PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rosendahl Bike Day 7.7.2015

Esa S
18.06.2015, 11.39
Ensimmäinen Rosendahl Bike Day on 7.7.2015 jos säidenhaltijat suovat, eli ei sada ihan tolkuttomasti. Ajankohtaa voidaan siis säätää vielä.

Ideana on ajella Rosendahl GP reittiä vähän useampi kierros kuin yleensä. Aloitetaan klo 16:00 näkötornilta yhteislähtönä, mutta rauhallisesti ainakin ensimmäiset alamäet ja mutkat. Hurjimmilla on ainankin tavoitteena ajaa 200 km täyteen, eli n. 58 kierrosta. Joku voi tavoitella 3000 nousumetriä, johon riittää muutama kierros vähemmän, vähän mittarista riippuen :) Tässä mennee aikaa lähelle puoltayötä tai ylikin vauhdista ja munkkitaukojen lukumäärästä riippuen. Ilman valoja pärjännee n. puoleen yöhön, mutta varmuuden vuoksi jotkut valot on hyvä olla mukana.
Mikään pakko ei tietenkään ole ajaa noin pitkään, vaan voi tulla ajamaan myös normi mäkitreenipätkän. Ja voi aloittaa myöhemmin, jos ei ehdi starttiin. Muutenkin tämä on hyvin vapaamuotoinen tapahtuma, vähän niinkuin keskikesän kokoontuminen. Mukaan on tulossa ainakin tuolta Suomen eteläkärjen suunnasta ajajia, tiedä vaikka kauempaakin joku innostuu?

Idea lähti vähän tästä:
http://www.sellarondabikeday.com
Tämä olisi tänä vuonna ensi sunnuntaina, mutta ei nyt vieläkään ehdi mukaan. Huomasin tämän, kun olin ajelemassa tuolla suunnalla Dolimiittien maratonin aikaan. Se ajetaan osittain samalla reitillä, ja on niin suosittu tapahtuma, että on vaikea mahtua mukaan. Sellaronda Bike Day kerää vielä hiukan enemmän osallistujia, yli 20000, siellä kun ei ole osallistujarajaa. Ei myöskään osallistujamaksua eikä ole kilpailu, joten ei palkintojakaan.

Saman tapaista siis voisi koittaa Pyynikin upeissa vuorimaisemissa. Nyt ainakaan ekalla kerralla en yritä järjestää liikenteen sulkemista tai muutakaan erityisjärjestelyjä. Tuolla Italiassa tällaisen tapahtuman vuoksi suljetaan reilu 50 km tietä autoliikenteeltä. Suomessa voi olla vähän nihkeämpää parin kilometrin osaltakaan. Mutta kun kyseessä ei ole kilpailu, niin sen yhden risteyksen, jossa pitää varoa vasemmalta tulijoita, voi ja pitää ottaa rauhallisesti.

Tarkkaan ottaen tämä ei ole ihan ensimmäinen kerta, vaan parina edellisenä kesänä tätä on vähän harjoiteltu pienemmällä porukalla ajamalla 100km eli 29 kierrosta. Mutta nyt sitten ajetaan vähän isommalla porukalla ja vähän isommin, vai mitä tuumaatte?
Tähän voisi kommentoida tyyliin, että olen tulossa, ja eiköhän sitä ainakin XXX km tai XX kierrosta eikun XXXX nousumetriä tule ajettua.

JPS
18.06.2015, 11.52
Tulossa. Ajan 200 km.

Tappi
18.06.2015, 12.46
Tulossa, jos säät eivät tee tätä ennen suoritettavista askareista mahdottomia. Ajan 58 kierrosta tai vähintään 200km.

Esa S
18.06.2015, 15.17
Ehkä minäkin voisin ajaakin, enkä vaan laskea kierroksia ;). Ei vaan jokainen saa laskea kierroksensa itse, tai katsoa matkamittarista matkaa ja/tai nousumetrejä. Kokemuksesta tiedän, että kierroksien laskeminen ei ole helppoa. Paitsi jälkeenpäin korkeuskäppyrästä. Laskeskelin, että 200 km tulee n. 3600 nousumetriä. Siitähän ei olisi kovin pitkä matka neljään tonniin...

Cycledrophis
18.06.2015, 15.19
Voishan tuon ajella reeninä, mutta mulle kyllä satku piisaa.

Jari

Tilly
18.06.2015, 21.43
Mukana, mutta mullekin riittää satku, ellei vallan riehaannu tai alle satkukin, jos kunto ei riitä :D

petentic
18.06.2015, 21.56
Jihaa! Tämä on hyvä. Ellei kalenterissa esteitä esiinny ja sään haltija suosii, niin voisi ottaa 20 kierroksen tavoitteen ja sen jälkeen ajaa lisää jos syketaso on vielä sopiva :)

plr
19.06.2015, 02.15
Viimeksi tuli ajettua tasan 30 kierrosta. Jos olen lähistöllä, niin voin kannustukseksi tulla syömään munkkeja näkötornille. :) Sellaronda näyttää niin hienolta, että sinne pitää joskus lähteä. Jos ei nyt ehdi, niin siellä näyttää olevan vastaava autoilta suljettu pyöräilypäivä myös syksyllä 13.9.2015.

nopparis
19.06.2015, 10.45
Sunnuntaina 5 pv on Royal pyöräily. Maanantaina palautellaan ja tiistaina voisi sitten
ajella sen 30 kierrosta kuten viime kerrallakin!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Niki9
22.06.2015, 14.54
Saattaa mahtua kalenteriin jokunen kierros (PK-kausi) [emoji23]

Esa S
22.06.2015, 22.36
^ Vähän yli 50 kierrosta tekisi sen 180 km, ja yli 3000 nousumetriä ;)

Jaa niin, näkötornin alamäessä on nyt uusi asvaltti, kelpaa lasketella.

JPS
02.07.2015, 19.42
Tämäkin keikka pukkaa päälle, nääs. Ketjua lukiessa näyttää siltä että muutama taliaivo on ilmoittautunut ;)

Esa S
04.07.2015, 16.39
Keli voi olla alkuun vähän kosteaa, ukkoskuurojakin voi tulla, mutta sen aikaa voi käydä tankkaamassa munkkeja. Loppuillasta sään pitäisi ainakin kirkastua, ja ajoa voi jatkaa sitten vähän myöhempään kunnes matka/kierros/nousumetritavoite on saavutettu.

Esa S
06.07.2015, 12.02
Tiistai illalle luvassa auringonpaistetta, alkuun voi olla vähän epävakaista, mutta tuolla reitillä on reilun 3 kilometrin välein mahdollisuus siirtyä sisätiloihin nauttimaan niitä maanmainioita munkkeja sadekuuron ajaksi.
JPS on jo matkalla pelipaikalle, joten ajankohta on lukittu. Pientä säätöä voi olla starttiajalle, jos sataa juuri klo 16, niin odotellaan vähän. Sinänsä rata on helppo ajettava kosteallakin asvaltilla, siinä ei ole kuin yksi tiukka mutka, joka pitää joka tapauksessa mennä lähes kävelyvauhtia, kun liikennettä ei ole suljettu.

tjh
06.07.2015, 21.01
Jos ei kauheasti sada niin voisin tulla ainakin munkkikahveille
Taru

malinuaa
06.07.2015, 22.30
Jos ei kauheasti sada niin voisin tulla ainakin munkkikahveille
Taru

malinuaa
06.07.2015, 22.42
Tuun kans ajaan, mutta luulen että 20 kierrosta on mulle ihan riittävästi.

izmo
07.07.2015, 09.24
Ennusteen mukaan vähän kosteeta startissa mutta sää muuttuu kuivaksi ja aurinko voi näkyä

Esa S
07.07.2015, 10.43
Norskien mielestä alkuun suattaapi vähän sadella:
http://www.yr.no/place/Finland/Western_Finland/Tampere/meteogram.png
mutta käytetään alun sadehetket hyväksi munkkitankkaukseen. Rata on meille "varattu" koko yöksi, joten ei tarvi hötkyillä.

izmo
07.07.2015, 21.20
Eipäs iltapäivästä paljoo satanut ja pilvenretaleet meni alhaalta ja ylhäältä ohi ... aurinko näkyi ja kannatuksen vuoksi viisi kierrosta vain:eek:

plr
07.07.2015, 23.49
21 kierrosta tänään. Kolmella vielä ajavalla on kuusi kierrosta jäljellä.

petentic
08.07.2015, 00.22
Oma aikataulu meni niinsanotusti "hänekseen" ja saavuin Näkötornille vasta vähän seitsemän jälkeen. 18 kierrosta siitä tuli, 62 km. Ja yksi tauko, hunajainen tiikerin päiväuni ja munkki :) Kypärännosto Tillylle, Lahden Royalissa hyvä ajo sunnuntaina ja nyt sata kilometriä Pyynikillä!

plr
08.07.2015, 01.11
Lopputunnelmat maalissa hieman puoli yhden jälkeen olivat kostean viluiset. Viimeiset puoli tuntia vettä satoi reippaasti. Tämä vaati jo tahtoa ajaa loppuun!

https://c4.staticflickr.com/4/3679/19320083689_351d4cf36e_c.jpg

izmo
08.07.2015, 07.05
Karmee suoritus... pilvet tuli sittenkin päälle

Esa S
08.07.2015, 08.47
Yön sade tuli ns. puskista, ei mistään sääennustuksista. Välillä tuli vettä niin että näkyväisyys oli aika heikkoa. No onneksi minulla oli hyvät valot niin vähän nähtiin. Kummasti sitä vaan tarkeni lopussakin kun vaan pysyi liikkeellä. Minulla pelkkä kanuunapaita, jossa alla "hellealuspaita". Kolme erilaista sadetakkia oli autossa, mutta niitä ei tarvittu :D

lefthand
08.07.2015, 11.49
Hurja suoritus "pitkän matkan" kuskit!!! Itse ajeltiin myös hyvällä ryhmällä 30 kiekkaa (102 km), puolivälissä munkkikahvit. Alkuun saatiin sadetta, sitten helpotti loppuajaksi. Tasaista oli meno, keskari vähän yli 25 km/h (aika 3.59), hauska tapahtuma, toivottavasti ensi vuonna enemmän porukkaa mukana.

JPS
08.07.2015, 14.20
Jep jep. 202 km. Viimeinen tunti kaatosateessa.
http://app.strava.com/activities/341235309

Tilly
08.07.2015, 20.00
Kiitos Petentic, mutta olithan sinäkin ja Noppari siellä, Lahdessa :)

Hurjia te olette! Ehkä ensi vuonna nousuvauhti itsellä nopeampi niin voisi ottaa tavoitteeksi 60 kierrosta :D

nopparis
10.07.2015, 20.35
Lefthand, Pete ja minä ajeltiin kimpassa se 30 kierrosta. Porukassa menee hyvin ja lopuksi oli oiva harjoitus. Tasaista menoa eikä Royal painanut jaloissa. Perinnesarjaa.

Sent from my iPad using Tapatalk