöritellä kaupungissa.

Totta. Isommalla pakulla (esim. meikäläisen Transporterilla) ajaminen vaatii jonkin verran asennetta, vaikkei se itse asiassa ole sen pidempi kuin vaikka Volvo V70. Scudo/Jumpy eivät itse asiassa ole oikein pikkupakuja, toisin kuin Expert/Berlingo/lyhyt Caddy. Fordiltakin löytyy pikkupaku.

Mikä tahansa auto kestää 125 tkm suuremmitta vioitta. Meillä oli aikanaan ekan korimallin Berlingo. Jos huohotinputkiongelmia ei oteta lukuun se kesti kohtuullisen hyvin 250 tkm, mutta romahti sen jälkeen täysin. Väli 250-300 tkm oli jatkuvaa riesaa.

Vaikka IncBuff toisin epäileekin, eivät tonniluokan pakun ylläpito- ja polttoainekulut ole kauhean paljon pikkupakua/keskitason henkilöautoa suuremmat. Tiedän tuon, koska itselläni on ollut paku reilut 25 vuotta ja rouvalla henkilöauto/kirottu citymaasturi saman ajan. Tietysti tonniluokan pakuissakin on aika isoja eroja esim. polttoaineenkulutuksessa. Vuotuisten polttoainekustannusten ero toki korostuu, jos autolla ajetaan paljon.

Osta Mutanaaman suosittelema Caddy.

Edit: Vuohi näköjään kirjoitti samaan aikaan kuin minä. Meidän rouva ei kyllä innostu Transporterilla ajamisesta lainkaan, paitsi kun istuu kyydissä. Vuohen postauksen kahdesta viimeisestä kappaleesta olen täysin samaa mieltä. Aikoinaan olin lirissä noiden muuttokeikkojen kanssa, mutta ilmeisesti tympeä asenteeni sai sanan kiirimään...

Ketjureaktio
22.09.2015, 11.18
Mulla on Wanha Megane Scenic .. en nyt ala vioista tässä avautumaan mutta takapenkin tai useampia irroittamalla siitä tulee hyvä kuljetin eikä paljoa maksanut. Kaksi penkkiä irti, mahtuu kaksi fillaria ja jää vielä yksi matkustajapaikka taakse.

Itsellä oli Scenic, takapenkin irroituksella (helppo, 3 eri penkkiä) pyörän sai helposti sisään pystyssä. Eturenkaan joutui irrottamaan ja satulan laskemaan. VW Caddy on varmasti hyvä, mutta ehkä hinnaltaan yliarvostetuin yksittäinen auto ja jo aika vanha malli. Nimin. Tsekkailin juuri mahd. vaihtoautoja. Toki Caddyn saa järkevästi mobile.de:n kautta, samalla voi tehdä pitkän syysviikonlopun reissun vaikkapa Etelä-Saksan lämpöön, ah!

skiggeböy
22.09.2015, 11.20
Mulla oli tuo edellisen korimallin Berlingo eli sama kuin tuo 2008 Partner ja oli oiva peli.Itsellä tais olla irrallaan sellanen Thulen kisko(edelleen tallin nurkassa),johon sai kolmen pyörän keulan kiinni,kun otti etukiekon irti.Pituutta on kai uudessa hieman enemmän,joten hätätilassa mahtuis nukkumaan paremmin,ainakin jossakin korivaihtoehdossa.Uudessa ohjaamossa taitaa olla 3 paikkaakin.Itse kävin avovaimon kanssa mm. Oisansin laaksossa pyöräilemässä Berlingolla.

petjala
22.09.2015, 11.23
Täysikokoisen pakun suurin ongelma on alituinen lainaan ja apuun pyytely. Aina ei huvita lähtee kantaa jääkaappipakastinyhdistelmää, eikä myöskään antaa autoo kolhittavaks.

Pikkupaku omien roinien (ml. pyörät) siirtelyyn. Tietysti on vähän hölmöä mennä ostamaan pikkupakulla esim. joustinpatja ja pyytää sille kotiinkuljetus. Lyhyt ja matala Transit Connect siis on minulla. Kaks läskipyörää kokonaisina ja niiden kuljettajien välillä yliampuva varustearsenaali mahtuu vaivatta kyytiin.

Pipo
22.09.2015, 11.23
Yksi vaihtoehto lisää. Skoda Yetiin menee ainakin 29er ihan heittämällä kun penkit on poistettu.

https://www.google.fi/search?q=skoda+yeti&newwindow=1&biw=1831&bih=995&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIu_ef1ZqKyAIVyAySCh2NgAFc#neww indow=1&tbm=isch&q=skoda+yeti+boot&imgrc=eh9iZ3EPBIds8M%3A

via
22.09.2015, 11.51
samat tarpeet kuin Eevalla mutta lisänä pituuteni 198cm eli kokemuksesta jätän mm pakuiksi rekisteröidyt (veroseinä) pois. Etupyöriä en välittäis irrotella kun ei oo pikalukkoja, kahta pyörää ois tarkoitus kuljetella eli ihan hyvä ketju ja hyviä näkymiä

PatilZ
22.09.2015, 13.03
Lähinnä maantiekonkeleita auton sisällä ollaan kuljetettu nyt kolmella erilaisella Citroenilla viimeisten 12 vuoden aikana. Lisäksi fillareita on kuljetettu tässä ohessa perheen käytössä olevilla muilla [pikku-]autoilla (Audi A3 farkku, WV Polo, Ford Fiesta, Renault Clio, Fiat Punto), mutta niihin ei olla kokeiltu kolmea pyörää kerrallaan. Ennen Citikoitumista mulla oli maasturi ja ah... sillä kuljetti mitä vaan ja pääsi minne vaan.

Oma pyörä on kokoa 53 ja tovereilla koko on ollut aina 61 asti. Ihan vaan noin tiedoksi, että pyörän tyyppi ja koko ratkaisevat myös aika paljon pyörien lukumäärän lisäksi. Kaikissa Citikoissa erilaiset lattiassa olevat "salaluukut" ovat ihan ehdottomia fillarinkorjaustyökalujen säilyttämiseen.

Kesäaikaan (venyvä käsite) teen pitkästä (nykyään 97 km suunta) työmatkasta johtuen nämä reissut usein auto-pyörä yhdistelmällä. Yksin tai kaksin matkatessa on se ja sama, onko kyseessä paku, pikkupaku, tila-auto vai kolmiovinen pikkuauto. Kunhan on siis isosti aukeava takaluukku ja kaatuvat penkit, niin pyörän kuin pyörän rojauttaa kyytiin - varsinkin jos etukiekko irtoaa pikalinkulla.

Mutta siis seuraavassa kolmen pyörän (siis kolme pyörää ja kolme kuskia reissutarpeineen) mahduttamisen kokemuksia.

1. Citroen Berlingo. Kolme pyörää menee tavaroineen, mutta ainakin 2000-luvun alun mallissa pituus ei antanut myöden kuljetella isompia runkokokoja tavaroineen ilman etupyörän irrottamista. Plussaa korkeudesta pakkaamisen osalta, miinusta ajo-ominaisuuksista sivutuulessa. Liukuovet vähensivät sisätilaa leveyssuunnassa. Iso ylös nouseva taka-ovi tarjosi huoltotöille oivan katoksen myös sateella. Ja vaihtoon meni täysin ehjänä noin 250tkm ajon jälkeen.

2. Citroen Xsara Picasso. Kolme pyörää tavaroineen menee hyvin sisälle, jopa kokonaisina. Vähän joutuu miettimään miten päin pyörät laitetaan sisälle (eli isommat rungot perä edellä). Vähän vähemmän jäi noin muuten tavaroille tilaa. Vähemmän sivutuuliherkkä. Ei niin isoa huoltokatosta. Yllättävän hyvä maavara (ajettu mm. Kalkkoaivin-tietä aina Saitsijärville ilman pohjakosketuksia). Vaihtoon 250 tkm kohdalla kun kaikkea pientä jo alkoi olla ongelmana (josta isoin oli kuskin puoleisen penkinlämmittimen toimimattomuus).

3. Citroen C4 Grand Picasso. Pitkä ja tilava, mutta koska penkit eivät irtoa vaan taittuvat lattiaksi on myös matalampi. Isot rungot vaativat takakiekon irrottamisen. Kuljetettu myös Kuwaharan tandemia sisällä. Hiljainen, jumalalliset ajo-ominaisuudet, robottivaihteistoon tottuu ajan kanssa vaikka automaatti olisikin parempi, Hdi vääntää, jääkaapissa palautuskaljat siirtyvät taskulämpöisyydestä tarjoilulämpötilaan (pitkillä lenkeillä huomioitava kylmänä pysyminen), erinomaiset valot joskin polttimoita kuluu. Takaoven katosominaisuudet taas kohdallaan. 290 tkm ja mitään ongelmaa ei ole (koputtaa puuta). Auto tuntuu kuin uudelta. Ainoastaan kuskin penkissä ulkoreunassa näkyy kilometrit.

Ja vielä kootusti omat painotukset, jos autoa käytetään fillarireissujen tukikohtana:
- takaikkunoiden tummennus edesauttaa nukkumista, parantaa intimiteettisuojaa varusteiden vaihdoissa (pukukopilla on hyvä olla seinät)
- takaovi siis nousevana, koska siihen on hyvä nostaa fillarinkorjausteline huoltotoimia varten. Lisäksi fillarikengät vaihtaa siinä mukavammin ja kiva siinä on vain istuskella ja juoda termarista kahvia ennen satulaan hyppäämistä.
- erilliset säilytyslokerot tms. työkaluille, varaosille jne. on hyvä olla erillään muista säilytystiloista. Olen usein jättänyt perustarvikkeet ihan koko kaudeksi ja näin on voinut noin muuten ajossa ollessa pysähtyä tienvarteen auttamaan hädässä olevaa tuntematonta toveriakin (on kiinnitetty irronnutta poljinta, mutta yleisin ongelma on ollut varasisurien loppuminen tai pumpun unohtuminen kotiin).

Mvu
22.09.2015, 17.08
Peogeot expert oli itsellä vm. 2003 ja kun myin pois niin 270tkm mittarissa, itse ajelin neljä vuotta ja 40tkm.
Alatukivarret, takajarrut, etujarrulevyt tuli vaihdettua, en pidä pahana etenkään kun harakiriosat ei olleet kalliita.
Ei jäänyt minkäänlaista traumaa ranskalaista kohtaan, etenkään kun nuo ei ole pahimpia ruostumaan. Myös eteenpäin myynti oli helppoa.

Dog
22.09.2015, 19.06
Tuo Skoda Yeti vaikuttaa fiksulta ja tilavalta autolta, jos sen ottaa nelivetoisena, jolloin siitä on iloa myös lumisina talvina.
Pääsee mäet ylös, ja parkkipaikkoja on enemmän tarjolla kuin vajaavetoisten omistajille.

via
22.09.2015, 19.21
mun fillari on 63 cm Pelago ja vie tilaa, en välittäisi riisua sisäkuljetuksen ajaksi miltään osin, vaimon on vastaavasti pienempi mutta se ei paljon hyödytä kun niitä ei voi palastella - tarkoitus olisi myös kuljettaa välillä Bob Yakia, mutta kaiken kaikkiaan oikein hyvä ketju - nyt on käytössä Golf eikä sinne mahdu etupenkki takimmaisessa asennossa kunnolla edes vaimon fillari, ulkona en välitä kuljettaa, katolle en edes saa enää

kyllä vajaavetoisellakin pääsee mäet ylös kun kytkee luistoneston pois

colli
22.09.2015, 19.52
Kahden ranskalaispakuhelvetin jälkeen siirryin transporteriin joita ollut kaikkiaan nyt 4 kpl enemmän tai vähemmän ajettuina ja noilla ajettu vuosittain keskimäärin 35000km ilman isompia huolia.
Huoltokulut maltilliset ja polttoainekulut kans.

janne kuivakangas
22.09.2015, 22.46
Mulla wv touran ja hyvin mnee pyörät sisällä loistava auto 😊👌

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Juipp4
22.09.2015, 22.59
Normikokoiset pakut on ihan ketteriä pyöritellä parkkiin ja pois. Nimimerkillä hki keskustassa/pks seudulla semmoisella töissä pyörin, ympäri kaupunkia joka arkipäivä... Ja ihan normi paikoille sen taskuun saa pysäköityä.

Mukavempi ajaa korkealta kun näkee liikenteen ja on helpompi ennakoida, pikkupakussa taas usein istutaan matalalla.

Oli mahdollisuus joskus valita työauto normipakun ja minipakun välillä. En pitänyt pikkupakua edes vaihtoehtona.
Eikä se kulutus noissa nyt kovinkaan paljoa eroa.

Eeva
22.09.2015, 23.01
Kiitokset jälleen kommenteista! Etenkin PatilZ oli selvästi nähnyt oikein vaivaa viestinsä kirjoittamisessa.

Ja hyvä jos ketjusta on hyötyä muillekin, kuten Vialle.

Erityisen hyödyllisiä on tosiaan kokemukset kuormatilan riittävyydestä (maasto)fillareiden kannalta - sitä on vaikea hahmottaa pelkkien lukujen valossa - plus muu harrastamisen kannalta olennainen, mitä ei itse ehkä tulisi ajatelleeksi. Automerkkien paremmuuden suhteen taas jokaisella on varmaan ne omat mieltymyksensä. :)

mutanaama
22.09.2015, 23.14
Noi mun Maxit on kaikki henkilöautoista muutettuja pakuja. Etuna yhtenäinen tila, koirallakin mukavampi matkustaa. Ikkunat joka puolella, niin näkee joka puolella. Ennenkaikkea ajoasento on enemmän henkilöautomainen kuin pakussa, jolloin kuskin penkinkin saa lähes makuuasentoon, jos tarvii lepäillä. Äänieristys on ihan kohtuullinen ja kulkee just sen verran kun on tarviskin.
Seuraava hankinta lienee samanlainen nelivetoisena, niin voi kuskata nostureita ja hevoskärryäkin huoletta.

willes
22.09.2015, 23.24
Jahas, tänään taisi lähtee just tilaus uudesta Caddy Maxista sisään. Toinen meillä, välissä kärvisteltiin Fordilla. :) Edellinen oli ekan genren saas nähdä miten on faceliftit onnistuneet.

Markku Liitiä
23.09.2015, 09.42
Noi mun Maxit on kaikki henkilöautoista muutettuja pakuja.

Miten nopeasti väliseinättömän Maxi-Caddyn sisätilat lämpiävät talvipakkasilla, sisätilojen kuutiomäärähän on aika iso? Tuppaavatko peräosan ikkunat huurtumaan tms.?

Harryupp
23.09.2015, 11.05
Jos on tarkoitus pitää pakua autotallissa on syytä tarkistaa oviaukon korkeus ennenkuin menee tekemään ostopäätöstä. Minulla oli tarkoitus ostaa Citroen C4 Grand Picasso dieseli tai Jumpy/Partner/Scudo pakua. Mutta eivät mahtuneet autotallin ovesta sisään.
Sitten iski retromieli päälle ja tuli ostettua MB C-class farmari. Se ei ole erityisen hyvä auto jos haluaa kuljettaa pari pyörää auton tavaratilassa. Liian matala tavaratila. Mutta toisaalta ei ole kovin korkea nostokorkeus nostaa pyörää kattotelineelle ja mahtuu kivasti neljä fillaria katolle ja ihmiset ja kamat auton sisään.

jonkkis
23.09.2015, 12.12
Olen ajellut Renaulteilla pitkään. Tänä vuonna hankin Renault Kangoon dieselversiona kuljetustarpeiden hoitamiseen. Ensimmäisiä on tietysti polkupyörien kuljettaminen. Henkilöautosta takapenkki pois ja hieman äänieristeitä takatilaan ja sopiva paksu kuramatto. Rekisteröinti on helppoa ja vero laskee autossa huomattavsti. Renaultin dci-moottori kuluttaa naftaa hyvin vähän.
Kaksi pyörää menee heittämällä ja saa kiinni kumiköysillä helposti takapenkin kiinnityskoukkuihin. Tavaraa menee vaikka kuinka paljon pyörien väliin. Jos haluaa, voi lattialta kaivaa neljä koukun pidintä esiin. Niihin saa sidottua helposti kumiköysikoukuilla tavaraa. On turvallistakin.
Kilometrejä tulee hiukanlaisesti, mutta mieluummin ajan pyörällä. Autoilu on ikävystättävää.

mutanaama
23.09.2015, 12.32
Miten nopeasti väliseinättömän Maxi-Caddyn sisätilat lämpiävät talvipakkasilla, sisätilojen kuutiomäärähän on aika iso? Tuppaavatko peräosan ikkunat huurtumaan tms.?
En ole ainakaan ongelmaksi kokenut ja lämpiäähän tuo henkilöautonakin. Huurtumisesta vaikea sanoa, kun takaikkunassa on lämmitin ja taaemmista sivuikkunoista tulee harvemmin ajaessa katseltua ulos.