PDA

Näytä tavallinen näkymä : cube stereo 160 hpa pro

kim71
08.03.2015, 00.36
http://www.cube.eu/en/bikes/fullsuspension/stereo/cube-stereo-160-hpa-pro-275-greennblack-2015/

Eli kuume uuteen täpäriin alkaa nousta ja kyselisin mielipiteitä (ja toivottavasti käytännön kokemuksia) kyseisestä cubesta?. Yhden cuben (jäykkäperän) omistajana olen tykästynyt merkin hyvään laatuun, toimivuuteen ja näköön. Ennemmin ei kuitenkaan kokemusta noista manitoun keulista ja takaiskareista, ei myöskään Hayesin jarruista. Tottakai kyseisessä pyörässä on tehty monta kompromissiä, mut ainahan 160mm joustavissa ja alle 2500euroa maksavissa täpäreissä niitä joutuu tekemään.

alteregoni
08.03.2015, 03.26
En usko että käyttäjä kokemuksia just tähän malliin hirveästi saat, mutta onhon noita Stereoita kehuskeltu kilpaa jokapuolella. Manitoun tuotteet hyviä, tekee uutta nousua. Taitaa tuo keula olla hinnat alkaen malli, siinä "huonompi" vaimennin kuin paremman pään. Mutta eiköhän tuokin toimi. Jarrutkin sieltä hinnat alkaen päästä. Mulla oli Rydet, ja ne ei ollu kauhean hyvät, aika on off. Kiekot luultavammin painat/vahkot. Paha sanoo Cuben omasta hissitolpasta mitään. Ketju ohjurin puute muodostunee ongelmaksi. Mutta ainahan saa osia vaihdeltua, ja en tiedä onko se edes oikea tie ostaa pyörä riippuen mitä osia siihen on kiinnitetty. Jos osat ja niiden paremmuus vaikuttaa, niin postimyynti kauppojen fillareissa kompromissit vähenee (http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-swoop-175-8.0-se-128911/wg_id-655). Mutta onhoan tuossa testien perusteella hyvä runko ja, osat mitkä on siedettävät.

miku80
08.03.2015, 09.28
Ei ol kokemusta ks. fillarista, mutta silmään otti tuota geometriatalukkoa katsellessa tuo ohjaamon lyhyys kun 22" rungossa reach vain 431mm ja vaakaputki 606mm.. Painoksi ilmoitettu 14.9kg mikä on todennäköisesti pienimmällä rungolla punnattu joten isommalla rungolla ja polkimilla on vaaka heilahtamassa jo sinne lähemmäs 16 kiloon..

Jami2003
08.03.2015, 10.08
Ei ole cubesta minullakaan kokemusta mutta muistaisin täältä lukeneeni että cuben geometria on sellainen että melkein pitäis päästä sovittamaan ennen hankintaa...

Vai muistanko väärin.

alteregoni
08.03.2015, 22.22
Itsellä vastaavilla mitoilla oleva Raadoni 16". Ja kyllä hieman pidempää ohjaamoa kaipailisin. Itselle tuo vaakaputken, ja reach:in mitta on ehdottomasti lyhyin mahdollinen mitä vois kuvitella, niin ja olen 168 cm lyhyt. Enkä omista apinan ulkoisia mittasuhteita. Tuolla kyllä pärjää, ja liikkumaankin pääsee, vaatii vaan notkeaa "salsa lannetta"

kim71
09.03.2015, 09.34
Kiitti vastauksista ja saa tulla lisääkin. Itse kans 168 eikä apinan käsiä, joten 16 koko ehkä menettelee. Nykyisessä commencal metassa muutama sentti vain enemmän tilaa ohjaamossa, eikä siinä kaipaa ainakaan yhtään lisää. Ainut mitä tässä nyt akuutisti tarvis lisää on euroja... :D