PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörä felt qx-80(hybridi) seuraajaksi

BORINPOIKA
06.04.2015, 16.30
Elikkä tarkoitus olisi löytää seuraaja edelliselle pyörälleni, pääosin koulumatkaan ja ympärivuotiseen ajeluun. Edellistä Pyörää tuli käytettyä kolmisen vuotta ympäri vuotisesti, kunnes jouduin polkupyörä varkaan uhriksi. Mitä tässä nyt vähän katsellut, felt qx-70, qx-80 ja qx-90 näyttäisivät hyviltä vaihtoehdoilta. Saa myös muita merkkejä ehdotella. Kesäisin tulee pidempään ajoon huomattavasti. Kilometrejä tullut tähän mennessä tonnista kahteen per vuosi.

- (Etujousitus?)
- levyjarrut pakollinen
- (runko ?)
- 28" ? (tallella nasta renkaat felt qx-80 55cm jäljiltä)
- Alle tonnilla (lokarit, takateline, lukko, matkamittari, juomateline, itse pyörä tottakai :D)
Lukoksi olen katsellut: http://www.bikester.fi/tarvikkeet/pyoran-lukko/u-lukko/15094.html lisäksi suunnitellut smart safen pyörävakuutusta, joka korvaa kotivakuutuksen omavastuun.

Olen vähän yli 180 pitkä ja painan about 65-67 kg.

nure
06.04.2015, 17.38
Kun joustokeulallista vaadit niin ei viitsi moisia suositella. Tosiaan en jaksa ymmärtää mihin ihmeessä moista tarvii ja varsinkin noin olemattomilla kilometreillä.

BORINPOIKA
06.04.2015, 18.12
Kun joustokeulallista vaadit niin ei viitsi moisia suositella. Tosiaan en jaksa ymmärtää mihin ihmeessä moista tarvii ja varsinkin noin olemattomilla kilometreillä.

Kaupungissa mukava :)

rjrm
06.04.2015, 18.15
Varmasti, jos asuu Kabulissa.

pepper
06.04.2015, 18.18
No maastoajoa et ilmeisesti harrasta niin unohda noi joustokeulat, et hyödy siittä mitään vaan päinvastoin...
Täysjäykkä fillari tuommoseen ajoon, ehkä jopa cc...

nure
06.04.2015, 18.50
Rjrm, emmehän me tosiaan tiedä missä nöösi asuu...

BORINPOIKA
06.04.2015, 20.13
Rjrm, emmehän me tosiaan tiedä missä nöösi asuu...

Porissa, no muutetaan se vaihtoehtoiseksi se etujousitus, mitä olisit suositellut?

kpyora
06.04.2015, 21.18
Miksi alumiinirunko? Alumiini on kova ja absorboi huonosti tärinöitä. Siitä saadaan toki tehtyä halvalla jäykkiä kilparunkoja, mutta ei paras valinta, yleispyörään. Kilpailukykyisiä aika-ajo ja ratapyöriähän tehdään alumiinista ihan huippukuskeillekkin. Kukaan ei voi niitä väittää kuitenkaan mukaviksi.

Itse etsisin teräsrunkoista cyclocrossaria tai sitten jotain täysjäykkää 29", jos ajo-olosuhteet vaativat maasturia.

BORINPOIKA
06.04.2015, 21.37
Miksi alumiinirunko? Alumiini on kova ja absorboi huonosti tärinöitä. Siitä saadaan toki tehtyä halvalla jäykkiä kilparunkoja, mutta ei paras valinta, yleispyörään. Kilpailukykyisiä aika-ajo ja ratapyöriähän tehdään alumiinista ihan huippukuskeillekkin. Kukaan ei voi niitä väittää kuitenkaan mukaviksi.

Itse etsisin teräsrunkoista cyclocrossaria tai sitten jotain täysjäykkää 29", jos ajo-olosuhteet vaativat maasturia.

Selvä kiitos vinkistä :)

nure
06.04.2015, 21.40
Teräs on hyvää ja myös täysjäykkä maastopyörä millä vaan renkailla mutta niiden saatavuus usein hankalaa kun pakko aina tunkea joku surkea pomppukeppi niihin.

stumpe
06.04.2015, 22.10
Kona unit 850e, sen tekee vaihteelliseksi, voi tietty mennä vähän yli tonni. On täysjäykkä ja teräksinen. Renkaat ja paineet sitten omien ajojen mukaan.

BORINPOIKA
06.04.2015, 23.23
Kona unit 850e, sen tekee vaihteelliseksi, voi tietty mennä vähän yli tonni. On täysjäykkä ja teräksinen. Renkaat ja paineet sitten omien ajojen mukaan.

Juu vähän ohkas renkasempaa ja kevyempää ajettavaa olen katsonut, pitää laittaa harkinta myssyyn.

Teräs on hyvää ja myös täysjäykkä maastopyörä millä vaan renkailla mutta niiden saatavuus usein hankalaa kun pakko aina tunkea joku surkea pomppukeppi niihin.

Juu pitää miettii, ei viitsis noita nastarenkaita jättää turhaan päälle, muistaakseni tällaiset: http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-varaosat/polkupyoran-renkaat/nastarenkaat/schwalbe-marathon-winter-42-622-nastarengas-28/p/1091693_2_style

pepper
07.04.2015, 03.51
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/maantiepyorat-triathlonpyorat-cyclocrossit/merida-cx-100-claris-15-cyclocross-pyora/p/1109238_1_style#details

nure
07.04.2015, 06.40
Syksyllä myyt renkaat pois, ei tuon tasoisten kannata olla kaupan este...

IncBuff
07.04.2015, 08.46
Varmasti, jos asuu Kabulissa.
Niin tai vaikka Oulussa :p

BORINPOIKA
09.04.2015, 00.48
Kona dew plussaa päätyny aikalailla lopulta, kokemuksia? Lokarit viel mietinnässä, pitää kattoo mihin päätyy :) http://www.bikeshop.fi/Lokasuojat_28_29_/ekauppa/g7620/

BORINPOIKA
09.04.2015, 15.23
Kahteen vaihtoehtoon päätynyt lopulta kona dew plus tai focus mares, jonka paikallinen pyörä liike on valmis myymään about 750€ (jäänyt heille ylimääräiseksi+vaihdettu hybridi tanko cyclocross tangon tilalle). Kokemuksia/ehdotuksia?