PDA

Näytä tavallinen näkymä : Treenit.net

hannupulkkinen
21.03.2015, 12.49
Eilen ilmestyi uusi Treenit. net sivusto. Yllätyksellisesti se on merkittävältä osaltaan maksullinen. Ilmaisversiossa vain puolen vuoden historiatiedot näkyvät. Itse olen laittanut ohjelmaan harjoitukseni jo vuodesta 2005.
Olen käyttänyt myös connect.garminia, mutta olen kopioinut siitä kaikki harjoitukset Trenit nettiin. En halunnut sitoutua garminiin, jos sitten joskus haluaisin ostaa vaikka Polarin vehkeitä niinkuin seuraavaksi ehkä teenkin. Vuoden käyttöoikeus maksaa 50 euroa. Minusta se on aika kallis. Lisäksi Treenit.net teki muutoksen ilman, että olisivat informoineet käyttäjiä etukäteen. Ihan petollista toimintaa.

Mitä muita ilmaisohjelmia suosittelisitte. Valtava homma on kuitenkin siirtää kymmen vuoden treenit toiseen ohjelmaan. Vtuttaa rankasti. Kai sitä pitää ostaa ohjelmaa muutama kuukausi ja siirrellä vanhat tiedostot muualle käsin. Kun vain tietäisi mihin ja mikä ei tee samaa temppua.

tvain
21.03.2015, 16.31
Katso sellainen mistä saa helposti noudettua kaikki harjoitukset ulos.

Esim. Stravassa on "Download all your activities", jossa tosin ei valitusten mukaan ole tehoja jos tehomittaria käyttää. Strava muuten maksaa myös sen noin 50 euroa / vuosi jos haluaa Premiumin, mutta ilmankin Premiumia voi kyllä tallentaa rajattomasti harjoitushistoriaa.

Sitten on tietty Tapiriik, jolla voi 2 $ / vuosi synkronoida automaattisesti useiden palveluiden välillä, esim. Garmin -> Dropbox, jolloin ei tartte mennä käsitöihin harjoitusdatan siirtämiseksi. Katso Tapiriikin sivuilta mitä kaikkia palveluita siellä tuetaan.

FillaRilla
21.03.2015, 16.44
Exeltaulukko itsellä käytössä. Riittää hyvin ja itse voi muokata, mitä sinne minnäi vuonna tallenttaa.

Musashi
21.03.2015, 17.24
Miten sää sinne exceliin garminin datan viet?

jarosti
21.03.2015, 18.36
Olen käyttänyt myös connect.garminia, mutta olen kopioinut siitä kaikki harjoitukset Trenit nettiin. En halunnut sitoutua garminiin, jos sitten joskus haluaisin ostaa vaikka Polarin vehkeitä niinkuin seuraavaksi ehkä teenkin. Vuoden käyttöoikeus maksaa 50 euroa. Minusta se on aika kallis. Lisäksi Treenit.net teki muutoksen ilman, että olisivat informoineet käyttäjiä etukäteen. Ihan petollista toimintaa.

Mitä muita ilmaisohjelmia suosittelisitte. Valtava homma on kuitenkin siirtää kymmen vuoden treenit toiseen ohjelmaan. Vtuttaa rankasti. Kai sitä pitää ostaa ohjelmaa muutama kuukausi ja siirrellä vanhat tiedostot muualle käsin. Kun vain tietäisi mihin ja mikä ei tee samaa temppua.

Olen tehnyt joitain massasiirtoja treenit.net -harjoituksista ylläpitämääni http://ontrail.net -harjoituspäiväkirjaan. Ontrail on avointa lähdekoodia, joten riski kohtuuttomalle kallistumiselle on pieni ja muutenkin palvelun synnyssä on ollut osasyynä tuo tuska, jossa palvelu/softa katoaa alta ja taas mietitään, että mihin harkkapäiväkirjadatansa tunkee.

En ole ihan varma, että tarjoaako treenit.net enää vastaavaa tiedostomuotoa kuin aiemmin. Erilaisia siirtoja on tehty kuitenkin monilla menetelmillä (Heiaheasta, Lenkkivihosta, omista exceleistä), joten uskoisin että jollain työllä sinun treenit saadaan kestävämpään muotoon.

Mali
21.03.2015, 18.57
Hmm, itselle ei ole muut nettipalvelut kuin Polar Flow tuttuja. Onko kukaan kokeillut sitä? Omasta Loopista saisi harjoitustiedot sinne myös, kunhan vain sykevyön hommaisi.

FillaRilla
21.03.2015, 19.00
Miten sää sinne exceliin garminin datan viet?
Mikä se on?