PDA

Näytä tavallinen näkymä : Virallinen Fat-Bike miten ajat okein ja muut väittelyt

mutanaama
16.02.2015, 11.45
Kaikki menee satulasta ajaen, paitsi ne paikat mitkä ei mene.

IncBuff
16.02.2015, 11.51
Tästä ehdoton vihreä pallo.

Kiihdytän tasaisellakin putkelta jos siltä tuntuu meni se paikka satulasta tai ei. Joo ei ole edessä kuin yksi ratas ja takana kymmenen.

JackOja
16.02.2015, 11.59
Kiihdytän tasaisellakin putkelta jos siltä tuntuu...

Ethän sä voi tehdä niinkuin susta tuntuu vaan niinkuin sulle kerrotaan.

kolistelija
16.02.2015, 11.59
Ei oo laskiä enää, mutta kun oli, silloin ajoin ihan miten sattuu.

Oulunjulli
16.02.2015, 12.06
PK-lenkki läskillä; tarua vai totta?
Lähen melkein aina rennolle lenkille ajelemaan leppoisasti pikkulintuja kuunnellen, mutta sykemittari paljastaa lenkin jälkeen että taas ratkesi. K.syke 150+ ja kaikki kamat sukista kainaloihin märkinä. Onko tavallisen pyörän keskarit niin tiukassa selkäytimessä, että läskillä tullee väkisin yritettyä tiukempaa vauhtia kuin paikallaan olis.
Millä löydän rennon ja letkeän meiningin Obi-Wan?

devon
16.02.2015, 12.27
Putkelta runttaan jos siltä tuntuu, myös tasaisella. Reisissä ei ole ruutia, mutta pienellä massa-avustuksella sitä vauhtia saa yllättävän kivasti, kun vähän nousee satulasta.

Läskillä ajetaan oikein siten, että lähdetään ajamaan kun siltä tuntuu. On väärin ajettu, jos ajaa silloin kun koko homma tympii. Nih!

IncBuff
16.02.2015, 13.02
Ethän sä voi tehdä niinkuin susta tuntuu vaan niinkuin sulle kerrotaan.
Lupaan parantaa tapani.

noniinno
16.02.2015, 13.26
Fätbaikkien vaikutuspiirissä näköjään on foorumikirjoittelun perusteella aika vähän keskivertoporukkaa, asiat ovat aina joko tai, mustavalkoisia, minun oikein tai sinun väärin, muut ovat joko väärässä tai sitten ihan hel..kkarin väärässä.

Jostain syystä lenkillä reaalimaailmassa muiden läskipyöräilijöiden kanssa vallitsee vapaus, veljeys ja tasa-arvo, eikä kukaan ole ainakaan minulle vielä muistanut ihan oikeasti livenä huomauttaa kaikista niistä virheistä, joita läskipyöräilijänä (ja ihmisenä) teen, ja uskokaa pois, näitä virheitä riittää. En jaksa uskoa, että renkaan leveys olisi suoraan verrannollinen selän takana halveksumisen määrään.

Pikkuvälityksella minirattaalla hitaassa vauhdissa ylämäkeen satulasta sipistely näyttää vähän homahtavalta, silleen väärällä tavalla. Kun nyt sain mielipiteeni julki korostetusti, kärjistetytsti ja vääristellen, niin mieleni on harmoniassa ympäroivän maailman kanssa. Tervetuloa laardinuotiolle.

brilleaux
16.02.2015, 13.46
PK-lenkki läskillä; tarua vai totta?

Mulle PK-lenkki on aina tarua. Sama ajanko läskillä vai hölkkäänkö. Mä ajan ja juoksen väärin. Meen siis fiilispohjalla.

EDIT: ja ilmeisesti siis myös kunto on jaska.
Ai niin ja läskifiilistelyllä joskus jopa pysähdyn ihmettelemään ympärillä olevaa luontoa.
Joskus otan ihan kuviakin.

Liikuva shikaani
16.02.2015, 14.19
Tälle ketjullehan oli selvästi tilausta! Ja mun mielestä putkelta runttaaminen se vasta kuntoa vaatiikin.

mutanaama
16.02.2015, 14.42
Ajan se minäkin miten sattuu. Takajalkoihin sattuu nytkin, vaikka lenkki oli eilen.

Volvospede
16.02.2015, 15.02
Ajoinkohan mä eilen jotenkin väärin kun vauhti oli melko hidas ja matka lyhyt, mutta silti olin ihan väsy ja tais tulla hikikin? :-) tuleekohan tästä työmatkatempo tyylinen topikki jossa on vain yksi lopputulos: ajoit väärin!

mutanaama
16.02.2015, 15.45
Se vasta oliskin väärin jos ei väsyis tai tulis hiki.

Kapo
16.02.2015, 15.57
Hiljaa tulee ajettua, mutta täysillä poljettua. Aina. Välillä satulasta, välillä putkelta ja monesti kyljellään tai katollaan

Pastu
16.02.2015, 16.44
Oon minäkin joskus läskiä polkenut.

vuohi
16.02.2015, 17.11
Itse ainakin pystyn ajamaan läskillä pk-lenkkiä (tai ajamaan liian kovaa) ihan siinä kuin muillakin pyörillä. Tosin ilmaa on pakko pitää yli 0.5bar aina jos on vähänkin siirtymää edessä tai muuten syke karkaa pilviin ja kadenssi laskee johonkin 50 tuntumaan pomppisen estämiseksi

brilleaux
16.02.2015, 17.27
Itse ainakin pystyn ajamaan läskillä pk-lenkkiä (tai ajamaan liian kovaa) ihan siinä kuin muillakin pyörillä.

No mä en oikein pysty pk:ta vetämään millään. Paitsi kävellen. Teen siis kaiken väärin. Paitsi kävelyn.

Marsusram
16.02.2015, 17.31
Juupas -jalka pyörittää kampea myötäpäivään ja eipäs -jalka vastapäivään.:cool:

pturunen
16.02.2015, 17.32
Mikä vattu on pk-lenkki?

Eikä muuten vallitse veljeys ja tasa-arvo läskiskenessäkään. Heti ekana päivänä Fatboy sai haukut tai oikeastaan sain haukut hankittuani Fatboyn. Läskilenkillä pyrin ajattelemaan kuin läski: löhöän satulassa ja ajan kiirettä. Tämähän ei ole sitä urheilua vaan fiilistelyä ja elämäntapa.

HC Andersen
16.02.2015, 17.55
Kaikki menee satulasta ajaen, paitsi ne paikat mitkä ei mene.

Helpommin ne menee tunkkaamalla, paitsi ne paikat mitkä menee ajamalla.

kolistelija
16.02.2015, 18.00
Helpommin ne menee tunkkaamalla, paitsi ne paikat mitkä menee ajamalla.
Mut ne ajetut paikat taas menee helpommin satulasta seisten ajaen ellei erehdy tunkkaamaan istualteen.

HC Andersen
16.02.2015, 18.08
Mut ne ajetut paikat taas menee helpommin satulasta seisten ajaen ellei erehdy tunkkaamaan istualteen.

Olen kanssasi eri mieltä, mielestäni on huomattavan paljon helpompi tunkata satulasta seisten, kuin istualten seisten.... Eiku?

marco1
16.02.2015, 18.13
Veljeskunnan ulkopuolelta esittäisin että läskipohjakenkiä ei unohdeta muussa läskeilyssä: http://www.hokaoneone.eu/on/demandware.store/Sites-HOKA-EU-Site/fr_FR/Search-Show?cgid=clifton&icid=home_clifton_text

zipo
16.02.2015, 18.18
Joskus menee joku hankala spotti otsikon mukaisesti okein.

HC Andersen
16.02.2015, 19.05
Pienimunasena väittäisin että koolla ei ole väliä, se on tekniikka qu ratkasee, sama pätee läskipyöräilyssä, isot vehkeet kun on aina edessä kun ruvetaan polkee.

zipo
16.02.2015, 19.08
Ihan hirveetä:
Ajankohtainen kakkonen ei ainoa: Yle lopettaa myös Silminnäkijän

ealex
16.02.2015, 19.18
Itse ainakin ajan ihan väärin ja väärällä kalustolla, tässä on muutama esimerkki:
- pyörän runko on vääränmallinen, vain retkeilyyn sopiva
- liian pieni pyörän runko
- liian pitkä stemmi
- liian kapea ja liian suora tanko
- liian pienet jarrulevyt
- liian leveät vanteet
- liian traktorimaiset renkaat
- sisurit
- vain yksi eturatas
- liian pienet takarattaat
- väärät polkimet
- väärä polkemistekniikka, jne…
Mutta silti tänäänkin aamulla, kun työmatkan puolessa välissä huomasin että täytyy palata hakemaan avaimet, niin hymy vaan levisi entisestään, kun sai ajaa väärin lisää. :)

Kärrä
16.02.2015, 19.25
Tässä lyhyen läskeilyn aikana olen huomannut, että:
-Kun ajan ylämäkeen istuen, eikä reisistä löydy watteja->tunkkaan.
-Kun ajan ylämäkeen putkelta, yleensä jossain vaiheessa sutii->tunkkaan.
-On ihan liikaa minulle vaikeita spotteja/paikkoja->tunkkaan ne suosiolla.
-Kuntokin tuntuu välillä loppuvan->tunkkaan enemmän kuin yleensä.
Ajamiseni on siis lähinnä tunkkaamista.
Joka kerta on kuitenkin ollut hauskaa:)
Teenkö jotain väärin:seko:

J.Kottenberg
16.02.2015, 19.29
Se vasta oliskin väärin jos ei väsyis tai tulis hiki.

Joo, näin tuppaa käymään mullekin, siis muullakin kuin läskillä ajaen. Johtuu varmaan vähemmän hyvästä kunnosta.

Yksi työkaverini vuosia sitten sanoi että hänen ei kannata pyöräillä kun hän ei siinä hommassa saa sykettä nousemaan. Toinen kolleega taas totesi katsellessaan juoksulenkiltä hikisenä ja huohottavana tullutta että; mä en viiti lenkkeillä kun se ei rasita mua ollenkaan.

Näillä jätkillä oli kunto kohdallaan.

Mitäpä sitä turhaan reenailemaan jos kondis muutenkin on kova. Pelkkää ajanhukkaahan se on.

tässä oli vähän offtopikkia mutta sallinette kun säie ei vaikuta erityisen vakavalta.

tirsintarsi
16.02.2015, 19.32
On väärin olla ajamatta oli läskiä tai ei.

JH3
16.02.2015, 19.39
Oon minäkin joskus läskiä polkenut.Jos poljit seisaaltaan,niin väärin meni..;) sekin..

HC Andersen
16.02.2015, 19.47
Läskiä pitää polkea päältä tai takaa, ei alta.Jos polkee alta voi joutua tunkaamaan.

Marsusram
16.02.2015, 19.51
Ulkoliikunnan Pravdassa, Latu ja Polku -lehdessä (http://www.suomenlatu.fi/uutiset/ulkoile/mika-ihmeen-laskipyora.html) varmaan kerrotaan totuus.

zipo
16.02.2015, 19.59
Jos fläsässä on satulalaukku ja lokarit niin onko hyväksyttyä käyttää siviilissä salihousuja ja vyölaukkua?

haedon
16.02.2015, 20.02
...ei alta.Jos polkee alta voi joutua tunkaamaan.
Silloin on luultavasti tapahtunut otb. Ei niin vakavasti otettavalle läskipyöräilijälle se saattaa olla jopa tavoite, ei siis missään tapauksessa vahinko.

IncBuff
16.02.2015, 20.11
Tästä kai on todettava, että läskin polkeminen on tosimiesten hommaa ja kaikki ei siihen pysty.

Steni
16.02.2015, 20.16
Kevytmaidon vielä joteskin ymmärrän ja sen,
että erikoisohuella Sultan Ultra Thin:llä vieraissa
käynnit sujuu sukkelammin, mutta minkälainen
oikeastaan on kevyt läski? Pientä kulkijaa askarruttaa......

mutanaama
16.02.2015, 20.26
Jos fläsässä on satulalaukku ja lokarit niin onko hyväksyttyä käyttää siviilissä salihousuja ja vyölaukkua?

Paha kysymys, ehkä silloin, jos fillari on vain kauppareissukäytössä. Räädistelyssä tai retkeilyssä vyölaukun käyttö on varattu vain Reeb-kuskeille.

brilleaux
16.02.2015, 20.29
Mikä vattu on pk-lenkki?

En minä tiedä!

Eikä muuten vallitse veljeys ja tasa-arvo läskiskenessäkään. Heti ekana päivänä Fatboy sai haukut tai oikeastaan sain haukut hankittuani Fatboyn.

Oh why?!

zipo
16.02.2015, 20.32
@M.Okein. Kriisiytymisen pvm?
PK lenkki=peruskuntolenkki mutta jos vetää överiksi niin siitä seuraa paskakausilenkki=kysy LJL:ltä

haedon
16.02.2015, 20.34
...Oh why?!
Kun sen olisi pitänyt hankkia Fatgirl. Että ei ole suvaitsevaisuuttakaan veljeyden ja tasa-arvon lisäksi.

Kärrä
16.02.2015, 20.49
PK lenkki=peruskuntolenkki
Haiskahtaa kuntoilulta...eikö olisi mukavampaa pitää hauskaa, sillai rennosti:seko:

zipo
16.02.2015, 21.12
Röökinmittanen tauko?

Kärrä
16.02.2015, 21.32
Röökinmittanen tauko?
Sähkötupakin kanssa voi mennä tunti-puolitoista...:cool:

noniinno
16.02.2015, 22.03
Innostuin minäkin tuosta PK-lenkistä, ja sosiaalisena kaverina, kun porukalla on mukavampaa ajella, googletin hakusanalla "PK seuraa". Ja johan tärppäsi, enpä tiennyt että yksinäiset kotirouvat ovat niinkin innokkaita pyöräilijöitä. Siinä uusien tuttavuuksien kanssa lähtöä touhutessa ja sykevyötä asentaessa tuli suorastaan hiki, melkeen kuin putkelta olisi runtannut. Harmi että eivät varsinaiselle lenkille sitten emot enää ehtineet.

Bansku81
16.02.2015, 22.14
Mikäs olisi oikea tekniikkaa ajaa tuollaista höttö lumista mäkeä ylös kun jos paino on takapyörällä että saa pitoa niin ohjaus ei tiedä mitään ja jos paino on edessä että saa ohjattua niin takapyörä sutii irto lunta? Eikä siinä keskelläkään ole hyvä ja tunkkaamaan ei haluaisi ryhtyä?

noniinno
16.02.2015, 22.23
^Eiköhän tuossa kuminauhamainen veto kammista takapyörään ja fillarin keskellä matalana istuen tasaisella painonjaolla etu- ja takapyörän välillä toimi parhaiten. Olettaen että et saa ennen mäkeä murjaistua esim. putkelta kunnon lähtönopeutta.

pikkupoika
16.02.2015, 22.26
Mikäs olisi oikea tekniikkaa ajaa tuollaista höttö lumista mäkeä ylös kun jos paino on takapyörällä että saa pitoa niin ohjaus ei tiedä mitään ja jos paino on edessä että saa ohjattua niin takapyörä sutii irto lunta? Eikä siinä keskelläkään ole hyvä ja tunkkaamaan ei haluaisi ryhtyä?

Yksipyöräinen on ratkaisu tuohon, paino aina oikella pyörällä.

zipo
16.02.2015, 22.26
[QUOTE=noniinno;2331049 googletin hakusanalla "PK seuraa". Ja johan tärppäsi, [/QUOTE]
Ja heti paksuks.,vai?

Bansku81
16.02.2015, 22.31
Tuo on muuten yksi putkelta runttaamisen tärkein käyttö kun teknisessä maastossa pitäisi hyvin lyhyellä matkalla kerätä maksimi nopeus ennen estettä tai nousua.

petjala
16.02.2015, 22.33
kopiraitti Kärrällä, saksin silti vähän

Tässä lyhyen läskeilyn aikana olen huomannut, että:
-Kun ajan ylämäkeen istuen, eikä reisistä löydy watteja->tunkkaan.
-Kun ajan ylämäkeen putkelta, yleensä jossain vaiheessa sutii->tunkkaan.
-On ihan liikaa minulle vaikeita spotteja/paikkoja->tunkkaan ne suosiolla.
Teenkö jotain väärin:seko:

1&2: Keskity (loiviin) alamäkiin, gravitaatio on silloin ystävä.
3: Rohkeutta ja tippa k**** päähän ;). Kalliohyllyt ja kivenmöhkäleet on kivoja.

Penkistä voi ajaa täysii. Sit kun halutaan ajaa vielä kaameemmin tai oudommin, vedetään putkelta.
Henkselit pitää olla punaiset. Sidontaleikit daamin kanssa, polkimet siis flätit. Tanko mielellään vähän vampulan mutkainen. Muovi ja alumiini vaikuttaa epäilyttävän haperoilta. Parta! Leveä rengas on hyvä rengas (myös kolmepistekasi on leveä rengas). Tarakka. Laavu. Ulkoilu. Hiki. Ei sykemittaria, vaikka savulakko. Väijytys. Huijaus. Sekavuus...

Bansku81
16.02.2015, 22.41
Ja juuri kun on eka lenkki lukkopolkimilla takana niin kerrotaan että läskillä ei saakkaan ajaa kuin fläteillä.. Täytyy käydä varmaan heittämässä noi kengät ja polkimet roskiin. :)

Kärrä
16.02.2015, 22.56
Ja juuri kun on eka lenkki lukkopolkimilla takana niin kerrotaan että läskillä ei saakkaan ajaa kuin fläteillä..
En ole uskaltanut edes ajatella, saati sitten harkita, noita täpärin lukkiksia talvikäyttöön läskissä:o

pekoni
16.02.2015, 23.07
Ja heti paksuks.,vai?
Kyntömies ei vakoaan valitse sano kepulainen. Ja asiaa, ajan aina ja ihan väärin. Yritän aina haastaa cyclocrossarit työmatkatemmossa ja turpaan tulee kesät syksyt. Talvellakin on niin vähän lunta et todennäköisesti silloinkin. Ehkä hommaan vyölaukun niin alkaa homma pelittää.

pturunen
16.02.2015, 23.11
Haiskahtaa kuntoilulta...eikö olisi mukavampaa pitää hauskaa, sillai rennosti:seko:

Arvasin sen takana olevan jotain likaista ja sopimatonta.

mutanaama
16.02.2015, 23.43
Ja juuri kun on eka lenkki lukkopolkimilla takana niin kerrotaan että läskillä ei saakkaan ajaa kuin fläteillä.. Täytyy käydä varmaan heittämässä noi kengät ja polkimet roskiin. :)

Älä huoli, mä olen viimeksi ajanu fläteillä, kun kuopattiin tikkurilan ajomies, ja silloinkin alla oli joku joku muu kuin kuninkaallinen läski.

Antza44
17.02.2015, 00.18
Ja mun maastureissa ei ole ollut koskaan muuta, kuin lukot. Onhan noi pikkujäpän Saint flätit houkuttelevat hienot, mut mites niihin saa jalatkii:seko: ne kuuluisat tarranauha lukot vaiko ihan perinteiset varvaskoukut???

vuohi
17.02.2015, 07.39
Itse koitin kerran ajaa fläteillä kun meni lumesta tukkeutuviin lukkoihin hermot. No eihän ne flätitkään yllättäen napsahtaneet kiinni :D eli jatketaan lukoilla. Mielestäni läskillä lukkojen hyödyt korostuvat kun siirtymillä polkemistekniikan on oltava hyvää pomppimisen estämiseksi ja mudassa/hangessa möyrittäessä tasainen veto on tärkeää.

brilleaux
17.02.2015, 08.04
Mielestäni läskillä lukkojen hyödyt korostuvat kun siirtymillä polkemistekniikan on oltava hyvää pomppimisen estämiseksi ja mudassa/hangessa möyrittäessä tasainen veto on tärkeää.

Tässä ketjussa ehken väärin sanoa, mutta oikein! Eli olen samaa mieltä. :p
Ei mun läski kyllä pompota. Onko polkemistekniikkani siis oikea? Eli ajan oikein? Ei voi olla...

mutanaama
17.02.2015, 10.07
Sitten kun ajaa kovaa tai täysii, ei tuolla muuten ole pomputtanut

marko.k
17.02.2015, 11.41
Kerran poljin läskiä ja siitä seurasi kortisooni piikki ja viikon sairasloma.
Eikä se kyllä hurjasti pomppinut vaikka ajoin 35km/h asfaltilla. Oli liikaa paineita eli kaikki taisi mennä väärin. Flätit sentään oli että jotain oikein(ko)?

IncBuff
18.02.2015, 11.54
Suditin eilen hiihtoniilojen ladulla!! Vihollinen lyöty.

Oulunjulli
21.02.2015, 20.22
Hiihtäjät on ystäviä ja PK-lenkki on näemmä sitä, että selkävammasena ottaa 27 vuotta nuoremman lenkkikaverin ja lähtee tuohon jääkurahiekkamössöön sutimaan pyöräperttien, kassikaisojen ja koirakalevien sekaan. Ei siinä juuri vauhtistaminaa koetella.
Toinen moderni PK-tsänssi on kuulemma ladata Tinderi kännyyn.

pturunen
21.02.2015, 20.35
^vatut on hiihtäjät ystäviä. Mokomille on vallattu suurin osa PK-seudun ulkoiluteistä. Onneksi asiasta väännetään ihan aiheesta peistä lehtien palstoilla.

Lauttis
21.02.2015, 22.22
...PK-seudun ulkoiluteistä...

Onko tämä sellainen seutu, missä on punaiset valot????

pturunen
21.02.2015, 22.24
^ainakin jos takaa päin katsoo asiaa...

OJ
22.02.2015, 00.48
^vatut on hiihtäjät ystäviä. Mokomille on vallattu suurin osa PK-seudun ulkoiluteistä. Onneksi asiasta väännetään ihan aiheesta peistä lehtien palstoilla.
Läskillä on oikein ajaa hiihtolatuja ja ulkoilureittejä.

No ei sillä, kyllä muakin harmitti kun läskiä poljin.

Bansku81
27.02.2015, 11.57
Kuinka kauan ottaa tottua noihin lukkopolkimiin? Nyt about 3kpl 10km lenkkejä takana metsäpolkuja ja edelleen tekisi mieli vaihtaa flatit takaisin. Tuolla kun ajelee pahoista paikoista ja joutuu usein pysähtelemään ei ole oikein "mukava olo" noilla lukoilla. Saahan noilla vähän enemmän tehoa polkemiseen, mutta ei se nyt ole ongelma ollut aikaisemminkaan. Varsinkin kun ajaa hyvillä flatti polkimilla ja kengillä.

slow
27.02.2015, 12.01
Ei niillä lukoilla ole mikään pakko ajaa jos ei siltä tunnu.

mutanaama
27.02.2015, 12.03
Mulla kesti ehkä viitisen lenkkiä, alussa ei uskaltanut ajaa alamäkeen jalat lukoilla, nyt ei enää jalat vapaana.

Mvu
27.02.2015, 12.32
Kuinka kauan ottaa tottua noihin lukkopolkimiin? Nyt about 3kpl 10km lenkkejä takana
metsäpolkuja ja edelleen tekisi mieli vaihtaa flatit takaisin. Tuolla kun ajelee pahoista paikoista ja joutuu usein pysähtelemään ei ole oikein "mukava olo"
noilla lukoilla. Saahan noilla vähän
enemmän tehoa polkemiseen, mutta ei se
nyt ole ongelma ollut aikaisemminkaan
. Varsinkin kun ajaa hyvillä flatti polkimilla
ja kengillä.
Lukot pois vaan jos siltä tuntuu, niin minäkin tein. Ei ollut mun juttu lukkoilu.
Sunnuntaina olis porukkalenkkiä ;)

Shimaani
27.02.2015, 12.34
Oon minäkin joskus läskiä polkenut. Mtn en tunnusta mutta pullukan kanssa saa mukavan pehmeää kyytiä, tosin semmoista käännellessä saattaa (alustasta riippuen) tulla hiki.:o

Bansku81
27.02.2015, 14.41
Heitin ruokkiksella flatit takas ja testikierroksella oli taas hymy naamalla :) Koitetaan kesällä taas uudestaan lukkoja.

Volvospede
27.02.2015, 15.21
Mä ajoin lukoilla varmaan kymmen vuotta ja olihan ne hyvät, nyt on fätissä flätit ja ne passaa sen tyyliseen ajeluun niin hyvin ettei oo tullu mieleenkään räpöstellä lukkojen kanssa enää.

J.Kottenberg
27.02.2015, 15.59
Yksi vaihtoehto on kokeilla Shimanon Multi-Release klosseja. Ne irtoo melkein mihin suuntaan vaan. Paitsi ei suoraan ylös. Ne ei tietenkään sovi mihinkään hirveisiin rymistelyihin mutta kyllä niillä ajaa voi hyvin niin tiellä kuin maastossakin. Ja Shimpan polkimia voi säätää niin samalla tavalla pysyy paremmin multi-releasetkin kiinni kuin normiklossitkin. Ja näillä voi mennä vähän hankalampaankin paikkaan kun tietää että irtoaa helposti. Maksaa n. 15-17€ kotimaan liikkeissä joten ei ole kallis kokeilu. Yksi asia nimittäin on fakta näissä poljinasioissa: itse on kokeiltava mikä itselle sopii. (Edellä sanottu on vain minun mielipiteeni ja tiedän hyvin että joidenkin mielestä täysin väärä.)

Bansku81
27.02.2015, 16.35
Näin on. Tulen varmaan jatkossakin välillä lukoilla ajamaan, mutta tuntuu että noilla flateilla uskaltaa kokeilla pahemmasta paikasta ihan viimeiseen asti kun tietää että sen jalan saa välittömästi maahan jos meinaa kaatua. Laitoin vielä kostoksi uudet fiveten impact VXi tossutkin tilaukseen :)

slow
27.02.2015, 17.48
Sekakäyttö kunniaan. Ajelin melkein parikymmentä vuotta lukoilla kunnes ajokaverin kehotuksesta vaihdoin vuosi sitten maastossa flätteihin. Tarkoituksena oppia parempaa pyörän hallintaa, lukoilla saa joitan asioita helpommin anteeksi. Aluksi oli silkkaa pelkoa ja inhoa mutta nyt tuntuu vallan mukavalta. Uskaltaisin väittää että ajotekniikkakin on hieman kehittynyt. Tiedä sitten mihin suuntaan.

Mutta niihin lukkoihinkin tottuu kunhan vaan ajelee. Irrottaminen muodostuu nopeasti alitajuiseksi. Olen kerran onnistunut heittämään otb:n kalliorinteessä lukkopolkimista irtautuen ja jatkaen juoksemalla oikolinjaa pitkin. Älkää pyytäkö toistamaan..

harmis
27.02.2015, 19.49
Mä laitoin flätit talveksi koska en viitsi ostaa kalliita talvikenkiä lukkoihin näillä ajokilsoilla mitä itsellä tulee talviajoissa. Flätit on alkanut tuntumaan niin mukavilta että saa nähdä raaskiiko noita vaihtaa kesän tullen lukkoihin takasin.

pturunen
27.02.2015, 20.06
Fättiä poljetaan flättinä, en ole sitomisleikeistä niin kiinnostunut.

Bässi
27.02.2015, 20.13
Mä ostin kalliit spd talvikengät ja oon polkenu fläteillä, ei menny ihan putkeen. Sekatekniikoilla ja erilaisilla polkimilla.

pturunen
27.02.2015, 20.26
^onks se sama kuin kinky?

JackOja
27.02.2015, 20.51
Ai juu, minä tein väärin siinä, että ostin fatbiking & commuting -talviajokengät (Wölvhammer) ja mulla ei edelleenkään ole Läskiä. Enkä commutoi talvella.

noniinno
01.03.2015, 11.03
Taas on tehty väärin! Nimittäin Sillä silmällä maailmaa tutkiskelevat kauneuden asiantuntijat ovat sosiaalisessa mediassa asioita tarkkaillessaan huomanneet, että tyylitajuttomat tomppelit käyttävät fätissään valkoista rengastusta. Läskipyöräilyn tarkoitushan ei ole ajaminen, vaan pyörään ja sävyihin sointuvien vanneteippien ja rattaiden asentelu. Sen vuoksi onkin täysin fiksua vaalia Lenita Airiston perintöä ja tuomita palstalla yhteisöllisyyttä ja me-henkeä lujittaen valkoiset renkaat kun kukaan ei enää ole riittävän moukka käyttääkseen valkoisia tennissukkia.

pturunen
01.03.2015, 11.39
Häh, olisi luullut inno-valkoisen tyydyttävän tyylitietoisten tarpeet. Kumma maailma, kaiutin pitää olla valkoinen ja rengas musta.