PDA

Näytä tavallinen näkymä : Toimiva myyntipalsta?

matula
25.02.2015, 20.31
Yritin tuossa hakea monella hakusanalla vanhaa ketjua moisesta asiasta, mutta ei löydy kohtuullisella hakemisella. Siis, millä myyntipalstalla Olette parhaiten myyneet pyöriä?

Pari pyörää pitäisi myydä ja koska kyseessä on satojen eurojen pyöriä niin lähikaupan ilmoitustaulu ei taida vetää toivotulla tavalla...

JackOja
25.02.2015, 20.36
Fillaritori.com (http://Fillaritori.com) tietty. Kama liikkuu kun hinta on sopiva.

Tuomas_T
25.02.2015, 20.39
tori.fi . Viimeksi pyörä kerkesi olla noin 12 tuntia myynnissä kun sopiva ostaja jo löytyi.

Halloo halloo
25.02.2015, 20.54
Fillaritorille ääni. Urpoja ei kovin paljoa pyöri, vaan kaupanteko on asiallista.

mutanaama
25.02.2015, 21.53
Sama vika, siellä maksetaan arvon, ei myyntipuheen mukaan. Ei siitäkään ny mitään haittaa ole.,

nure
26.02.2015, 09.42
^Pitkälti kyllä riippuu mitä tarjoaa myyntiin...

Dude
26.02.2015, 09.53
Fillaritori on kyllä hyvä. Sielläkin on vaan aika paljon kamaa, joista koetetaan saada käyettynä liki uuden hintaa... Se nyt tietenkään ei ole fillaritorin vika.

Hinta kohdalleen ja kauppa käy!

IncBuff
26.02.2015, 09.57
Fillaritorille ääni. Urpoja ei kovin paljoa pyöri, vaan kaupanteko on asiallista.
Lisääntymään päin vaan ovat kun palstan suosio on noussut. Tyhjänpäiten kyselijöitä alkaa olla turhan paljon. Kysellään ja kysellään, mutta sitten kun pitäisi tehdä kauppaa niin kadotaan kuin pieru saharaan.

Hissitolppa
26.02.2015, 10.08
Ei kai se ole huono asia jos on mielenkiintoa myytävää artikkelia kohtaan? Tuskin kukaan kysyy kysymisen ilosta?

IncBuff
26.02.2015, 10.17
Ei kai se ole huono asia jos on mielenkiintoa myytävää artikkelia kohtaan? Tuskin kukaan kysyy kysymisen ilosta?
No miksi ne kyselijät sitten häviää, kun on aika sopia kaupoista ja hinnastakin on päästy sopuun? Tänäkin syksynä on käynyt jo useasti tilanne, jossa olen todennut, että ok tehdään kaupat ostajan tarjoamalla hinnalla X ja sen jälkeen ei ole enää kuulunut yhtään mitään.

Ketjureaktio
26.02.2015, 10.42
Kai toi tori on aika hyvä, mutta IncBuffin kanssa samaa mieltä että kun palstan tunnettuus on lisääntynyt, niin on "urpojenkin" määrä. Toisaalta se kuuluu yksityiseen kaupankäyntiin. Homma on toiminut hienosti kun sovitaan että tavara liikkuu kun suoritus näkyy tilillä. Välillä kaupat on sovittu asiallisesti oikein puhelimessa mutta kas, suoritusta ei näykkään ikinä eikä viestiin tule vastausta. Yleensä siinä tilanteessa odotan pari päivää ja jatkan myyntiä.
Ostojen osalta on jäänyt harmittamaan pari tapausta missä hinta on heti pyynnössä enemmän kuin kohdallaan, mutta en ole ehtinyt ensiksi :|

Mitä hinnan muodostukseen tulee niin vanhat kirjoittamattomat säännöt tuntuu toimivan:
- käypä uusi ja käyttämätön tavara esim. pyörästä purettuna = -30-50% (halvin verkkokauppa + toimituskulut)
- käypä käytetty tavara = -50% (halvin verkkokauppa + toimituskulut)
- vanha tavara = peanuts. Esim. pari vuotta vanhat vanteet joiden uusi hinta on 300 => ~100eur, käytetyt rattaat muutamasta eurosta kymppiin jne.

Onhan siellä ajoittain näitä "2008 maantiepyörä 800eur kun uusi -15 malli maksaa 1050eur"-tyyppisiä tapauksia, mutta ne ehkä johtuvat enemmän myyjän laiskuudesta tarkistaa myymänsä tuotteen hinta netistä.

ja toki tinkiminen kuuluu yksityisten väliseen kauppaan, hyvin harvoin torilla on kuitenkaan tullut vastaan "saat 200 + varastetun moottorikelkan reen" -tyyppisiä KePöjä.

Hissitolppa
26.02.2015, 10.44
No miksi ne kyselijät sitten häviää, kun on aika sopia kaupoista ja hinnastakin on päästy sopuun? Tänäkin syksynä on käynyt jo useasti tilanne, jossa olen todennut, että ok tehdään kaupat ostajan tarjoamalla hinnalla X ja sen jälkeen ei ole enää kuulunut yhtään mitään.

Löytäneet haluamansa muualta? Syitähän voi olla vaikka kuinka paljon. Käytöstavoissa on opeteltavaa huomattavan paljon. Ei ilmoiteta jos omat suunnitelmat muuttuu jne.

V-P.V
26.02.2015, 11.01
Fillaritorille ääni täältäkin. Tori.fi oon käyttäny kun myynyt "perus" fillareita ja lastenpyöriä, tavoittaa kohdeporukan paremmin ja yleensä omalta paikkakunnalta.
Fillaritorin kautta en ole tuntenut tulleeni kusetetuksi kuin kerran, olen ostanut ja myynyt vuosien saatossa sen kautta monta pyörää ja paljon osia.
Sovin kaupat lievästä 26" täpäri projektista jonka myyjä lupasi lähettää postilla.
Ja niin lähettikin. Postipate oli kiikuttattanut saunan eteiseen paketin jonka ulkomuodosta ei todellakaan olisi uskonut että se sisältäisi polkupyörän. Elmukelmua ja pahvinpaloja oli käytetty varsin runsaalla mielikuvituksella. Pakkaus muistutti että sisällä olisi olisi ollut helvetin iso joulukinkku josta törrötti luu!(satulatolppa).
Propsit myyjälle, en ole koskaan nähnyt polkupyörää niin pienessä paketissa!
Sisältökään ei sitten vastannut odotuksia. Runkoa myöten lähes kaikissa osissa oli kulumaa niin paljon että ne oli lähes käyttökelvottomia.
No hinta oli halpa muttei kuitenkaan vastannut siitähuolimatta myyjän puheita.
Ajattelin että jos täytyy nähdä noinkin "suuri" vaiva pakkaamisessa ja epätoivo myydä suoraansanottuna paskaa niin tuskin koskaan olisin rahojani saanut takaisin vaikka olisin niitä ruvennut penäämään. Tyydyin vaan lähettämään "kiitos" viestin perään johon en luonnollisesti saanut vastausta.
Eli sen ainakin opin että jos ei halua ottaa riskiä niin pyydä Kunnon kuvat myytävästä tuotteesta.

star trek
26.02.2015, 12.32
Fillarilehden torin kautta olen myynyt pyöriä ja hyvin on kauppa käynyt, siellä kuten myös fillaritorilla on myös ostajat yleensä valistuneempia
harrastusvälineista kun esim. tori.fi tai kauppojen ilmoitustauluilla;)

mxv
26.02.2015, 14.32
Fillaritori toimii erinomaisesti, mutta jo myytyjen roikkuminen listalla ärsyttää. Usein käy niin, että kun näkee jotakin kiinnostavaa niin tarkempi tutkimus osoittaakin sen olevan jo myyty.

Ilmoituksella voisi olla esimerkiksi ruksi, jonka avulla myyjä voisi merkitä tuotteen myydyksi ja ilmoitus siirtyisi sitten automaattisesti vaikka jonnekin myydyt-osastolle tai katoaisi kokonaan.

mutanaama
26.02.2015, 14.55
Fiksu myyjä laittaakin eteen kirjaimen M tai tekstin Myyty. Noita vanhoja puolustellaan sillä, että näkee hintatason.

rjrm
26.02.2015, 15.26
Siellähän on kaikille lukutaitoisille ohjeet. Niiden mukaan toimien hommaa toimii.

JackOja
26.02.2015, 15.37
Iso joukko ei harmillisesti osaa lukea.

zipo
26.02.2015, 20.11
Fillarilehden torin tai kauppojen ilmoitustauluilla;)
Noi 2 yllämainittua ovat idententtisiä jäänteitä ajalta keltainen pörssi ja pska musiikki.
Fillaritori.com on paras.Näkeehän sen jo tavara-ja kaupankäyntimääristä.Thnx.

IncBuff
26.02.2015, 20.36
Fillaritorille ääni täältäkin. Tori.fi oon käyttäny kun myynyt "perus" fillareita ja lastenpyöriä, tavoittaa kohdeporukan paremmin ja yleensä omalta paikkakunnalta.
Fillaritorin kautta en ole tuntenut tulleeni kusetetuksi kuin kerran, olen ostanut ja myynyt vuosien saatossa sen kautta monta pyörää ja paljon osia.
Sovin kaupat lievästä 26" täpäri projektista jonka myyjä lupasi lähettää postilla.
Ja niin lähettikin. Postipate oli kiikuttattanut saunan eteiseen paketin jonka ulkomuodosta ei todellakaan olisi uskonut että se sisältäisi polkupyörän. Elmukelmua ja pahvinpaloja oli käytetty varsin runsaalla mielikuvituksella. Pakkaus muistutti että sisällä olisi olisi ollut helvetin iso joulukinkku josta törrötti luu!(satulatolppa).
Propsit myyjälle, en ole koskaan nähnyt polkupyörää niin pienessä paketissa!
Sisältökään ei sitten vastannut odotuksia. Runkoa myöten lähes kaikissa osissa oli kulumaa niin paljon että ne oli lähes käyttökelvottomia.
No hinta oli halpa muttei kuitenkaan vastannut siitähuolimatta myyjän puheita.
Ajattelin että jos täytyy nähdä noinkin "suuri" vaiva pakkaamisessa ja epätoivo myydä suoraansanottuna paskaa niin tuskin koskaan olisin rahojani saanut takaisin vaikka olisin niitä ruvennut penäämään. Tyydyin vaan lähettämään "kiitos" viestin perään johon en luonnollisesti saanut vastausta.
Eli sen ainakin opin että jos ei halua ottaa riskiä niin pyydä Kunnon kuvat myytävästä tuotteesta.Mä oon just tämän takia jo kauan sitten lopettanut tavaroiden ostamisen postin välityksellä yhtään miltään nettipalstalta. Jotain harvoja poikkeuksia saatan tehdä tunnettujen nimimerkkien kohdalla, joihin voi varmasti luottaa että sieltä tulee mitä pitää ja silloinkin ostan yleensä jotain pikkusälää. Ihmisillä on niin erilainen käsitys tavaroiden kunnosta. Kerran kävin katsomassa vähän ajettua uudenveroista runkoa, mitä nyt viistoputkessa oli perhanan iso vekki. Senkin olisi sopivilla kuvakulmilla saanut piilotettua, joten kuviinkaan ei jaksa luottaa.

tommi2
26.02.2015, 20.50
fillaritorilta on hommattu lähes koko mun kalusto (tällä hetkellä 6 pyörää). myytyä en vanhoja jämiäni saa siihen hintaan että viittisi alkaa lähettelemään.

"hauska" tapaus: olin ostamassa uutta 29er sinkularunkoa. eihän sellaista tullut omaan hintaluokkaan vastaan, joten laajensin ostokriteerejä.. ei mitään.. pistin lopulta suunnilleen "ostetaan pyörä tai runkoa tai mitä vaan"-henkisen ilmoituksen ja ei yhtään vastausta. sitten kavensin täysjoustorunkoon ja johan alkoi tarjouksia tippumaan. sain 3 jotka olisin ostanut, mutta nyt tietty nappasin vain itselleni sopivimman

zwak
27.02.2015, 10.42
Itse törmäsin fillaritorilla urpoon joka ei ilmeisesti tajunnu että tavaran postittaminen maksaa riippumatta sen tavaran arvosta (pyörän osathan on usein sellaisia ettei niitä kannata lähettää, kun uuden saa saksasta suunnilleen halvemmalla kuin suomessa pelkät postikulut...). Tinkasi hirveesti jostain kympin osasta jonka lähettäminen maksais yli kympin. Lopulta sitten tarjosin sille jotain hintaa jolla olis just just kannattanu paketti lähettää (tangolle ei olis mitään hintaa jääny). No eipä tullu maksua. Sama idiootti kyseli samaa osaa vuoden päästä. Vastasin sille sitten että hinta hänelle sellainen että sillä saisi pari uutta Saksasta. Ei oo vaivannu uudestaan.

IncBuff
27.02.2015, 11.04
Itse törmäsin fillaritorilla urpoon joka ei ilmeisesti tajunnu että tavaran postittaminen maksaa riippumatta sen tavaran arvosta (pyörän osathan on usein sellaisia ettei niitä kannata lähettää, kun uuden saa saksasta suunnilleen halvemmalla kuin suomessa pelkät postikulut...). Tinkasi hirveesti jostain kympin osasta jonka lähettäminen maksais yli kympin. Lopulta sitten tarjosin sille jotain hintaa jolla olis just just kannattanu paketti lähettää (tangolle ei olis mitään hintaa jääny). No eipä tullu maksua. Sama idiootti kyseli samaa osaa vuoden päästä. Vastasin sille sitten että hinta hänelle sellainen että sillä saisi pari uutta Saksasta. Ei oo vaivannu uudestaan.
Lienee törmätty samaan urpoon. Kympin osa ja tarjoili sitä kymppiä. Arpoi jotain että kaverinsa pystyy noutamaan jne. pari viikkoa. Lopulta totesin, että saa palikan 15 euroa sis. ne 7 euron postit. Ei vastausta. Kyseli kolmen kuukauden päästä uudestaan osan perään. En jaksanut vastata.

IncBuff
14.04.2015, 16.45
***** mitä latovahinkoja tuolla nykyään pesii. Tarjotaan ja tarjotaan, mutta sitten kun pitäisi rahan liikkua niin ei enää kuulukaan mitään. Missä muualla voisi pyörää yrittää myydä?

lansive
14.04.2015, 17.02
***** mitä latovahinkoja tuolla nykyään pesii. Tarjotaan ja tarjotaan, mutta sitten kun pitäisi rahan liikkua niin ei enää kuulukaan mitään. Missä muualla voisi pyörää yrittää myydä?

Fillari-lehden torilla olen saanut asiallisesti myytyä käytetyt pyörät, ylimääräiset osat ja epäsopiviksi osoittautuneet pyöräilykamat. Ostanut olen kyllä muidenkin palstojen kautta, mutta niistä on löytynyt melkoisia vekkuleita myöskin myyjäosastolta.

tommi2
14.04.2015, 18.13
olisi ihan jees jos tässäkin foorumissa saisi myydä ja ostaa.. täällä on syntynyt jonkinlainen kuva kuitenkin monista henkilöistä ja väittäisin että voisin luottaa paikalliseen porukkaan enemmän.

artzi
14.04.2015, 18.44
olisi ihan jees jos tässäkin foorumissa saisi myydä ja ostaa.. täällä on syntynyt jonkinlainen kuva kuitenkin monista henkilöistä ja väittäisin että voisin luottaa paikalliseen porukkaan enemmän.

Miksei siellä toisaalla, oli se sitten fillaritori, huuto tai muu tori... voisi käyttää sama nimimerkkiä kuin täällä. Vaikka mainostaa vielä tekstillä että MINÄ olen minä myös fillafoorumilla. Jos se sitten on jokin laadun tae. :)

Onko jossain muuten käytetyn (maasto/maantie/kaupparatsu) pyörän ostajan opasta? For dummies tietty, Yksi tuttu hakee pyörää, mutta minä en todellakaan aio sekaantua siihen, joten...

Kuntoilija
14.04.2015, 18.55
Fillaritorilla olen myynyt useita omia pyöriä ja yhden ei oman (avokin luvalla) pyörän todella nopeaan aina muutamassa päivässä. Kauppojen nopeus on kylläkin perustunut tavaran edullisuuteen, mutta minkäs teet kun pyöristä on pitänyt päästä eroon uuden tieltä. Ostajaehdokkaat ovat olleet asiallisia, mutta osalle on pitänyt vähän kertoa enempi mistä tuotteesta on kyse. Kyllä torilla kauppa hyvin käy, jos hinta on tavaraan nähden halpa.

Ps. Kerran tosin yksi myyjä lähestyi ja valitti hintatason pilaamisesta, kun koitti saada käytetystä Commencalista enemmän kun sellainen uusi maksoi ja taisi pyytää melkein tuplat minun hinnasta :)

Ski
14.04.2015, 19.25

:) :) :) :) :) ja sitte ihmetellään jos kivijaloissa myyjillä joskus tulee "asiakkaiden" kanssa sanottua jotain mitä ei pitäisi asiakaspalvelussa koskaan sanoa.... Tämmöstä se on tasapainottelua välillä Myyjä >< Ostaja ....