PDA

Näytä tavallinen näkymä : Botnia pyöräily 2015 25.7

nupaha
02.07.2015, 10.58
Onkos täälä tuone lähtijöitä ? Itse meinaan ekan kerran mennä koittamaan miltä tuntuu porukassa ajo, Sarja: Kunto 106km. Tavoite vaatimaton 3,5h. Katsotaan miten käy...

http://www.botniacyklingen.fi/intro.php?l=2

PS En löytänyt tästä aihetta 2015 vuoden tapahtumasta

nupaha
16.07.2015, 07.59
Ilmoittautuneita jo 900. Kunhan vaan kelit sattuis kohdalleen, niin mikäs olisi polkiessa ekassa isossa pyöräilytaptumassa.

d33b0
16.07.2015, 14.10
Itsekin olen ensimmäistä kertaa osallistumassa tälläiseen pyöräilytapahtumaan.

Itsellä ei ole edes mitään tarkempaa aikatavoitetta tuolle 106 km matkalle.
Jos nyt vaikka alle neljään tuntiin menee niin on ihan jees.

Lähinnä tuo pyöräilijöiden määrä hieman hirvittää.
Täytyy olla mahdollisimman varovainen ettei tule nöösinä hölmöiltyä.
Hyviä vinkkejä otetaan mielellään vastaan. :)

nupaha
22.07.2015, 11.23
No niin nyt lähes tuhat täynnä ja tänään viimeinen ilmoittautumispäivä. Ei lupaa lauantaille vesisadettakaan, vielä ehtii...
Maanantain "tyhjennyslenkin" jälkeen vieläkin jalat kipeänä, mutta vielähän tässä on muutama palauttelupäivä.

nupaha
22.07.2015, 11.31
Itsekin olen ensimmäistä kertaa osallistumassa tälläiseen pyöräilytapahtumaan.

Itsellä ei ole edes mitään tarkempaa aikatavoitetta tuolle 106 km matkalle.
Jos nyt vaikka alle neljään tuntiin menee niin on ihan jees.

Lähinnä tuo pyöräilijöiden määrä hieman hirvittää.
Täytyy olla mahdollisimman varovainen ettei tule nöösinä hölmöiltyä.
Hyviä vinkkejä otetaan mielellään vastaan. :)

Onneksi näyttäisi lupaavan kuivaa keliä, niin jo sekin auttaa porukassa ajoa, kun ei tule kaatumisia niin herkästi. Mukavampi peesatakin kun ei kura lennä edellä menevän takarenkaasta. Sen verran kuullut "kokeneemmilta", että kyllä tuolla peesillä saa aikaa pois aika paljon.

Birling
23.07.2015, 13.27
Älkää turhaan hirvitelkö tuhatta pyöräilijää. Ainakin ennen kuntosarja lähtenyt 60 porukoissa 2 min välein. Yksi syy taittaa olla, kun aika pian tulee kapea 8-tien alitus. Kilpasarjoille 8-tien liikenne katkaistaan.

Kuvia aiemmilta vuosilta. Joku kuva on hiukka reitistä sivussa.

http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/2011+Botnia+Py%C3%B6r%C3%A4ily+V%C3%B6yri+30.7.201 1/

http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/2012+Botniapy%C3%B6r%C3%A4ily/

http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/2013+Botniapy%C3%B6r%C3%A4ily/

timppa_234
23.07.2015, 14.02
Kilpasarjoille 8-tien liikenne katkaistaan.

Oikeesti? Ainakin viime vuonna 8-tien pätkä ajettiin pyörätietä pitkin ja sitten sen kapean alikulun kautta. Hirvitti vähän mennä viittäkymppiä tunneliin sisään mutta kukaan ei onneksi tullut vastaan...

Birling
23.07.2015, 15.20
Puhutko nyt "pian tulevasta" tunnellista, siis ihan alkumatkasta. Olin viime vuonna kilpasarjassa, siinä mentiin yli. Aiempina vuosina kuntosarjassa, silloin ali. Vai puhutko siitä Koivulahden tunnelista, jossa palataan takaisin mantreen puolelle? PS Toivottavasti ei sun tänä vuonna tarvi auttaa muita rengashommissa.

Birling
23.07.2015, 15.23
Nyt hokasin, puhut eri asiasta. Minä puhuin koko ajan 8-tien ali-/ylitu(y)ksesta(ä). Sinä puhut 8-tien rinnalla ajosta, joka tehtiin pyörätiellä.

timppa_234
24.07.2015, 09.21
Puhutko nyt "pian tulevasta" tunnellista, siis ihan alkumatkasta. Olin viime vuonna kilpasarjassa, siinä mentiin yli. Aiempina vuosina kuntosarjassa, silloin ali. Vai puhutko siitä Koivulahden tunnelista, jossa palataan takaisin mantreen puolelle? PS Toivottavasti ei sun tänä vuonna tarvi auttaa muita rengashommissa.

Totta, muistikuvat palaa pätkittäin. Viime vuonna se viimeinen kolmostien ylitys tehtiin tietä pitkin eikä pyörätietunnelin kautta niin kuin aikaisemmin. Hyvä niin.

Mut katsotaan, kilpasarjassa on vähän osallistujia ja varmaan kaikki vanhukset ja muut hitaat on jääneet pois. Yritän roikkua mukana :)

mk
24.07.2015, 09.46
Tänä vuonna taas mukana ja siinä "vanhusten ja hitaiden" 106km kuntoluokassa :-) Keli vaikuttais ennusteen mukaan olevan hyvä eikä tuuletkaan isommin haittaa joten hyvillä mielin starttipaikalle puoli kasin tienoilla lappuja hakemaan [emoji4]

Hivo
24.07.2015, 19.56
Mielestäni kilpasarja A menee risteykset suoraan yli ja Kilpasarja B ja kuntoluokat sitte alikulkuja ym. pitkin. Viime vuonna tosin se siltakatastrofi pilasi kilpailullisen puolen täysin mutta tänä vuonna ei kai vastaavaa pitäisi olla. Reittihän on aika tasainen ja risteyksiäkin vain muutama joten eiköhän siellä porukoissa pysy, tosin peltoaukeaa riittää että sivutuuli voi tehdä harvennusta. Toivotaan turvallista ajoa kaikille kaikkiin sarjoihin huomiselle!

mk
25.07.2015, 13.45
106km reitti ajettuna kuntoluokassa... Aika 3:16 ja keskinopeudeks 32,5km/h ... Keli mitä parhain :cool:

nupaha
26.07.2015, 13.29
Onkos täälä tuone lähtijöitä ? Itse meinaan ekan kerran mennä koittamaan miltä tuntuu porukassa ajo, Sarja: Kunto 106km. Tavoite vaatimaton 3,5h. Katsotaan miten käy...

http://www.botniacyklingen.fi/intro.php?l=2

PS En löytänyt tästä aihetta 2015 vuoden tapahtumasta

No niin... Yhtä kokemusta taas rikkaampana. Ei muita haavereitakaan kuin toinen hajonnut juomapulloteline ja juomapullo meni mukana, jonka seurauksena tankkausta oli seurattava tarkempaan. Ei kuitenkaan vaikuttanut merkittävästi lopptulokseen.
Aika 3h 13min, keskinopeus n 33km/h.
Erityiskiitos Säiden haltijalle kuin myös maratoonarille Seinäjoen suuntaan ja tietenkin järjestäjille. Jäjestelyt pelasi kiitettävästi.
Ensi vuonna uudestaan ja laitetaan haasteeksi 3 tunnin alitus, joka toki jo edellyttää lajinomaista treeniä talvellakin. Sähly ja puntti ei piankaan riitä.

Il ciclista di Roine
26.07.2015, 18.24
Asetin itselleni tavoitteeksi 35,0 km/h keskinopeuden ylityksen, joka ei nyt vieläkään onnistunut.
Vöyrissä on ns. karsinalähdöt ja jälleen järjestäjä laittoi minut loppupään ryhmään - sama käytäntö kuin viime vuonna (ts. vähemmän nopeita polkijoita lähdössä minun jälkeeni)
Sainpa tehdä vapaaehtoisesti runsaasti vetovuoroja ryhmässä, kun halukkaita ei juurikaan kärkeen ollut, ts. ryhmän vauhti oli hitaahko ja taasen riittävä minulle vetämään joukkoa. Suurimman vetomiesurakan teki minua jotain 15-20 vuotta nuorempi pyöräilijä, joten me yritettiin saada tulosta aikaan. Vedin lopun koiravedon Vöyrin keskustaan eli annoin muiden kiriä ohitseni ennen viimeisen 2 km alkamista Norrvallaan. Tuossa vaiheessa ei enää paljoa keskinopeutta muuteta, joten aurinkopaikkalaiset saivat näyttää loppukirikyvykkyyttään.
Onhan tuolla kilpaluokkakin, mutta en taida pystyä tai kehtaa osallistua siihen (enää alle 1000 päivää ainoaan ikääntymisestä maksettavaan palkalliseen vapaapäivään).

Järjestäjät huomio:
Merkitkää koivukujan ylityspaikka selkeästi.
Kun olin menossa ruokalappu kourassa maalisuoran koivukujalle, seurasin, kuinka keltaliivinen tapahtumatalkoolainen päästettiin kulkemaan yli toiselle puolelle. Tullessani vuorollani siihen järjestysäijä tarttuikin ranteeseeni kuin sarjakuvassa hekumoivat Tompat toisiinsa; tuli mieleen mustien ja valkoisten lajittelu julkisissa liikennevälineissä Dixielandissä. Tarkoitus oli sama, kohtelu oli eri.

???
Suuri henkilökohtainen mysteeri on sykevyöni [lähinnä sydäntäni oleva asia!] katoaminen, tavarat eivät minulta häviä. Arvelen sen tipahtaneen autoni viereen vöyriläiselle pellolle siviilivaatteita takaisinpukiessani - jos asuisin max. Seinäjoen etäisyydellä, olisin ajanut tänään uudelleen Vöyriin tutkimusmatkalle.
Nyt sitten täytyy laittaa uusi tilaukseen, nettiä selatessa vakuutuin, ettei niitä saa suoraan Tampereen urheilu/pyöräilyliikkeiden hyllyistä suoraan [Sigma R1 STS]. Tämä tarkoittaa rullilla sisäpyöräilyä - toivottavasti tuleva heinäkuun päättävä viikko olisi ainakin paikallisesti sateinen!

Huudellaan tähän nyt sitten uteliaille Sigma-aikoja:
2015 - 03:02:21
2014 - 03:05:33 (kuntoryhmässä pakollinen Kyrönjoen sillan ylitys Vt8:lla kävelemällä)
2013 - 03:02:03
2012 - rengasrikko ennen Vöyrin taajamaa.
2011 - 03:27:34 hybridipyörällä

Etelä-Pohjanmaalla/Pohjanmaalla on aina ollut Botniassa aurinkoinen, poutainen keli!

Teesini: "Mitä aika Botnian pitkällä, sitä Tour de Helsingissä tunnilla lisättynä!"