PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hybridipyörä Trek 7.5 vs Nishiko Pro sld

Kommuter89
11.03.2015, 12.21
Tämä vaikuttaa mielstäni hyvältä Trek 7.5 http://www.polkupyorat.fi/2014-trek-miesten-fitness-hybridi-polkupyora-p-2026.html Jäin vähän miettimään on loput komponenteista hyviä, kannattaako ostaa? Vai tämä http://www.pyorakeskus.fi/1-Pyorat/42-Miesten-pyorat/22-Miesten-hybridi-pyorat/Nishiki-Hybrid-Pro-SLD-2013/flypage.tpl.html

pepper
11.03.2015, 13.01
Itse ottasin noista kahdesta Trekin, hiilari haarukka tuo mukavuutta vs alumiiniseen ja v-jarruilla pärjää...

nure
11.03.2015, 18.51
Trekissä hieno mainoslause, (Maantiepyrätekniikka E2 2x10 vaihdetta) ja ysipakka, silti ehdottomast Trek jos tosiaan noin paljon täytyy laittaa rahaa hybridiin.

Matijas
11.03.2015, 23.05
Jos haluaa laittaa paljon rahaa hybridiin, niin kannattaa tehdä näin: Uudet kiekot, kierrätysosia (Trek 7.9 FX:stä ja muualtakin)
Kyllä tuolla talvella ajaa, kun ajoasentoakin on vähän korjailtu. :)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14913&d=1419095652

Ja jos haluaa laittaa tosi paljon rahaa hybridiin, joka ei enää ole oikein hybridi, tehdään Di2-taikoja:
Myönnetään vielä, että ajoasento on kauhean korkea alaotteellakin, mutta kelvannee työmatkapyöräksi (7.9 FX -08).
Toivottavasti en saa vuoden 2014 palstakahjon titteliä näillä kuvilla.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14912&d=1419095648

Matijas
11.03.2015, 23.24
Vähän asiallisempi kommentti vielä:

Molempia merkkejä ja mallien vanhempia vuosikertoja on kokeiltu. Trek lienee vähän ylihintainen, mutta yleensä trekit ovat tosi mukavia hinkata tiellä. 2*10-vaihteisto kuulostaa toimivalta vaihtoehdolta, vaikka varsinkin talvella sitä kolmatta ratasta voi kaivata, jos pyöritysnopeus on normaalisti yli 90.

Talvipyörinä olen käyttänyt eri malleja (Discinä 7.3, 7.4, 7.5, V-jarruilla 7.9 (yksi talvi) ja Pro Sld) ja oikeastaan kaikki toimivat, jos vaijerit, kuoret ja levyjarrut ovat kunnossa. Kesäpyöränä tuo 7.5 lienee parempi, jos muistat siivoilla hiekat vanteelta ja jarrupaloista säännöllisesti. Joka tapauksessa ratkaisevaa on, että pyörä on sopivan kokoinen ja löydät hyvän ajoasennon sen päällä. Ja enemmän polkevalle lukkopolkimet ovat järkevä hankinta.

nure
12.03.2015, 08.47
Tuskin kolme eturatasta tarpeen... Nimim. "1x9" Matijas onko mitään järkeä laittaa paljoa rahaa hybridiin jos saa maantiepyörän tai cyclonkin...?

Matijas
12.03.2015, 19.52
Tuskin kolme eturatasta tarpeen... Nimim. "1x9" Matijas onko mitään järkeä laittaa paljoa rahaa hybridiin jos saa maantiepyörän tai cyclonkin...?

3 rattaasta: Kokeilepa ajaa sohjossa ja muhjussa ja mieti uudestaan, kuinka jo loivassakin mäessä käy, kun pyöritysnopeus lähestyy 70:tä. Pointti oli nimenomaan talviajoon

Tuo "rahalla saa" on taas vähän kyseenalainen. Niin saakin, mutta itse olen pyörä joka tarkoitukseen -koulukuntaa. 7.4 FX disc on talvipyörä, jonka kausi loppui tänään (luntahan ei ole ollut viikkoon, mutta hiekkaa (lue: sepeliä) on ollut kaupungissa niin pirun paljon). 7.9 CC on työmatkpyörä, jonka rungolla on ajettu noin 15000 km ja kyllä sillä pitäisi maapallo kiertää. Domane 5.9 on tietysti jotain muuta.

Pahimmillaan omistin 5 pyörää, joistä 3 oli määritelmän mukaan hybridejä. Oli minulla silloin 2 maantiepyörääkin, mutta onneksi niistä pääsee hyvin eroon. Eikä hybridinkään myynti ole mahdotonta, jos ei vaadi mahdotonta rahatukkua. Syy tälle hulluudelle oli se, etten tykännyt kuljettaa pyörää junassa, vaan työmatkan molemmissa päissä piti olla pyörä. Nykyinen 2 kilometrin työmatka on johtanut merkittävään pyöräilyn lisääntymiseen, koska kelillä kuin kelillä voi ajaa, jos on oikea pyörä ja vaatteet.

En edes viitsi laskea, paljonko rahaa pyöriin ja varusteisiin on mennyt, koska se on täysin toissijaista. Kun ostaa kallista ja laadukasta, ei tarvitse narskutella hampaita kuin ohi ajaneen rekan nostattamassa pölypilvessä.

izmo
12.03.2015, 21.21
Itse ottasin noista kahdesta Trekin, hiilari haarukka tuo mukavuutta vs alumiiniseen ja v-jarruilla pärjää...

mä pikkasen eri mieltä... jos aletaan ajaan pyörällä ja joka olosuhteissa niin en itte viitti enään lähtee tohon v-jarru rähjäykseen

Matijas
12.03.2015, 21.26
mä pikkasen eri mieltä... jos aletaan ajaan pyörällä ja joka olosuhteissa niin en itte viitti enään lähtee tohon v-jarru rähjäykseen

+1, mutta ketjun aloittaja ei sano oikeasti, ajetaanko kelissä kuin kelissä.

pepper
12.03.2015, 22.48
No juu, ehkä jos läpi vuoden on tarkoitus ajella...

nure
13.03.2015, 08.57
Matijas, se on vain kiinni siitä mitä reisistä löytyy... Ajan ko. pyörillä ympäri vuoden eikä vielä ole kyynel silmään tullut ja jos työmatkani olis kaksi kilometriä niin vakavasti miettisin edes pyörän esiin ottamista saati vinkumista olosuhteista, tuollaisen matkan kantaa vaikka pyörää jumppana ;-)
Ps. Mitähän tuolla pölypilvellä ja pyörän hinnalla on keskenään tekemistä?

Matijas
13.03.2015, 19.29
Tule sitten puhumaan kun olet mukana 10 k -kerhossa. Tämän vuoden tavoite asettunee sinne 15 Mm tienoille, vaikka vuosi lähtikin hitaasti käyntiin. Maaliskuun kilometrit 714,6 ja mitattua nousua 3500 m. Tästä nastoilla 640 km, enkä häpeä yhtään tunnustaa, että jyrkimmissä mäissä 36t vaihtui 26t:een useaan otteeseen. Alemman kuvan pyörän pienin välitys on 34-27, joten sillä pienemmällä eturattaalla voi ajaa melkein kaikkialla. 40-43 km/h ei ole ongelma 34-12/13/14:lla.

Kommuter89
15.03.2015, 18.44
Dew Plus tai Dew Deluxe pidemille matkoille 18km ympäri?

izmo
15.03.2015, 19.40
mulla vanhassa kaksikymmentä vuotta maasturissa loppu välitys kesken tänään monta kertaa kun on 40 edessä suurin ja pienin... kannattaa suosia tarpeeksi isoo eturatasta niin pyörä lähtee kulkeen

izmo
15.03.2015, 19.44
Ton linkin Nishikin just möin kun se täytti vuoden... en pyytänyt siitä satasta enenpää mutta vähän harmittaa kun möin semmoselle joka ei tiedä pyöristä mitään ja nyt pyörä viety 500 e huoltoon

Vähän semmonen vihje jos ei pysy työkalut kädessä niin kannattaa unohtaa pyöräily ja kerätä rahaa kunnon säkki ennen kuin lähtee kauppaan

Highlander
15.03.2015, 20.10
Ton linkin Nishikin just möin kun se täytti vuoden... en pyytänyt siitä satasta enenpää mutta vähän harmittaa kun möin semmoselle joka ei tiedä pyöristä mitään ja nyt pyörä viety 500 e huoltoon

Vähän semmonen vihje jos ei pysy työkalut kädessä niin kannattaa unohtaa pyöräily ja kerätä rahaa kunnon säkki ennen kuin lähtee kauppaan
Näkee, että mies on tosissaan pyöräilyn suhteen!

izmo
15.03.2015, 20.18
Näkee, että mies on tosissaan pyöräilyn suhteen!

Tähän vois vielä lisätä että on kierretty muutakin kuin tahkoo ja nähty kaikki

kolistelija
15.03.2015, 21.19
Tähän vois vielä lisätä että on kierretty muutakin kuin tahkoo ja nähty kaikki
ja varmaan 10k (10Mm) kerhossakin vielä... huhhuh!

izmo
15.03.2015, 21.49

varmaan tänäkin vuonna kun on jo pitkälle päälle neljä jo menossa.... tätä menoo ollaan syksyllä yli 20

täytyy varmaan himmata tahtia... mutta kyllä se abrahamm on myös kova

izmo
15.03.2015, 21.50

varmaan tänäkin vuonna kun on jo pitkälle päälle neljä jo menossa.... tätä menoo ollaan syksyllä yli 20

täytyy varmaan himmata tahtia... mutta kyllä se abrahamm on myös kova