PDA

Näytä tavallinen näkymä : Trek x-caliber 9 2015 vai Cube acid 2015

Lutis
23.03.2015, 22.12
Olisiko näistä kahdesta mielipiteitä kumpi olisi osien puolesta parempi tai jostain muusta syystä?

Sen mitä testatessa huomasin niin ainakin ajoasento on Trekissä kyyrympi ja Cubessa pystympi.

Pyörä tulee yleiseen käyttöön kaupungissa ja lenkeille lähinnä helppo kulkuisella alustalla.

Trek x-caliber 9 2015: http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/mountain/cross_country/x_caliber/x_caliber_9/

Cube acid 2015: http://www.cube.eu/uk/bikes/mtb-hardtail/acid/cube-acid-29-blackngreynred-2015/

nure
24.03.2015, 07.07
Ei paljoa eroja, ota mieleisesi joka sopii ajotyyliisi, sitä ei muut voi päättää puolestasi. Tuo Manitoun haarukka oudompi mutta tuskin huonompi... Trekin hinnoissa saattaa olla hieman "Merkkilisää".

MikaHy
05.05.2015, 13.58
Sama tilanne itsellä... kumpaan päädyit?

Olisiko näistä kahdesta mielipiteitä kumpi olisi osien puolesta parempi tai jostain muusta syystä?

Sen mitä testatessa huomasin niin ainakin ajoasento on Trekissä kyyrympi ja Cubessa pystympi.

Pyörä tulee yleiseen käyttöön kaupungissa ja lenkeille lähinnä helppo kulkuisella alustalla.

Trek x-caliber 9 2015: http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/mountain/cross_country/x_caliber/x_caliber_9/

Cube acid 2015: http://www.cube.eu/uk/bikes/mtb-hardtail/acid/cube-acid-29-blackngreynred-2015/

v_stone
05.05.2015, 20.20
Itse päädyin X-caliberiin. Ainakin oman kokemuksen mukaan trekki toimii polulla ja tiellä mukavasti. Reilun vuoden tauon jälkeen kaikki paikat sattui kuitenkin, mutta nyt jo tuntuu että pitäisi matalampaan asentoon.
Nimimerkki: 3 päivää ja 150km takana

juakko
06.05.2015, 19.06
Täältä toinen ääni X-Caliberille, itsellä juurikin ysi enkä ole katunut. Aika identtisiä nuo pyörät kuitenkin ovat, Cubessa paremmat jarrut mutta Trekissä tubeless-valmiit vanteet.

Mait
06.05.2015, 21.23
Mites noiden X-Caliberien koot menevät? N. 185cm pitkälle 19.5" vai 21.5", Trekeissä kun koot ilmoitetaan virtual frame sizenä... Onko tuolla vaikutusta?

seppo_taalasmaa
06.05.2015, 21.29
http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/maastopyorat-29/trek-x-caliber-9-2014/ tosta sais alella jos vuosimallista et halua maksaa.

Nana
10.08.2015, 14.41
Hei, tiedättekin varmaan jo, että varkauden vuoksi olen uutta pyörää katselemassa ja koska Marlin 7:aa ei ole minun koossa valmiina kokeilen myös Skye SLX Ladyn ja X-Caliber 9:n ja valitsen toivottavasti itselleni parhaiten sopivan.
Varmaan enemmän foorumia lukeville on ajotyylini ja tottumukseni jo tulleet tutuiksi, eli polkuja, portaita, alamäkiä, kikkailua yms. ja tähän tarkoitukseen siis tulee korvaavakin uusi pyörä. 27.5 tulee rengaskoko olemaan minun koossani anyway, eli kertokaas eroja näiden 3, Marlin 7, Skye SLX Lady ja X-Caliber välillä ottaen huomioon kokoni (161, 47kg), ajotottumukseni yms. Ainakin SLX Ladyssä kapeampi ohjaustanko kuin Marlinissa, X-Caliberissa ehkä suht samanpituinen. Miten tämä vaikuttaa esim teknisessä maastossa? alamäessä? Käsivarteni kainalo-rystyset n. 51cm ja jalan sisämitta noin 74cm, jos niillä merkitystä.
Joudun päättämään jotain suht nopealla aikataululla, sillä haluan pyörän alleni mahdollisimman pian, joten arvostaisin suuresti lisäinfoa ja vertailuja näiden välillä.

orc biker
10.08.2015, 15.29
Ainakin SLX Ladyssä kapeampi ohjaustanko kuin Marlinissa, X-Caliberissa ehkä suht samanpituinen. Miten tämä vaikuttaa esim teknisessä maastossa?

Älä nyt tangon perusteella tee mitään päätöksiä. Tangon voi vaihtaa mihin tahansa sopivampaan aika pienellä välirahalla. Leveämmän tangon voi myös usein sahata lyhyemmäksi. Sanovat, että leveä toisi vakautta maastossa heilumiseen. Itsehän ajan vanhan ajan kapealla, koska olen siihen tottunut ja koska muuten käteni hakeutuvat joka tapauksessa vähänkin itse polkemista kaipaavalla pätkällä jarrukahvojen päälle (taitavat hakeutua nytkin). Taitaa muuten olla 62 cm tuo minun riser-tankoni.

Minusta Skye vaikuttaisi kivalta runkonsa puolesta, kun yläputken taivutuksella on saatu vähän matalampi standover. X-caliberissa on parempi etuhaarukka, mutta jos vaihtelet osia samalla innolla kuin aiemmin, niin minä ottaisin sinuna tuon Skyen, jos runko tuntuu muuten toimivan. Parempi rakentaa pyörää just, eikä melkein, mieleisen rungon pohjalle. Toki haarukan vaihto on kuitenkin iso kustannus, enkä tiedä, mikä sinusta on hyvä runko.

Mutta siis sinun juttujasi lukemalla tulee mieleen, että sinun kannattaisi tehdä päätös enemmän rungon perusteella kuin monen sellaisen pyöränostajan, jotka mieluummin ostavat valmista.

Nana
10.08.2015, 16.18
En tietenkään tee, se tanko oli vain huomio, jonka tein kun kävin kokeilemassa sitä ja minähän olen tottunut leveämpään tankoon, kun sellainen Marlinissa on niin tuntui erilaiselta tuo kapeampi.
Mitkä noiden X-Caliber ja Skye SLXn erot ovat 27.5erinä?

Nana
10.08.2015, 18.07
X-Caliber testattu, hyvältä tuntui sekin.

Nana
10.08.2015, 19.18
Löytääkö joku noiden 2 painoja? En ymmärrä miksei joka pyörästä voi painot löytyä tiedoista. Ei nämäkään varmaan alle 13kg ole veikkaisin. Se lienee tuo lyhyempi stemmi + ehkä jotain muita rungon piirteitä, mitkä teki sen, että tuntuu erilaiselta nostella yms vaikka varmaan vain hieman kevyempiä kuin tuunattu Marlin 7

Nana
10.08.2015, 19.41
Menen vielä kokeilemaan X-Caliberista 15.5 koon, SLXstä sitä kokoa ei enää ole. Näissä pienemmissä koissa on aina riski, että tulee ahtaaksi jostain, etenkin fläteillä polkiessa mutkaista alamäkeä ja SLX lyhyempänä voisi olla sopiva 15.5 kokoisenakin
Caliberissa voi vaakaputki tulla liian ylös. Itsellä ensituntemuksena pidän lähtökohtaisesti kirkkaammista väreistä yleensä ja siksi tykkäisin tuosta sini-oranssistakin, vaikka nättihän tuo SLXkin on, varsinkin taivutettu top tb on aika cool. Caliber taas vakaamman tuntuinen, liekö keula ja leveämpi ohjaustanko syynä.

Molemmissa pitäs olla myös tubeless ready vanteet

Almarro
10.08.2015, 19.49
Löytääkö joku noiden 2 painoja? En ymmärrä miksei joka pyörästä voi painot löytyä tiedoista. Ei nämäkään varmaan alle 13kg ole veikkaisin. Se lienee tuo lyhyempi stemmi + ehkä jotain muita rungon piirteitä, mitkä teki sen, että tuntuu erilaiselta nostella yms vaikka varmaan vain hieman kevyempiä kuin tuunattu Marlin 7

Tuolle Trek Skye SLX 2015 Women's Mountain Bike:lle löysin palsta kysymyksen jossa kysyttiin kyseisen pyörän painoa. Vastauksena oli ympäripyöreästi sanottu että 13kg kieppeillä tulee paino olemaan. Sitten kun katselee noita firmojen sivuja joissa kyseistä fillaria on tarjolla, painon kohdalla ei ole mainintaa asiasta, outoa.

Almarro
10.08.2015, 19.53
Trek X- Caliber 8:lle löysin painon : WEIGHT: 14,1 kg. Tämä siis 29":lle.

Nana
10.08.2015, 19.58
Joo, ei kaikkiin pyöriin ole painoja tarjolla, se on valitettavaa, mutta 13kg kieppeillä tuntuisi nuo 27.5" olevan.
Ei toki haittaisi vaikka olisi hieman kevyempi, mutta kyllä noillakin pääsee.

Nana
10.08.2015, 20.13
Ei kun sama Rockshox XC32 haarukka noissa on, eri kammet on ja Caliberissa tais olla Deoret ja SLXssä Sramit vaihteina ja varmaan jotain muita eri osia myös.

Orc Biker, joo mä yritän just runkoa ja toki muitakin huomioiden miettiä kumpi ois itselle sopivin. Tuo SLX on tehty naisille ja se on lyhyempi, josta johtuen saattaa olla, että minulle sopivin koko olisi jopa 15.5, mutta sitä ei ole tarjolla nyt ja X Caliberissa taas varmaan menisi yläputki liian ylös siinä koossa. Mutta tuo lyhyys on 1 ero näissä, sen tuntee SLX 13.5"llä ajaessa, että se on huomattavan lyhyt.

Nana
10.08.2015, 20.18
Olisi myös teoriassa mahdollista ostaa muusta liikkeestä, mutta pitäisi olla hyvä ale, että kannattaisi, kun menettäisi omavastuun korvauksen.
Vilkaisin yläfemmankin valikoimaa, mutta niillä taas about kaikista kiinnostavista vain isompia kokoja tarjolla.

Nana
10.08.2015, 21.03
Mutta missä viipyy Miku80, Perttimen, Pmw:n, Greycapin ja muiden kommentit aiheesta? Kommentoikaas nyt jotain. Eihän näissä toki isoja eroja sinänsä ole, kun SLX on naisten versio X-Caliberista, mutta jonkinverran kuitenkin on ja päättää täytyy piakkoin.

juho_u
10.08.2015, 21.19
Minusta noista molemmat on vääriä tuohon käytöön. Ei jyrkällä xc geometrialla ja halpisosilla tehtyä pyörää ole tarkoitettu mihinkään kovempaan ajamiseen. Ainoastaan helpoille ja hyville poluille nuo oikeasti sopii. Mäkihommiin ja kovempaan paiskomiseen tarvitaan järeämpää palikkaa ja loivempaa geometriaa.

Leveä tanko ja lyhyt stemmi parantaa hallittavuutta ja vakautta. Toimii paremmin pidemmällä rungolla, eli unohda xc pyörät.

stumpe
10.08.2015, 21.29
Mikäs Nanan budjetti oli?

puppy
10.08.2015, 21.45
^marlin 7 maksaa 629.... joten se varmaan...

Nana
10.08.2015, 21.57
En minä aio ostaa mitään täpäriä ja aloituksessa jo sanottiin, että Marlin7stä ei ole kokoja, enkä todellakaan aio tilailla jos yhtä hyvää tai parempaa on samassa liikkeessä tarjolla siihen hintaan mitä korvauksia saan.
En siis aio ostaa täpäriä ja samasta liikkeestä pitää olla, jotta saa omavastuu korvauksen. Eikä täällä olisi muutenkaan kokoja edes muissa liikkeissä mielenkiintoisista saman hintaluokan pyöristä.

Lisättäköön, että minä pärjäsin kyllä sen Marlininkin kanssa tuolla, eikä se mihinkään olisi hajonnut pitkään aikaan vaikka onkin xc runkoinen. Kyllä minä uskon, että näillä pärjää myös.

Nana
10.08.2015, 22.03
Ei minun olisi mitään järkeä lähteä ulkomailta tilaamaan pyörää arpapelillä sopiiko vai ei.
Kyllä se on parempi mennä näillä ja jatkaa samalla metodilla kuin alunperin oli tarkoituskin, eli ajella jonkin aikaa tuolla, päivitellä tarpeen mukaan osia ja sitten kun siltä tuntuu hommata ehkä jonkinlainen enskakulkine tms. mutta minusta juuri nyt on parempi mennä näillä, kun on näin huono kokotarjonta kotimaassa.

Stumpy, muistaakseni reilu 1000e tulee, en muista tarkkaa summaa, kun osa tuotteista ainakin laskettiin ovh:n mukaan. Itseasiassa annoin juustokeulasta tarjoushinnan, enkä varmaan enää sais samaan hintaan sitä, joten pitäis siitä hieman enemmän pyytää kai.

Nana
10.08.2015, 22.12
Lukot yhteensä 100e, polkimet 62 tai 63e, renkaat 39.90 ja öööh, ehkä 36, sisurit 9.90 x2,
ajotietokoneen vast.otin ja lähetin (pitää selvittää saako ostettua erikseen), stemmi 50e, juustokeula 248.39 (ovh pitää tarkistaa) ja oli jotain muutakin, ei jaksa miettiä, mutta ovh:n mukaan ne kai lasketaan, että saa korvaavan siihen hintaan ostettua ja siksi summa nousi jonkinverran yli 1000

mutta jos kaikki menee hyvin, niinkun tähän asti, olen tyytyväinen Lähitapiolaan, ihan sujuvasti hoituu nämä. Tämä vasta toinen kerta kun ikinä käytän mitään vakuutusta ja eka kerta kun käytän kotivakuutustani.

Sit kun on toistaiseksi sopiva pyörä alla voi sitä osapäivitellä ja samalla ihan hyvin käydä silloin tällöin koeajamassa vähän esim enskavekottimia Hi5:ssa jos he sinne kokoja saavat saaden vähän tuntumaa niihin, jotta on sitten jotain kuvaa minkälaista kun sellaista alkaa hommaamaan, mutta tilaaminen olisi ihan venäläistä rulettia tässä vaiheessa, varsinkin erityyppisen pyörän tilaaminen.

Bässi
10.08.2015, 22.18
Kyllähän tuollanen am vekotin on helpompi ajaa teknisillä poluilla kuin xc, kummallakin tietty menee.
mä ehdotan että käyt hi5bikesissä kattomassa small kokoista NS bikes eccentric al:llää. Tinkaat vielä poistohinnasta ;)

juho_u
10.08.2015, 22.22
Kyllähän tuollanen am vekotin on helpompi ajaa teknisillä poluilla kuin xc, kummallakin tietty menee.
mä ehdotan että käyt hi5bikesissä kattomassa small kokoista NS bikes eccentric al:llää. Tinkaat vielä poistohinnasta ;)

Paljon fiksumpi pyörä, kuin nuo trekit.

Nana
10.08.2015, 22.29
Itseasiassa luin jo Eccentric Alistä, mutta vähän häiritsee kun ei ole juuri mitään arvostelua missään siitä. En mitään käyttäjäkokemuksia löytänyt.
Mondraker Finalist Pro sl 650b:kin kiinnostaa

orc biker
10.08.2015, 22.40
Ei kun sama Rockshox XC32 haarukka noissa on
Ei taida olla ihan sama, jos en väärin muista katsoneeni. Toinen on ilmajousella ja toinen ei.

Nana
10.08.2015, 22.46
^
Aijaa, voi olla, niin paljon tullut luettua näitä, että voi olla, että katsoin huonosti.
Se ilmajousi olisi kyllä hyvä. Tosin Skyessä (olikos siinä jousitus?) tais olla säädetty hieman kevyemmän painon mukaan jousitus, kun se naisille suunnattu, mutta kyllä yleensä ilmakeulaa saa paremmin säädettyä.

Nana
10.08.2015, 22.51
Nuo vanteet taitaa olla aika hyvät noissa Skyessä ja X-Caliberissa, kun jopa Superfly fs7:ssä on samat :D jos ei muuta, niin ainakin on kisavalmiit vanteet siis.

Nana
11.08.2015, 01.13
Ei sitä NS Bikes Eccentricciäkään ole kuin M-koossa, joten ei tarvitse koittaa.

orc biker
11.08.2015, 02.00
Mielenkiintoista, että Skye SLX näyttää hävinneen Trekin sivuilta tämän illan aikana.

Ulkorengas
11.08.2015, 06.33
Jääköhän Skye SLX pois 2016 mallistosta, kun Trekin Ruotsin, Saksan ja Usan sivuilla on sama juttu. Ellen väärin muista vanhoja malleja, ainakin SL-malli on saanut uudet värit. Muitakin muutoksia näyttää tulleen, esim. X-Caliberin hinta noussut 50 €, XC32 keula vaihtunut Recon Silveriin, mutta 447-jarrut halvennettu 395-mallisiin.

Skye SLX oli joka tapauksessa osiltaan vastaavan tasoinen kuin 2015 X-Caliber 8, mutta hinnaltaan sama kuin X-Caliber 9. Runko on periaatteessa sama molemmissa (alpha gold), vaikka muotoilu vaakaputken osalta poikkeaakin. Muistaakseni sentin lyhyempi stemmi ja vähän kapeampi ohjaustanko ja erilainen satula taitaa olla stand overin ohella asioita, joilla siitä tehdään naisten malli. Jos vaakaputki ei ole liian korkea, mielestäni kannattaa valita X-Caliber. 13,5" mallissa on 2 cm lyhyempi joustovara, joten siinä myös stand over lienee 2 cm matalampi. Toki pienemmässä rungossa putki laskee jyrkemmin, mutta merkitystähän on sillä, mikä on putken korkeus puolivälistä eteenpäin. Siksi pienemmästä runkokoosta ei saisi merkittävää etua vaakaputken korkeuteen ilman eroa jousituksen korkeudessa. Ja jos valitset 13,5" rungon ja vaihdat siihen 100 mm keulan, pienen rungon hyödystä iso osa on menetetty.

Bässi
11.08.2015, 06.39
Ei sitä NS Bikes Eccentricciäkään ole kuin M-koossa, joten ei tarvitse koittaa.

Vähän tarkemmin, http://www.hi5bikes.fi/~zbASx0000001/?Y999=PIF&Y104=NS15-ECCEA-

Edit..
jollain foorumilaisella tuollanen on, en muista kenellä. Itte meinasin joskus teräsversiota.
kiekot (jalco) arvelutti eniten ja tuossa on laitettu Sramia paljon joka ei oikein mua nappaa. Runko ja keula nyt ainakin luulis olevan perus hyvää.

Luimis
11.08.2015, 06.42
Jääköhän Skye SLX pois 2016 mallistosta, kun Trekin Ruotsin, Saksan ja Usan sivuilla on sama juttu. Ellen väärin muista vanhoja malleja, ainakin SL-malli on saanut uudet värit. Muitakin muutoksia näyttää tulleen, esim. X-Caliberin hinta noussut 50 €, XC32 keula vaihtunut Recon Silveriin, mutta 447-jarrut halvennettu 395-mallisiin.

Skye SLX oli joka tapauksessa osiltaan vastaavan tasoinen kuin 2015 X-Caliber 8, mutta hinnaltaan sama kuin X-Caliber 9. Runko on periaatteessa sama molemmissa (alpha gold), vaikka muotoilu vaakaputken osalta poikkeaakin. Muistaakseni sentin lyhyempi stemmi ja vähän kapeampi ohjaustanko ja erilainen satula taitaa olla stand overin ohella asioita, joilla siitä tehdään naisten malli. Jos vaakaputki ei ole liian korkea, mielestäni kannattaa valita X-Caliber. 13,5" mallissa on 2 cm lyhyempi joustovara, joten siinä myös stand over lienee 2 cm matalampi. Toki pienemmässä rungossa putki laskee jyrkemmin, mutta merkitystähän on sillä, mikä on putken korkeus puolivälistä eteenpäin. Siksi pienemmästä runkokoosta ei saisi merkittävää etua vaakaputken korkeuteen ilman eroa jousituksen korkeudessa. Ja jos valitset 13,5" rungon ja vaihdat siihen 100 mm keulan, pienen rungon hyödystä iso osa on menetetty.

Xcaliberin pienin runko taitaa olla sama ku skyessä, eli taivutettu yläputki. Ihan hyvä ominaisuus pienessä pyörässä, oisin toivonut samaa 15 tuumaiseen, mutta se taitaa olla jo normi suoralla putkella.

Trekin painoissa on se hyvä puoli, että gummit on raskasta tekoa. Oma trekki keveni puoli kiloa gummien vaihdolla. Ensisijainen syy vaihtoon oli jotkut ohdakkeen piikit, jotka puhkoi renkaat joka toisella reissulla. Contin renkailla sisurit on kestäneet samoissa maastoissa.

andy0
11.08.2015, 08.48
Jääköhän Skye SLX pois 2016 mallistosta, kun Trekin Ruotsin, Saksan ja Usan sivuilla on sama juttu. Ellen väärin muista vanhoja malleja, ainakin SL-malli on saanut uudet värit...

Viikonloppuna kävimme hakemassa kyseisen pyörän alennuksesta hintaan 780e. Katsoimme myös Trekin 2016 katalogia ja siinä ei enään SLX mallia ollut. SL malli taisi vielä löytyä.
Jos ei muuta, niin ainakin komean näköinen fillari.
http://i5.aijaa.com/b/00195/13930730.jpg

Nana
11.08.2015, 10.58
Toi NS Eccentric ei vaan kauheasti innosta, kun ei siitä löydä ainuttakaan käyttäjäkokemusta, vanteet on mitälie, vaihteita en tunne jne.
Turvallisemmalta vaihtoehdolta tuntuisi ostaa X-Caliber tai SLX, tai vaikka Kona Cinder Cone, joka vaikuttaa kivalta. Nuo Superflyt on kans mielenkiintoisia, mutta ainakaan HI5:ssa ei ole kokoja niistäkään.

Nana
11.08.2015, 11.52
Hei, Focus Ravenistä kommentteja, taitais kokoja olla.
Korjaan, kommentteja kaivataan Focus Black Forest 27.5 ereistä, sekä 4.0, että se toinen.

Nana
11.08.2015, 12.05
Deorea näyttäis olevan vaihteet, Rockshox xc 32 keula 100mm, 15mm qr

Juipp4
11.08.2015, 12.08
Fillaritorilla olis 14" on one inbreedin runko myytävänä...
tohon vois kasata vaikka mieleisensä jäykkiksen mieleisillä kiekoilla, keulalla, etc....
ja kestää rappusia ja kovaa käyttöa varmasti!

Nana
11.08.2015, 12.12
En minä tässä vaiheessa voi runkoja ostella. Minä haluan pyörän nopeasti, enkä istua himassa rakentamassa sellaista

Juipp4
11.08.2015, 12.12
En siis tunne myyjää tai tuotetta paremmin, enkä ole kokeillut inbreediä. Tämä oli vain ehdoitus joka itseä kiinnostaisi jos olisin uuden jäykkiksen hankinnan edessä.
Vaikka iteltäkin löytyy täpäri, en kyllä suostu luopumaan omasta teräsrunkoisestä jäykkäperästäni.
Kummallekkin löytyy käyttöä.

Nana
11.08.2015, 12.14
Eri asia sitten päivitellä osia jo toimivaan pyörään, jolla pystyy ajamaan kokoajan, kuin alkaa rakennella pelkän rungon ympärille.

Se on eri asia jos taitoa rakentaa jo löytyy ja myös ajettavia pyöriä, mutta multa ei löydy tollaiseen taitoa, eikä mulla olen nyt ainuttakaan maasturia, joten ajatuksenakin mahdoton. Ajamaan pitää päästä ja pian. Pyörän voi vaihtaa parempaan joskus, mutta turha pitää taukoja ajossa opettelemalla miten pyöriä kasataan.

Juipp4
11.08.2015, 12.17
Mitä tommosen rakentamiseen menee? Yks iltapäivä ku löytyy osat. Tai sitten viet pajalle kasattavaksi. Saat varmaan hyvään hintaan palikat samasta liikkeestä.
Nää on just niitä hetkiä kun ei kannata hätäillä.
Pienellä kärsivällisyydellä saat just ne palikat tyhjään runkoon kun haluat, eikä tartte heti olla päivittämässä!

Ja veikkaan että saat foorumilta varmasti apuja kasaamiseen jos tarvii. Eiköhän hesan ztadi oo täynnä avuliasta fillariporukkaa.

Juipp4
11.08.2015, 12.21
Nää on joo näkemyseroja ja mielipideasioita joo, mut et sä mitään kehityksessä ja taidoissa menetä vaikka viikon joutus venaankin.
Itse en vaan suostuis ikinä ostamaan valmista peliä ellei joku muu maksais... Varsinkin jos tietää joutuvansa vaihtamaan osia myöhemmin.
Sitten kun vielä on maksanut kasaamisesta erikseen tai kasannut itse, saa vielä useimmiten paremmin kasatun pelin kun liukuhihnalta kasatusta pyörästä...

tiaalto
11.08.2015, 12.25
Cinder Cone on aika kiva, leikkisän oloinen pyörä. Kaipaisi tosin ehkä 1x konversion koska etuvaihtaja rajoittaa aika pahasti rengastilaa takana eikä 120 millin haarukastakaan haittaa olisi (30 Goldin saa ehkä modattua?). Espoontorin pyörässä voisi olla 15" hyllyssä.

tiaalto
11.08.2015, 12.37
Kannattaisiko Nana myös miettiä uudessa pyörässä mahdollisuutta hissitolpan asentamiseen? Aika monessa jäykkäperässä on 27.2 mm tolppa joka rajoittaa vaihtoehtoja aika paljon (lähinnä kalliisiin ja/tai mekaanisiin).

Juipp4
11.08.2015, 12.44
Eiks noi kaikki halvemmat mekaaniset tahdo löytyä just 27,2 koossa? Ja toimii sitten talvellakin. Jos tommosen nyt tarvii?

tiaalto
11.08.2015, 13.10
Totta, Ainakin TMARS ja ICE V8. Itse ajattelin enemmän KS Eteniä.

Nana
11.08.2015, 13.24
En ainakaan heti alkuun jäykkäperään hissitolppaa ottais mut saa kai niihin sen halutessaan.
Sanokaa jtn noista Black Foresteista. Eritasoisina ja hintaisina löytyy.

Greycap
11.08.2015, 13.43
Hitto tätä työkoneen raatoa vai pätkiiköhän foorumi mutta joka tapauksessa ei sitten laiteta lainausta... Ihan tuosta miesten ja naisten mallin eroista voisin sanoa pari sanaa. Minä nyt olen Specialized-kuski siinä missä Nana on profiloitumassa Trek-kuskiksi mutta sen perusteella mitä olen katsellut niin noiden merkkien, ihmekö tuo toisaalta kun kaksi suurta jenkkivalmistajaa, pyörien geometria on huomattavan samankaltainen ja eroaa merkittävästi esimerkiksi saksalaisista. Tältä pohjalta uskallan heittää vähän omia kokemuksia, toki mallit on Specializedin malleja mutta en usko perusfilosofiassa olevan suurta eroa.

Minulla oli 17,5" runkoinen Carve, tavallinen 29" kiekoilla oleva XC-maasturi. Sittemmin äitini osti 17" runkoisen Jettin, myöskin 29" kiekoilla ja kaikin puolin mallistossa naisten versio Carvesta. Analogia tässä siis sama kuin X-Caliberissa ja Skye SLX:ssä. Se puoli tuumaa runkokoossa nyt ei tee mitään mihinkään suuntaan mutta Jett on ohjaamoltaan todella lyhyt, olikohan se tangon keskeltä satulan takaosaan nelisen senttiä lyhyempi kuin Carve. Ymmärrettävää toki koska olikohan nyt niin että samanmittaista miestä ja naista verratessa naisella on suhteessa lyhyempi selkä ja lyhyemmät kädet joten runko on rakennettava noin jotta siinä säilyy ajoasento suunnilleen kohdallaan. Tietysti saman saisi miesten pyörällä ja lyhyellä stemmillä, riippuu sitten paljon siitä mitä hakee.

Ja siitä olen ihan samaa mieltä että mitä "parempi" XC-pyörä sitä huonompi se on kun olosuhteet vaikeutuu. Tuo minulla nyt oleva Stumpjumper on huippuluokan vehje helppoihin paikkoihin mutta ei sillä kivaa ole edes kivisemmällä polulla.

tiaalto
11.08.2015, 13.46
Lähinnä noissa Black Foresteissa kiinnittää huomiota läpiakselit edessä ja takana, mikä on plussaa. 3.0 olisi myös hyvä keula ja jarrut ja nelosenkin osilla varmasti pärjää. Kannattanee käydä testaamassa ja kysymässä tarjousta.

JackOja
11.08.2015, 13.47
Sanokaa jtn noista Black Foresteista. Eritasoisina ja hintaisina löytyy.

Laita niistä linkit niin voi tulla vastauksiakin, ei kukaan jaksa itse alkaa etsiskelemään...

Nana
11.08.2015, 13.50
Se on hyvä, ettei ole liian pitkä ajoasento, mutta toisaalta ei saa olla liian lyhytkään.
Pidän kyllä monista Trekeistä, mutta ei merkillä ole mulle niin väliä, voisin hyvin ostaa muunkin merkkisen. Käyn vilkasemassa Focuksia kun ehdin

IncBuff
11.08.2015, 13.55
Läpiakseleista kyllä ehdoton plussa. Ovat nykyaikaa ja parantavat tuntumaa.

Nana
11.08.2015, 14.35
Se oli iso. Menen ma kokeilemaan Focus Raven 5.0 hiilaria. Kestääkö hiilarirunko rymistelyä?

JackOja
11.08.2015, 14.40
...Kestääkö hiilarirunko rymistelyä?

Tähän kysymykseen on tapana linkata tämä (https://www.youtube.com/watch?v=6APhKvaW6ig) ja tämä (http://www.bustedcarbon.com). Olinko nopein? edit: olin!

Juipp4
11.08.2015, 14.50
Kunnon rymistelyssä ei ole teräsrungon voittanutta. Voi vielä korjata jos saa kolhun tai murtuman. Hiilarirunko kun hajoaa niin se on sitten siinä, korjaaminen käy usein suhteettoman kalliiksi/vaikeaksi. Alurunkojen korjaus suht ok mutta on niissäkin haastavia paikkoja saada korjattua, murtuu usein korjauksen vierestä kovassa käytössä jos on. Ihan vaikka ois kuin ammattitaitoinen alu seppä tiggannu...

Nana
11.08.2015, 14.52
Haha, selkis 😃 Thanks! Olihan tuo hiilari kestävämpi kuitenkin kun alu.

orc biker
11.08.2015, 15.01
Jos ei muuta, niin ainakin komean näköinen fillari.
http://i5.aijaa.com/b/00195/13930730.jpg
Aaw. Onpa söpö. Hyvä, että yksi juomapullo mahtuu ja keula nousee satulaan nähden tosi korkealle. On kyllä hieno tyttöpyörä, vaikkakin miinuksia tulee mustasta värityksestä, joka muuttuu aika paljon tylsemmäksi, jos vaihtaa satulan ja vanteet, kun pinkki häviää.

Nana
11.08.2015, 15.04
Noh, noh, tuo SLX Lady on aika perfect tosi monelle. Siinä on hyvä ajotuntuma, näppärä käsitellä, eikä pieniin mahdu muutenkaan kuin 1 pulloteline.

Nana
11.08.2015, 15.06
Ja minustakin se on aika tyylikkään näköinen. Ja se oli myös testissä hintaluokkansa kevyin pyörä mikä aina plussaa. Se on aikas hyvä ton hintaluokan pyörä ihan kaikkeen, paitsi kovimpiin ryskytyksiin.

IncBuff
11.08.2015, 15.08
Eipä niihin pienellä rungolla oleviin miestenkään malleihin mene kahta pulloa ja onhan tossa ihan tolkuton määrä speisereitä stemmin alla eli tangon laskemiseen on kyllä varaa.

Nana
11.08.2015, 15.16
Yeh ja se on oikeesti luonnossa vielä paremman näköinen.
Jos ois pulloteline putkessa ei sais satulaa alas asti mäkeä laskiessa. Muissa ton hintaluokan pyörissä ei testissä saanut satulaa alas, missään, joten se on aika iso +, koska maastossa satulaa pitää saada alemmaskin kun tulee teknisempää maastoa vastaan.

Olisin itsekin varmaan valinnut suoraan tuon, ellei omista ajoistani osa olisi vähän kovempaa ryskettä (alamäkiä, portaita, droppeja yms), siksi joudun miettimään tuon ja X-Caliberin välillä ja harkitsemaan vakavasti myös hyviä tarjouksia paremmista pyöristä, kuten nyt tuo Focus hiilari. Spessut kiinnostaisi myös toki, mutta lähiliikkeessä ei ole kokoja niistä, mistä pitäisi, joten pakko katsella muita.

orc biker
11.08.2015, 16.15
Eipä niihin pienellä rungolla oleviin miestenkään malleihin mene kahta pulloa ja onhan tossa ihan tolkuton määrä speisereitä stemmin alla eli tangon laskemiseen on kyllä varaa.
Ei menekään, mutta minusta pullon koko suhteessa runkoon näytti tässä niin söpöltä ja keula edelleenkin korkealta, mutta ilmeisesti sinä tiedät paremmin, mitä minä saan pitää söpönä ja mitä en. Kunhan pääsit taas valittamaan. Ei pitäisi lukea rivien väliin asioita. Jos kehun söpöksi ja sanon, että hyvä, kun yksi pullo edes mahtuu, niin se ei tosiaan tarkoita, että pitäisi mahtua kaksi pulloa. Se tarkoittaa, mitä siinä lukeekin, että yksi hädin tuskin menee. Sanon suoraan, jos kaipailen kahta.

orc biker
11.08.2015, 16.18
Ja minustakin se on aika tyylikkään näköinen. Ja se oli myös testissä hintaluokkansa kevyin pyörä mikä aina plussaa. Se on aikas hyvä ton hintaluokan pyörä ihan kaikkeen, paitsi kovimpiin ryskytyksiin.
Missä testissä? Onko sinun muuten pakko ostaa se pyörä kivijalasta? http://www.radon-bikes.de/en/bikes/mountainbike/hardtail/zr-lady-275/zr-lady-275-80/

(http://www.radon-bikes.de/en/bikes/mountainbike/hardtail/zr-lady-275/zr-lady-275-80/) Tuossa olisi sen verran jo pyörää, ettei tarvitsisi heti miettiä osien vaihtamista. Mitathan on helppo verrata taulukosta.

IncBuff
11.08.2015, 16.18
Ei menekään, mutta minusta pullon koko suhteessa runkoon näytti tässä niin söpöltä ja keula edelleenkin korkealta, mutta ilmeisesti sinä tiedät paremmin, mitä minä saan pitää söpönä ja mitä en. Kunhan pääsit taas valittamaan.Oma sävysi oli taas kerran valittava, että älä kitise.

Nana
11.08.2015, 16.24
Siinä bike of the year testissä missä Marlin 7 voitti oman hintaluokkansa. Se tulee varmaan ekalla googletuksella best bike of the year tms

Nana
11.08.2015, 16.31
Tai ainakin muistelen, et oli sama testi. Jokatapauksessa 1000e tai alle pyöristä 1 parhaista varmaan X-Caliberin ohella Pitää enemmän maksaa jos parempaa haluaa.
En ostais pyörää sovittamatta joten pakko olla täältä, mitat heittelee liikaa.

Oli muuten yllättävän hyvin toimiva jousi siinä. Minunkin painollani (46-47kg) jousi eli maaston epätasaisuuksien mukaan, joten ei tarvitse pelätä, että jousi olisi jäykkä kevyellä naiskuskillakaan. Se on varta vasten säädetty naisille sopivammaksi tuossa pyörässä.
Tästä pyörästä pienin 13.5 malli voi sopia hyvinkin pienille naisille.
Lisäksi, siihen hintaan mihin Andy0 tuon sai vaimoineen, saa halutessaan päivittääkin siihen jonkun osan, vaikka leveämmän tangon, haarukan tms. ja se olisi vieläkin kokonaishinnaltaan vain noin 1000e pintaan.

orc biker
11.08.2015, 16.42
Oma sävysi oli taas kerran valittava, että älä kitise.
Sinun todellisuudessasi varmastikin oli valittamista ihastella söpöyttä ja sanoa, että onpa kyllä hieno tyttöpyörä. Jos haluat lukea sarkasmia joka paikkaan, niin se on sinun ongelmasi, ja toivon, että jatkossa pidät sen myös ihan omana tietonasi.

orc biker
11.08.2015, 16.47
Tai ainakin muistelen, et oli sama testi. Jokatapauksessa 1000e tai alle pyöristä 1 parhaista varmaan X-Caliberin ohella Pitää enemmän maksaa jos parempaa haluaa.
En ostais pyörää sovittamatta joten pakko olla täältä, mitat heittelee liikaa.

Nuo testit ovat niin suppeita, henkilökohtaisia näkemyksiä ja "markkinoinnin realiteetit tiedostavassa ympäristössä" suoritettuja, että noilla ei ole juurikaan virkaa. Jos tunnet jonkin pyörän, niin ei tämä ole salatiedettä, vaan ihan puhtaasti voit ottaa geometriataulukot ja verrata tuntemaasi tuntemattomaan. Jos mitat täsmäävät, niin se on käytännössä sama. Jos eivät täsmää, niin usein voi päätellä, miten ero vaikuttaa käytännössä.

Nana
11.08.2015, 16.50
Raven 5.0:ssa oli miinuksena satulatolpan pikasäädön puuttuminen, mutta sen saanee vaihdettua oston yhteydessä samassa liikkeessä. Ihme, että tekevät vielä ruuvisäätöisiä tuonkin hintaisiin pyöriin, puhutaan kuitenkin yli 2000 vehkeestä. mutta saa tosiaan vaihdettua. Toivottavasti olisi riittävän pieni se pienin koko. Jos on pienestä kiinni pyydän saada kokeilla lyhyemmällä stemmillä sitä. Tuo Black Forest olisi ollut S:nä liian iso jopa 30mm stemmillä. Oli kyllä Raven kivan näköinen pyörä noin rungon puolesta, eikä ole liikaa painoa, joku 11kg tais olla.

IncBuff
11.08.2015, 16.59
Raven on vissiin hiilikuitua? Ovat varmaan ajatelleet, että sen tolpan voi kiristää momenttiin, joka on ihan fiksua ja onhan tuo kevyempikin ratkaisu.

Nana
11.08.2015, 17.01
Se kiva tossa Skyessä on, että se on pienine pinkkeine yksityiskohtineen ja tyylikkäine (esim yläputki, joka hienon näköisesti muotoiltu matalemmaksi) muotoiluineen on tavallaan naisellinen, mutta lähes täysin mustana ja muutenkin ihan toimivana pelinä riittävän maskuliininen myös miespuolisille ajajille, etenkin jos joku lyhyempää etsii. Siitähän saa helposti täysin mustankin.

Nana
11.08.2015, 17.21
Joo hiilaria on koko filo. Ihan kiva tarjous olis jos vaan sopii.
Minä en tällä hetkellä lähtisi tilaamaan pyörää kun vertailupohjaa on vielä näin vähän. Eri asia voi olla vuosien päästä kun on ajellut ehkä useammalla, tietää tarkemmin itselleen sopivat mitat jne, mutta nyt kyllä ahdistaisi mittojen perusteella tilata, vaikka löytyis suht samoilla mitoilla pyörä, usein niissä kyllä eroja mitoissa, joskus selviäkin.

Kun mittojen lisäksi on sitten ajossa esiin tulevia eroja, kuten esim miten 1 pyörä tuntuu paljon leikkisämmältä ja virkeämmältä ajaessa siinä missä toinen samantapaiselta paperilla vaikuttava kulkee paljon tasaisemmin ja eleettömämmin ja voi vaikuttaa jonkun mielestä siksi tylsältä. Näihin vaikuttaa toki myös juustot yms.

Mikä toi stack on? Laittaisivat vain kaikkiin pyöriin standover hightit yms näkyville, että olisi helpompi vertailla. Esim Focuksen sivulla minusta tosi paljon vähemmän mittoja mitä monissa muissa. top tube pitäisi olla 569mm xs kokoisessa jos katson oikeaa mallia. Kuulostaako se paljolta vai vähältä? Tuo s-kokoinen Black Forest oli nimittäin tosi iso, ajoasento tuntui samalta kuin 18-kokoisessa Cube Attentionissa, eli kuin rekkaa ajaisi tämän kokoiselle. muoks: sori tämä olikin full suspension malli mitä katsoin.

Nana
11.08.2015, 18.20
Sori kun tulee vähän offariakin, mutta tämä on emergency situation, kun pyörä on viety.
Miltä tämä runko teistä näyttää? http://i0.wp.com/shop.larunpyora.com/wp-content/uploads/2014/11/Focus-Raven-27R-5.0-2014.jpg?fit=510%2C9999

pätkä
11.08.2015, 18.46
...Mikä toi stack on? Laittaisivat vain kaikkiin pyöriin standover hightit yms näkyville, että olisi helpompi vertailla...

Stack mitta on emäputken yläpään korkeus mitattuna keskiön keskeltä. Esim. jos tiedät oman ajoasennoltaan hyväksi havaitun pyöräsi stack mitan, niin voit verrata kuinka paljon korkeammalla/matalammalla jonkun omasta pyörästäsi poikkeavalla stack mitalla olevan pyörän ohjaustanko on.

Ajoasentoon toki vaikuttaa myös top tuben eli vaakaputken pituus. Vaakaputken mittaa tärkeämpää olisi kuitenkin verrata eri pyörien reach mittaa. Reach mitataan keskiön keskeltä emäputken yläpään keskelle. Kertoo siis ajoasennon pituudesta.

http://www.cervelo.com/Media/images/geofit-1-43f05c16-2f23-4f62-8e40-58bec7cc74de-0-630x320.jpg

Nana
11.08.2015, 18.48
Okei, jos ei ole perehtynyt näihin kaikkiin eri mittoihin niin huomattavasti informoivampaa olisi saada tietää standover hight yms. joka voi jo ratkaista kannattaako pyörää lähteä edes kokeilemaan, jos on liian korkea siis.

pätkä
11.08.2015, 18.55
Okei, jos ei ole perehtynyt näihin kaikkiin eri mittoihin niin huomattavasti informoivampaa olisi saada tietää standover hight yms. joka voi jo ratkaista kannattaako pyörää lähteä edes kokeilemaan, jos on liian korkea siis.

Jep. Toki jos on slouppaava eli laskeva vaakaputki, niin aina ei tiedä mistä kohtaa vaakaputkea standover height on mitattu. Yleensä mitta ilmoitetaan vaakaputken puolivälistä.

Ulkorengas
11.08.2015, 20.47
Ilmoitetusta stand overista ei mielestäni voi päätellä mitään. Esim Skyen 17" (29) mallissa luku on pienempi kuin 15,5" (27,5) mallissa. Mutta kun vaakaputki on kaareva, pienikin ero mittauskohdassa voi keikauttaa luvun mihin sattuu.

Itse olen koittanut arvioida todellisia vaakaputken korkeuksia laskemalla sen etupään korkeuden. Apuna voi käyttää keskiön korkeutta + stack-mittaa tai sitten renkaan säde + haarukan ja emäputken pituus huomioituna sen kulmalla. Ihan tarkkaan lukuun ei pääse, mutta paremman käsityksen tuolla tavoin saa kuin stand overista. Kokeilemalla tietty pitää vielä varmistaa.

Yksi tapa verrata eri pyöriä on kopioida studiokuva powerpointtiin ja laittaa mittakaavassa ne päällekkäin. Muutaman apuviivan avulla homma käy nopeasti. Täytyy vain ottaa huomioon rungon koko, mikä valitettavan harvoin kuvan yhteydessä ilmoitetaan. Mutta esim. Trekin Skyessä se lienee 15,5" ja Andyn ei-studiokuvassa 13,5".

Spessulla on pienessä rungossa 80 mm keula, mikä hiukan auttaa korkeuden suhteen. Tonnin budjetin kanssa voi kyllä tehdä tiukkaa, jos vähänkin paremmat osat haluaa.

Lisäys: Vilkaisu Trekin sivuille kertoo, että Skye SLX on nykyään Cali SL, ovh 1049 €.

andy0
11.08.2015, 20.57
Yksi tapa verrata eri pyöriä on kopioida studiokuva powerpointtiin ja laittaa mittakaavassa ne päällekkäin. Muutaman apuviivan avulla homma käy nopeasti. Täytyy vain ottaa huomioon rungon koko, mikä valitettavan harvoin kuvan yhteydessä ilmoitetaan. Mutta esim. Trekin Skyessä se lienee 15,5" ja Andyn ei-studiokuvassa 13,5".
Tulikin vilkaistua tarkemmin mitä rungossa seisoo.Virtual 15.5"/Actual 14.5"..

Nana
11.08.2015, 20.59
Kommentoikaa jotenkin tuota Focus Raven 5.0. saa verrata myös esim x-Caliberiin runkoa (osia ei kannata, eikä runkomatskua, sillä liian eri hintaluokkaa ovat).

Greycap
11.08.2015, 21.51
Stack mitta on emäputken yläpään korkeus mitattuna keskiön keskeltä. Esim. jos tiedät oman ajoasennoltaan hyväksi havaitun pyöräsi stack mitan, niin voit verrata kuinka paljon korkeammalla/matalammalla jonkun omasta pyörästäsi poikkeavalla stack mitalla olevan pyörän ohjaustanko on.

Ajoasentoon toki vaikuttaa myös top tuben eli vaakaputken pituus. Vaakaputken mittaa tärkeämpää olisi kuitenkin verrata eri pyörien reach mittaa. Reach mitataan keskiön keskeltä emäputken yläpään keskelle. Kertoo siis ajoasennon pituudesta.

Erinomaisen hyvä selostus, sekoitan soppaa sen verran lisää että vaakaputken ja reachin yhteispeliin, sekä niiden tietynlaiseen lopputulokseen satulaputken kulmaan, kannattaa kiinnittää vähän huomiota koska vaikka reach on kohdallaan pyörää ei ehkä saa haluttuihin säätöihin suoraan paketista jos satulaputken kulma on "väärä". Lainausmerkeissä siksi että riippuu tietysti ajajasta. Minulla on toisessa omassa todella jyrkkä kulma kiitos putkessa olevan taivutuksen jolla tehdään takajoustolle tilaa, lopputuloksena satula on setback-tolpassa suunnilleen niin takana kuin se vaan ikinä menee siinä missä toinen loivemmalla kulmalla oleva vaati suoran tolpan alkuperäisen 20 mm setback-mallin tilalle ja siihenkin vielä satulan melkein ääriasentoon eteen että sen sai oikeaan paikkaan keskiöön nähden.

Katselin nyt ajatuksella noiden Trekien, siis Cali SL ja X-Caliber 9, tietoja ja ajoasennon puolesta on aivan sama kumman ottaa koska nuo mainitut stack, reach, satulaputken kulma ja vieläpä keulakulmakin on tasan samat. Todennäköisesti suurimmat erot tulee siitä että toisessa on naisille muotoiltu satula ja ehkä kapeampi tanko sekä tietysti siitä että X-Caliberissa on ilmakeula, Calissa jousimalli. Eipä silti, RockShoxin jousikeula ei ole huono jos se jousen jäykkyys vaan sopii. Vaihteet on jostain syystä toisessa Shimanoa ja toisessa SRAMia, niistäkään ei varsinaista paremmuutta voi lähteä julistamaan koska sekin on erittäin pitkälle makuasia. Itse pidän enemmän Shimanosta mutta nykyisessä omassa käyttöpyörässä on SRAMit ja eipä nuo mitenkään ajoa haittaa.

Nana
11.08.2015, 22.17
Onko se etäisyys satulasta ohjaustankoon siis sama Skyessä ja Caliberissa? Tuntui tosiaan hieman tilavammalta Caliberissa, mutta kai se voi olla se leveämpi ohjaustanko ja pitkät gripit vielä päissä.

Greycap
11.08.2015, 22.25
Kyllä, ainakin ilmoitetusti. Mutta muutama sentti tangossa ja mahdollisesti erimittainen stemmi niin eroa tulee nopeasti paljon. Jälkimmäistä ei jostain syystä teknisissä tiedoissa ilmoiteta tai ainakaan en löytänyt.

Nana
11.08.2015, 22.34
Minä katsoin stemmien pituudetkin koeajolla, mutta unohdin jo, taisi olla toisessa hieman pidempi.
Se on X-Caliberin 13.5 koossa kiva, että siinä on myös taivutettu samalla tavalla tuo yläputki/poikkiputki kuin Skye SLX Ladyssä ja siten tällainen lyhyempikin saa hieman jäämään tilaa. 15.5 koossa tanko osui ihan suoraan, ei jäänyt milliäkään turvaväliä.

Nana
13.08.2015, 17.15
Nyt on siis Giant Temptikin kokeiltu xs-koossa. Sopiva on, mutta jotenkin X-Caliberin asento ja käsittely tuntuu kotoisammalta, vaikka sekin on toki erilainen kuin Marleyssäni. Voi johtua siitä, etteivät Temptistä säätäneet ilmaa riittävästi keulasta pois, enkä saanut travelistä edes puolia runnomallakaan siksi käyttööni, eilen oli joustavampi s-kokoisessa, mutta kyllä se pitää pyöräkohtaisesti saada kokeilla ja nimenomaan ennen ostopäätöstä. nyt kun ei saanut käytännössä joustoa lainkaan käyttöön jäi kokemus vähän vajaaksi. + siinä ei kai ole tr vanteita.
Voi olla, että otan sen X-Caliberin em syistä.
Onhan se ton hintaseksi melkonen pakkaus: tr vanteet, sisäiset vaijeriviennit, Deorea ja olikohan XTtä osissa, perus pelittävä keula, jonka varmaan vaihdan 100mm vst jossain vaiheessa, sopiva ohjaustanko jne

tiaalto
13.08.2015, 17.41
Tuo X-Caliberin keula muuten muuttuu satamilliseksi yhden spacerin poistolla. Tai ottaa ne kaikki pois niin siitä tulee 120 millinen - sitten kelpaa rymistellä :)

mpk
13.08.2015, 17.56
Älä epäröi Nana! Jos X-Caliber tuntuu hyvältä, niin turhaa lähteä merta edemmäs kalaan.

Mtx
13.08.2015, 18.43
Meillä rouvalla on tuollainen Tempt 1 ja on ollut erittäin tyytyväinen hankintaan. Tuo keula on melkoisen hyvä, kun vertaa oman fillarin Recon silveriin.

Nana
13.08.2015, 18.51
Joo, onhan se hemmetin hyvä keula jo. Harmi, etten päässyt sitä testaamaan. Mahdoton saada kunnon ajotuntumaa ilman, että keulasta saa travelin käyttöönsä. Siksi kannattaisi kyllä tyhjennellä ylimääräiset ilmat kevyempien asiakkaiden kohdalla. Se oli kivikova kun ajoin sillä. Eilen taas jousti s kokoisessa, mutta siinä niin pitkä ajoasento, etten pystynyt siksi sitä käyttämään kunnolla, ainoastaan polkimilla seisten ja pumpaten sain siihen liikettä.
Keulan voi aina vaihtaa, siksi mietin, että ottaisin ehkä X-Caliberin mieluummin, kun se ajoasento ja tuntuma tuntuu paremmalta (osaksi varmasti yllämainitusta syystä).

Jo ajoasennonkin takia keulan pitää liikkua, sillä tommoinen 100mm hyvä keulakin käytännössä ajossa ui kokoajan jonkinverran sisällä, mutta jos se on täysin "lukossa", eli yli-ilmattu, se on luonnollisestikin kokoajan ulkona ja näin ollen keula on paljon ylempänä kuin normaalisti, eikä anna totuudenmukaista kuvaa ajoasennosta.

Nana
13.08.2015, 19.05
Vois koittaa neuvotella foulding kumit siihen alle. Inhoon wired kumeja kun ei ne mahdu mun asuntoon säilöön ja mulla on jo yhdet Bontrager xr2:t Marlinin jäljiltä.

Kaverini sanoi minusta tosi hyvin kerran, suomennettuna kutakuinkin: Älä osta pyörää jonkun yksittäisen osan takia tai siksi, että siinä on komea hinta, samantapaisia löytyy varmasti samasta hintaluokasta muitakin. Se loistohaarukka väärässä rungossa voi tuntua huonommalta kuin hieman huonompi haarukka juuri oikeanlaisessa rungossa ja sinä olet ainoa, joka voi määritellä mikä se oikea runko sinulle on.

Luimis
13.08.2015, 22.26
Tuo, jos runko on väärän kokoinen tai muotoinen, ei siinä hyvätkään osat auta. Sen Giantin kohdalla on surullista, kun Suomalaisten myyjien pitäisi kilpailla palvelulla, koska hinnassa ei pärjätä... Niin on surullista jos pyörästä jää huono kuva huonojen säätöjen takia. Voi toki olla, että ois huono muutenkin... Mutta huono palvelu ajaa viimeisetkin asiakkaat nettikaupoille.

Nana
13.08.2015, 22.44
He eivät tainneet hoksata, miten voimakkaasti se vaikuttaa ajokokemukseen. Hehän kyllä säätivät sitä, siitä poistettiin ilmaa heti kun palasin takaisin sanoen, ettei se liiku, mutta sitä ei poistettu tarpeeksi ottaen huomioon minun painoni. Ehkä omaakin vikaa, kun en sitten enää viitsinyt vaatia, että siitä valutetaan ne loputkin ylimääräiset heti siinä, että voin keulaa kunnolla kokeilla. He lupasivat kyllä säätää sen minulle sopivaksi sitten mikäli se mukaani lähtee. Uskon, että tässä tapauksessa kyse oli enemmänkin siitä, ettei vaan tultu ajatelleeksi miten voimakkaasti se jäykkäperän testauksessa vaikuttaa jos ei keulaa saa toimimaan, kuin siitä, ettei haluttu auttaa. Mutta tokihan se vaikuttaa lopputulokseen väistämättä siten, että kauppa jää usein syntymättä jos ei pyörän ominaisuuksia saa testattua.

Siitä rungosta, minusta se on hyvä, nätti ja toimivannäköinen runko (vaikken niin koristelusta rungossa perustakaan), mutta se ei välttämättä ole oikea runko minulle. Voin hyvin kuvitella, että se on sitä monelle muulle.

Ainiin, ja lisättäköön, että se olisi noudettu minulle Espoosta Vantaan toimipisteeseen, jotta minulla olisi lyhyempi matka sitä testaamaan ja hakemaan, joten kyllä siinä mielessä ihan kunnon palvelua sain. Tämä ehkä siksi ennemminkin ajatushärö, vaikkakin harmillinen, mitä tuon keulan kanssa kävi.

Nana
13.08.2015, 22.47
Tämä osoittaa kyllä miten monipuolista tietotaitoa pyöräliikkeen myyjältä vaaditaan ja miten suhteellisen pieneltäkin vaikuttava asia voi vaikuttaa testauskokemukseen merkittävästi, joustokeula on jäykkäperästä aika iso pala, joka vaikuttaa moneen asiaan.

pätkä
14.08.2015, 10.21
^oma iskaripumppu mukaan.

Nana
14.08.2015, 11.33
En minä ala kuskaamaan omia työkaluja mukana kun menen liikkeeseen pyörää kokeilemaan. Eikä muutenkaan olisi järkeä alkaa erityyppisiä keuloja sun muita opettelemaan siellä ilman ohjekirjoja kun tarkoitus testata pyörää. Minä olen kyllä sitä mieltä, että se keula pitää saada riittävän joustavaksi liikkeessä, samoin kuin kumeihin sopivasti ilmaa, ketjuihin öljyä yms, eihän testaaja voi kuitenkaan koko työkalupakkiaan kuskata mukana.

Nyt on sitten vielä 1 vaihtoehto, 2015 Mondraker Finalist Pro SL 650b, jossa yläputki pitäisi olla noin 67cm korkeudella s-koossa. Menen tänään koittamaan kun saavat kasattua onko se ja onko muut mitat myös ok.

Nana
14.08.2015, 11.34
http://www.hi5bikes.fi/netta/imgm/Finalist_Pro_SL_275_2_foto_.jpgTämännäköinen kapistus se on. Painon suhteen we have a winner, pyörä painaa 11.5kg. Ei paha.

Nana
14.08.2015, 15.07
White XC 275 pro eu testattu ja isoksi todettu ässänä.

Lis. Nyt myös Mondraker Finalist pro S koossa testattu. Iso oli, parempi kun vaihettiin 35mm stemmi ja lyhyempi satulaputki.

Nana
14.08.2015, 17.58
Jos joku osaa laittaa päällekkäin tämän Focus Raven 27,5R 2014 ja X-Caliberin rungon niin arvostaisin. En itse osaa. Raven 27.5
http://content.bikeroar.com/system/product/000/085/499/large/raven_27r_geo.png?1411699929

X-Caliber 9 http://s7d4.scene7.com/is/image/TrekBicycleProducts/14784?wid=860&hei=546&fit=fit,1&fmt=png-alpha&qlt=80,1&op_usm=0,0,0,0&iccEmbed=0

Nana
14.08.2015, 17.59
En löytänyt X-Caliberista tuollaista samanlaista runkokuvaa kuin Ravenistä on, tuo oli Trekin sivulla.

Mtx
14.08.2015, 18.25
Mahtavatko olla mittakaavassa...
Sent from my Lumia 1520 using Tapatalk

Nana
14.08.2015, 18.46
Ei välttämättä ole, nämä olivat vain esimerkki, että ymmärrätte mitä haluaisin nähdä. Ihme kyllä, ettei Caliberista tuollaista kuvaa osunut ainakaan omaan silmääni. Olisi kiva nähdä ne päällekkäin, että voisi verrata. En minä niin hyvin osaa pelkillä numeroilla, jotka nekin usein puutteelliset.

Muoks. kyllä ne muuten näyttäis aika samankokoisilta kun mittaa laittaa viereen. Osaisko joku laittaa ne päällekkäin?

Nana
14.08.2015, 21.01
Eikö kukaan osaa noita laittaa päällekkäin?

Voi olla, että vaihtaisin tuohon X-Caliberiin keulan aika samantien/pian. Luulen, että se 30 Gold TK keulakin oli kuitenkin selvästi tuota parempi, itse ainakin pidin siitä hurjasti.
Pitäisi korjata vakuutusyhtiöön se ostohinta ovh:ksi, jotta saan sen Goldin, vaikkei olisi enää tarjouksessa, Rebaahan tuohon ei suoraan saisi, niinkuin ei Marliniinkaan.

Greycap
14.08.2015, 21.20
Voi olla, että vaihtaisin tuohon X-Caliberiin keulan aika samantien/pian. Luulen, että se 30 Gold TK keulakin oli kuitenkin selvästi tuota parempi, itse ainakin pidin siitä hurjasti.

Luulosi olisi perusteeton. Recon Silver on samalla SoloAir-jousella ja samalla TurnKey-vaimennuksella kuin 30 Gold, huonona puolena sen liukuputket ovat rautaa siinä missä 30 Goldissa alumiinia eli painoa on aavistuksen enemmän (pari-kolmesataa grammaa) mutta vastaavasti niiden halkaisija on 32 mm verrattuna 30 Goldiin jossa ne nimensä mukaisesti on 30 mm. Toiminnallisesti ne ovat jouston puolesta samanlaiset mutta Recon Silver jonkun verran tukevampi, haittana se pieni lisäpaino.

Nana
14.08.2015, 22.07
Musta tossa oli XC 32 tk eikä Recon silver ja mikäli näin, Gold olis parempi. MPK ja kukas muu tossa edellisellä sivulla kirjoitti, unohdin vastata. Joo, en mä aio vääränkokoista tai tuntuista " parempaa" pyörää ostaa. Kyl se tää taitaa olla.

Nana
14.08.2015, 22.13
Onkohan se Recon sitten 2016 mallissa kun HI5:ssakin näkyy XC32?
Jostain muistan lukeneeni, että Recon olis painavin Rokkisukka, tiedä häntä sitten, mutta jos olisi niin ehkä parempi joku Gold olis siihen laittaa, tai tietty Reba Rl.

Eikös se spacerin siirto toimi jokatapauksessa, oli keulana Recon, Gold tai XC32?

Muoks. Oli se tuo XC32 jossain ulkomaisessakin nettikaupassa 2015 mallissa, ei siis ainakaan parempaa ole voinut olla aiemminkaan, kun eteenpäinhän nuo kehittyvät. Se Recon lienee siis 2016 mallin uutuus.

Nana
15.08.2015, 16.13
Nyt on X-Cal 9 kotona. Semmonen huono puoli siinä ilmeni vielä, että 13.5 kokoon ei mahdu pulloteline runkoon, koska yläputki taivutettu niin alas, ettei tilaa ole, mutta otin sen silti. Isommissa koissa, joissa suora yläputki pulloteline luonnollisesti mahtuu. Minulla on nyt testiksi ohjaustangossa pulloteline.

Nana
15.08.2015, 22.06
On tää X-Cal kiva. Ainoo huono puoli tosiaan toi pullotelineen paikan puuttuminen, se on pöhkö ohjaustangossa, mutta jättänen sen siihen toistaiseksi, vaihdan vaan heti maanantaina värin mustaksi, kun punainen ei ainakaan sovi ohjaustankoon.

Kävin jo vähän ajelemassa sillä ja kivaa oli. Stemmin vaihdan lyhempään ja varmaan jossain vaihees toiseen haarukkaan, saa nähdä, mutta mukavaa oli ajella.

PK1
15.08.2015, 22.27
^Juomareppu!

Läskimasa
15.08.2015, 23.02
^^Kuinka alhaalla sulla on satula? Sopisko tämmöset klampit ja siihen sitten pulloteline:
http://fcdn.mtbr.com/attachments/fat-bikes/967425d1424880387-mongoose-vinson-seatpostclamp.jpg
Vastaavia löytynee myös rungon putkeen sopivia, jos vaan pullo sopii siinä välissä olemaan.
Tuolla muitakin idiksiä:
http://nordicgroup.us/cageboss/#Tacx_Bicycle_Water_Bottle_Cage_Saddle_Clamp_-_TA-6202

Tollanen satulaan kiinnitettävä lienee helpoin eikä kovin tökerön näköinenkään:
http://www.beginnertriathlete.com/cms/articleimages/2198/xlab-deltawing.jpg

Nana
15.08.2015, 23.20
Siihen ei mahdu juomapullo, ainoastaan tuo lyhyt, paksuhko Toni&Toni juomapullo just, just mahtui, mutta pitäisi sivusuunnassa vetää pois, ei ole yhtään varaa liikkua ylös-alas. Tossa on ylä- ja alaputki yhteenvalettu yläosasta vähän matkaa. Satulalaukun taas tarttisin, ettei tarvii sisureita yms selässä kuskata.
Satulan taso vaihtelee paljon, säädän usein teknisiin paikkoihin alemmas, joskus lähes alas asti, juuri nyt on 15cm näkyvissä putkea kun ajoin kelvillä sillä.

Mulla on pienen pieni juomareppu, mut käytän sitä vaan avaimille, luurille yms, eikä siihen muuta mahdukaan, se on se XXLn varmaan pienin Camelback.

PK1
15.08.2015, 23.33
Mulla on pienen pieni juomareppu, mut käytän sitä vaan avaimille, luurille yms, eikä siihen muuta mahdukaan, se on se XXLn varmaan pienin Camelback.

Eiks siihen reppuun mahdu avaimien lisäksi juomarakkoa?
Mutta toi Läskimasan esittämä pullozydeemi varmasti mahtuu sinne satulan taakse

MTBVespa
15.08.2015, 23.53
Jos siinä rungossa on kerta paikka juomapullotelineelle, nii laita siihen sellanen teline joka sivusta auki. Eli pullo ei vedetä telineestä ylös, vaan sivulle. Niitä on joka verkkokaupas ja vaikka minkälaisia. http://www.amazon.com/Zefal-Wiiz-Bottle-Cage-Mount/dp/B011LQKAOC

Nana
15.08.2015, 23.57
Siis ei siinä ole ruuvireikiä telineelle, koska se on noin ahdas. Pitäisi laittaa joku pidike jos siihen meinaa, mutta toi putki ei ole tasaisen pyöreä ja voi olla vaikea siihen saada mitään, mikä pysyisi.

Pk1, se reppu on tosiaan niin pieni, että jos sinne laittaa luurin, avaimet ja mitä pientä mulla nyt onkaan mukana, niin sinne ei enää vettä mahdu, se on joko-tai.

mpk
16.08.2015, 02.01
^
Tällaisen tai pari näin viimeksi hyllyssä kun kävin Velosportissa Mäkelänkadulla, ei ollut pahan kalliskaan...

http://www.elite-it.com/en/products/bottle-cages/accessories/vip

Juipp4
16.08.2015, 10.26
Partioaitassa poistomynnissä pieniä juomareppuja 29,90€
Ei noita tartte täyteen vettä laskea, mahtuu pumppu ja työkalut mukaan.
Ei siinä juomapullossakaan kahta litraa mahdu olemaan?
Tai varustepussukka runkoon sisureille sun muille ja juomat selkään...

Xizor
16.08.2015, 11.24
Eikös noi juomapullot oo vähän xc-succis meininkiä? [emoji1]

Esim. Camelbackin Octane-sarjan reppuihin sopii 2-3 litraa juomaa + työkalut ja on todella huomaamattomia selässä...

Nana
16.08.2015, 12.15
Kiitos kaikille vinkeistä, täytyy miettiä mikä olisi paras vaihtoehto. Mielelläni en kuskaisi selässäni paljoa tavaraa, vaan ainoastaan välttämättömän, avaimet, luuri tms.
Pitää muistaa, että se 3 litraakin tuntuu 46 kiloisella varmaan eri tavalla selässä kuin vaikka 80-100 kiloisella. Minusta on kätevämpää kuskata vedet rungossa kuin selässäni.

PK1
16.08.2015, 12.38
Eihän sulla siinä juomapullossakaan ole vettä kuin litra korkeintaan. Reppuun ei tarvitse laittaa ylimääräistä vettä vain siksi että se mahtuu sinne.
Ja ainakin mä kuskaan maastossa sen veden mieluummin repussa kuin pyörässä.

Nana
16.08.2015, 15.15
Minä en tykkää selässä kantaa mitään, ellei ole pakko. Jos vedet kuskaa rungossa ei joka lenkille ole pakko ottaa reppua lainkaan, vaan avaimet yms voi lyhyelle lenkille laittaa satulalaukkuun esim.
Minä tykkään siitä, että voin vapaasti heilua pyörän päällä ilman, että selässäni on jotakin. Jos siellä on pakko olla jotakin niin mieluiten vain avaimet, luuri yms.

Xizor
16.08.2015, 15.29
Täähän on pitkälti tottumiskysymys. Itse tykkään taas, että ajaminen (varsinkin hidas tekninen kikkailu/mönkiminen) mukavempaa kun ne extrakilot on tukevasti kiinni selässä eikä pyörän rungossa. Puhumattakaan jos on kesällä useamman tunnin lenkki missä nestettä kuluu paljon...

Nana
16.08.2015, 16.41
Se voi olla eri asia jos on on esim keskikokoinen tai isompi mies, mutta tällaisella pienikokoisella naisella ne, varsinkin useammat litrat häiritsee selässä, etenkin kun niitä ei pyörän rungossa edes huomaa, ei varmasti, vaikka olisi 2:ssa kohtaa pullot.

Juipp4
16.08.2015, 19.47
Se voi olla eri asia jos on on esim keskikokoinen tai isompi mies, mutta tällaisella pienikokoisella naisella ne, varsinkin useammat litrat häiritsee selässä, etenkin kun niitä ei pyörän rungossa edes huomaa, ei varmasti, vaikka olisi 2:ssa kohtaa pullot.
Ei 40 kiloinen rimpula tartte parii litraa vettä, pari desiä luulis riittävän ka senhän saa jo jemmattua runkoputkien sisälle kätsysti. Myös avaimet, luurin ja sisurin voi kätsysti teipata pyörän runkoon niin voi ajella ilman reppua auringonlaskuun kuin elokuvissa!
Mun mielestä pitäs tehdä eripainoisia työkaluja eripainoisille ihmisille. Näin niinku ettei kukaan siis sillai tunne kantavansa suurempaa taakkaa kuin muut!

Juipp4
16.08.2015, 19.48
Kjeesus, sori... Mut oikeesti. Jos sulla reppu jo selässä ei se puli litraa vettä välttämättä edes tunnu siellä. Kokeile ennenkuin ammut alas?

Nana
16.08.2015, 20.03
^
Mikä sua vaivaa? Miten sinua voi noin häiritä jos jollakulla on pullo pullotelineessä?
Totta ihmeessä jokainen _jaksaa_ kantaa vesirepun selässään, ei se siitä ole kiinni, minkä voisi päätellä jo siitä kun sanon, että minä en _tykkää_ kantaa reppua selässä jos ei ole pakko. Olkoon miten muodikasta vaan hörppiä letku suussa pussista vettä niin minä juon mieluummin pullosta ja kannan sen mieluummin rungossa.

Reppu voi häiritä selässä vaikkei se olisikaan järin painava ja se hiostaa kyllä eri tavalla kuin ei reppua selässä. Siksi minusta paras yhdistelmä on ei reppua tai tosi kevyt, pieni reppu ja kaikki ylimääräinen satulalaukussa.

Nana
16.08.2015, 20.08
Vaihtanen kyllä tosiaan tuon haarukan 30 Goldiin. Ei tuo tunnu samalta, eikä siinä näyttäisi olevan reboundin säätöäkään.
Oli muuten vuotanut näköjään ilmaa keulasta. Meinasin aavistuksen ottaa ilmaa pois edellisen ajon perusteella ja testata miltä tuntuu, mutta ilmaa oli jo lähtenyt selvästi. Lisäilin sitä nyt jonnekin hieman 100 päälle, kun tuntui yhä joustavan aika paljon. Täytyy huomenna viedä näytille jos ei meinaa ilmat pysyä.

korpijurtti
16.08.2015, 20.31
Oikean putken alapäässä ei ole rebound säätöä ??

Nana
16.08.2015, 20.57
^
Thanks, olihan siellä. Oli jemiksessä putken takana toi pupu ja kilppari niin oletin, että puuttuu koko säätö. Oli muuten pupupäähän jäänyt tuo keula. Säädin sen nyt puoleenväliin, mikä varmasti jo parantaa tuntumaa.

Xizor
16.08.2015, 21.08
..Olkoon miten muodikasta vaan hörppiä letku suussa pussista vettä niin minä juon mieluummin pullosta ja kannan sen mieluummin rungossa...

Maastopyöräilyn suhteen (kuten monen muunkin asian) ei kande juurikaan miettiä mikä on muodikasta, vaan mikä on käytännöllistä. Suurin osa käyttää reppua varmaan sen takia, että sinne saa kivasti suuren määrän nestettä ja tarvittaessa muuta evästä, varavaatetusta, työkaluja & varaosia ja perus ensiaputarvikkeita.

Tietty jos ajelee vaan jotain pientä tunnin lenkkiä kotinurkilla, niin ei paljon haittaa jos eväs loppuu tai pyörä hajoaa. ☺

Tosiaan vähän painavempi reppu saattaa aluksia tuntua oudolta, mutta jos meinaa joskus ruveta harrastamaan vähän pidempiä mtb- sekkailuja, niin kyllä siihen kannattaa itsensä totuttaa.

Jami2003
16.08.2015, 21.19
Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten juomansa metsässä kantaa. Ihme porukkaa kun pitää aina olla vänkäämässä. Itellä pullossa jos riittää kaks, repussa jos ei riitä.

Nana
16.08.2015, 21.22
Mullahan mahtuu satulalaukkuun sisurit, pumput yms ja reppu on, kuten sanoin, kaikkea ylimääräistä varten silloin kun tarvitsee, kyllä mulle sinne eväät mahtuu, mutta en minä sinne tunkisi vesipulloja vaan totuttaakseni itseäni mahdollista joskus tapahtuvaa 100km vaellusta varten. Tottakai jokainen ajaa niinkuin kokee mukavimmaksi ja käytännöllisimmäksi ja äärimmäisen harvoin tarvitsee useammankaan tunnin lenkeille ottaa isompia reppuja, ainakaan jos rungossa on vesipullo jo.

arctic biker
16.08.2015, 21.22
Nana vois katsastaa pullotelinettä mallia sideloader, tarkoitettu juuri pieniin runkoihin. Nimimerkillä reppua ikänsä raahannut nyt vain pakon edessä.

Wili
16.08.2015, 21.24
Ja pullo mahtuu myös ajopaidan taskuun silloin kun reppu ei ole mukana. Mutta jokaisen pitää vaan keksiä juoman raijjaamiseen itselleen parhaiten sopiva systeemi. Myös hyvää domestiqueta voi harkita jos muut keinot ei onnistu :-)

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Nana
16.08.2015, 22.17
^^
Joo, just tollasta ajattelinkin jos nyt runkoon jonkun laittaisi. Mulla on nyt hätävarana ohjaustangossa pidike, vaihdoin vaan cyclon mustan pullotelineen siihen kun ei sitä punasta (joku Elite Custom Race) tangossa kestänyt katsella, huomenna vaihto mustaan.

Vieläkin hymyilyttää tän päivänen ajo, kun sain ihan kipeet hepulit ton fillarin kanssa ja menin pomppimalla eteenpäin ainakin kilsan. Oli vaan niin sairaan mahtavaa pompottaa kaikkea, minkä ilmaan sai.

am8119
06.07.2016, 08.21
Vaihtanen kyllä tosiaan tuon haarukan 30 Goldiin. Ei tuo tunnu samalta, eikä siinä näyttäisi olevan reboundin säätöäkään.
Oli muuten vuotanut näköjään ilmaa keulasta. Meinasin aavistuksen ottaa ilmaa pois edellisen ajon perusteella ja testata miltä tuntuu, mutta ilmaa oli jo lähtenyt selvästi. Lisäilin sitä nyt jonnekin hieman 100 päälle, kun tuntui yhä joustavan aika paljon...

Miltäs Nana pyörä on tuntunut ? Teeppä joku video arvostelu siitä..kiinnostaa tuo pyörä .

Nana
06.07.2016, 12.58
^
Laitetaas harkintaan, saatanpa tehdäkin. Pyörä on tuntunut erittäin hyvältä ja sydämeni vuotaa verta, kun joudun siitä luopumaan saadakseni tilaa Rhymelle.
Hintaisekseen mainio paketti: Hyvä runko + pienimmässä yläputki taivutettu, TLR vanteet, jotka Bontin stripeillä litkuttuvat erinomaisesti. Keula on uusimmassa mallissa eri kuin nykyisessäni, mutta tämäkin toiminut loistavasti. Samoin Deoren vaihteet, sekä jarrut.
Pyörä on näppärä käsitellä ja leikkisän tuntuinen, ei kyllä mitään pahaa sanottavaa. Lisäksi koeajot suht helppo toteuttaa, koska Trekkejä myydään monin paikoin. Erinomainen valinta ensimmäiseksi maastopyöräksi ja kelpaisi itselleni sen jälkeenkin jos tilaa olisi.

Samuel
16.11.2016, 11.32
Täällä ollaan hankkimassa puolisolle maasturia lahjaksi. Pituus 162cm ja jalka 77cm.
X-Caliberista 15,5" vai peräti 13,5"?