PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pirkanmaan aluekisat 2015, maasto

Aki Korpela
31.07.2015, 21.47
Avataanpa oma lankansa Pirkanmaan maastokisoille, joihin on tänä kesänä saatu aika mukavasti porukkaa mukaan. Vaikka kesä on jo pitkällä, paljon on vielä happokeskiviikkoja jäljellä. Kalenteri löytyy täältä (http://www.tulospalvelu.profiili.fi/pirkanmaa/), ja kisojen tulokset tulevat tänne (http://www.tulospalvelu.profiili.fi/pirkanmaa/aluetulokset2015/).

XCO-ratoja on kaksi: legendaarinen Kyötikkälä Kangasalla ja vähän uudempi tuttavuus, Korkeakangas Valkeakoskella. Tänä kesänä mukaan on ensimmäinen kerran otettu myös XCE, jota on toistaiseksi ajettu kaksi kisaa: toinen Kyötikkälässä ja toinen Korkeakankaalla.

Tulkaapa kokeilemaan, jos homma yhtään kiinnostaa. Nämä ovat pikemminkin hemmetin hyviä yhteistreenejä kuin varsinaisia kisoja. Osallistuminen maksaa kaksi euroa, ja sillä saa yleensä kohtuullisen mukavan happokylvyn!

Ja sitten vielä loppuun ehkäpä se tärkein: näistä kisoista on kiittäminen herroja Autio & Mäkinen, jotka jaksavat vuodesta toiseen järjestää aluekisoja, vaikka osallistujamäärä on pahimmillaan ollut laskettavissa yhdellä sormella. :)

Seuraava kisa on siis ensi keskiviikkona (5.8.) klo 18 Kangasalan Kyötikkälässä! Laji on XCO.

Saarinen
06.08.2015, 05.44
Kyötikkälän rata oli eilen kesän nopeimmassa kunnossa, ja porukkaa oli hyvin paikalla.
tässä linkki tuloksiin: http://www.tulospalvelu.profiili.fi/pirkanmaa/kala582015/

Kiitokset järjestäjille jälleen...

Seuraavat kisat Valkeakoskella Korkeakankaalla keskiviikkona 12.8. Laji edelleen XCO.

Kaikki mukaan!!

juri78
06.08.2015, 08.40
Kiitokset järjestäjille myös täältä, hyvä reeni oli! :) Polut hienossa kunnossa. Ja sadekin alkoi onneks vasta kotimatkalla..

Sent from my iPad using Tapatalk

izmo
06.08.2015, 12.04
Totista oli kisa eilen... :eek:

Saarinen
06.08.2015, 12.39
Siinä metsä raikaa kun tuo kaimani tykittää alamäkeen ilman kettinkiä....

Lähetetty minun LG-H440n laitteesta Tapatalkilla

Aki Korpela
10.08.2015, 12.41
Täältä (https://www.youtube.com/watch?v=pScuntmcdaQ) löytyy Karin kuvaamaa materiaalia Kyötikkälän kisasta. Metsän raikuminen ei taida siitä kuulua, eikä se ikävä kyllä oikein tunnu kuuluvan minunkaan kuvaamistani pätkistä, jotka edelleen odottavat raakileina koneella. Harmin paikka, ettei sitä izmon (into)himon purkautumista saatu sittenkään tallennettua. :D

Aki Korpela
11.08.2015, 20.43
Huomenna (ke 12.8.) mennään taas, tällä kertaa paikkana on Korkeakangas Valkeakoskella. Laji on xco, mutta kisarataa on tarkoitus ajaa kevennettynä, jotta kierrosmäärää saadaan nostettua. Startti on klo 18, mutta kannattaa tulla ajoissa paikalle, jotta ehtii tutustua rataan.

Saarinen
12.08.2015, 20.08
Jeejee! Taas oli hyvät kapinat ja porukkaa mukavasti paikalla... Rata ehti valitettavasti kastua juuri ennen kisan alkua, eli maastopyöräilyksihän tuo meni!!
Lyhennetty ja vähemmän nousua tarjonnut rata oli ainakin meikäläisen mieleen...

Lähetetty minun LG-H440n laitteesta Tapatalkilla

Aki Korpela
12.08.2015, 21.14
Joo, hyvin oli väkeä taas paikalla. Lyhennetty rata ei ollut ihan niin raateleva kuin täysimittainen xco-rinkula, mikä taitaa sopia näihin aluekisoihin ihan hyvin. Karilta löytyy näköjään jo tuloksetkin (http://www.tulospalvelu.profiili.fi/pirkanmaa/vkoski1282015/).

Aki Korpela
13.08.2015, 20.49
Kari on taas saanut kisavideon (https://www.youtube.com/watch?v=FG8f8JT7bqE) valmiiksi.

juri78
13.08.2015, 21.57
Hyvä reeni oli taas. Iso kiitos järjestäjille, tosi hienoa että joku viittii järkätä talkoilla tälläsiä kisoja! Päälle vielä laadukasta videoo, kyllä kelpaa!

Sent from my iPad using Tapatalk

MTBwannabe
14.08.2015, 08.51
Sähköpyörän kiipeäminen tuota serpaa ylös ajassa 2:37 näyttää kyllä kieltämättä "hassulta" ja hieman vauhdikkaalta ;)

Aki Korpela
14.08.2015, 17.13
Ja aika hieno on myös toi kohdasta 2:50 alkava pätkä, jossa väki ajaa serpaa samaan aikaan monessa kerroksessa.

Se on muuten hemmetin hyvä, että Sami käy kisoissa sähköpyörällään. Siinä kyydissä kun pysyis mukana, vois olla saumoja laittaa jopa Sasu tiukoille. :)

Aki Korpela
21.08.2015, 06.36
Taisi olla ennätyksellisen kuiva ja nopea (http://www.tulospalvelu.profiili.fi/pirkanmaa/kala1982015/) rata Kyötikkälässä viime keskiviikkona. Ja videotakin (https://www.youtube.com/watch?v=H4eBiIgjn_4) on taas tarjolla.

Ensi viikon keskiviikkona onkin sitten Pirkanmaan aluemestaruus-xco:n vuoro! Aiempina vuosina mestaruudet on ratkottu Kyötikkälässä, mutta tällä kertaa näyttämönä toimii Valkeakosken Korkeakangas.

noniinno
23.08.2015, 20.27
Onko Valkeakoskella rata merkattu? Meni silloin kerran Kyötikkälässä vähän käsikopelolla ajamiseksi kun ei ollut tuttu rata. Muuten oli letkeä ja hyvä meininki, tekisi mieli kokeilla joskus uudestaan :)

MTBwannabe
24.08.2015, 09.40
Onko Valkeakoskella rata merkattu? Meni silloin kerran Kyötikkälässä vähän käsikopelolla ajamiseksi kun ei ollut tuttu rata. Muuten oli letkeä ja hyvä meininki, tekisi mieli kokeilla joskus uudestaan :)

Valkeakoskella rata merkitään aina ennen kilpailua, joten mahdollisuudet ajaa harhaan vähenevät huomattavasti verrattaessa vaikkapa tuohon Kangasalan reittiin.

no-saint
17.09.2015, 09.23
Olisiko ideaa laajentaa kyseisiä kisoja Lempäälään Innilän alueelle? Ajelen lähes päivittäin alueen läpi osana työmatkaa ja alueelle saisi loistavan xco-radan. Laitoin asiaa hautumaan Mäkisen Karillekin. Paljon tuolla Innilän metsissä näkyy jälkiä mutta ikinä en ole livenä kehenkään törmännyt etten tiedä paikallisia aktiiviharrastajia mutta jos joku tuntee niin laittakaa infoa.

Ikuhaka
20.09.2015, 20.15
Määritelmä "paikallinen aktiiviharrastaja" osuu ainakin meikäläiseen, joten ilmoittaudun yhdeksi Innilässäkin jälkiä jättäväksi. Olen sattunut ajelemaan viime vuotena tuolla enemmänkin, parin vuoden välipään jälkeen. Mietin itse muutama vuosi sitten kisan järjestämisen mahdollisuuksia tuolla, mutta silloin asia tuntui aika kaukaiselta mahdollisuudelta. Järjestämisvastuu kaiketi pitäisi olla jollain seuralla, vaikka aluekisa kaiketi pysytään järjestämään aika kevyellä sabluunalla.
Itse olisin valmis talkoisiin (merkkaus yms. järjestelyt) tuolla, jos asia etenisi toteutukseen asti.

Kävin ajamassa pari koelenkkiä, joista sorttasin oheisen kuvan mukaisen rinkulan. Pituus 4,5 - 5km ja nousumetrejä noin 100 / kierros. Jos mielenkiintoa löytyy porukoilta, niin tuollahan voisi ajella joskus yhteislenkkiä ja tsekata paikka.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=16632&d=1442770309

T. Ilkka

Aki Korpela
20.09.2015, 21.01
Olishan se tosi hienoa, jos Pirkanmaan alue-xco-kisoja ajettaisiin vuonna 2016 muuallakin kuin Kyötikkälässä ja Korkeakankaalla. Kolme hyvää rataa olis jo oikein bueno! Eiköhän ainakin Koskista löydy yhteislenkkiporukkaa rataa tsekkaamaan, voidaan tuoda vaikka yhteislenkki Innilään vielä tänä syksynä.

no-saint
21.09.2015, 18.03
Ymmärtääkseni tarvitaan vain lupa käyttää aluetta ja tuo Innilän metsä on Lempäälän kunnan aluetta? Eli heiltä lupa ja jos otetaan mukaan se rantahiekka serpa sieltä varikon nurkalta niin sehän on ilmeisesti hevosia varten rakennettu mutta en tiedä kenen mailla?
Toisekseen tarvitaan "virallinen" rata joka on merkattu niin että ulkopaikkakuntalainenkin (Korpela) osaa pysyä radalla.
Itse en omaa mitään laitteita millä saisi gps käppyröitä piirrettyä mutta katsotaan joku päivä lukkoon ja mennään tutkimaan mahdollisuuksia?

Ikuhaka
16.10.2015, 13.16
Vahvistamattoman tiedon mukaan Innilän alueen ko. maat omistaa läheinen Kartano. Lempäälän kunnan kanssa ei kaiketi ole tehty mitään sopimusta, vaikka ko. alue on ollut pitkään liikunta käytössä (+ ennenaikaan oli monta ampumarataa alueella). Eli ilmeisesti aikojen alussa on tehty suullinen "herrasmies sopimus" alueen käytöstä.
Eli, jos alue osoittautuu kiinnostavaksi kilpailumielessä, niin lupa on hankittava kunnan sijasta yksityiseltä taholta (Lastusten Kartano Oy).
Olisiko porukalla kiinnostusta tutustua alueeseen huomenna lauantaina tai viikon päästä 24-25.10?

MTBwannabe
16.10.2015, 16.34
Olisiko porukalla kiinnostusta tutustua alueeseen huomenna lauantaina tai viikon päästä 24-25.10?

Mä voisin ainakin lähteä "tutustumaan" jos huominen kellonaika sopii aikatauluihin.

käpä
16.10.2015, 18.21
Täältäkin voisi ilmaantua yx jos sopivasti n. 11 aikaan vetäjälle natsaisi.

Ikuhaka
16.10.2015, 18.31
Itselläni ei ole "mitään" huomenna, joten otan ehdotuksia vastaan kellonajasta. Tapaamispaikka kaiketi voisi olla Innilän hiihtomaja.
Pitempääkin lenkkiä noilla nurkilla voi ajella, kuin xc-lenkura on. Lipon suunnassakin on jokunen polku.

MTBwannabe
16.10.2015, 20.29
Itselläni ei ole "mitään" huomenna, joten otan ehdotuksia vastaan kellonajasta.

Klo 11 voisi olla hyvä aika kuten tuolla yllä on ehdotettu.

Ikuhaka
16.10.2015, 21.06
Ok, klo 11 sovittu!

käpä
17.10.2015, 16.37
Ilkalle iso kiitos. Ratakin oli jo ammattimiehen ottein linjattu. Haastava ja vähän erilainen kuin vkl tai kla. Kyllä kelpais kisailla ensi kesänä.

Ikuhaka
17.10.2015, 17.27
Kiitos kiitoksista, oli kiva ajella porukalla! Ohessa kuva reitistä, johon lisäsin joitakin kommentteja ja mahdollisia reittivariaatioita.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=16754&d=1445093686

Gps-jälki jaossa täällä: https://drive.google.com/file/d/0BwJp4Ncu6OvLUDZBTm5CR3dZOVE/view?usp=sharing

MTBwannabe
17.10.2015, 18.07
Kiitos kiitoksista, oli kiva ajella porukalla! Ohessa kuva reitistä, johon lisäsin joitakin kommentteja ja mahdollisia reittivariaatioita.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=16754&d=1445093686

Gps-jälki jaossa täällä: https://drive.google.com/file/d/0BwJp4Ncu6OvLUDZBTm5CR3dZOVE/view?usp=sharing

Kiitokset Ikuhakalle reittiesittelystä. Reitti oli todella mukava, ja kuten yllä mainittu myös erilainen kuin nykyiset 2 muuta kisabaanaa, joten todellakin olisi toivottavaa että tuolla ajeltaisiin jo ensikesänä. Nousuakin kivasti sen 100m / kierros joten myös fyysistä haastetta tarjolla.

Aki Korpela
17.10.2015, 19.37
Hemmetti, mulla meni tää ohi... Mutta MTBwb jo viestitteli Koskin porukoille, että hieno oli rata. Olis makeeta ajaa aluekisoja ens kaudella kolmella radalla!

no-saint
20.10.2015, 11.57
No kerpele! Olis ollu vapaatakin viime lauantaina... Mutta itse olen tulossa iltaan 24 ja 25.10 joten voisin jompakumpa tsekata rataehdotusta ja katsoa josko omasta varastosta löytyis jotain linjoja?

no-saint
24.10.2015, 17.19
Ajelen huomenna n.klo.12.30-13.30 Innilässä ja otan Sport Trackerillä gps jäljen talteen. Voi sitten verrata sitä tuohon aiempaan jälkeen.
Tänään tuli joku aktiivikuski vastaan "muta"mäessä alaspäin itseni könytessä ylös? Oranssi Giant mankeli alla.

Ikuhaka
24.10.2015, 17.56
Hyvä homma! tsekkaa reitti ja kommentoi miltä näyttää. Itseltä taitaa jäädä väliin sinne tulo, kun niksautin selkäni aamulla puutarhahommissa ja tuntuu ettei ihan heti ole asiaa maastopyörän selkään. Täytyy ens viikolla tilailla aikaa osteopaatille, josko sais krampin/iskiaksen laukeen selästä tms.
Itse tapasin kanssa tuolla oranssilla fillarilla ajavan kaverin, mutta sillä tais olla Santa gruzin täpäri -kai. Itsellä alla yleensä Canyon Lux, Trek Top Fuel tai Poisonin krossari.
T. Ilkka

no-saint
24.10.2015, 20.34
Saattoipi ollakin Santa Cruzikin. Mut on helppo yleensä tunnistaa aktiivipolkijoiden seasta... 193cm, 125kg, tuuhea punainen parta ja armoton puuskutus. Niin ja syys-talvi-kevät kaudella sininen pipo ilman kypärää (y).
En sitten osaa näitä tietotekniikka niksejä joten gps-jälki löytyy sport tracker-valkeakoski-Arttu Peltonen, laitan yleiseksi kaikille.

no-saint
02.04.2016, 21.29
Onkos haisua kellään alkavan kauden kisoista? Mennäänkö vanhalla Kangasala-Valkeakoski akselilla vai mahtuuko Lempäälän Innilä mukaan?
Mikäli mahtuu niin voin ohi mennessäni siivoilla talven jälkiä pois ja karsia muutamia oksia.

noniinno
05.06.2016, 22.02
Ilmeisesti jotain Pirkanmaalla tapahtuu? XC?

DaNi_BoY
06.06.2016, 10.28
Joo, olisi kiva tietää! Olin sopivasti Tampereen huudeilla ja jos olisin tienny eilisestä kisasta olisin varmasti tullut paikan päälle!

tmile
07.06.2016, 08.34
Joo, olisi kiva tietää! Olin sopivasti Tampereen huudeilla ja jos olisin tienny eilisestä kisasta olisin varmasti tullut paikan päälle!

http://www.tulospalvelu.profiili.fi/pirkanmaa/
http://kangkipyoraily.blogspot.fi/

Ei kyllä osunut omaankaan silmään, tiedottaminen tuntuu olevan hankalaa vuodesta toiseen.

Hiihtoniilo
09.06.2016, 17.47
Joo ohisektoriin meni vaikka koitin aluekisojen alkamista jopa hieman kytätä! Olisiko aivan mahdoton ajatus (esimerkiksi) viimekesäiseen tapaan vinkata kisoista täällä? Kaikille (ainakaan minulle) ei välttämättä tule mieleen etsiä tulevia kisoja tulospalvelusta.

Tuloksista päätellen sinne voisi muutama kilpuri kuitenkin vielä mukaan mahtua?

no-saint
09.06.2016, 19.14
Mahdollisesti 29.6 olisi Lempäälän Innilässä radan neitsyt kisat. Sinne mahtuu poppoota polkemaan. Vielä täytyy tosin järjestellä asioita mutta jos joku haluaa avuksi olla käytännön asioissa niin infoa tänne tai smurffi@msn.com
Eli rata täytyy merkata, saada lupa kisata siellä, ennakkoon tiedottaa alueella olevaa koirien koulutuskenttää ja hevoskenttää etteivät vedä pakasteherneitä syvälle ja kerätä datatiedot radalta että saadaan reitin mitta jne selville.
Olen tuolla jo kevään siivoillut ja raivannut tuulenkaatoja joten rata on kunnossa.

Lähetetty minun C6833 laitteesta Tapatalkilla

MTBwannabe
09.06.2016, 20.27
Mahdollisesti 29.6 olisi Lempäälän Innilässä radan neitsyt kisat. Sinne mahtuu poppoota polkemaan. Vielä täytyy tosin järjestellä asioita mutta jos joku haluaa avuksi olla käytännön asioissa niin infoa tänne tai smurffi@msn.com

Ilman muuta koskin porukkaa tulee avuksi kaikissa käytännön toimissa, mm. meikäläinen. Huutele vaan joko täällä, koskin säikeessä tai soittele niin mennään laittamaan hommaa kuntoon.

noniinno
10.06.2016, 12.54
Hienoa työtä teette. En kokenut narisevani kun esitin kysymyksen. Osaanpa jatkossa haravoida nettiä tarkemmin.

Pexxi
10.06.2016, 13.05
Kyllähän sinne ilmeisesti muutama foorumisti oli osallistunut niin voisivat sitten vaikka vähän mainostaa siellä missä itse vaikuttavat, esim täällä. Seuraava kisa muuten ensi keskiviikkona 15.6. Kyötikkälässä klo 18. On parina vuonna pitänyt osallistua johonkin kisaan ja viime su olisi muuten onnistunut mutta kun tuli yö rähjättyä rogainingissa. Otsikkoa kun pystyisi muuttamaan niin saisi aina uusimman kisan hyvin esille.

MTBwannabe
12.06.2016, 09.30
Nyt listasta löytyy myös tuo Lempäälän aluekilpailu. Tuollahan ei vielä aiemmin ole kisailtu, joten uutta reittiä tiedossa kaikille kiinnostuneille.

Ke 29.6 18:00 maastokisa XCO Lempäälä

Ikuhaka
12.06.2016, 14.03
Itsellä menee näin kevään korvalla aika Tdt reittien hakuun ja tänä vuonna erityisesti kaiken näköiseen reitin perkuuseen, kun Lempäälän suuntaan kerrankin ajettiin. Em. syystä tarkoituksellisesti jätin kisan järjestelyn Innilässä pois laskuista. Mahtavaa, jos homma toteutetaan jonkun toimesta. Itse en valitettavasti pääse osallistumaan sen koommin järjestelyihin tai kisaamiseen tällä kertaa, kun muut menot vievät tuolloin aikani. :-&

no-saint
13.06.2016, 11.39
Tiistaina 14.6 klo:18 Lempäälän Innilän radalla tutustuminen ja radan suunnittelua.
Tervetuloa ihmettelemään Lempääläläisiä puita ja pensaita ;-)

no-saint
20.06.2016, 18.27
Lempäälä Innilä ratakierros:
Startti hiekkakentältä ja lyhyt hiekkatie nousu että saadaan jonontynkää. Alkuun polun pätkiä ja hiekkateitä mäen päälle jossa pätkä "lapin tundraa". Muutama teknisempi pätkä ylhäällä ja sitten sormet pois jarruilta ja jollotellen alamäkeen. Välissä pätkä hiekkatietä ja pieni polku jonka jälkeen taas alamäkeen. Alhaalla kosteikossa pari ilkeää kiveä. Alhaalla jenkkakahvarytkyjumppaa juurien kanssa ja lyhyt suo. Sitten wattimittarit 500+ lukemiin ja 2x ylämäkeä. Lopuksi lasku lähtöön josta koko homma uudestaan.
Mittaan kierroksen huomenissa ja merkkailen su-ti akselilla.

no-saint
28.06.2016, 01.29
Huomenna sitten Innilän kisat. Itse olen ensimmäistä kertaa järjestämässä joten toivotaan että kaikki menee jokseenkin mallikkaasti.
Merkkaan radan tänään aamupäivästä ja keskiviikkona viimeistelen. Luvat kisoille ok, ennakkoon tiedoitettu alueen muita käyttäjiä ja lupa käyttää hiihtomajaa saatu.
Toivoisin ainakin Koskista mahdollisimman monta yhteislenkeillä käynyttä kuskia ajamaan radan läpi joko huvikseen tai numeron kanssa. Näin saisin parhaan palautteen miten rata on onnistunut. Liikaa hiekkatietä, liian vähän teknistä, huono merkkaus... Kaikki palaute on hyväksi koska tosiaan ensimmäistä kertaa järjestän.
T: Arttu Peltonen, PKK.

MTBwannabe
28.06.2016, 08.06
Seuraako tuo reitti noita Ikuhakan aiemmin laatimia "reittisuunnitelmia"?

Ikuhaka
28.06.2016, 10.02
Arttu varmaan kommentoi tarkemmin, mutta käsitykseni mukaan alkuosa on sama. Moottoritien laskussa ei mennä alas asti, vaan käännetään vasemmalle hiihtoreittiä. Loppuosa on muutenkin erilainen, jättäen teknisen mettäpolun pois ja käyden lähempänä asuntoalueen reunaa.
Reitillä on paljon nopeata paanaa, joten kisaan kannattaa osallistua vähän vähäisemmälläkin polkuajokokemuksella.

MTBwannabe
28.06.2016, 10.31
Arttu varmaan kommentoi tarkemmin, mutta käsitykseni mukaan alkuosa on sama. Moottoritien laskussa ei mennä alas asti, vaan käännetään vasemmalle hiihtoreittiä. Loppuosa on muutenkin erilainen, jättäen teknisen mettäpolun pois ja käyden lähempänä asuntoalueen reunaa.
Reitillä on paljon nopeata paanaa, joten kisaan kannattaa osallistua vähän vähäisemmälläkin polkuajokokemuksella.

Ok, lähinnä mietin sitä onko se nousu sieltä majalta ylös 2 suuntainen aina uudelle kierrokselle lähdettäessä?

no-saint
28.06.2016, 13.22
Valitettavasti kierroksen alku ja loppu ovat samalla hiekkatien pätkällä... Ei oikein saanut järkevästi muuten. Mietin tuota asiaa yöllä tuonne klo.03 asti mutta en keksinyt ratkaisua.
Yksi vaihtoehto olisi lähteä uudelle kierrokselle jo ensimmäiseltä polulta takaisin jolloin ei vastakkin ajoa tulisi ja sitten maaliin tultaessa vasta laskettaisiin alas asti. En tiedä miten tämä vaikuttaisi ajanottoon?

MTBwannabe
28.06.2016, 14.15
Yksi vaihtoehto olisi lähteä uudelle kierrokselle jo ensimmäiseltä polulta takaisin jolloin ei vastakkin ajoa tulisi ja sitten maaliin tultaessa vasta laskettaisiin alas asti.

Näin sitä aiemmin Ikuhakan kanssakin mietittiin, eli uudelle kierrokselle sieltä ylhäältä ettei tulisi vastakkaista liikennettä. Kaiketi asian voi huomenna varmistaa, mutta ajanottajat ovat niin kovia luita että tuollainen "ongelma" on näille miehille pala kakkua ;)

no-saint
28.06.2016, 16.06
Onneksi loppui tänään 300m rulla merkkausnauhaa kesken just ennen tota loppulaskua niin laitan aamulla merkinnät vasta. Kunhan pääsen yövuorosta vaan vapaille.

Aki Korpela
28.06.2016, 20.04
Hemmetin hienoo, että saadaan Pirkanmaalle uusi xco-rata! Kiitos kaikille teille, jotka ootte olleet tätä tekemässä.

Huomenna isketään! :)

znood
28.06.2016, 23.40
Oliko se rata kuin pitkä ? Innilän maasto on tosi tynkä sen jälkeen kun se moottoritie veti alueen puoliksi.

Ikuhaka
29.06.2016, 00.06
Kaiketi 4,3 km / kierros on aika lähellä totuutta.

Pexxi
27.07.2016, 13.04
Tänään Kyötikkälässä klo 18.

Pexxi
28.07.2016, 11.38
Hyvät kisat ensikertalaiselle. Kovaa menee kärki mutta mennään sitten omaa vauhtia. Toki pari sarjavoittoa napsahti ensikertalaiselle. Eivät tainneet tosin olla virallisia.

no-saint
04.08.2016, 19.44
Innilän rataa hieman muutetaan. Koska viimeksi oli niin vähän väkeä tämä ei haitanne. Uusi rata merkattuna luontoon hajoavilla nauhoilla valmiina salaharjoitteluun 14.8 mennessä.
Pari viimeksi tuskaa aiheuttanutta mutkaa "suljetaan" kisassa nauhoilla niin kukaan ei pääse eksymään.

Pexxi
27.08.2016, 10.59
Onko kisoja ensi viikolla? Tiedotteen mukaan hakkuita ollut ja kisa vaarassa.

http://www.tulospalvelu.profiili.fi/pirkanmaa/tiedotteet228/

no-saint
27.08.2016, 17.11
Alkuperäisen reitin pystyy tällähetkellä ajamaan pienellä raivaustyöllä mutta... Edessa vielä ma-ti-ke ja en osaa sanoa yhtään mihin päin hakkuut etenee. Valitettavasti joudun venyttämään päätöstä ihan keskiviikolle. Itsellä on keskiviikkona vapaapäivä ja menen heti aamusta kisapaikalle touhuamaan reittiä vapaaksi mutta...
Viimeinen lopulinen päätös tulee tulospavelun sivuille klo.12 keskiviikkona.
Alunperin piti ajaa tuo Iku-Hakan hieman teknisempi reitti mutta se on jo ison työn takana joten saatte tyytyä alkuperäiseen reittiin.

no-saint
28.08.2016, 08.44
AJETAAN!! Meinaan 31.8. Teen reitin vain tuonne yläosalle joten siitä tulee lyhyt mutta sen voi sitten ajaa sitäkin hapokkaammin. Teretulemast.

Aki Korpela
01.09.2016, 07.55
Hienoo oli eilen tykitellä Innilässä kahden kilsan radalla! Kiitokset no-saintille radan järkkäämisestä ja mallikkaasta merkkauksesta.

eki15
01.09.2016, 09.19
pitääkö olla joku kilpailu lisenssi ja pääseekö ns. "harrastajat" jotka ei aikasemmin ole ollu tämmösissä kisoissa vaan esim. tahkolla vain? miten pitkiä radat on?

Pexxi
01.09.2016, 10.07
Heinäkuussa olin ekan kerran eikä silloin kysytty kuin nimeä ja kahta euroa. Kaikkihan ne meni kauheeta vauhtia mutta hyvin siellä perässäkin pääsi. Kyötikkälässä rata oli jotain pikkasen alle 4 kilsaa ja kierroksia oli sarjasta riippuen 3 tai 4. Nyt piti taas tulla mutta jalka rikki niin oli pakko jättää väliin, seuraavaan pitää yrittää tulla. Kahden viikon päästä taas Kyötikkälässä. Muut kertokoon sitten enemmän kun tietävät.

Aki Korpela
02.09.2016, 07.36
Idea tosiaan on, että Pirkanmaan aluekisat ovat mahdollisimman matalan osallistumiskynnyksen kisoja, joihin kuka tahansa voi osallistua. Olis hienoo, jos väkeä saataisin mukaan paljon nykyistä enemmän!

Pexxi
14.09.2016, 10.09
Tänään AM-kisat Kyötikkälässä klo 18 ja jos oikein ymmärsin niin kaikki saa osallistua mutta jos ei kuulu seuraan niin ei voi päästä palkinnoille.

Pexxi
14.09.2016, 13.17
Aattelin vaan vähän keskustelua yrittää herätellä.

Pexxi
25.06.2017, 14.36
Näitäkin ajettu jo muutama, seuraava keskiviikkona Kyötikkälässä. Pitääkin yrittää kömpiä paikalle. Jos ei sada.

Monroe
28.06.2017, 12.23
Vähän myöhään heräsin nyt tähän, mutta mahtaako joku vielä ehtiä neuvoa tarkempaa paikkaa tuolle Kyötikkälän radalle? Tuossa yllä mainitussa linkissä oleva karttalinkki vaikutti summittaiselta vai löytääkö paikalle pelkästään sen perusteella?

Pexxi
28.06.2017, 13.23
Kyötikkälän kentältä lähtö, rata ei kauhean hyvin merkattu kun pienillä resursseilla kisaa järjestetään. Itse oon joskun vartin yli ja puolen välillä varmaan paikalla niin voin näyttää radan. Muitakin varmaan on jo silloin. Aki näytti ekalla kertaa radan ja melkein jäi mieleen, parissa kohdassa vähän arvontaa. Olin niin paljon muita hitaampi ettei ollut peesiapuakaan.

Rata:
http://xn--jlki-loa.fi/reitit/kyotikkala-xco

https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6820041.001650129&e=341038.55518886005&title=Tossa%20ollut%20ilmoittautuminen&desc=&zoom=9&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %5D

Monroe
28.06.2017, 13.30
Kiitoksia! Tuon perusteella löydän ainakin autolla pelipaikoille. Ja hyvä jos joku ehtii näyttää radan tai sitten täytyy toivoa, että löytyy joku jota peesata "kisassa".

Pexxi
28.06.2017, 19.28
Rata olikin paremmin merkattu kuin aiemmin. Hyvät kisat oli taas vaikkei jalkaa taaskaan ollut. Melkein 20 oli viivalla. Reilun minuutin taisin jäädä "enkoista". Aiemmilla kerroilla on ollut kyllä niin kuivaa että on voinut ihan huoletta painaa mutkiin mutta nyt joutui pikkasen varomaan vaikkei nyt varsinaisesti ollut liukasta muuta kuin ne muutama juuri.

Aki Korpela
29.06.2017, 17.48
Mun mielestä se uusi alkupätkä ylämäkeen oli jopa parempi kuin originaali... Ja kierrosaikoja ei kannata tosiaan eiliseltä verrata mihinkään aiempaan, sillä vähäinenkin kosteus heikentää reitin rullaavuutta ihan reippaasti.

Enpä tajunnutkaan, että jäsen Monroe oli eilen viivalla! Miestä en varsinaisesti tunne, mutta hirven kokoisia ja hemmetin hienoja pyöriä on tullut foorumilla ihailtua! Ja eilen oli yksi sellainen Scotti Kyötikkälässä mukana. Tuu toistekin!

Monroe
29.06.2017, 19.26
Heh, juu olinhan minä. Me ollaan kyllä oltu lenkilläkin yhdessä Aulangolla kuukausi takaperin, että kyllä me melkein tuttuja ollaan. Markus Koskela on oikea nimi, en edes muista mistä tuo Monroe tuli joskus keksittyä.

Mukava reissu oli, ilman muuta jatkoa seuraa, se on varma. Mainitsemasi Scotti on kyllä vahvasti menossa vaihtoon, mutta en ole vielä aivan täysin vakuuttunut siitä mikä olisi sopiva korvaaja. Ehkä täytyy odotella kevääseen.

Pexxi
07.08.2017, 21.13
Keskiviikkona Lempäälässä ilmeisesti kisat. Olisikohan tarkkaa paikkaa vaikka autolle, jossain joskus nähnyt mutta ei jaksa nyt etsiä. Ja meneehän tää samalla mainoksena. Karttapaikalle jos vaikka laittaa.

no-saint
07.08.2017, 21.57
Minä tänne mitään kuvia tahi linkkejä osaa laittaa mutta Sotavallantie 119, Lempäälä. Parkkipaikalla iso rypäs roskalootia ja hiihtomaja. Majan vierestä lähtevää tietä ylös, ensimmäisen risteyksen ohi ja seuraava oikea niin olet start/finish viivalla.
Merkkaan radan vasta keskiviikkona klo.15-17 että salaharjoittelemaan ei oikein pääse ennen...
T: ratamestari Peltonen

Aki Korpela
08.08.2017, 20.51
Kovat kapinat kuulemma huomenna Innilässä! Pari junnuakin tulossa taas mukaan!

Pexxi
09.08.2017, 20.07
Olisko ollut 15 tai 16 viivalla. Mustikatkin oli kypsiä.

Aki Korpela
09.08.2017, 20.50
Joo, oli hyvät kisat, hyvin porukkaa ja hieno rata! Ehkä hienointa kuitenkin oli ylituomarin tarjoama lakritsipatukka kaikille kisaajille maaliintulon jälkeen. 😀

Pirkanmaalla on nyt kolme selkeästi erilaista xco-rataa, joissa on kaikissa oma ideansa ja viehätyksensä. Homma jatkuu kahden viikon päästä Valkeakoskella!