Laitetaanpas ihan tänne tämä. Eli ostin uuden hybridipyörän (Nishiki Hybrid 501 2014), mutta sillä on mielestäni epämukava ajaa, nii oon harkinnu joustokeulan hankkimista:
Pyörän speksit löytyy alta:
Runko on tuo 20" koko (oon 175cm, n. 72-77kg:ssa yleensä pyörää paino). Jarrut on Tektron hydrauliset levyjarrut.
Valtaosa ajosta on kaupunkiajoa, mutta välillä teen pidempiä lenkkejä ja tarkoitus olisi tehdä ehkä isompikin matka (Tallinnasta Berliiniin tms...), jolloin etuhaarukkaan saattaa tulla myös jonkin verran ripustettavaa tavaraa. En haluaisi myös että pyörän geometria muuttuu liian paljoa, eli ilmeisesti silloin haarukka jossa on lyhyehkö travel (63mm...?) on hyvä...?
Bike Discountista löysin haarukoita halvimmasta päästä, ks. alla:
http://www.bike-discount.de/en/shop/...ks-208/o-preis
Ehdoton max. budjetti on 100eur, mutta en yhtään olisi pahoillaan jos toi halvin 60e RST haarukka olisi sopiva. Alla joitain vaihtoehtoja:
RSTNEON 28" 1 1/8 with Lock Out 260mm black 60eur
SUNTOURSF11-NRX D-LO 700C Suspension Fork black 89eur
SUNTOURSF14-NCX-D-LO 700C Coil Fork black 89eur
SUNTOURNCX D RL Air Disc Suspension Fork black 90eur
SUNTOURNCX D RL lite Air Disc 63mm black matt 90eur
SUNTOURSF13-NRX-D-RL 700C Coil Suspension Fork black 99eur
SUNTOURSF14-NCX-D-EB RL 700C Coil Fork black 99eur
SUNTOURNCX E RL Air Disc Suspension Fork black 109eur
Tossa on niin paljon malleja samassa hintaluokassa ettei oikein tiedä mihin pitäisi suunnata. Ensinnäkään en ymmärrä mitä toi SF11, SF13 ja SF14 tarkoittaa. Ja mitkä noista sopii/ei sovi mun pyörän runkoon tai jarruihin...?
Sitten sain vähän sen käsityksen että mun tarpeisiin ehkä coil tyyppinen haarukka on parempi kuin air...? Lähinnä siis haluan varmatoimisen pyörän jota ei tarvi säätää keskellä matkaa tai ei hajoa helposti ja eiks noita aireja joudu säätelee enemmän?
Suosituksia...?
Pyörän speksit löytyy alta:
Runko on tuo 20" koko (oon 175cm, n. 72-77kg:ssa yleensä pyörää paino). Jarrut on Tektron hydrauliset levyjarrut.
Valtaosa ajosta on kaupunkiajoa, mutta välillä teen pidempiä lenkkejä ja tarkoitus olisi tehdä ehkä isompikin matka (Tallinnasta Berliiniin tms...), jolloin etuhaarukkaan saattaa tulla myös jonkin verran ripustettavaa tavaraa. En haluaisi myös että pyörän geometria muuttuu liian paljoa, eli ilmeisesti silloin haarukka jossa on lyhyehkö travel (63mm...?) on hyvä...?
Bike Discountista löysin haarukoita halvimmasta päästä, ks. alla:
http://www.bike-discount.de/en/shop/...ks-208/o-preis
Ehdoton max. budjetti on 100eur, mutta en yhtään olisi pahoillaan jos toi halvin 60e RST haarukka olisi sopiva. Alla joitain vaihtoehtoja:
RSTNEON 28" 1 1/8 with Lock Out 260mm black 60eur
SUNTOURSF11-NRX D-LO 700C Suspension Fork black 89eur
SUNTOURSF14-NCX-D-LO 700C Coil Fork black 89eur
SUNTOURNCX D RL Air Disc Suspension Fork black 90eur
SUNTOURNCX D RL lite Air Disc 63mm black matt 90eur
SUNTOURSF13-NRX-D-RL 700C Coil Suspension Fork black 99eur
SUNTOURSF14-NCX-D-EB RL 700C Coil Fork black 99eur
SUNTOURNCX E RL Air Disc Suspension Fork black 109eur
Tossa on niin paljon malleja samassa hintaluokassa ettei oikein tiedä mihin pitäisi suunnata. Ensinnäkään en ymmärrä mitä toi SF11, SF13 ja SF14 tarkoittaa. Ja mitkä noista sopii/ei sovi mun pyörän runkoon tai jarruihin...?
Sitten sain vähän sen käsityksen että mun tarpeisiin ehkä coil tyyppinen haarukka on parempi kuin air...? Lähinnä siis haluan varmatoimisen pyörän jota ei tarvi säätää keskellä matkaa tai ei hajoa helposti ja eiks noita aireja joudu säätelee enemmän?
Suosituksia...?

Comment