Näytä tavallinen näkymä : Akaa.
Olisin kiinnostunut kuulemaan onko Akaassa pyöräharrastajia, jos on niin maantie/mtb. Olen itse vakavasti harkinnut alkavani taas gruisaileen mutta yksin se on melko tylsää. Eli jään odottamaan tuleeko tänne tekstiä vai jääkö tämä ainoaksi kirjoitukseksi.
TankDriver huudettu, on kai siellä muitakin..
bucinebikers
04.01.2015, 00.18
Moi
Tässä yksi . Olen ajellut pääasiassa yksikseni maantietä viisi kesää 3-6 tuh km/v ja nyt toinen talvi nastoilla kaikenlaisilla alustoilla maasturilla. Läskipyörä tilattu ja tulee lähipäivinä. Pyöräily siis vei mennessään. Välillä kanuunalenkeillä , muukin porukka-ajo kelpais..
Tank Driver
04.01.2015, 00.46
Mut on huudettu.
Viialassa tukikohta. Maasturilla ja läskillä ajellu nyt n. vuoden. Enimmäkseen toki siis maastossa, mutta naapurikuntiin (erityisesti Valkeakoskelle) mennessä tulee kammettua kelvejäkin turhan paljon. Ehkä pitäisi aktiivisemmin etsiä uusia polkuja.
Tank Driver
04.01.2015, 10.54
Sotkialla asun. Kalustossa löytyy:
Borealis Echo
Mondraker Dune RR Ltd
Surly Straggler
Useita eriasteisia projekteja, joissa niissäkään vähemmän mitään järkeä.
Metsiä lähinnä koluan, läski tarttuu tallista käteen yhdeksän kertaa kymmenestä. Krossari-/ GG-lenkille mut saattaa saada houkuteltua, mutta maantiepyöräilyt jätän muille. Siirtymiä joutuu näillä nurkilla tietysti ajamaan paljon. Retkiajotapahtumia ajelen kun sattuu sopivasti, lähinnä kuitenkin yksin johtuen perheestä ja yrittäjyydestä. Seuraa en toki vierasta. Silloin tällöin nostan pyörän autoon ja käyn lähikunnissa sekoilemassa itsekseni. Riikosvillen kanssa on koitettu käydä kerran viikkoon yhdessä lenkillä, ei ole ihan joka viikko onnistunut.
Minä myös asustelen Akaassa ja maantietä tulee hinkattua suht aktiivisesti, jos tiet vain ovat kuivia. 200-300 tuntia on yleensä tullut pyörän ulkoiluttamista vuodessa. Lihakseni ovat pienet ja heikot, joten ajan hyvin matalalla keskinopeudella ja mieluiten tulee lähdettyä tuonne Vesilahden/Narvan/Halkivahan/Sastamalan/Urjalan suuntaan, kun sieltä löytyy hieman mäkisempää maastoa. Vaikka suurin osa kilometreistä tulee kestopäällysteeltä, niin hiekkateillä tulee poikettua säännöllisesti, jos ne vain ovat kapeilla renkailla ajettavia. Sitten perussettiä Valkeakosken/Lempäälän suuntaan ja Jalannin ympäri tulee tehtyä aika tiuhaan, varsin usein kaikki samalla lenkillä.
Tätä foorumia lukiessa saa sen käsityksen, että täällä päin kaikki yhteislenkit alkavat aina joskus kukonlaulun aikaan aamulla. Minä en aja aamulla. Vaikka pyöräily on yksinkin melkein aina laatuaikaa, niin kyllä minäkin mielelläni haluaisin joskus porukkamaantielenkille osallistua. Suurin osa noista porukoista vain menee tasaisilla ja alamäissä niin saakelin kovaa, ettei tälläisellä hyttysellä ole mitään mahdollisuuksia pysyä vauhdissa mukana.
Juu eli tosin itse olen joskus ajanut 3-4v Bmx:llä ja nyt alkanut pyöräily kuumottaa... Olisin kiinnostunut ostamaan ensikesänä jonkun täysjouskan millä onnistuisi kikkailu ja maasto ajo mutta minula ei liioin ole tietoa nuista pyöristä niin olisi mukava saada jelppiä...
Tank Driver
04.01.2015, 21.36
Osta mun Mondraker!
jusba_84
05.01.2015, 08.56
Mun vapaa-ajan viettopaikka (=työleiri) löytyy Vesilahdelta. Ajella yritän minkä lahojen hirsien vaihdolta ehtii:) Ajot painottuvat metsään, mutta krossarilla tulee ajeltua milloin missäkin. Läski vakaassa harkinnassa/hankinnassa. Kalustossa nykyään Surly Straggler ja Trek Remedy. Stragglerilla nyt tulee pääasiassa kaikki metsäajelutkin tehtyä mutta pikitiekiekot/renkaat tarvis hommata, vois osallistua välistä vaikka kanuunoiden porukkalenkeille kokeilemaan kun näköjään tossa viereisellä kioskilla pysähtyvät pullaa mussuttamaan...Jos ajoseuraa löytyy lähistöltä niin olisin kiinnostunut, metsäreitit lähistöltä (30km säteeltä) kiinnostaisi kovasti näiden monesti turhan haastellisien peuranpolkujen lisäksi. Tampereen metsiin teen joskus reissuja ja jossain pyörätapahtumissa tulee toisinaan käytyä.
Viialasta yks lisää. Mettässä polkuja polkenu ja taluttanu vajaan vuoden.
Täällä ( http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=36438) voi huudella lenkkiseuraa. En tiedä kohtaako aikataulut, mutta aina voi yrittää.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.