PDA

Näytä tavallinen näkymä : Jalkaterän puutuminen

Suhisija
28.08.2015, 08.13
Otsikon mukainen ongelma, itsellä puutuu pikkuvarpaasta n.5-10cm taaksepäin jalkaterän ulkoreuna. Kengät on shimanon spd klosseilla.
Puutuminen alkaa melkein heti kun lähtee liikkeelle ja kestää koko lenkin tai häviää puolen tunnin kuluttua. Klossien paikkaa olen koittanu säädellä netistä löytyvien ohjeiden avulla, mutta puutuminen vaan jatkuu...
Kukaan löytänyt helpotusta vastaavaan ongelmaan?

Plus
28.08.2015, 08.43
Liian kapeat kengät?

Warlord
28.08.2015, 08.51
^ tuo tai kengät liian kireällä tai painoa liikaa kengän ulkoreunalla. Kenkiä voi kokeilla venyttää, itse venytin olemalla päivän kotona läpimärkien kenkien kanssa ja pikkuhiljaa kiristelin remmejä ja lopuksi ongelmakohtaan hiustenkuivaajaa. Venyi. Samoin laitoin kiilat klossien alle joka toi tukea sisäreunaan jotta paino jakautuu tasaisemmin. Ja kenkien remmejä joudun pitämään todella löysällä.

Miha
28.08.2015, 09.52
Se puutuminen voi tulla alaselän ongelmista myös, hermotus kun säteilee juuri sinne. Välilevy itsellä painoi hermoa lyttyyn oman aikansa ja nyt on jalkaterän ulkosyrjällä edelleen tunnoton paikka...

Suhisija
28.08.2015, 11.24
Sehän tässä on ongelma, kun mahdollisuuksia on niin monta..
Täytyypi harkita uusien kenkien ostoa joka tapauksessa ja täytyy koittaa leveämpää kuin nykyinen shimano.
Miha heitti myös mielenkiintoisen kommentin alaselästä, tuosta en ole ennen kuullut ja oma selkäkin välillä jumittelee:p

Suhisija
15.09.2015, 05.48
Tiedoksi vaan, puutumiset ovat tältä haavaa poissa! Ajan siis työmatkaa n.40km päivä ja venyttelyt on jääny tekemättä aikalailla koko tempoilu ajan. Nyt sitten olen tehnyt, ja puutumiset on historiaa. Moni asia näköjään vaikuttaa moneen asiaan..