PDA

Näytä tavallinen näkymä : Focus Mares Ax 1.0 disc ltd 2014

iirok
07.04.2015, 21.59
Larun pyörä myy otsikon mukaista cc pyörää tarjouksessa 1150€. Olisi kiva kuulla mielipiteitä ko. pyörästä, onko kokeneempien mielestä hinta-laatusuhde kohdillaan vai olisiko jokin muu viime vuoden malleista parempi vaihtoehto?

Melko vähän oli tietoa saatavilla noista shimano CX osasarjasta, mutta ilmeisesti ihan ok tasoa pitäisi olla.

Budjetti minulla on max.1300€ ja pyörän käyttötarkoitus on työmatkapyöräily 25km päivässä pääasiassa hiekkatietä.

http://shop.larunpyora.com/tuote/focus-mares-ax-1-0-disc-ltd-2014/

nure
08.04.2015, 06.49
Mielestäni ainakin ohjehinta kova palikoihin nähden, lisäksi alukeula ei välttämättä ole kaikkein mukaviin. Onko Saksan puodit pois laskuista?

iirok
08.04.2015, 07.29
Kiitos vastauksesta. Postikaupat on pois laskuista koska haluan että takuu ja huoltoasiat toimii helposti näin pyöräilyharrastuksen alkuun. Ohjehinta on tosiaan kova, mutta en ainakaan itse löytänyt PK-seudun liikkeistä tuohon 1150€ tarjoushintaan vastaavia tai parempia. Mitkäs noista osista on sekundaa? Toinen vaihtoehto olisi tuo Mares Ax 3.0 jonka hinta on 150€ enemmän. Molemmat pyörät tuntuivat hyvältä koeajossa.

pekoni
08.04.2015, 08.01
Tuohon tarkoitukseen, mihin olet pyörää hakemassa se sopii hyvin. Alukeulakaan ei itketä, kun ei tiedä paremmasta tiedä. Mun mielestä tossa hinnassa ei ole ihan hirveästi ilmaa jos haluat sen kivijalasta noutaa. Pummaat siihen lukkopolkimet ja bikefitin kaupan päälle, niin hinta on ihan kohdallaan.

nure
08.04.2015, 09.28
Ei kyse että olis sekundaa, saa vain samaan hintaan parempaa. Tunsin takuuasiat tänäpäivänä este ja pyörät huolletaan itse tai sitten roudataan huoltoon. 3.0:ssa hiilarikeula ja ainakin paremmat jarrut... Muuten hauskaa kikkailua/kusetusta noilla ohjehinnoilla, kummassakin versiossa sama ohjehinta...

Kaifas
08.04.2015, 09.37
Ostin kuukausi sitten tuollasen otsikon mukaisen pyörän. Valitettavasti kokemusta muista pyöristä ei ole, niin en pysty vertailemaan. 500 km ajon jälkeen en löydä pyörästä moittimista. Perse alkaa jo kestää ajamista niin pyöräily on jopa ihan mukavaa.

Kyselin aiheesta kuukausi sitten otsikolla Focus mares mallit ( tms. ) Päädyin tähän kalliimpaan, mutta halvemmallakin olis kehdannut ajaa.

hkultala
08.04.2015, 09.51
Mielestäni ainakin ohjehinta kova palikoihin nähden, lisäksi alukeula ei välttämättä ole kaikkein mukaviin. Onko Saksan puodit pois laskuista?

Ei tuota oltu tässä ohjehinnalla ostamassakaan.

Syy alukeulaan on ilmaisesti tuossa se, että levyjarrut ja hiilarikeula on vähän ongelmallinen yhdistelmä vakauden suhteen jarrutuksessa, keula alkaa helposti väpättämään jos levyssä on hyvinkin pientä epätasaisuutta.

AX3 on halvempi/alemman pään malli kuin AX1, sisältää noin yleisesti ottaen huonommat/halvemmat osat kuin AX1.

JackOja
08.04.2015, 10.01
Minun mielestäni otsikon fillari vaikuttaa ihan pätevältä. Kelvollista palikkaa kaikki. Jos kerran tuntuikin hyvältä niin hän ostaa pois.

Huomatkaa, että alukeulaisessa versiossa kiekot on SL-versiot, varmaan kevyemmät tjsp. kuin hiilikeulaisessa. Vaikea toki sanoa mitä tuo käytännössä tarkoittaa kun ei kerrota.

Toki kiekkojahan ostetaan koko ajan lisää, niin jäävät talvikiekoiksi ajan mittaan. Hiilarikeulaisessa takuuvarmat BB7-jarrut kun taas tuossa toisessa Tektro Lyra, minkähänlaiset..?

nure
08.04.2015, 10.09
Kelvollinen se on mutta pienellä sijoituksella paranee... Esim. keulan vaihtoon menee enemmän jos tulee eteen...

YT
08.04.2015, 10.10
Alukeula on ihan ok, jos ajelee cyclocross renkailla. Ne joustaa enemmän kuin mikään hiilikeula.

tiaalto
08.04.2015, 11.24
Tuo 2014 AX1 LTD on Larun pyörän itse vanhemmasta rungosta kasaama "sekamelska" ja ihan eri vekotin kuin varsinainen 2014 AX1. Itse menin kanssa kivijalkaan tuota AX1 LTD:tä katsomaan ja hyvin nopeasti kiinnostus siirtyi 2014 AX3:een.

JackOja
08.04.2015, 11.30
...itse vanhemmasta rungosta kasaama "sekamelska"... hyvin nopeasti kiinnostus siirtyi 2014 AX3:een.

Uteliaisuus... mikä ominaisuus tuon teki?

tiaalto
08.04.2015, 11.47
Oikea 2014 runko oli paremman näköinen / oloinen ja sitten toisaalta myös paremmat BB7 jarrut ja hiilarikeula. Tuokaan tosin ei loppujen lopuksi mukaan lähtenyt vaikka lähellä olikin.

Siihen maailmanaikaan kun noita katsoin AX1 LTD ja AX3 taisivat suunnilleen saman hintaisiakin, nythän tilanne on vähän eri. Jos nyt Focusta katselisin niin 2015 AX2 Disc olisi aika selvä valinta - HY/RD jarrut ja läpiakseli, nam.

Forzza
08.04.2015, 12.46
https://mysports.fi/fi/cyclocross/14339-wilier-cross-disc-alu-105.html

Kotimaasta tälläinen, jarruja kovasti kehuvat. Sama hintaluokka.

Kaifas
25.04.2015, 23.19
Mihin päädyit? Itsellä alkoi etujarru täristää, elikkä takuujuttuja pitää alkaa peräämään. En ole huolissani, juttujen perusteella hoituu hyvin.