PDA

Näytä tavallinen näkymä : Vanha pyörä myyntiin

Virpi
23.03.2015, 10.22
Laitan aikaisemman maasturini Fillaritorille myyntiin. Miten sen voi hinnoitella etten myy liian halvalla tai sitten liian kalliilla. Sillä on jo ikää liki kymmenen vuotta mutta osia on vaihdettu tarvittaessa ja pyörä on huollettu jokusen kerran liikkeessä. Eli on hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. Miten hinnoittelen?

mk
23.03.2015, 10.28
Laitan aikaisemman maasturini Fillaritorille myyntiin. Miten sen voi hinnoitella etten myy liian halvalla tai sitten liian kalliilla. Sillä on jo ikää liki kymmenen vuotta mutta osia on vaihdettu tarvittaessa ja pyörä on huollettu jokusen kerran liikkeessä. Eli on hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. Miten hinnoittelen? Hinnoitellahan voi miten vaan :) ei se oo hullu joka pyytää vaan se joka maksaa (liikaa) .. 10vuotta vanha pyörä osien hintaa enempää voine maksaa. Toki riippuu vähän rungosta ja palikoitten tasosta. Oma täysjäykkä myös tuolla torilla (http://www.fillaritori.com/index.php?/topic/44047-myydään-trek-4900-täysjäykkä-maasturi/#entry92007) enkä ainakaan suostu alle 500€ myymään, kun on kuitenkin slx tasoista (tai parempaa) palikkaa kiinni ja kaikki kuluvat osat vaihdettuna useempaankin kertaan. Pyörällä on ikää jo 13v. :o

LJL
23.03.2015, 10.32
Sanoisin, että riippuu preferensseistä. Jos haluaa nopeasti eroon, kannattaa 1) laittaa niin halvalla että tuntuu pahalta. Se ei lopulta tunnu niin pahalta kuitenkaan, kun saa edes jotain pois vanhasta romusta ja asiassa eteenpäin. Jos vastaavasti haluaa maksimoida rahaksimuuttotuloksen, 2) laittaa hinnan yläkanttiin, ja vastailee huonossa tapauksessa lukuisiin tinkimis- ym. renkaanpotkimisviesteihin, jotka eivät johda mihinkään. Sitten vaan odottelee oikeaa ostajaa, mihin voi mennä montakin kuukautta. Lopulta joutuisi todennäköisesti menemään kuitenkin vaihtoehtoon 1) :) Eli suosittelen sitä lähtökohdaksi.

JackOja
23.03.2015, 10.35
Jos olisi kohtuu uusi pyörä kyseessä hinnaksi voisi laittaa n. puolet uuden hinnasta ja kunnon mukaan jonkun verran lisää tai pois.

Jos haluaa saada fillarin myydyksi kannattaa laittaa sopivan alhainen hinta. Kymmenvuotias fillari on jo aika vanha.

Virpi
23.03.2015, 10.37
Jep, palikoitten taso ei päätä huimaa. On kuitenkin edullinen maasturi kyseessä. Mutta meikäläisen käytössä on tähän asti ollut ihan kelvollinen. Eli aika halvalla pitäisi varmaan myydä. Onko 100,- halpa vai kallis käytetystä pyörästä?

supertele
23.03.2015, 10.38
Mä olen vanhan pyörän hintaa arvioidessa verrannut, minkä verran vastaavilla palikoilla varustettu fillari maksaa nettikaupoissa. Mullakin vanhassa pyörässä on ovh-hinnoiltaan osia kiinnin varmaan kolmen tonnin edestä, mutta kun vastaavan pyörän saa tonnilla Saksasta, ei tonnia kannata pyytää.

maapaa
23.03.2015, 10.40
^^ Riippu millainen pyörä kysessä.

Virpi
23.03.2015, 11.07
En tiedä kuinka tarkkaan täällä saa asiasta kertoa, ettei tulkita myynti-ilmoitukseksi. Mutta kyseessä on naisten mallin Jamis Durango 1.0.

LJL
23.03.2015, 11.08
Kai se nyt vähän enemmän voi olla kuin 100€ jos osia on vaihdettu

Esuli
23.03.2015, 11.15
Myy se jollekkin tutulle leivoskahvilla. Saatte molemmat hyvän mielen.

Virpi
23.03.2015, 11.24
Myy se jollekkin tutulle leivoskahvilla. Saatte molemmat hyvän mielen.

Tuo oli mielessäni, mutta minulla ei ole sellaisia tuttuja jotka rohkenisivat ostaa maastopyörän. Mummiksilla mun tutut ajelee =D

Virpi
23.03.2015, 11.26
Kai se nyt vähän enemmän voi olla kuin 100€ jos osia on vaihdettu

Jep. Viime kesänä tehtiin isompi huolto mihin vaihdettiin keskiö ja rattaita. Nyt olisi vuorossa vaihteiden fixausta. Ne tuppaa jäämään välillä jumiin. Vaihdevaijerit ovat jo kuluneet.

Smo
23.03.2015, 11.48
Minkä kokoinen olet? ...

Virpi
23.03.2015, 12.12
Mä olen 170cm ja tytär 165cm. Tyttö on pari kertaa ajanut sillä ja hänenkin käyttöönsä se on ihan passelin kokoinen. Minulle se voisi olla aavistuksen pieni kokotaulukon mukaan vaan pidän siitä. Se on kiva ja ketterä fillari. Helppo käsitellä pienen kokonsa vuoksi.

nure
23.03.2015, 12.35
Hinta kohdillaan kun myyjän ja ostajan tarpeet kohtaa, kun kyse tuollaisesta ns. peruspyörästä niin kannattaa myydä myös esim. tori.fi:ssä jossa enemmän normaalit pyörän hankkijat keväisin liikkuu. En itsekään myisi liian halvalla vaan antaisin vaikka pyöriä kakkospyöränä.
Mk, itsellä myös tuollainen vanhalle Kulan rungolle rakennettu täysjäykkä 1x9 ja en myy tosiaan halvalla vaikka saakin uusia saksanmaalta edullisesti, usein kapistuksen käyttöarvo suurempi kuin uuden hinta ja jos on itselle rakennettu mieleisekseen niin ei kaupan pyöristä aina ole kilpailijoiksi.

Smo
23.03.2015, 12.50
Kuullostaa just mulle sopivalta ...

Virpi
23.03.2015, 12.57
Kuullostaa just mulle sopivalta ...

=D. Se voi olla, että väritys ei oikein miellyttäisi sua.

Smo
23.03.2015, 13.05
=D. Se voi olla, että väritys ei oikein miellyttäisi sua.

Aha .. no laitan privaa silti.. nimim. 166cm hujoppi

adelaine
23.03.2015, 15.06
Jos olisi kohtuu uusi pyörä kyseessä hinnaksi voisi laittaa n. puolet uuden hinnasta ja kunnon mukaan jonkun verran lisää tai pois.
Jos haluaa saada fillarin myydyksi kannattaa laittaa sopivan alhainen hinta. Kymmenvuotias fillari on jo aika vanha.
+1

Lisäksi itse arvioin, että kuinka paljon itse maksaisin, eli käyttöarvon mukaan. Ainoastaan jos kyseessä on todella laadukas evergreen tavara tai harvinainen rare vintage keräilykappale, voi ns. markkinahinta tulla kysymykseen.

Markku Liitiä
23.03.2015, 16.49
Aha .. no laitan privaa silti.. nimim. 166cm hujoppi

Hah, eiköhän Virpin fillari kohta ole myyty! :D:D

stumpe
23.03.2015, 17.54
Tää on hyvä ketju. Mulla vajaan vuoden vanha 29 saksan täpäri about puoleen hintaan ja kyselijöitä ollut yksi. Tasan yksi. Missä vika? Onko suomessa oikeesti nii vähän ihmisiä jotka on halukkaita laittaan yli kiloeuron pyörään?

JackOja
23.03.2015, 18.05
...Onko suomessa oikeesti nii vähän ihmisiä jotka on halukkaita laittaan yli kiloeuron pyörään?

On. Ja sitten että juuri sopivasti kohdalle sattuis. Ja koko natsais.

stumpe
23.03.2015, 18.09
Nii. On kyl s-kokonen. Mietin myös että onko sakemannit niin tylsää bulkkikamaa ettei moni sellasta halua kun löytyy about joka toiselta harrastajalta..

IncBuff
23.03.2015, 18.11
Toi s-koko on vähän hankala varsinkin kun kyseessä 29er. Jos ois m tai l niin olisi varmaan jo mennyt.

JackOja
23.03.2015, 18.11
Sun pitää täällä eri saksantäpäri-topiceissa sillai ovelasti vihjailla, että tuollainen on joutilaana.

stumpe
23.03.2015, 18.13
Toi s-koko on vähän hankala varsinkin kun kyseessä 29er. Jos ois m tai l niin olisi varmaan jo mennyt.

Näin kans aattelin..

sunny
23.03.2015, 18.59
Ysäriretrosta tulee maksettua jo ihan rahaakin. Maailmalla pilkkovat osiin, kun yksittäisistä retropalikoista saa jo käyttöpyörän hinnan. Nykyisen bulkkikaman arvon nousua on vaikea nähdä, mutta enpä ole siihen sortunutkaan. Mutta kyllä hyvin huolletusta voi aina sen 150 euroa pyytää, kun käyttöarvo on sitä luokkaa. Tuohon rahaan on uutena miltei mahdotonta saada mitään järkevää, joten sen alle en menisi.