PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kisakiree vai ns. soft-malli???

KingOfTheRoad
21.07.2015, 11.02
Ostin tosiaan taannoin tietämättömyyttäni c2c mallin Bianchin, kun vasta aloitin maantiepyöräilyn. Nyt minusta tuntuu, että olen kusettanut itseäni. Olen tullut omalta osaltani siihen tulokseen, kun maantiepyöräilyä harrastan niin eikö sen pitäisi olla juuri sellainen kisamalli, jotta tuntuma ja rungon malli on juuri oikea. Saako tuollaisella soft-mallilla edes osallistua kilpailuihin, kun niiden aika on? Ja eikö siinä niinsanotusti petä itseään, jos on vähänkin kilpailumieltä?

Samuel72
21.07.2015, 11.32
Ainakin omassa c2c:n infinitossa on UCI leima. Käsittääkseni kaikki C2C hiilari ja alumiinirunkoiset on suunnilleen samaa geometriaa, joten kisat ei pitäisi olla ongelma. C2C on vähän leppoisampi ja joustavampi normi harrastajalle kuin esim HOC mallit.
Pyöritä vaan kovemmin, pyörästä se nopeus ei ole kiinni. UCI pro team Lotto Jumbo ajaa ainakin klassikko kisat Tour of Flandersin ja Paris - Roubaixin c2c Infinitolla, joten kyllä se ihan täysverinen kisakiree kilpuri on.

supertele
21.07.2015, 11.35
Tuollaisella C2C-geometrialla ajoi ainakin yksi Pro Tour -kusk (http://cyclingtips.com.au/2015/04/bikes-of-flanders-sep-vanmarckes-bianchi-infinito-cv/)i Tour de Flandersin tänä vuonna, joten eiköhän se aloittavalle maantiepyöräilijällekin käy.
Oma Via Nirone löysi eilen kaveristani uuden omistajan palveltuaan minua 8 vuotta. Minulle runko oli turhan pieni - oikean kokoisen rungon olisin luultavasti pitänyt edelleen itselläni.

KingOfTheRoad
21.07.2015, 11.49
No ei se sitten niin paha ole, jos se kerran on silti kilpakäyttöön kelpaava.

Samuel72
21.07.2015, 12.36
Jos oikein innostuu, niin kannattaa päivittää kumit rullaavimmiksi. Alkuperäiset ei aina ihan parhaita ole. Ja tietenkin edelleen kiekot. Riippuen mitkä on alla. Noilla pääsee jo kummasti eteenpäin. Toki vakioillakin pärjää normilenkeillä hyvin.

KingOfTheRoad
21.07.2015, 13.22
Jokku continental ultra sport || gummit tos on

Mattia
21.07.2015, 13.35
^Ej rullaa mihkään. Aja loppuun ja hommaa laadukkaammat esim. Contin GP4000 tai vastaavat, niin huomaat eron.

KingOfTheRoad
21.07.2015, 13.44
^Ej rullaa mihkään. Aja loppuun ja hommaa laadukkaammat esim. Contin GP4000 tai vastaavat, niin huomaat eron.

Täytyy testata noita sitten... Oon mä jo 500km tolla kiskonu meneen

CamoN
21.07.2015, 15.03
Eikös palstalla hehkutettu sitä läskipyörän erinomaisuutta kaikilla alustoilla ja kaikissa tilanteissa ihan vastikään alkukesästä? Jos sellaisella "soft-mallilla" pärjää niin eiköhän se perus-Bianchikin juuri ja juuri kulje.

juakko
21.07.2015, 15.08
Mutta mistäs sais niitä kisakireitä jalkoja? Voisin ottaa parin.

KingOfTheRoad
21.07.2015, 15.32
Missä tommonen UCI leima on pyörässä? Mä en ainakaan omasta löytänyt.

noniinno
21.07.2015, 15.51
https://lh3.googleusercontent.com/-ICziPxE38Ls/Va5ABFT9D9I/AAAAAAAAILU/YjfiAOx75yg/s512-Ic42/P7113559.JPG
Mulla on ainakin satulaputkessa ;)

Mattia
21.07.2015, 15.59
Eikös palstalla hehkutettu sitä läskipyörän erinomaisuutta kaikilla alustoilla ja kaikissa tilanteissa ihan vastikään alkukesästä? Jos sellaisella "soft-mallilla" pärjää niin eiköhän se perus-Bianchikin juuri ja juuri kulje.

Minä olen ainakin ajanu 30 km tempon läskillä. Ihan täysii silläkin pääsi. Sitten ajoin vuosia kaikki ajot Bianchin 928 C2Cllä ja silläkin pääsin aina maaliin asti. Eli sanoisin, että molemmat toimii.

KingOfTheRoad
21.07.2015, 16.10
Ei mul oo tommosta tarraa, joten tarkoittaako se sitä ettei ole kisakelpoinen? 2014 via nirone c2c

viivi
21.07.2015, 16.24
Pyöräkuumeeseen on vain yksi tehokas lääke.
Jokainen jolla on edes alkeelliset tiedot myyntitekniikasta tietää että ihminen ostaa tunteella ja perustelee hankinnan ns järkisyillä.

supertele
21.07.2015, 17.42
Saa osallistua kilpailuihin.

nure
21.07.2015, 18.10
Kai se kisakireys ole pääosin kuskista kiinni, surkea kuski vain puolustelee huonoa menestystä kaluston vajavaisuudella.

Samuel72
21.07.2015, 18.25
Kisoihin vaan, saa osallistua. Ei kaikissa ole tota leimaa. Vaikka leima on, niin silti kovemmissa kisoissa tarkastetaan mitat ja säädöt. Sääntöjä on useita, muistaakseni mm. satulan kärjen oltava 5 cm kampien keskiön takana. Pyöräily unionin sivuilta noi säännöt löytyy. Ei kannata heti alkuun ottaa liikaa paineita kalustosta.

KingOfTheRoad
21.07.2015, 18.26
Kai se kisakireys ole pääosin kuskista kiinni, surkea kuski vain puolustelee huonoa menestystä kaluston vajavaisuudella.

Tietämättömyyttä se on ainaki mulla ollu

Jumo
21.07.2015, 20.09
Tietämättömyyttä se on ainaki mulla ollu

Käy nyt pari kisaa vetäseen malliksi, 500 km jo treenattu niin kyllä se nyt jo pitäs irrota.

Sitten jos tosiaan tuntuu että ainoastaan kalusto on oikeasti se voiton este niin pyöräkaupoille. Juttujen mukaan money is no object ?

YocceT
21.07.2015, 20.49
Ei tollasilla c2c -pyörillä voi edes kimppalenkeille osallistua, saati sitten kisoihin. Nehän nauraa sut starttiviivalta pihalle. Vähintään pitää olla Pinarello Dogma SuperRecordeilla tai Lookin 795 kalleimmilla mahdollisilla palikoilla.

Samuel72
21.07.2015, 21.44
Ja tietenkin tervetuloa hienon harrastuksen pariin. Tietämöttömyys ei ole pahasta. Ei muuta kuin paikallisen seuran ryhmäajoihin, niin saa kokemusta ryhmässä ajosta, ihan erilaista kuin yksin puurtaminen. Samalla saa tietoa kalustosta ja reiteistä. Tietenkin pitää suodattaa fanaatikkojen puheet, niinkuin yllä olevan juntin, vaikka olisikin provo.

TuH
22.07.2015, 00.39
Ostin tosiaan taannoin tietämättömyyttäni c2c mallin Bianchin, kun vasta aloitin maantiepyöräilyn. Nyt minusta tuntuu, että olen kusettanut itseäni. Olen tullut omalta osaltani siihen tulokseen, kun maantiepyöräilyä harrastan niin eikö sen pitäisi olla juuri sellainen kisamalli, jotta tuntuma ja rungon malli on juuri oikea. Saako tuollaisella soft-mallilla edes osallistua kilpailuihin, kun niiden aika on? Ja eikö siinä niinsanotusti petä itseään, jos on vähänkin kilpailumieltä?

Vaiettu fakta on että Suomessa ei ole edes jälleenmyyjää, jolla olisi lisenssiä myydä Bianchin UCI-hyväksyttyjä kilpailumalleja. Monet toki ajavat "softatuilla" kisapelireplikoilla, mutta niillä ajettuja tuloksiahan ei tietenkään voida ottaa huomioon kuin jokamiessarjoissa.

Jumo
22.07.2015, 07.47
Kingoftheroad kirjoitti kolmantena viestinään palstalle: "On tässä jo monta 60v äijää jolla avolava paistaa ja 9K:n Cervelo ollut perseen alla päästy nöyryyttämään tonnin Bianchilla :D"

Mies on noin tikissä kun 500 km treenannu, ei kuule jokamiessarja enää riitä. Kunnon peli alle ja pro-teameihin tarjolle, kyllä joku tiimi kovan vetomiehen ottaa mukaan mielellään.

YocceT
22.07.2015, 08.38
Tietenkin pitää suodattaa fanaatikkojen puheet, niinkuin yllä olevan juntin, vaikka olisikin provo.

Nöösi voisi vilkaista, kuinka monessa ketjussa Kingi on jo tähän mennessä avautunut samasta aiheesta, ja kuinka monta kertaa sille on sanottu samat asiat. Älä ruoki peikkoa.

KingOfTheRoad
22.07.2015, 09.37
Kingoftheroad kirjoitti kolmantena viestinään palstalle: "On tässä jo monta 60v äijää jolla avolava paistaa ja 9K:n Cervelo ollut perseen alla päästy nöyryyttämään tonnin Bianchilla :D"

Mies on noin tikissä kun 500 km treenannu, ei kuule jokamiessarja enää riitä. Kunnon peli alle ja pro-teameihin tarjolle, kyllä joku tiimi kovan vetomiehen ottaa mukaan mielellään.

Edelleen huumorintaju näkyy olevan joillekkin vieras käsite😁 Minkäs mää sille voin että oon itse parhaassa iässä reipas 30v.

Kaikki tässä vanhetaan ja toiset nyt sattuu olemaan jo ehtoopuolella ikänsä puolesta😉 Faktat on faktoja.

Jim717
22.07.2015, 11.13
Olen tullut omalta osaltani siihen tulokseen, kun maantiepyöräilyä harrastan niin eikö sen pitäisi olla juuri sellainen kisamalli, jotta tuntuma ja rungon malli on juuri oikea.

Vastaus siihen millainen runko, osasarja, geometria ym. sopii itselle, pitäisi tullut kokemuksen karttuessa oman mielipiteen mukaan. Tuo Bianchi c2c on sinänsä ihan hyvä pyörä. Kun kilometrejä tulee alle, oppii tunnistamaan niitä vaatimuksia joita pyörälle itse asettaa. Ajoasento voi muuttua usein matalammaksi ja tämä tuo vaatimuksia geometriaan. Itse aloitin pari vuotta sitten Nishikin Cyclocrossilla, johon laitoin maantierenkaan. Kun tuolla tuli kilometrejä alle, ostin vuosi sitten Canyon Endurafe CF 9.0:n. Valitan osui todella hyvin kohdalle sekä rungon että geometria osalta. Tuhansien kilomterien jälkeen Canyonin en koe tarpeelliseksi vaihtaa kaliimpaan. Ilman tuhansien kilometrien kokemusta Nishikillä en olisi osannut valitaa tehdä.

Vauhti tuskin nousee kovin paljoa jos tuon Bianchin vaihtaa kalliimpaan. Kuskin kunto ratkaisee niin paljon.
Kannattaa testata vauhti omalla lenkillä (en kaikkia kirjoituksiasi ole lukenut, jos olet jo testannut). Eli ajaa yksin vaikka 100 km (ilman peesiapua). Jos keskari on jo nyt selvästi yli 30 km/h, voisi kalliimman pyörän hankinta tuoda hyötyä. Jos keskari jää jonnekin 25 km/h, voisi ehkä tuntua koomiselta hinkata tuota vauhtia yli 3 K€:n fillarilla. Toki jos rahasta ei ole kiinni

Samuel72
22.07.2015, 11.18
Nöösi voisi vilkaista, kuinka monessa ketjussa Kingi on jo tähän mennessä avautunut samasta aiheesta, ja kuinka monta kertaa sille on sanottu samat asiat. Älä ruoki peikkoa.
Nöösi kumartaa syvästi ja pahoittelee.

IncBuff
22.07.2015, 11.28
Jos keskari jää jonnekin 25 km/h, voisi ehkä tuntua koomiselta hinkata tuota vauhtia yli 3 K€:n fillarilla. Toki jos rahasta ei ole kiinni
Eli jos on hidas niin ei saa ajaa hyvällä pyörällä? No on se tää maantiepenailu jotenkin niin oma maailmansa, että mun ei tarvinne sitä tajuta.

harmis
22.07.2015, 11.41
Aja nyt muutama tonni sillä bianchilla ja mieti mikä voisi olla paremmin. Käy koeajamassa kisakireetä pyörää ja vertaa tuntuuko paremmalta ja kulkeeko kovempaa. Mulla oli itselleni liian iso cyclo. Tuli vaan selkä kipeäksi kun sillä ajoi. Sopivamman kokoisen maantiepyörän ostettuani oli kyllä paljon mukavampi ajaa mutta ei se sen kovempaa kulkenut vaikka on niin sanotusti kisakiree malli, giantin paremman pään pyöriä. Vauhdit on parantuneet harjoittelun myötä vaikkei ne kovia vieläkään ole :-)

CamoN
22.07.2015, 11.47
Eli jos on hidas niin ei saa ajaa hyvällä pyörällä? No on se tää maantiepenailu jotenkin niin oma maailmansa, että mun ei tarvinne sitä tajuta.

Ei, vaan hyvä pyörä velvoittaa ajamaan aina täysillä. Eihän sillä "9K Cervelolla" kehtaa edes lähteä liikenteeseen jos keskari ei ole aina yli 35km/h. Niitä rauhallisia 30km/h porukkalenkkejä varten pitää olla joku tonnin ruoska, ettei vaan käy ilmi että hyvälläkin pyörällä voi joskus ajaa ihan hiljaa.

juusoj
22.07.2015, 11.50
No voi sitä hitaastikin ajaa hyvällä pyörällä 😉

Mutta varmaan vähän sitä haettu takaa, että c2c on ihan kelpo peli tuossa 25km/h vauhdissa ja jos kilometrejä on 500 takana. Sitten kun kilometrejä on 5000 takana ja Keskarit pyörii 30km/h niin tuntee jo omat tarpeensa ja halunsa niin paljon paremmin, että saa sitä hyötyä ihan eritavalla siitä 3k€ pyörästä.
Itsehän ostin juuri näistä syistä Feltin z75 disc:n. Olevinaan joku endurance luokan maantiepyörä. Mutta kuitenkin enemmän maantiepyörä kuin cyclo. Jos vielä parin tonnin jälkeen tykkään maantiepyöräilystä niin menen tohon alakertaan Toni&Toni:lle kasaamaan lookin runkoon kunnon tykin [emoji16]

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

kuovipolku
22.07.2015, 11.51
Et sä tajuakaan. On kahdenlaisia kolmen kiloeuron pyöriä:

(1) niitä jotka maksavat sen minkä maksavat siksi että niissä on ominaisuuksia joiden ansiosta pyörä kulkee hivenen kovempaa reilusti päälle kolmenkympin vauhdissa tai joiden ansiosta meno on sellaisissa vauhdeissa muuten nautinnollisemman tuntuista kuin halvemmilla pyörillä, ja
(2) niitä jotka maksavat sen minkä maksavat koska ne ovat alle ja vähän päälle kolmenkympin vauhdeissa tuntuvasti mukavampia, kevyemmän oloisia ja pitemmillä matkoilla nautinnollisempia kuin halvemmat pyörät.

Alkuperäinen kysyjä ja edellinen kirjoittaja puhuvat kumpikin ensinmainitusta pyörätyypistä.

Toisekseen se että jokin asia voi tuntua ihmisestä itsestää koomiselta - ja tämän vuoksi kenties vime kädessä kiusalliselta tai jopa turhauttavalta (mistä voi olla ihan hyvä muistuttaa) - on luonnollisesti täysin eri asia kuin että muut ihmiset olisivat sitä mieltä että jokin asia ei ole jollekin sallittua. Rajat silkan lukutaidottomuuden, hätäisestä lukemisesta johtuvan väärinymmärtämisen, ennakkoasenteesta johtuvan tai tarkoitushakuisen väärinymmärtämisen ja puhtaan trollaamisen välillä ovat niin hiuksenhienoja etten lähde tässäkään tapauksessa arvelemaan enempää.

PS Pinttyneenä ei-maastopyörämiehenä olen aina kuvitellut että olisi koomista ja tuntuisi koomiselta jos rupeaisin ajamaan näitä hiekkateitä ja helppoja polkuja kalliilla täysjousitetulla pyörällä, mutta on kai sitten niin että teillä siellä lökäpöksyosastolla ollaan avarasieluisia eikä ajateltaisi että siinä menee taas yksi pelle.

KingOfTheRoad
22.07.2015, 12.00
Niin no... On tässä mulla ollut tarkoituksena ajella nyt ainakin 5000km tolla piankilla tän vuoden loppuun mennessä ja sen jälkeen katsella uutta kisakireetä 2016 kesäks.

Fat Man Sam
22.07.2015, 12.12
Aikamoinen säie, pakkohan tähän on kommentoida.

Ensimmäisen maantiepyöräni hommasin vasta 3 vuotta sitten. Tuota ennen menopeleinä pelkkiä maastopyöriä. Pystympään ajoasentoon tottuneena maantiekonkeliksi valikoitui erinäisten koeajojen jälkeen ah-niin-seksikäs Jamis Vetura Race. Kilometrien ja kunnon karttuessa on ajoasento madaltunut, kiekot vaihtuneet jne.

Koen kuitenkin, että tuntuma siihen, mitä seuraavalta pyörältä haluaa, on alkanut hahmottumaan vasta 10 k jälkeen. Samoin pidemmät yli 200 km lenkit ovat ohjanneet seuraavan ostopäätöksen suuntaa.

Vauhtia saat polkemalla ja ehkä seuraavaksi kiekko-päivityksellä. En itse olisi ollut valmis tekemään päätöstä uudesta pyörästä muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen.

Niin ja hyvin on kulkenut tällä seksittömällä alumiinikatiskallakin. Vauhtia on ollut riittävästi ja lenkitkin ovat pituudeltaan olleet sopivia.

Ensi talvena on kuitenkin päivitys edessä.

Jim717
22.07.2015, 12.16

Toki voi ajaa vaikka kuinka kalliilla pyörällä. En vain tiedä, onko kova kiire tuhansien eurojen pyörää, jos vauhtia ei vielä treenien puutteessa ole. Ainakin kun itse aloitin Nishikin Cyclocrossilla ja nopeudet pyörivät pääsääntöisesti alle 25 km/h niin en tiedä, olisiko tuhansien eurojen pyörä tuonut tuossa vaiheessa lisäarvoa.

Toki toisille pyöräily on vain satunnainen harrastus tai päälajia tukeva treenimuoto, jolloin pyräilytreeniä ei tule ja vauhti pysyy kohtuu hiljaisena. Ja tuolloin voi hommata niin mukavan ja kalliin pyörän kuin itse haluaa

Käsitin vain, että Kingi tähtää nimenomaan kovaan vauhtiin koska
- haluaa kisakireän pyörän
- haluaa varmistaa, että sillä pääsee kisoihin
- on jo nyt kepittänyt useita ikänsä ehtoopuolella olevia kaljupäitä, jotka ovat ajaneet 9 k€ Cervelolla (eli periaattessa vauhti voi olla jo kova)
- lisäksi itse on parhaassa iässä, joten mahdollisuuksia on vaikka mihin

Takana kuitenkin muutaman viikon treenit eli 500 km ja jos tästä johtuen vauhti on vielä maltillinen ei se tuhansien eurojen pyörä tässä vaiheessa ehkä tuo lisäarvoa. Mutta tietenkin jokainen hankkii sellaisen pyörän kuin haluaa

malinuaa
22.07.2015, 19.34
Ei kun kisaan vaan. Kai se aika sama on millä siellä peesailee. Sitten, kun rupee oleen kunto sellainen, että on taakia ja halua lähteä irtiottoihin niin on ehkä perusteltua olla sellainen pyörä, ettei anna yhtään tasoitusta ajoasennon tai pyörän aerodynamiikasta.

Munarello
22.07.2015, 19.49
Niin kaikkihan me vanhenemme ja jos kaverilla harrastus tästä jatkuu niin ehkä pääsemme jossain vaiheessa siihen, että joku nuorempi maanteiden kuningas "kepittää" kymppitonnin pyörällä ajavan ketjun avanneen henkilön ympärillä. :)

Jenkka
22.07.2015, 21.07
Jostain syystä mua ei (ainakaan enää) keskarit kiinnosta paskaakaan...yksi ainoa ajanotollinen kuntotapahtuma maksettu tälle vuodelle. Mulla olisi kisakireällä geometrialla Feltin F sarjalainen, jonka sijaan tähyilen vahvasti korkeampien emäputkien suuntaan:)

KingOfTheRoad
22.07.2015, 21.44
No ei tässä nyt mitään kilpa-ajajan uraa tavoitella, mitä nyt joihinkin täällä Tampereen seudulla järjestettäviin pyöräretkiin ottaa osaa esim. Pirkan pyöräily.

Eikai sillä Cervélolla oo pakko joka ylämäkee 40km/h taulussa vetää, jos semmoisen innostun ostamaan :P

cool J
22.07.2015, 22.21
Edelleen huumorintaju näkyy olevan joillekkin vieras käsite😁

Ei näitä huumoriketjuja ihan näin montaa tarvittais.

CamoN
22.07.2015, 22.38
Ei näitä huumoriketjuja ihan näin montaa tarvittais.

Äläpä sano. Niin minä ymmärsin ketjun aloittajan varsinaiset tavoitteet, että päät pitäisi saada kääntymään rotuaarilla siihen malliin että vanhemmilla isännillä on niskat kovilla. Se on täysin toissijaista miltä pyörä tuntuu tai miten se sattuu palvelemaan omia käyttötarpeita. Tämähän on eräänlainen tabu foorumilla, ehdottomasti tästä tarvitaan lisää ketjuja ihan jokaiseen alaosastoon.

cool J
22.07.2015, 23.14
Oikeesti oonkin vaan kato katkera kun oon pian 40v, ei oo varaa Kerveloon ja nuoremmat ohittelee.

mk
23.07.2015, 08.22
kohta 48v. ja alla Cervelo :O ... Vauhti ei päätä huimaa ja jopa alamäissä pitää joskus jarrutella... Mun mielestä vanhoilla ja hitaillakin on oikeus harrastaa kunnon välineillä jos siltä tuntuu :-;-)

KingOfTheRoad
23.07.2015, 08.36
kohta 48v. ja alla Cervelo :O ... Vauhti ei päätä huimaa ja jopa alamäissä pitää joskus jarrutella... Mun mielestä vanhoilla ja hitaillakin on oikeus harrastaa kunnon välineillä jos siltä tuntuu :-;-)

Näin on! Ostetaanhan 50000€ autoja ja 30000€ moottoripyöriä, niin miksei 10000€ polkupyörää. Ja perushuolloissa sekä isommissakaan remonteissa ei tarvii koskaan käyttää kun kymppejä tai satasia, ellei päin seinää aja :D Eikä oo vakuutusmaksuja eikä veroja. Näin minä rupesin ajattelemaan :)

FillaRilla
23.07.2015, 11.59
^Miksi ihmeessä mietit kiinakuidun hankkimista jos voit laittaa 10t€ konkeliin?

KingOfTheRoad
23.07.2015, 19.04

Täytyy sitä nyt testailla lähes vastaavalla halvemmalla runkomallilla, ettei mene perse edellä puuhun😁

El-Carpaso
23.07.2015, 19.34
Täytyy sitä nyt testailla lähes vastaavalla halvemmalla runkomallilla, ettei mene perse edellä puuhun

Ei se kyl taida olla lähes vastaava. Ei edes sinnepäin...

cool J
23.07.2015, 19.41

Eihän sellaseen voi (kehtaa) ees mitään sähkövaihteita ripustaa!

KingOfTheRoad
23.07.2015, 20.10
Eihän sellaseen voi (kehtaa) ees mitään sähkövaihteita ripustaa!

No minkä helvetin takia ei? Saa ne siitä pois, jos ja kun alkaa kyrsiä😁

asb
23.07.2015, 23.03
No ei tässä nyt mitään kilpa-ajajan uraa tavoitella, mitä nyt joihinkin täällä Tampereen seudulla järjestettäviin pyöräretkiin ottaa osaa esim. Pirkan pyöräily.

Älä ny viitti edes vitsailla mistään kisakireistä jos sun tavoitteet on jossain helvetin munkkilenkeissä... Yritä ny edes oikeisiin kisoihin. Vaikka kilpa-sarjaan tai edes mastereiden pelleilyihin, jos ikä riittää.

FillaRilla
23.07.2015, 23.12
^^ Jotenkin alkaa tuntua, että meitä vedätetään... Sitä ei välttämättä aikasemmin ole tajunnut, kun statuskin on jo vakiovieras ja ihan just äsken oli nöösi.
Vilkaisin tuota kiinankuituketjua ja perkele... kyllä sen täytyy vedättää. Ei tommosia kukaan tosissaan- kai?

LJL
24.07.2015, 00.07
Hei, olen 28v miekkonen ja varma että joku nauraa partaansa aloittaessaan näitä ketjuja

KingOfTheRoad
24.07.2015, 07.58
Vaihtoehtoja tässä punnitsen, ettei mennä perse edellä puuhun😁 On tässä jo aika paljon viisaammaksi tullut, mitä kuukausi sitten olin maantiereisiveivien suhteen😊 Ja miksei sitä sais olla raju kisatykki näillä jonkun mainitsemilla "munkkilenkeillä"?

Jami2003
24.07.2015, 09.01
Vaihtoehtoja tässä punnitsen, ettei mennä perse edellä puuhun😁 On tässä jo aika paljon viisaammaksi tullut, mitä kuukausi sitten olin maantiereisiveivien suhteen😊 Ja miksei sitä sais olla raju kisatykki näillä jonkun mainitsemilla "munkkilenkeillä"?
Jos oisit ostanut kuukausi sitten pyörän oisit parhaassa tapauksessa veivannut sillä jo tonnin ja olisit vielä viisaampi ;)

KingOfTheRoad
24.07.2015, 09.17
Jos oisit ostanut kuukausi sitten pyörän oisit parhaassa tapauksessa veivannut sillä jo tonnin ja olisit vielä viisaampi ;)

Oon mä kohta veivannutkin. Ensin vanhalla pösön paskalla ~300km ja nyt tol piankil 600😁 ja kyllä se ajoasento alkaa hahmottumaan. Ei vaan saa sarvia enää alemmas vaikka tarttis.

Needleman
24.07.2015, 09.41
600km kuukaudessa ja tavoite vuoden loppuun yli 5000km lisää. Hiukan tarvii tahtia kiristää että tavote täyttyy

Mr_Garth
24.07.2015, 09.53
Mistään mitään tiedä, mutta silti minusta tuntuu:
http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/23/86acc6c17508c3926081d8c479c6908a.jpg

-Garth

Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Ihmekameli
24.07.2015, 11.35
^ Joo, toi avatarin elukka on taidettu nähdä ennenkin.Ehkä.

supertele
24.07.2015, 12.15
Ei vaan saa sarvia enää alemmas vaikka tarttis.

Stemmillä (http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;product=126638;page=1 ;menu=1000,4,25;mid=0;pgc=0)saa sarvia alas - paitsi tietty, jos sulla on jo tuollainen. (samalla säästyy 9 975 €).

(edit: alemmas)

KingOfTheRoad
24.07.2015, 12.56
Stemmillä (http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;product=126638;page=1 ;menu=1000,4,25;mid=0;pgc=0)saa sarvia alas - paitsi tietty, jos sulla on jo tuollainen. (samalla säästyy 9 975 €).

(edit: alemmas)

No se on niin alhaalla kun mahdollista😁
Tarttisko siitä vetää rälläkällä alapuolelta siivu irti ja taivuttaa alaspäin ja hitsata sauma kiinni?

KingOfTheRoad
24.07.2015, 12.56
No se on niin alhaalla kun mahdollista😁
Tarttisko siitä vetää rälläkällä alapuolelta siivu irti ja taivuttaa alaspäin ja hitsata sauma kiinni?

Vai kehtaako tommosia omia virityksiä tehdä?

pinohiiri
24.07.2015, 13.30
*hakee popcornia ja istahtaa alas*

Carry on, nyt alkaa käydä mielenkiintoiseksi... :)

harmis
24.07.2015, 14.55
No se on niin alhaalla kun mahdollista
Supertele tahtoi kertoa että mikäli sulla on nyt suora tai lähes suora stemmi niin tuollaisella kulmastemmilla saa ohjaustankoa laskettu vielä lisää.

Bassopiste
24.07.2015, 15.00
No se on niin alhaalla kun mahdollista

Nyt aletaan olee aika hyvissä. :cool::cool:

Tässä olis mun DIY how to look pro -tipsi:

1. rälläköi vanha stemmi katki läheltä runkoa ja läheltä ohjaustankoa.
2. hitsaa / liimaa / teippaa stemmin nysään pätkä vesijohtoa tms putkea vähintään -20 -asteen kulmassa. Mitä pidempi pätkä ja mitä enemmän kulmaa alaspäin niin sitä ammattimaisemmalta näyttää.
3. kiinnitä ohjaustanko uuteen stemmiin.
4. ???
5. Profit!

Bassopiste
24.07.2015, 15.05
Ja oikeasti sitten: saat ohjaustankoa laskettua hakemalla kaupasta ohjainkannattimen jossa on enemmän kulmaa kuin nykyisessä. Useimmat fillarit kai tulevat paketista +- 6 asteen ohjainkannattimella, tuon kun vaihtaa -+ 17 asteen stemmiin ja kääntää sen alakulmille niin tanko putoaa melkolailla. Tietysti kaikki spacerit pois alta, mutta ne on varmaan jo otettu jos tuollaisia virityksiä harkitaan.

Tällä kalkulaattorilla voi kokeilla miten paljon tuo kulma / pituus vaikuttaa ohjaamoon: http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php

TuH
24.07.2015, 15.16
Oikein matalan ajoasennon saa, kun kiinnittää alasarvien päihin mtb-nousukahvat. Mieluiten semmoiset, missä on pieni taivutus nousukahvojen päissä (saa tukevamman otteen). Nousukahvat käännetään luonnollisesti alaspäin, jolloin pyörää voi ajaa kokonaan uudessa asennossa: ala-alaotteella. Ajoasento on heittämällä 5 senttiä alempana ja aerodynaamisemmin kuin normi-alaotteella. Leukaa voi samalla lepuuttaa Garminia vasten (kannattaa laittaa kosketusnäyttö lukkoon ensin).

Mattia
24.07.2015, 15.16
Tuohan onkin näppärä kalkuraattori. Ei tarvii enää ite kolmioita piirrellä ja sincostangentteja laskeskella. Kiitti.

Nufan
24.07.2015, 15.20
Kyllä näissä ketjuissa joillekin ^ tiedonjyvä on. :) Ei mennyt hukkaan tämäkään ketju.

KingOfTheRoad
24.07.2015, 15.59
Joo. Kyllähän täällä tipsejä on yllin kyllin👍🏻😎

IncBuff
24.07.2015, 16.01
Laita eteen 650B kiekko niin asento tipahtaa vielä lisää.

cool J
24.07.2015, 17.32
Kisakireen rungon ja sähkövaihteiden lisäksi kannattaa muuten sitten panostaa myös kunnollisiin kiekkoihin (kevyet, jäykät ja aerodynaamiset), myös ne vaikuttaa paljon.
EDIT: esim. jotain Envejä kannattaa kattella.

CamoN
24.07.2015, 17.59
Laita eteen 650B kiekko niin asento tipahtaa vielä lisää.

Jos jättää etukiekon kotia niin sittenhän se vasta tipahtaakin.

KingOfTheRoad
24.07.2015, 18.46
Eiks se perse kuulu olla 45 asteen kulmas ylös takaviistoon. Eihän sitä saa kun pienellä kisarungolla ja puolimetriä satulaputkee näkyvillä sekä sarvien alaosa etupyörän tasol😎

TuH
24.07.2015, 20.32
Mä olen ainakin mitoittanut kaikki pyöräni Kisakallion valmennusvastaavalta saadulla neuvolla: ajoasento on biomekaanisesti optimaalinen silloin, kun alaotteelta yltäisi kääntämään myös polkimia. Neuvon noudattaminen toki edellyttää perushyvää notkeustasoa.

Jäykkäselkäisille hyvän fitin saa, kun virittää luotilangan triangeliksi hampaiden välistä ja molempien kahvaotteelta ylöspäin käännettyjen peukaloiden ympäri. Fit on oikea, kun triangelin jokainen sivu on tasamittainen (yleensä 42-42-42 cm). Tällä tempulla saa tarkistettua myös reaching, sillä lanka ei saisi käydä peukalonmittaa kauempana ohjaustangon etureunasta.

harmis
24.07.2015, 22.16
Mun mielestä ajoasento on sillon hyvä kun se tuntuu hyvältä.

hannupulkkinen
25.07.2015, 10.04
Mun mielestä ajoasento on sillon hyvä kun se tuntuu hyvältä.
Suuri filosofinen totuus ;)