PDA

Näytä tavallinen näkymä : Renkaiden vaihto edullisesti Turussa (keskusta/lähialue)?

Gucci
08.03.2015, 17.49
Missäpä saisi nastarenkaat vaihdettua edullisesti kesärenkaisiin? Kumit löytyy jo valmiiksi.

Hissitolppa
08.03.2015, 18.00
Nyt alkaa menemään uusavuttomuus jo aika maksimissa. Se, ettei saa renkaita vaihdettua, ei riitä, vaan myös googlettamiseen kaivataan apua foorumeilta. http://lmgtfy.com/?q=turku+polkupy%C3%B6r%C3%A4liike

LJL
08.03.2015, 18.00
Öö puhutaanko nyt pyörän renkaista

JackOja
08.03.2015, 19.04
Itse vaihtaen ylivoimaisesti halvinta.

kuovipolku
08.03.2015, 19.41
Jos nimimerkki ei ole jonkinsorttisella ironialla valittu, kysyjä lienee nainen. Sukupuolten välisen tasa-arvon vaatimuksista voidaan keskustella vähintään yhtä pitkään kuin siitä mitkä perustaidot pyöräilijällä sukupuolesta, iästä tms riippumatta tuoso olla hallussaan, mutta IMHO on asioita joita naisen ei tarvitse tehdä jos ei halua (eikä välttämättä ole kenenkään muun asia sanoa mitkä ovat tai eivät ole sellaisia).

Renkaanvaihdon ei pitäisi maksaa enempää kuin 10-20 euroa per rengas, joten valinnan voinee tehdä myös sen perusteella minkä liikkeen palvelusta pitää tai mikä liike antaa sympaattisen vaikutelman ovensuusta kurkattuna.

(Turun pyöräliikkeitä en tunne ja vastaan tähän ketjuun lähinnä vain siksi etten jaksa ymmärtää miksi jotkut toiset jotka eivät ilmeisestikään tunne Turun pyöräliikkeitä ilmeisesti sen paremmin ovat katsoneet tarpeelliseksi vastata tähän ketjuun.)

JKK
08.03.2015, 19.47
Tähän vuoden aikaan saattaa joutua odottamaan muutaman viikon, että liikkeellä on aikaa. Jostain syystäjengi vie fillarinsa huoltoon vuodesta toiseen keväällä (kai nyt on kevät?).

jarit
08.03.2015, 21.31
Turun Polkupyörähuolto, Hämeenkatu 1. Taitaa olla yhden miehen paja joka tekee tämän tyyppisiä hommia.

karhile
08.03.2015, 21.38
Kuovipolulle (ja myös jarit nimimerkille) pisteet asiallisista vastauksista, joista jotkut toiset voivat ottaa esimerkkiä ja aina ei todellakaan tarvitse vastata, jollei ole oikeastaan mitään annettavaa kysyjälle. Alkuperäinen kysyjä on nainen viestihistorian perusteella eikä kaikkien miestenkään tarvitse renkaita vaihtaa, vaikka jotkut miesmiehet sitä odottaisivatkin. Ihmisillä voi olla esim. ammatti/harrastus, jossa vaaditaan tarkkaa sorminäppäryyttä ja välillä renkaitten paikalleen laittaminen ja poistaminen vaatii sen verran voimaa, etten ainakaan itse ihmettele jos joku ei sitä halua/voi tehdä.

karhile
08.03.2015, 22.04
Tähän vuoden aikaan saattaa joutua odottamaan muutaman viikon, että liikkeellä on aikaa. Jostain syystäjengi vie fillarinsa huoltoon vuodesta toiseen keväällä (kai nyt on kevät?).
Joissakin liikkeissä toki renkaanvaihtoja ja muita pientöitä saatetaan tehdä odottaessa muiden töiden välissä.

stumpe
08.03.2015, 22.33
Mää voin kyl vaihtaa ne ilmaseksi. Viskaa yksäril. :)

karhile
08.03.2015, 23.11
Mää voin kyl vaihtaa ne ilmaseksi. Viskaa yksäril. :)

Saatat saada vaihtaa niitä seuraavat n.40 vuotta jos hyvin käy:rolleyes:

stumpe
08.03.2015, 23.14
Saatat saada vaihtaa niitä seuraavat n.40 vuotta jos hyvin käy:rolleyes:

seuraavasta perin maksun :D

mutta, tulipa mieleeni että apua on kiva antaa ja saada. Taluttelin täysjoustoa 3km ja kukaan fillaristin näköinen ei pysähtynyt kysymään tarvitsenko apua. Useampi tuli vastaan. Osa aktiivipolkijan näköisiä (Spandexilla vuorattu ukkeli).

LJL
08.03.2015, 23.17

Bisnesidea - loppuelämäksi renkaanvaihto vain 1000€! Kyllä minä ainakin olisin valmis laittamaan nimet paperiin, ei se asiakas kuitenkaan jaksaisi tulla edes joka kevät ja/tai syksy. Kymmenen asiakasta kun on niin a vot, voikin tilata uuden fillarin tai kaksi

marmar
09.03.2015, 00.16
Missäpä saisi nastarenkaat vaihdettua edullisesti kesärenkaisiin? Kumit löytyy jo valmiiksi.
Kysäse mitä recykkeli haluaa.
http://www.xn--kierrtyskeskus-9hb.com/recykkeli/

Muutenkin nämä nuorten / työttömien työpajat on sellaisia, joista voi saada kohtuuhintaista palvelua.

hartsu
09.03.2015, 19.42

mutta, tulipa mieleeni että apua on kiva antaa ja saada. Taluttelin täysjoustoa 3km ja kukaan fillaristin näköinen ei pysähtynyt kysymään tarvitsenko apua. Useampi tuli vastaan. Osa aktiivipolkijan näköisiä (Spandexilla vuorattu ukkeli).

Ei kyllä tulisi mieleenkään mennä kaikilta pyöräntaluttajilta kyselemään että tarvitsevatko apua. Pari kertaa olen pysähtynyt kun joku on ollut tienposkessa jotain säätämässä.

Varsinkin jos terveennäköinen nuorimies taluttaa täysjoustoa niin kyllä minä ainakin oletan että ei sillä mitään hätää ole.
Ehkä sitten jos olisi sen verran nuutuneen näköinen että on jo 30 kilometriä työntänyt.

Halloo halloo
09.03.2015, 20.50
^ Ohi ajaessa voi hihkaista "Kaikki ok?" Vähän niinq kuuluu valveutuneen pyöräilijän etikettiin auttaa tien päällä, vähintään kysyä avun tarvetta.

marmar
10.03.2015, 00.51
Ei kyllä tulisi mieleenkään mennä kaikilta pyöräntaluttajilta kyselemään että tarvitsevatko apua. Pari kertaa olen pysähtynyt kun joku on ollut tienposkessa jotain säätämässä.

Varsinkin jos terveennäköinen nuorimies taluttaa täysjoustoa niin kyllä minä ainakin oletan että ei sillä mitään hätää ole.
Ehkä sitten jos olisi sen verran nuutuneen näköinen että on jo 30 kilometriä työntänyt.

Itte oon muutaman kerran kysellyt ja kertaakaan ei ole apua kaivattu, mutta aina on saanut vastineeksi kiitokset siitä, että on kysytty. Pelkästään jo se lämmittää mieltä, että toinen on kiitollinen siitä, että joku kysyy.

que2
10.03.2015, 01.27

Visalla (visainen.com), Yliopistonkadun alkupäässä.

Irmeli
11.03.2015, 21.03
Zygedelik http://www.zygedelik.fi/ uusi lempparihuoltoni, ainakin muissa asioissa on ollut reilu, hyvä ja edullinen, joten varmasti näin on renkaiden vaihdossakin. Visalla (visainen.com) olen joskus vaihdattanut, maksoi muistaakseni 20 euroa yhteensä yhden pyörän molempien talvirenkaiden vaihto kesärenkaisiin.

Ps. Osaan vaihtaa renkaat itse, olen oppinut, että näköjään osaan neuvoa siinä muita paremmaksi ja pitää jopa pientä pyöränkorjaus- ja huoltopajaa. Mutta joskus, syystä tahi toisesta, on kiva ollut antaa jonkun muun hoitaa likainen duuni ja saada pyörä puunattuna suoraan käyttöön. Juu, olen nainen, ei mene ihmisarvo sellaisesta ;)

Tuume
11.03.2015, 22.47
Zygedelikin nettisivuilla näkyi hinnasto, jonka mukaan eturenkaan ja takarenkaan vaihto tekee yhteensä 10+15=25 euroa. Irtonaisena vietyihin vanteisiin 8e/kpl.