PDA

Näytä tavallinen näkymä : Helsingin NAISkuskien yhteislenkit

HippoMs
02.04.2015, 12.24
Pikasella läräämisellä en löytänyt yhtään naisten yhteislenkkejä koskevaa aktiivista viestiketjua, joten aloitetaan sellainen.

Vaikee uskoa, et oisin ainut Helsingissä asustava naiskuski, jonka mielestä ois ihan jees ajaa naisporukassa aina toisinaan. Metsä, CX ja maantie - kaikki toimii. Maantieura on tosin vasta aluillaan. Itelle on kuitenkin tärkeintä et hyvä fiilis ajamiseen säilyy läpi lenkin ja tekeminen voimauttaa eli sopiiko et passattais se hampaat irveessä-ajaminen heti alkuunsa :)

Mut jos lähtis siitä, et onko meitä muita, missä päin, mikä ja minkä tyyppinen ajaminen kiinnostaa? ​

supertele
02.04.2015, 12.51
Lärätä ei olisi tarvinnut kuin toiselle sivulle, niin jo löytyi kaksin kappalein naisille suunnattuja lenkkiporukoita helsingistä:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?35742-HePon-naisten-lenkit-tammaravit
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50865-Hepon-uusi-ja-rauhallinen-naisten-maanantailenkki-Viikist%E4

Kummassakin porukassa toki ovat myös miehet tervetulleita.

pesuman
02.04.2015, 15.19
Kysymys olikin vain ja ainoastaan naisporukoiden lenkeistä. Tammaraveissa ja Viikin lenkeillä 90% on miehiä.

kuovipolku
02.04.2015, 17.44
Mustavuoresta (eli suunnilleen sieltä missä Itäväylä alkaa loppua ja Uusi Porvoontie alkaa alkaa) ajettiin parisen vuotta sitten Women Only -lenkkejä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45432-Women-only-lenkit-It%E4-Helsingist%E4/page7)jotka ymmärtääkseni todella ajettiin puhtaasti naisporukoilla. Mutta kuten viestiketjun viimeiseltä sivulta käy ilmi, ei kovin laajaa kiinnostusta eikä aktiivista toimintaa ollut enää v. 2014. Mitään erityistä estettä ei tietenkään pitäisi olla yritykselle viritellä jotain uutta idän suunnalla tai muuallakaan.

Speksit muuten kuin sukupuolijakauman suhteen täyttäviä porukkalenkkejä ajetaan tietenkin normaaleina HePo-lenkkeinä, mutta niilläkin taitaa naiskuskien osallistumisprosentti olevan kohtalaisen matala ja kesäkauden ulkopuolella erityisen matala. Naispyöräilijöitä näkee useammin ajamassa joko yksinään tai sitten puolisonsa tai muun kumpppanin seurassa kuin porukassa (elleivät he ole mukana seuratoiminnassa).

hannahoo
03.04.2015, 09.58
Hepon Viikin lenkillä enemmistö oli naisia viime kesänä. Lenkit jatkuvat huhtikuun puolivälistä, tervetuloa!

Nana
06.07.2016, 13.13
Noniin tännepäin arvon leidit maastopyörinenne ja mimmiliigaa suunnittelemaan.
(X)XS-topikissa jo alustavasti ehdotettiin maanantaita klo 18 lenkin lähtöajaksi, minulle tämä sopisi, ainakin silloin, kun maanantaisin ei ole muuta.
Onko muita keskustassa asuvia? Itse lähden yleensä Laaksosta, kun keskuspuiston Laakson pää ihan vieressä.
Kaikki mukaan, jäykkäperäiset, täpärit, whatever. Ihanaa, mimmiliiga!
Olen niin odottanut, että tutustuisi muihinkin maastoileviin mimmeihin, että keksin porukallemme etukäteen jo nimenkin, joka löytyy allekirjoituksesta, team Söpöshox :D

tii
06.07.2016, 14.37
Mukana mimmiliigassa jäykkäperällä! Ajankohta sopii yleensä, tosin nyt heinäkuussa olen loppukuusta lomalla. Itse asun Hertsikassa mutta töissä Sörnäisissä, voisin lähteä suoraan töistä. Oon suht tuore helsinkiläinen, joten arvostan helppoa kokoontumispaikaa (ei eksymisvaaraa :D) ja muita mimmiliigalaisia jotka tuntee polkuja. :)

Tiiminimi on just cool. :D

Nana
06.07.2016, 14.48
^Jes, hyvä, hyvä!
Vastuun reittituntemuksesta, sekä kaikenlaisesta teknisestä osaamisesta ja edustavuudesta langetan jollekulle toiselle. Itse lupaan vastata hurtista huumorista, leppoisasta fiiliksestä ja sen sellaisesta.
Itsehän olen pyörinyt noin vuoden keskuspuistossa, mutta lähinnä randomisti eksyillen ja kivoja spotteja bongaillen.

hannaha
06.07.2016, 15.04
Itse tulen ehdottomasti mukaan, mutta ensimmäisen kerran pääsen vasta 25.7. ma, sitä ennen lomailemassa muissa maisemissa. Kyselen täällä sitten lähempänä seuralaisia.

Itse lähden liikkeelle tästä Pirkkolan kohdilta, mutta voin lämmitellä tietä pitkin Laaksoon taikka hypätä kyytiin matkanvarrelta. Pikkuhiljaa alkaa olla keskuspuiston polut tuttuja tietyiltä pätkiltä, mutta vielä on hakemista..

Nana
06.07.2016, 15.23
Hienoa! Ainakin yritin lähettää privana molemmille yhteystietoni siltä varalta etten huomaa kutsuja täällä. Infotkaa jos ei privat tulleet perille.

ISO-O
06.07.2016, 17.48
Tällainen: https://www.facebook.com/groups/817387674957133/?ref=ts&fref=ts > MTB-Mimmit
Tai seuraa täältä voisi myös kysellä: https://www.facebook.com/groups/577477779013072/

Tammaraveihin Espoossa ei alkukaudesta tainnut aktiivinaisvetäjää löytyä + säätekijät..
Jokusen lenkin vedin (miehenä) viime vuonna tuossa em. joukkiossa kyllä. Mutta kun näitä sukupuolijakoja haetaan niin-.

Nana
06.07.2016, 18.47
Thanks, pyyntö laitettu tuonne.

ZygäZägä
07.07.2016, 11.48
Moi!
Tulisin mieluusti myös joskus mukaan ajelulle Keskuspuistoon! Pari kertaa olen käynyt siellä yrittämässä omin päin, lähtöpaikkana Haltiala. Ilmeisesti siltä suunnalta parhaat polut on jäänyt löytämättä, kun kohdalle on osunut vain leveää baanaa (liian helppo) tai kulunutta juurakkoa (liian vaikea). Viime aikoina onkin sitten tullut ajeltua enimmäkseen Vantaan perukoilla Pirunkorvessa ja Mätäkivenmäellä, mukavilla neulaspoluilla :)

Nana
07.07.2016, 12.10
^^^
Ei tuolta ole vieläkään vastattu pyyntöön.
Juuri nyt ei itsellä irtoa edes sitä 40e mtbc jäsenmaksuun, kun meni aikalailla miinukselle eläinlääkärireissujen takia budjetti ja nyt menee loputkin Rhymeen.
Voin siis ottaa osaa vain kaikkeen mikä ei maksa mitään. :D

^Juu, tervetulloo vaan, Söpöshokkaaja mimmiliiga lähtee valloittamaan keskuspuistoa jokatapauksessa. Keskuspuistohan on aika teknistä, ainakin niiltä osin, mitä olen itse ehtinyt tutustua, neulaspolkuja ei juuri ole, eikä oikein muutakaan hirmu leppoisaa, mutta erikokoista juurakkoa ja kivikkoa kyllä löytyy.

Nana
07.07.2016, 14.18
^^
Laitan sinullekin yhteystietoni ihan just siltä varalta, ettei täällä huomaa viestiä ja muutoinkin toki nro helpottaa esim mahdollisesta tapaamisesta myöhästymisestä ilmoittamista.

Ollaanko me pk-seudun naismaastoilijat tosiaan näin levällään/organisoimattomia kuin miltä vaikuttaa? Etenkin uusien tulokkaiden kannalta olisi hyvä jos tutustuisi hieman helpommin muihinkin naisiin. Maantiepuolella minut kutsuttiin naistenlenkille jo ennenkuin kerkesin maantiekumit asentamaan. Jos ei kerran moista ole maastopuolella olemassakaan pk-seudulla lienee aika perustaa se.

Kaikki naiset mukaan siis! On aika kasvattaa merkittävästi todennäköisyyttä tutustua myös muihin naisiin, ei sillä, että miehissä mitään vikaa olisi, päinvastoin, mutta kynnys olisi varmasti monelle pienempi osallistua ensin naistenlenkeille.
K a i k k i N a i s e t H o i ! ! !

VesaP
07.07.2016, 14.30
^Hyvä homma! Pitäkää lenkit äijävapaana. Aina tuntuu löytyvän (mies)jengiä mikä yrittää tulla siivellä mitä näitä muita ketjua seurannut täällä. Nyt teillä ainakin on sen luokan päällepäsmäri (itse foorumi#1jäsen) että hommat lähtee varmaan pyörimään! Go for it!

Ja venyttäkää sitten ideaa myös maantielle. Ajatte vaikka niillä maastojyrillä maantietä pitkin niin hydridi/maantienaisetkin voivat tulla mukaan jos ei oo maantiepyöriä teillä.

Edit: Tein teille tiimipaidan. Ideaa ei oo pakko käyttää. :D
https://www.dropbox.com/s/tqpn4psxxpsnj5f/tiimipaita.jpg?raw=1

Nana
07.07.2016, 14.41
^Jes, naisten maantielenkki täpäreillä (vähintään 13kg, >150mm joustolla) keskinopeus 15km/h :cool:
Ei vaan, olisi tosiaan hyvä jos tänne muuttavat, sekä uudet tulokkaat tutustuisivat muihin naismaastoilijoihin vähän helpommin.

Katila
18.07.2016, 12.36
Jokos lenkit pyörii? Lähden joku kerta mukaan, kunhan ymmärrän ottaa jo aamulla läskin /c:n alle tai jos lähtö on Pitkäkoskelta, niin se sopii vielä paremmin. Ajan surkeasti ja eksyilen taitavasti muiden perässä :)

Nana
18.07.2016, 13.30
^
Ei olla ihan vielä keretty. Itselläni vanhan pyörän myynti oli juuri ja uuden pyörän hankinta ja säätely kohdilleen parhaillaan, mutta lähiaikoina voisi ilmanmuuta lähteä, tervetuloa mukaan. Minäkin ajan surkeasti ja olen kartalla vain hetkittäin.
Pikkuruinen rajoitus tuli lisäksi lääkäriltä hetkeksi aikaa pienen puukontaktin vuoksi, "rauhallisesti voi ajella, kun turvotus laskenut, mutta puihin ei saa törmäillä, eikä nostella mitään painavaa."
Eli siis saa ajaa, kun ei nosta keulaa vaan ajelee päin vaan, kunhan ei ole puu 👍

Katila
18.07.2016, 14.25
^ O-ou, paranemisia. Pitkospuut on sitten no-no, tai ainakin niille hyppely. Palataan aikatauluihin. Jään seuraamaan tätä ketjua.

Nana
18.07.2016, 15.41
Juu, edesvastuutonta toimintaa puilta taipua ennalta ilmoittamatta polulle ja vielä pudotuksen kohdalla.
En tosin osaa muutenkaan pitkospuilla ajella, kerran tainnut kokeilla.
Juu, palaillaan täällä tai luuritse.
Laitan sinullekin numeroni varmuuden vuoksi, kunhan kerkiän.

hannaha
20.07.2016, 19.38
Hello!

Maanantai 25.7. klo 18.00. Itse lähden tästä Pirkkolan kohdilta keskuspuistoon ajelemaan joko Laakson taikka Paloheinän suuntaan. Pääseekö kukaan/ketkään seuraksi? :)

Nana
20.07.2016, 20.48
^ Aion ehdottomasti yrittää päästä mukaan, mikäli tuo ruhje olisi jo sen verran rauhoittunut, tai ei ainakaan pahentunut.
Pirkkolaa en tunne juurikaan, joten varmaan jossain tien varressa kandeis miittaa, kun Laaksostapäin tulen.

Katila
20.07.2016, 22.32
^^ Todennäköisesti sopii kalenteriin. Kiva :)

ZygäZägä
21.07.2016, 09.03
Kiva, minäkin voisin tulla mukaan!

Marika
22.07.2016, 12.43
Moikka. Tuohon Facebookin Mtb-mimmit ryhmään kuuluu n. 150 mimmiä ja siellä on epääännölliseen tahtiin ajoja maaston puolelle vain mimmeille. Mihin pyyntöön Nana et ole saanut vastausta?

Nana
22.07.2016, 16.26
^ Vastaus tuli jo, kiitokset siitä. :) Hätähousu vaan hätäili.

Ma lenkistä sen verran, että sain tänään melkoisen päräyttäviä labratuloksia koirasta. Tekis erittäin hyvää silti tyhjentää pääkoppaa maastoilemalla porukassa, joten jos suinkin onnistuu tulen paikalle.

hannaha
24.07.2016, 16.02
Moikka,

sopiiko huomenna tapaaminen 18.00 Pirkkolantiellä Hämeenlinnanväylän alla? En osannutkaan karttaa laittaa kuten oli tarkoitus..

Katila
25.07.2016, 11.59
Valitettavasti joudun perumaan ehkäni, eli en tule tänään metsään ajamaan. Ajakaapa te muut ja kirjoittakaa kuulumiset lenkistä tänne :)

hannaha
25.07.2016, 20.29
Heippa taas! :)

Tämän päivän yhteislenkki kariutui loppujen lopuksi. Itse voisin seuraavana sunnuntaina 31.7. lähteä ajelemaan samoille suunnille, Pirkkolasta Laaksoon tai Paloheinään.

Jos saan yhden tai useamman kaverin matkaan, ilmoitelkaa! :)

hannaha
29.07.2016, 14.34
Heippa taas! :)

Tämän päivän yhteislenkki kariutui loppujen lopuksi. Itse voisin seuraavana sunnuntaina 31.7. lähteä ajelemaan samoille suunnille, Pirkkolasta Laaksoon tai Paloheinään.

Jos saan yhden tai useamman kaverin matkaan, ilmoitelkaa! :)

Ajelenkin Hyvinkään maastoissa sunnuntaina, joten vedetään kutsu pois.. =)